• Ändring kvällens mat

    Hej! Pga missförstånd av matleveransen blir det tyvärr ingen kvällsmat till spelarna ikväll. De som behöver något i magen innan hemfärd får en korv i kiosken, bara att hojta till där. Bra kämpat idag med alla olika uppgifter 💪 Team 12 6 apr 0kommentarer
  • Samling imorgon

    Hej gänget, bra jobbat av er alla idag. Äntligen är vi igång med cupen och vilken start vi fick :) Ang samling imorgon så är det samling 1 timma innan första matchstart. Lag vit spelar första kl 09:00 ( samling 08:00) så det vore kul om lag röd kom och hejade. Lag röd matchstart 11:30 ( samling 10:30) Sov gott nu och ladda ny energi till imorgon 🙌 Team 12 5 apr 0kommentarer
  • Information kring lagen i helgen

    Nu laddar vi för en riktigt kul helg tillsammans! Båda våra lag har drygt 20 utespelare i laguppställningen. För att få bra flyt i spelet och undvika lång väntan på bänken så kommer vi att starta alla matcher med 15 utespelare. Det innebär att vi kommer att ha spelare som vilar varje match. Alla kommer spela lika många matcher under helgen. För att bygga gemenskap över hela helgen så vill vi att även de som inte spelar är med i hallen, på samlingar och i gemenskapen. Vi har inte bestämt exakt vilka som vilar respektive match, det får spelarna veta löpande under helgen. Tveka inte att höra av er om ni har några funderingar. Kontaktpersoner för frågor kring detta är: - Lag röd: Peter 070-786 89 79 eller Fredrik 070-677 60 81 - Lag vit: Emil 070-220 40 44 eller Henrik H 073-446 13 69 Nu kör vi! Tränargänget Team 12 4 apr 5kommentarer
  • Information och scheman inför cupen.

    Då var cupveckan äntligen här. Bakom kulisserna är det riktigt fullt upp med planering och massa råddande med allt. Vi inväntar lite mer praktisk information från kansliet så mer info kan komma pö om pö under veckan. lite information Schemat ang bemanningen finns nu ute under Dokument och Örebro Hockey Cup 2024. Gå in där och kika era uppgifter. Alla uppgifter är indelade under en gruppansvarig ”Mamma” som håller ihop gruppen och dom vänder sig till mig som är ansvarig över alla grupper men för att förenkla informationen och kommunikationen så har vi en ansvarig i varje uppdrag. Om ert uppdrag inte passar av någon anledning så är det din egen uppgift att själv byta med någon i din grupp och meddela gruppledaren så vi kan ändra i schemat. Skulle barnet vara sjuk eller borta så räknar vi fortfarande med att ni ställer upp om möjligt. Ni som inte svarade på kallelsen ang vilken förälder som ska jobba så har vi endast skrivit barnets namn och vi önskar återkoppling snarast på vem som kommer vara med så vi har koll att ni kommer. Er gruppledare kommer kontakta er under veckan med mer praktiskt information och vissa grupper har inga tider ännu. Imorgon Tisdag har vi utbildning i cuponline och sekretariatet under träningen och efter detta sätts schemat mer då det saknas lite platser där just nu. Vi kan också flagga för att vi skulle behöva mer folk på grill o våfflor varje pass så vi är tacksamma om någon mer kan ställa upp eller köra fler uppdrag. Det kräver mer folk nu när många är ”låsta” till seket. Lotteri Alla spelare tar med en vinst til lotteriet för minst 80-100 kr. Kommer ni inte på något så funkar alltid presentkort eller så slår ni in några påsar snacks i cellofan. Dessa tar ni med och lämnar in i ledarrummet i A-hallen till Malin Panke. Fika/Bakat Har vi delat upp hela laget i 3 grupper så vi inte får in allt på en gång. Det står i schemat vilken dag ni ska lämna in ( är det glutenfritt eller laktos så skriv gärna en lapp på) Ni lämnar även i detta i ledarrummet i A-hallen. Till alla er som jobbar så kan ni gå in och hämta fika och kaffe under helgen i ledarrummet, men vi kan inte ha häng där inne då vi som är gruppledare och ansvariga måste kunna sitta där och planera och samordna allt. Vill ni sitta så sätt er på läktaren eller i värmen i holken. Vi kommer också kunna erbjuda matlådor till självkostnadspris efter lunchtid på det som finns kvar. Ni kommer ha västar på er som förra året och dom finns i ledarrummet i A-hallen, vi utgår allt därifrån under helgen, där kommer ni hitta någon av oss ansvariga under helgen. Vi som är ansvariga under helgen är:Vi kommer at ha röda tröjor på oss. Alexandra 0723248324 Malin 073-3017363 Johanna 073-3017363 Josefin 076-1361001 Tove 070-885611 Annika 073-7061960 Martina 070-6111904 Torsdag På Torsdag har vi bokat in en pysseldag för spelarna efter träningen där dom ska hänga upp o göra skyltar och jag har fixat ballonger vi kan pynta med, och vi vuxna kan förbereda allt som ska plockas fram med bord och stolar, grillning, kiosk mm. Så är det mesta klart innan vi kommer på fredagen. Har någon en elektriskt ballongpump hemma som an kan ta med på torsdag?? I kallelsen står det 17.30 men vi är där och börjar redan när träningen börjar så högg tag i någon av oss bara så sätter vi er i arbete. Vi önskar att någon tar med Smörgåsgrill/toast maskin. Våffeljärn, termos (Skriv namn på dessa så vi vet vem det tillhör) Då vi har tight med folk och behöver mer hjälp, känner ni at ni vill göra något mer eller har någon mer som kan hjälpa till så är vi tacksamma. Det finns en uppgift för alla även syskon. Spelarna Lagen heter Örebro VIT och Örebro Röd och är samma som vi hade idag. Spelarna hänger med laget under hela helgen, ta med extra mellis om barnet behöver detta. Lag vi kommer äta lunch, mellis och middag tillsammans i curlinghallen ( mellis hämtas i A-hallen) På fredag serveras middag i curlingen tillsammans för lag VIT kl 17.00 och vi kör samling i omklädningsrummet i A-hallen med utrustningen på plats senast 16:40 så vi kan se till att alla är på plats. Första matchen spelas 19.00. Sedan stannar vi kvar och hejar på lag RÖD innan alla åker hem. Lag Röd samlas 16.30 och spelar match 17:30 och en till match 20.30. middagen serveras i curlingen direkt efter första matchen ca 18.45. Hela spelschemat ligger även uppe under dokument. Ni kan gå in på cuponline och söka på Örebro Hockey cup och då hittar ni alla speltider, motstånd och statistik mm. Då vi är så många spelare och endast kan ha 2 lag med ( det optimala hade varit 3 st men det gick inte) Så kommer det bli så att några spelare kommer få vila lite varje match, så att ni vet om det och det kommer bli att alla spelare kommer få räkna med att få vila någon gång under helgen. Denna helgen bygger på att ha riktigt kul tillsammans, energigivande och kravlöst resultatmässigt. Det kommer att bli tuffa matcher och vi vuxna och ni därhemma framförallt har ett otroligt viktigt jobb att peppa och lyfta det dom gör riktigt bra. Allt på helplan är nytt för oss och det tar tid att komma in i spelet, positioner och hur man byter mm. Ibland är det vi vuxna som har helt andra förväntningar på hur utfallet ska bli. Vi får ta det som det kommer och vi tar ett steg i taget framåt. Medtag mellis, extra underställ, strumpor och underkläder. Vi vill ha obligatoriskt att duscha innan man åker hem då dom ska lära sig detta. Det är fortfarande några som har väldigt bråttom efter matcher. Kiosken har bemannats med en person i B-hallen och två personer i A-hallen + att jag alltid finns och springer emellan. Det är helt ok byta pass med varandra, men meddela bara mig så jag vet och kan ändra i schemat så vi kontaktar rätt personer. Jag kommer göra en sms-grupp med alla som någon gång står i kiosken där vi håller kontakten. Skriv om direkt något saknas eller om ni undrar något så kommer jag om ni inte har möjlighet att hämta själva. Vi har ett förråd i kiosken i B-hallen som vi hämtar från om det saknas något. Blir det lång kö i B-hallen och du som står där känner att du inte hinner med skickar du ett sms så kommer någon och hjälper till. Har ni tid över så se till att det finns toast redo och tillverka om det saknas. Vi kör enligt kioskmanualen så läs gärna igenom den innan ditt pass (ligger på laget under dokument).  Efter stängning lämnar ni nycklarna till mig och jag låser upp på morgon till den som står då.  Vi har också delat in er i städgrupper samma dag ni lämnar bakat. Vi har delat in i 3 olika grupper och info ang detta kommer finnas under veckan under dokument. Där kommer det stå vad som ni förväntas göra. Har ni frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er, tillsammans gör vi detta möjligt. Nu kör vi Örebro Hockey Cup 2024 Team 12 1 apr 6kommentarer
  • Träningsmatch på måndag och cuplagen, Glad Påsk

    Hej på er och vi önskar er en riktigt Glsd Påsk. På måndag är det dags igen för träningsmatcher på hemmaplan i A-hallen. Vi behöver 5 st i sekretariatet per match och jag tänker att vi öppnar upp kiosken i A-hallen också så vi behöver 2 st/match som hjälps åt. Första matchen börjar 16:15 mot Hallsberg. Vi kör samma lag på cupen nästa helg och följande spelar i lag vit. ( ni står med nu även om ni inte tackat ja till träningsmatchen, för att ni ska veta vilka ni tillhör nästa helg. Kallelsen är stängd inför måndag och vi kan inte ta in fler spelare nu. Lag Vit Mv: Emil, Meija Ralph Axel Ruben Douglas Nils Philip Melker Theo B Loui Melvin Hampus Sixten S Edward Max Balazs Leon Hugo Patrik Vilgot Viggo Vilde Följande spelar ca 17:45 mot Köping: Lag Röd: Mv: William Sixten E Aaron Vilgot H-E Neo Ebbe Gabbe Oliwer Lucas Winston Adrian Arvid Vilmer Marko Joel Oliver Å Zacke Erik Theo S Love Vilhelm Elis Mio Vincent Kommentera nedan vad ni hjälper till med under Måndagen. Glad Påsk 🐣 önskar vi ledare i Team 12 Team 12 30 mar 16kommentarer
  • Visa fler nyheter