• Vakanta arbetspass till hemmacupen

    Hej Tyvärr har Daglig Verksamhet fått förhinder på lördagen så nu har vi ett vakant kioskpass på lördagen. Pass som behöver fyllas är: Kiosk A-hallen lördag 08-15 Sekretariat B-hallen lördag 15-21 Några frivilliga? Team 11 22 apr 4kommentarer
  • Till er som har hand om dator i sekretariatet på cupen

    Hej Till er som har hand om dator i sekretariatet på cupen. Vi kommer att använda OVR/TSM (samma som vid seriematcher) Alla lag kommer att ha lagt in sina spelare på förhand så det som behöver göras är endast att säkra att det stämmer samt lägga till startande målvakt. Denna koll görs som tidigare nämnts av en av de som har utvisningsbås. Förslagsvis i paus mellan 1:a och 2:a perioden i matchen innan. De användare som nu har tillgång till cupen är: Mikael Larsson Sara Gustafsson Robin Broberg Jessica Jonson McNeil Eva Håkansson Logga in med ert vanliga lösenord. Dela era uppgifter med andra som har datorn i fall det behövs. /Micke Team 11 22 apr 4kommentarer
  • Lagindelning och uppdaterat arbetsschema

    Hej Nu är filen kompletterad med en flik för lagindelningen för helgen. Observera att det kan med största sannolikhet ske förändringar i lagen vid skada sjukdom etc. Målvakterna står i båda lagen så vem som står vilken match är ej klart. Arbetsschemat är uppdaterat igen efter några byten av pass. Det finns kvar ett vakant pass i sekretariatet på lördagen 15.00-21.00 om någon kan ta det? Annars tar jag det själv då jag hade gjort ett fel i schemat och lagt en spelare dubbelt :) Inom kort kommer vi även komplettera med ett matschema, här vill jag rikta ett stort tack till Sofia och My som lagt ner så mycket tid på att få till det, inte lätt att klämma in 10 lag för mat i curlinghallen två gånger per dag och så ska det dessutom passa med spelschemat. Tack! Även stort tack till Henrik som byggt spelschemat, tror vi slår rekord i antal matcher på Trängen under en helg :) Sist men inte minst, Linus Linden. Har bjudit in alla lag och sköter kontakten med dem nu innan de kommer för att de ska ha koll på läget och känna sig välkomna. Tack Linus! Vi ses på fredag! //Micke Team 11 21 apr 6kommentarer
  • Nytt arbetschema för hemmacupen

    Hej Nu finns ett uppdaterat schema uppe under dokument/Hemmacup. Några ändringar då jag hade räknat fel på antal arbetspass för några. Sedan har de vakanta passen nu lottas ut så vissa av oss har fler pass nu, gäller framför allt på söndagen. Hör av er till mig om ni gör byten så jag kan uppdatera schemat. Nu laddar vi inför vår sista hemmacup! //Micke Team 11 20 apr 3kommentarer
  • Arbetsfördelning och spelschema för hemmacupen

    Hej Här kommer ett preliminärt arbetsschema och spelschema för vår hemma cup. Det kommer bli tre roliga och fartfyllda dagar med mycket arbete, men det fixar vi! Ett bra sätt för att få våra gästande lag att uppskatta vår cup är bra ledarfika samt försäljning av hembakat i kioskerna. Därför vill vi att alla bidrar med något hembakat. Ett fint pris väntar för bästa bakverk. Löfsäter + materialarna är jury :) Jag vill att ni kollar igenom schemat så fort som möjligt och hör av er till mig om ni gör eventuella byten så jag kan uppdatera schemat, viktigt att jag får den infon så schemat är rätt. Eller om ni hittar några fel jag har gjort. Schemat ligger under Dokument/ Hemma cup 2025 på vår Laget.se sida. Flera flikar i Excel filen. Var och en är ansvarig för sin arbetsuppgift och vid förhinder eller sjukdom är man då själv ansvarig att fylla den platsen med någon annan. Det funkar inte att bara höra av sig och meddela förhinder, platsen måste fyllas. Kan glädjande meddela att Daglig verksamhet tar hand om kioskerna under fredagen (ej kväll) samt att en person från dem hjälper till på lördagen. Alla har fått pass varje dag (ett pass per barn) men vi är ändå ont om folk så det finns några vakanta pass som vi behöver frivilliga till t.ex. om den andra föräldern eller släktning etc. kan hjälpa till. Annars lottas dessa arbetspass ut. Kiosk A-Hallen: lördag 08.00-15.00 Kiosk A-Hallen: söndag 08.00-14.00 Kiosk B-Hallen: söndag 08.00-14.00 Matservering: söndag ca11.00-15.30 Grill: 2 platser söndag ca 10.30-14.30 Kort info om de olika arbetspassen: Cupansvarig på plats: Sköter förberedelser, scheman samt skyltar upp innan cup. Ansvarig för att allt flyter på. Sköter eventuella inköp och tar hand om frågor som dyker upp. Hoppar även in där det behövs. Lagvärd: Kontaktperson för lagen vid frågor. Ser till att alla får den bästa möjliga upplevelsen. Säkerställer Mellis till alla lag. Sjukvårdsansvarig: Ansvarig för sjukvård på plats. Har även andra arbetsuppgifter parallellt. Kafépersonal: Arbetar utifrån Kioskmanualen. En person i B hallen och två i A hallen men där kan vi flytta i mellan om behov finns. Matservering: Serverar lunch och middag i Curlinghallen till alla spelare. Grill: Grillar hamburgare till försäljning. Samarbete med Kiosk A hallen för betalning. Sekretariat: Fem personer totalt, ni fördelar själva vem som gör vad. Dator: Vi kommer att använda SweHockey Cup, samma system som TSM/OVR så detta kräver lite mer förberedelser innan matchstart. Dock kommer lagen ha i stort sett samma Roster i alla matcher, bara målvakter som kan ändras. Förhoppningsvis löser vi så att lagen själva lägger in laguppställningarna. Matchklocka: ansvarig för tidtagning Speaker/Musik: Presenterar händelser + laguppställning samt spelar musik. Utvisningsbås: Ansvarar för utvisad spelare, räknar skott. Fylld vattenflaska i varje utv. bås för varje match. En av dessa är även den som stämmer av laguppställning och startande målvakt med lagen inför match så att datoransvarig får rätt uppgifter i systemet. Den andra ansvarar för domare, säkerställer att de har det de behöver samt känner sig trygga i sin roll. Tror det var nog med information för denna gång :) Frågor, funderingar, tips eller idéer? Bara att höra av sig! Ha nu en Glad påsk! //Micke 0730-667179 Team 11 16 apr 5kommentarer
  • Visa fler nyheter