• Nycklar till omklädningsrummen i källaren

    I samband med hemmamatcherna har det blivit lite problem med nycklar. Nyckeln till rum nr 2 i källaren har böjts så pass mycket att den inte fungerar och nyckeln till rum nr 3 är borta efter helgens matcher. Förra året försvann en nyckel till något av de rummen som vi fick köpa en ny till. Jag ska idag åka och lämna in kopior så vi får fler nycklar till rummen men tillsvidare finns det inga nycklar till rum nr 2 och 3. För att förhindra så nycklar inte försvinner är det bra att ha som rutin att alla lag går igenom bortalagets omklädningsrum innan ledare lämnar vallen och ser så att det är städat och att nycklarna till rummen hänger i respektive omklädningsrum. Skulle nyckeln inte finnas vid genomgång av rummen efter matchen tar man då direkt kontakt med lagets ledare som man precis mött om de fått med sig nyckeln hem. När vi långt senare får information om att en nyckel är borta försvårar det att ta reda på vem som kan ha fått med sig den hem. Kaffemuggarna är för tillfället slut på vallen, jag ska ordna fler innan helgens matcher. Ledare 17 sep 1kommentar
  • Viktig hjälp med bidragsansökningar

    Som en del av uppdraget som ordförande för mig ingår det att söka olika bidrag för att finansiera och utveckla verksamheten. Vissa bidrag kräver inte så mycket förberedelser medan andra kräver desto mer, ex underlag om vad spelarna tycker och att dessa har involverats i förstudien av olika projekt. Innan säsongen är slut önskar jag få hjälp med underlag från samtliga lag (ungdomslag + seniorlag) om vad spelarna tycker om Gruveredsvallen positivt och vad spelarna efterfrågar som inte finns idag. Under september hoppas jag få in underlag från respektive lag spelarnas åsikter och tankar kring vår anläggning. Förslagsvis kan man göra följande vid en träning eller annan lagsammankomst: Samla spelarna 5-10 min innan eller efter en träning. Frågorna nedan kan man ex. göra i handuppräckning eller ta en och en laget runt. 1. Vad tycker ni är bra med Gruveredsvallen idag? 2. Vad saknar ni på Gruveredsvallen idag? 3. Vad kan utvecklas på Gruveredsvallen? (Här kan det vara allt möjligt men alla åsikter och tankar är värdefulla att ta del utav oavsett ålder och spelform för laget. OBS Materialfrågor som bollar och matchställ är inte det som efterfrågas) Notera antal spelare och antal ledare som deltar vid tillfället samt datum. Skicka ovanstående information till mig innan säsongsslut via mejl. Tack vare dessa synpunkter och åsikter från spelarna får jag in underlag som kan hjälpa oss som förening att söka olika bidrag för framtida projekt som spelarna eftersöker som vi då har dokumenterat, där ni ledare är en stor hjälp i detta. Dessa åsikter kan hjälpa oss med stöd i mångmiljonklassen så det är viktiga tankar och idéer att få in. För att få en bekräftelse på att informationen ovan är mottagen i respektive lag får en ledare från varje lag kommentera nyheten nedan så jag vet att laget tagit del av informationen. Tack på förhand för hjälpen med att få in detta underlag från spelarna i era lag! Ledare 8 sep 16kommentarer
  • Lagmöten, medaljer och julkalendrar

    Nu är det drygt en månad kvar av fotbollssäsongen och vi behöver informera om vad som händer i närtid. Inventering av bollar I närtid är det följande lags uppgift att räkna, sortera och inventera bollar i respektive storlek i ungdomsförrådet. Meddela antalet i varje säck till Fredrik Sandblom på Lurk17@msn.com senast under nästa vecka. Följande lag inventerar och sorterar respektive bollstorlek den här gången: Storlek 5: F2010/2011/2012 Storlek 4: F2013/2014 Storlek 3: P2017/2018 Se tidigare nyhet här om materialförrådet. Efter säsongen kommer andra lag få inventera bollar samt att vi kommer dela ut västar som ska tvättas och lämnas tillbaka i förrådet, tvätt av västar är något som vi behöver hjälpas åt med. Mer om det senare i september. Beställning av medaljer Ni som önskar dela ut medaljer till era spelare i samband med säsongsavslutningen meddelar mig detta via mejl senast nu på söndag 31 augusti samt antalet medaljer. Dessa medaljer bekostas av föreningen. Det är valfritt att dela ut medaljer till sina spelare. Bingolottos julkalender Vi kommer under september dela ut bingolottos julkalender där fördelningen som vanligt är 25 kr till laget och 25 kr till föreningen per såld kalender. Ungdomslagen får 80 st/lag och seniorlagen får 120 st/lag. Vi har beställt ett högre antal i år då vi tror att vi kan sälja alla 1 100 st. Mer om detta i en kommande nyhet. Lagmöten Under september kommer jag att hålla i lagmöten likt de senaste åren där syftet är att stämma av hur säsongen varit samt planera och blicka framåt mot kommande säsong. Prata ihop er inom ledargruppen om vilken dag och tid av förslagen nedan som passar er då så många ledare som möjligt kan vara med. Vi håller mötet i Gruveredsvallens klubbstuga. Se lista på lediga dagar och tider nedan i min kalender, återkoppla till mig via mejl senast nu på söndag 31 augusti. Räkna med att mötet tar 45-60 min. Vecka 38 Måndag 15 september Kl 16:00 Kl 17:00 - FFA Kl 18:00 Kl 19:00 - P2013/2014 kl 20:00 Tisdag 16 september Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 - P2012 Onsdag 17 september Kl 16:00 Kl 17:00 Kl 18:00 - F2015/2016 Kl 19:00 - P2017/2018 Kl 20:00 - F2017/2018 Torsdag 18 september Kl 18:00 Kl 19:00 - F2013/2014 Kl 20:00 Vecka 39 Måndag 22 september Kl 16:00 Kl 17:00 Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 Tisdag 23 september Kl 18:00 Kl 19:00 - P2015/2016 Kl 20:00 Torsdag 25 september Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 Vecka 40 Måndag 29 september Kl 16:00 Kl 17:00 Kl 18:00 - F2010/2011/2012 Kl 19:00 Kl 20:00 Tisdag 30 september Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 Onsdag 1 oktober Kl 16:00 Kl 17:00 Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 Torsdag 2 oktober Kl 18:00 Kl 19:00 Kl 20:00 Ledare 27 aug 4kommentarer
  • Höstens uppstart

    Nu har höstsäsongen dragit igång igen för alla lag och vi vill lyfta några saker att tänka på i samband med återstarten. Kiosk och bollkatteschema Kom ihåg att se över schemat för kiosk och bollknattar vid seniorlagens matcher för hösten. Herrlaget fick en match flyttad i juni till hösten och berörda lag behöver stämma av med varandra (herrlag och ungsomslag för den matchen) med datum och tid. Kiosk vid hemmamatcher Under dagen kommer det fyllas på i kiosken inför helgens och höstens matcher. Det finns nu även en kylväska att låna med till sin plan samt en kylklamp i frysen som finns inne i kiosken. Det finns även två mindre bord att bära med till planen samt kungkorgar att bära varor i. Se tidigare nyhet om kiosken på länken här. Flytt av seriematcher Behöver något lag flytta en match nu i höst som spelas på Gruveredsvallen måste detta kommuniceras med Jan Strömberg innan flytten sker. Lämna gärna förslag på dag och tid att flytta matchen till. När matcher som ev. flyttas till vardagar så behöver ledarna informera berörda lag som har träningstid på matchtiden att träningen behöver ske på annan plan pga. match. De domare som ska döma er match behöver också informeras om matchflytten. Matchvärdar Vi fortsätter med matchvärdskapet under höstens matcher. Det finns fler västar och bindlar inne i klubbstugan att låna så alla lag kan ha mer än en matchvärd i samband med hemmamatcherna om man skulle vilja. Förbundet vill att alla matcher i Småland ska ha matchvärdar och vi följer förbundets bestämmelser och visar andra lag och föreningar gott föredöme. Inventering av material Under augusti kommer nya lag få i uppgift att inventera materialet i förrådet, vilka lag det blir kommer senare på ledarsidan. Lagmöten Likt tidigare år kommer vi under hösten genomföra möten med respektive lag om hur årets säsong varit samt blickar framåt. Mer info om det kommer under augusti. Kommande vecka har vi möte med styrelsen. Om det är något specifikt som du/ni önskar att vi tar upp på mötet så meddela gärna mig det i helgen så vi kan ta upp det på mötet. Lycka till med helgens matcher och träningar! Ledare 8 aug 0kommentarer
  • Förbättringar på C-planen i gropen

    Hoppas alla haft en fin sommar. Den här veckan drar de flesta matcherna och träningarna igång igen efter uppehållet av vad vi kan se i kalendern. Vi vill informera lite om vilka förbättringar i gropen som gjorts och som kommer att göras under hösten. Mer info om hösten och uppstarten kommer under veckan på ledarsidan. Under sommaren har Jesper Lundberg på Jespers skog & trädgård gjort följande arbete i gropen: - Flytt av ena avbytarbåset så det nu står ett bås på vardera sida av mittlinjen till skillnad från tidigare, se bild. - Krokar uppsatta i respektive avbytarbås för att kunna hänga västar, kläder mm. - Flytt av kioskdelen som tidigare stått bakom avbytarbåsen, detta står nu på motsatt sidan av avbytarbåsen på långsidan som är mot kommunens upplag. - Linjering av tekniskt område runt respektive avbytarbås, se bild. - Näten i respektive mål är lagade. Kommunen har även hjälpt oss med att ta bort buskar och sly runt planen vilket underlättar för att hitta bollar mm. Kommande åtgärder i gropen: - Byte av tak på avbytarbåsen (tidplan ej bestämt) - Ny belysning på befintliga master på gräsplanen. Den nya belysningen är den största investeringen som föreningen gjort sedan planerna i gropen byggdes. Den totala investeringen som vi beräknar i dagsläget ligger på ca 414 000 kr för att byta armaturerna samt byte av en av masterna. Nuvarande belysning är över 25 år gammal och endast 7-8 st armaturer fungerar av de totalt 24 st som sitter där idag. Påminner om anmälan till höstens tränarutbildning SvFF-D som jag skrivit om i en tidigare nyhet, det finns fortfarande platser kvar på de olika tillfällena. - Månsarp 25/8 + 4/9 + 4/10 (modul 2 uppdelad på två kortare tillfällen) - Hovslätt 6/9 + 28/9 - Värnamo 6/9 + 4/10 (Här kommer jag att vara en av utbildarna) - Bankeryd 7/9 + 11/10 Ledare 4 aug 0kommentarer
  • Domarschema augusti- september

    Hej! Domarschemat för perioden augusti- september ligger nu upp i dokument. Kolla gärna över era matcher så det stämmer så jag inte har missat något. Är det något konstigt så hör av er 0735230532. // Häslning Angelica Ledare 17 jul 0kommentarer
  • Visa fler nyheter