• Säsongsuppstart

    Nu är det äntligen dags för en ny säsong! Här kommer kortfattat lite datum och tider. Allt ligger inne i kalendern så det går att finna där också. Årets träningstider; Bollpass; Måndagar 19:00-20:30 12åker - gemensam träning med P08 Onsdagar 16:30-18:00 12åker Torsdagar 16:30-17:30 12åker Utöver bollpassen kommer vi också att ha ett gymträningspass (antagligen tisdagar) samt i anslutning till ett bollpass konditionsträning - dagarna för detta är dock inte helt spikade ännu men vi återkommer självklart med det, och målvakterna kommer att ha en egen träning med Krister. För er som undrar så drar vi igång träningen måndagen den 22/8. Härligt! Andra datum som vi redan nu vet (och som ligger inne i kalendern på Laget men som det kommer att skickas ut kallelser till inom kort om det inte redan är gjort) är; Tisdagen 23 augusti är det Stormöte samt föräldramöte på Tolvåkerskolan Lördagen 3 sept ska tjejerna vara gladiatorer på Handbollens dag Söndagen 4 sept har vi teambuilding/uppstarts aktivitet på Roteringvägen 34 med uppdatering av spelarbilderna och snack inför säsongen Helgen 10-11 september håller HF Syd i spelarutbildningsträningar här i byn 16-18 september bär det av till Göteborg cup (För alla er som inte betalt deltagaravgiften ännu så börjar det bli dags. 1250 kr till 070-113 59 02) 24 september Vikingaspelen 15-16 oktober USM Steg 1 Vi ses! F-08 4 aug 2022 0kommentarer
  • Åhusinfo F08

    På måndag och tisdag spelar vi handboll i sanden i Åhus! Samling och incheckning i scoutstugan (Snickarehaksvägen 1, Åhus) kl. 09.00 på måndag 18/7. Vi lämnar scoutstugan tillsammans senast 10.00 då två av lagen börjar spela 11.00. Transporter mellan scoutstugan och spelområdet sker smidigast med cykel (så ta gärna med cykel). När lagen spelat sista matchen för dagen tar de sig tillbaka till scoutstugan och äter den middag som Roger och Maria Nilsson ordnat. Start ca 20.30. På tisdagsmorgonen är det utcheckning och städning efter frukost. För frukost och städning ansvarar Holfve och Hopstadius. Vi lämnar scoutstugan ca 09.00. Gruppspelet fortsätter innan slutspelet tar vid under eftermiddagen. Luncher ordnar varje spelare själv. Det finns mat att köpa inne på området. Vill man ha medhavd matsäck (dag 1) går det naturligtvis bra. Dag 1 blir det sen lunch, så ät ordentligt på morgonen och ha med något att äta på förmiddagen. Dag 2 brukar det vara välkommet med extra energiintag i form av grillade burgare på eftermiddagen (finns att köpa färdiga kit inne på området, grillar finns på plats). Med detta önskas hjälp av våra supportrar. När alla lag spelat klart säger vi farväl och åker hem. — Preliminära lagindelningar: Lödde Vikings HK 1 (Dag 1: första match 14:30, sista 20:15. Dag 2: 10.45) 17 Liv Wallander 52 Ida Hopstadius 55 Majken Månsson 58 Mika Nilsson 59 Tekla Stefansdottir 73 Linnea Holfve 78 Caisa Salminen Lödde Vikings HK 2 (Dag1 : första match 11:00, sista 19:45. Dag 2: 10.00) 5 Vera Nilsson 12 Izabella Ingemansson 51 Mira Bensby 53 Wilja Hallbygård 62 Tuva Hansson 64 Cornelia Mellborg 66 Smilla Stolarz 71 Ebba Olsson Lödde Vikings HK 3 (Dag 1: första match 11:00, sista 19:30. Dag 2: 10.00) 1 Annie Holstein Jönsson 47 Ellen Algback 54 Saga Cederqvist 57 Anna Håkansson 63 Signe Heiman 74 Irma Wong 76 Vilma Cedervall Vi ses i Åhus! Johan, Marcel och Jonas (Annies pappa, ledare i F09) F-08 14 jul 2022 9kommentarer
  • LVHK reselotteri USM F08

    Hej För att säkerställa ekonomin i föreningen inför nästa säsong så behöver vi göra en punktinsats tillsammans. Klubben har tryckt upp USM Reselotter som vi vill att våra spelare säljer. Det har tryckts upp 2000 lotter och varje lott kostar 100 kr. Vinsterna är totalt på 70 000 kr (1x 20 000 och 10 x 5 000). Om vi säljer alla lotter så tjänar klubben 130 000 kr och då gör vi med supporter T-shirts och sponsring ett litet plus på alla aktiviteter som vi gör inför USM. Vi har inga säljkrav men såklart vill vi att man försöker sälja. Klubben har delat ut lotter efter hur många spelare varje lag har i i truppen på laget.se. F 08 är 25 st, vi fick 150 lotter. Det blir 6 st lotter / spelare. Det finns perforering så att man kan dela upp häftena (de kommer i häften om 25 lotter). Lämpligt antal lotter är 5-10 lotter per spelare. Vi accepterar bara Swishbetalning. Vill man så skriver man sitt lottnummer i swishen så ser vi mobilnummer och har lottnummer för vinstbevakning. När man sålt en lott så delar man på lotten och ger lottsedeln till köparen. Säljaren (vår spelare) behåller talongen och redovisar den till lagets lottansvarig ( Helen) som i sin tur redovisar till föreningen. Vill man vara säker så skriver man köparens namn och telefonnummer på talongen så att vi enkelt får tag i vinnarna. Försök sälja så fort ni kan och överblivna lotter ska komma in igen så att vi kan sälja dem centralt i föreningen. Vi kommer även att sälja centralt hos Benny på Team Sportia imorgon onsdag och på torsdag mellan 16.00 och 20.00. Efter USM kommer vi att ha fler centrala säljdagar och då är det viktigt att vi får in icke sålda lotter. Lottern delas ut i dag på träningen. Om man inte kommer i kväll så försöker vi få ut dem med hjälp av lagkompisarna. Hälsningar Helen . F-08 4 maj 2022 0kommentarer
  • Lundaspelen F08 Bemanning av hallar 29 december

    Hej alla föräldrar, Nu närmar sig Lundaspelen. Vi vill göra er uppmärksamma på att vi ska bemannar hallar under turneringen. F 08 har fått den 29:de december. Lvhk ska bemanna tre hallar LIH, Tolvåker samt Nyvång. Vi ska bemanna följande: - sekretariat 1-2 st, klocka, resultat och liverapportering - kiosk 2 st - filmning 1 st - hallvärdskap, vi tänker dock att vi behöver inte sätta ytterligare förälder på detta utan den ena av dem 2 i sek har ansvar som hallvärd med hjälp av kiosk personal. I nu läget har vi ej fått tilldelat oss vilken hall och vilka tider det rör sig om, återkommer med detta så fort vi vet. Ni får gärna önska vilken bemanning som ni vill ha, lovar ingenting men gör vårt bästa för att tillgodose önskningar. Skulle det vara så att ni har flera familjemedlemmar som gärna hjälper till eller om ni kan tänka er mer än ett pass så får ni gärna meddela detta. Vi kommer behöva ALLA krafter. Restriktioner kan även ändras... vet ej hur det utvecklar sig. Matchvärdsutbildning - digital LVHKs styrelse uppmanar varje lag att delta i en utbildning med minst en lagförändring per lag. Är det någon som skulle kunna tänka sig att delta? Utbildningen är digital, 7 december kl 19-20.10. Hör av er så kan jag anmäla er. Tack på förhand! Har ni frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er. Hälsningar Helen & Heidi F-08 2 dec 2021 1kommentar
  • Visa fler nyheter