Sammanfattning av föräldramötet
Här kommer information från föräldramötet igår: Vi försöker att kontinuerligt dela information på laget.se. Ett tips kan vara att prenumerera på kalendern så överförs aktiviteter från laget.se till kalendern i din mobil. Träningar Nuvarande träningstider: - Måndagar: 19.15-20.15 Parken - Tisdagar: 17.00-18.30 Nolia Airdome Tränarstatus: - Vi tackar Emma som ställt upp under fjolåret men som nu kliver tillbaka då hon istället ska vara mamma på heltid inom kort. Emmas insats har tillfört så mycket och både spelare, ledare och föräldrar är så tacksamma! - Utifrån detta finns det behov av ytterligare tränare så har ni möjlighet att bidra kontakta Frida, Veronica eller Hasse - Närvaro på träning bör vara högre än närvaro på match - Frånvaro meddelas både i lagets Whats App-grupp av spelare och på laget.se - När gräsplanerna på furu är redo kommer vi att övergå till Sommartider: Måndagar 17.30-18.45 Furu Onsdagar 17.30-18.45 Parken Söndag 14.00-16.00 Furu (kommer också att användas som tid vid hemmamatcher) Matcher och cuper - I år har vi valt att dela upp truppen i 3 grupper där 2 grupper kallas till varje match. Detta för att de som spelar ska få mer speltid och bättre förutsättningar att komma in i matchen. - Svara på kallelse till match/cup innan stoppdatum så att tränarna har förutsättningar att göra laguppställning och så att vi hinner kalla in fler ifall vi inte är tillräckligt många. Laguppställningen formas utifrån de som har anmält sig till matchen. - Vi uppmuntrar de spelare som inte är kallade att närvara på match för att heja på laget. Ta gärna med fotbollsutrustning så kan de vara redo att spela om någon spelare uteblir, blir skadade eller om något annat oförutsett sker. - Vi strävar efter att alla ska få spela ungefär samma tid och gör byten löpande Serien: - Lagen i vår grupp: IFK Luleå, Rutvik, Arvidsjaur, Öjebyn, Storfors, Södra United - Matchtid 3x20 - Vi uppmuntrar samåkning till bortamatcher och kommer att ha en gemensam samlingstid på parken inför längre resor - Information om regel "Korttidsutvisning" som kan tillämpas om en spelare har ett oönskat beteende. Personligt straff där spelaren får avstå från spel i ca 5 minuter. Även tränarna kan komma att ta detta beslut om man upplever att någon uppför sig olämpligt. Årets Cuper: - Sparbanken Nord Cup - Examenscupen - PSG - Umeå Fotbollsfestival: Datum: 24-27 juli Vi åker antingen torsdag eller fredag beroende på när den första matchen ligger på fredagen. Om matchen är kl 11 eller senare åker vi på fredag. Matcherna är på Nydala-fältet - där finns "mat- och café-tält" Laget kommer att bo på skola där de får måltider (frukost, lunch, middag) samt åk-pass med buss. Vi kan komma att behöva hjälp av medföljande föräldrar att fixa kvällsmat. Vill man inte sova med laget men spela så är man välkommen oavsett! Parad och disco erbjuds så beroende på när våra matcher ligger ser vi vad vi har utrymme till. Mer info närmare: packning, regler osv. Meddela ev. födoämnesallergier via mail till Tanja så fort som möjligt - kommer att rapporteras in 15 juni så att köket på skolan vi bor på har förutsättningar att laga rätt mat. Sommaruppehåll: - Vecka 27-28 - Återstart onsdag V 29, 16/7 så att vi hinner träna innan Umeå. Övrigt: Lagföräldrar: Sandra Wiking och Emelie Ullberg Kassör: Sandra Wiking Lagledare: Tanja Bäckström Lagkassan Jobbinsatser: - Städning som gav 6000 kr är utförd. - Håll gärna ögon/öron öppna ifall ni ser/hör något som kan passa laget. - För föreningens del så kommer pass att fördelas till varje lag under PSG samt till kiosken på Nolia Ice Arena. Sponsring: - Alicia Degermans pappas företag NUAB har sponsrat till Umeå Fotbollsfestival - Tusen tack! - Även ytterligare sponsring är önskvärd Säljinsatser: - För att få ytterligare intäkter till lagkassan kommer vi också att behöva göra någon form av försäljning för laget (utöver klubbförsäljningen vår och höst) - På mötet föreslogs försäljning av kakburkar efter sommaruppehållet. - Önskvärt om någon kan/vill vara Matchvärd för att stödja en gott matchklimat - väst för detta finns i fikalådan. - I år behöver varje spelare registreras, blanketter för detta delas ut på mötet och lämnas därefter till kansliet. De barn som inte fanns representerade på mötet får med sig blanketten i samband med träning. Det efterfrågas en föreningskod på blanketten och denna är för MSSK: 898800-0660 - Det förekommer ett par grupper på sociala medier där olika lag chattar tillsammans. Det har tenderat att bli en del smutskastning mellan lagen och diverse mothugg så vi uppmuntrar att spelarna går ur dessa grupper och hoppas att ni föräldrar stödjer och säkrar detta. Påminner om värdegrunden som vi alla får hjälpas åt att följa: "Domaren dömer - tränarna coachar - publiken hejar"
F-13 fotboll
12 maj
0kommentarer
Föräldramöte 11 maj
Hej, Vi önskar bjuda in föräldrar till samtliga spelare till föräldramöte 11 maj kl 19.00 i Klubblokalen 1 våning upp på Munksunds Folkets Hus. Vi är medvetna om att det är efter en lång cup dag men vi ser behov av att träffas så snart som möjligt så vi väljer ändå denna dag. Orkar tränarna så orkar ni :) Vi kommer att gå igenom information om säsongen och planerade cuper.
F-13 fotboll
8 maj
0kommentarer
Föräldramöte 11 maj
Hej, Vi önskar bjuda in föräldrar till samtliga spelare till föräldramöte 11 maj kl 19.00 i Klubblokalen 1 våning upp på Munksunds Folkets Hus. Vi är medvetna om att det är efter en lång cup dag men vi ser behov av att träffas så snart som möjligt så vi väljer ändå denna dag. Orkar tränarna så orkar ni :) Vi kommer att gå igenom information om säsongen och planerade cuper.
F-13 fotboll
8 maj
1kommentar
Visa fler nyheter