﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Knutby IF Fotboll PF-13/14</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/knutby1314/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/knutby1314</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">75a3b74c-599a-4c6a-824d-3a472262e7df</guid><title>Valloncupen </title><description>Nu finns det ett spelschema till cupen på lördag. &lt;br&gt;Vi får lite sovmorgon. Första matchen är kl 1130, andra 1310 och beroende på hur det går blir sista matchen tidigast 1415 och senast 1555.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling vid skolan i Knutby, vi siktar på att åka därifrån kl 915. Kommentera gärna om ni kommer köra och om det isåfall finns extra platser i bilen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcherna är alltså ganska tätt inpå varandra och det kan nog vara bra att ha med sig något att äta på vägen dit &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 22:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8120481/Valloncupen-</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 20:50:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8eecdabf-11fb-72d5-38e3-775f4313a3f4</guid><title>Träning Almunge imorgon </title><description>Vi tränar tillsammans med Almunge för att kunna göra lite större övningar nu när det är sommarlov och en del är bortresta. Imorgon kör vi på Gullhagen. Åker ihop från skolan i Knutby kl 18. Skriv gärna en kommentar om era barn kommer och om ni kan hjälpa till och skjutsa.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 12:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8119619/Traning-Almunge-imorgon-</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 10:51:16 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0900a7b6-2df5-61b1-6241-3b3edff17288</guid><title>Träning lördag </title><description>Eftersom det är skolavslutning på onsdag kväll flyttar vi den träningen till lördag kl 10.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 20:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8112704/Traning-lordag-</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 18:52:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c62d076c-abf9-d537-31a6-af8e179b2484</guid><title>Valloncupen 27/6</title><description>Vi tänkte att det vore roligt att åka på en cup igen. Så vi avslutar vårsäsongen med att åka till Ullfors utanför Tierp den 27/6. Spelschemat är inte klart ännu men det blir ca kl 9 till 16-17 beroende på hur det går.

Hörde idag att det tyvärr är några som är bortresta då, det är såklart svårt att komma ifrån när det är sommarlov. Skickar ut en kallelse och det vore väldigt bra om ni kan svara på den så snart ni vet om ni är hemma då.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 21:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8108674/Valloncupen-27-6</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 19:16:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d3effd78-5cf3-ff2a-57a0-02a4e598e0d3</guid><title>Skjuts imorgon </title><description>Av någon anledning lyckas inte vi tränare se era kommentarer till kallelsen. 
Så om det är någon som behöver skjuts imorgon eller skrivit annat så skriv igen en kommentar här eller skicka ett meddelande till någon av oss&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 18:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8107056/Skjuts-imorgon-</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 16:35:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">39705ba6-c8c6-37e7-b631-ba3f559ee6f3</guid><title>Kiosk, matchvärd </title><description>Som ni vet behövs det hjälp från er föräldrar för att vi ska kunna hålla igång fotbollslaget. 
Nu på söndag behövs det två personer till kiosken och som matchvärd. Man behöver då komma dit ca en timme innan matchen, så kl 930. Skriv upp i kommentarsfältet om ni kan/inte kan. Först till kvarn gäller 

Alla kommer behöva hjälpa till någon gång. Till höstens hemmamatcher läggs det ett schema för de som inte varit med nu på våren. 
Utöver det kommer vi som vanligt behöva hjälpa till före eller under Knutby IF dagen i augusti.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 12:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8100867/Kiosk-matchvard-</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 10:38:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a4bdf2db-8353-8177-9769-77589c46424f</guid><title>Ändrade träningstider, start kl 1815</title><description>Vi behöver ändra träningstiderna något. De startar nu en kvart tidigare, kl 1815-1945.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag är det hemmamatch igen, kallelse kommer. Viola tar kiosken men det behövs en matchvärd.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 21:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8090899/Andrade-traningstider-start-kl-1815</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 19:42:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0eecc641-a4e9-70e1-a507-b8dd39664cab</guid><title>Bygga mål och seriepremiär </title><description>Nu startar serien! &lt;br&gt;&lt;br&gt;De nya målen som är ett krav inför matchen på söndag har precis kommit. Det tog längre tid än väntat att bygga ihop. Med hjälp av Mathias och Marios fick vi ihop ett mål ikväll. &lt;br&gt;Mathias åker upp en sväng imorgon igen. Skulle också behövas hjälp av två personer för att få ihop det sista under träningen på onsdag. Annars får vi tränare och barnen göra det men vore bättre om de kan träna inför matchen istället.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Viola tar hand om kiosken på söndag men det behövs en matchvärd. Skriv i kommentarsfältet om ni kan hjälpa med något av detta&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 21:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8085813/Bygga-mal-och-seriepremiar-</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 19:43:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">79515022-81ee-a9ce-1771-b568ecace4d8</guid><title>Svärdens imorgon!</title><description>Det har torkat upp bra över helgen så vi testar att gå på Svärdens på träningen imorgon&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 19:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8079448/Svardens-imorgon</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 17:10:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4833903b-9161-84bc-8c88-ab1108d1da3b</guid><title>Ingen träning imorgon </title><description>Eftersom det varit fotboll två dagar i rad nu ställs träningen imorgon in. På onsdag kör vi igen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 22:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8074672/Ingen-traning-imorgon-</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 20:00:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8baf9cf0-577a-1f50-b70c-a77a3fa3b9b8</guid><title>Extra träning på lördag </title><description>Vi lägger in en extra träning på lördag kl 1030. &lt;br&gt;Detta för att de ska få ett tillfälle till att spela ihop sig på stor plan inför matchen på söndag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 21:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8072150/Extra-traning-pa-lordag-</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 19:55:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0e1c0c7f-e1dc-c593-f178-09292f9cfe66</guid><title>Uteträningar </title><description>Nu startar snart utesäsongen äntligen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har en liknande serie som förra hösten men går nu upp på niomanna så det blir en hel del nytt att lära sig. Det blir en bra utmaning och nog ett lagom stort steg i utvecklingen för grabbarna. &lt;br&gt;De röstade också enhälligt för det när vi frågade i vintras.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Serien startar redan 3/5 så de behöver komma ut och öva på större ytor snart. Det är uppehåll nu under påsklovet och träningarna ute startar 8/4. Tills Svärdens har torkat upp får vi låna grusplanen i Edsbro.&lt;br&gt;Flera har fått en dålig uppfattning av grus efter att ha spelat på skolgården och kan behöva peppas att åka dit första gången. &lt;br&gt;Vi som växt upp utan konstgräs vet att det går alldeles utmärkt att träna på grus.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 21:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8066686/Utetraningar-</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 19:03:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7840d9b4-d56e-3ccb-384d-e88d701cc939</guid><title>Sista dagen på newbody försäljningen</title><description>Hej! &lt;br&gt;Idag var sista dagen på newbody försäljningen, kom ihåg att lägga in era beställningar ifrån katalogen om ni har några där och kolla igenom så allt stämmer! &lt;br&gt;Mvh Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-22 20:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8060860/Sista-dagen-pa-newbody-forsaljningen</link><pubDate>Sun, 22 Mar 2026 19:31:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6cfc48fd-fec5-8584-68a0-dbc3f4450c09</guid><title>Kuppen och Newbody </title><description>Nu har spelschemat kommit för kuppen 7/3. &lt;br&gt;https://www.ifkuppsala.se/ifkuppsala-indoor-cup-pojkar/&lt;br&gt;Vi har matcher kl 1320, 1440 och 1640. &lt;br&gt;Tänk på att det är konstgräsplan så utrustning och matchställ som för match utomhus. Kolla så att barnen har matchställ och att storleken fortfarande passar. Annars kan de byta på träningen nästa vecka.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling 1220 vid Lötens Fotbollshall. Det kommer nog vara svårt med parkering så kan vara klokt att samåka. Skriv i kommentarsfältet om ni kan ta med extra i bilen eller behöver plats i annan bil.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om att ni behöver swisha 200 kr/spelare för &lt;br&gt;avgiften för de som inte gjort det ännu.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att samla in pengar till framtida aktiviteter har Sandra Lundgren ordnat så vi kan sälja Newbody. Registrera er via: https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGTPJRH?ut=1_213&lt;br&gt;eller QR-koden som barnen fått med sig hem. Försäljningen pågår till 22 mars. Skriv nedan eller hör av er till oss ledare om ni har frågor.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-25 21:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8045212/Kuppen-och-Newbody-</link><pubDate>Wed, 25 Feb 2026 20:18:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3062b5c7-41f3-e8a5-f7d4-5fd32b587704</guid><title>Ändrad träningstid onsdag </title><description>Med anledning av klubbmästerskapet i skidor på onsdag 4/2 flyttas träningen till kl 1930-2030.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-01 16:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8031017/Andrad-traningstid-onsdag-</link><pubDate>Sun, 01 Feb 2026 15:15:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dfab1645-a060-3128-cd10-93e3b80ff2e5</guid><title>Kupp 7/3</title><description>Lördag 7e mars är laget anmält till IFK Uppsala Indoor Cup. IFK Uppsala Indoor Cup Den spelas inomhus i Lötenhallen på konstgräs med 7-manna regler.

Anmälan kostade mer än vad som fanns kvar i budgeten så vi behöver ta ut en avgift på 200 per spelare. Den swishas till mig på 070-6897030.

Spelschemat är inte klart så vet inte exakta tider ännu, vi återkommer med mer info när det närmar sig.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-14 21:14&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/8021439/Kupp-7-3</link><pubDate>Wed, 14 Jan 2026 20:14:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">592a255c-3c09-13ba-6ac9-189ae257d1e8</guid><title>Match på onsdag </title><description>På onsdagens träning kör vi en träningsmatch futsal mot Edsbro 
Barnen behöver inte ha matchställ men Knutby/annan röd tröja
Vanliga träningstiderna gäller &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-01 12:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/7998707/Match-pa-onsdag-</link><pubDate>Mon, 01 Dec 2025 11:07:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b2063d32-c66e-add3-d727-38b1d617bc24</guid><title>Start inomhusträning </title><description>Hej!

Vi kör igång inomhusträningen nu. Onsdagar kl 1830-20 i idrottshallen. Första tiden redan ikväll. Ursäkta så kort varsel, det var strul med bokningen som inte blev klar förrän nu.
Löpträningen torsdagar med skidsektionen fortsätter.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-12 06:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/7986904/Start-inomhustraning-</link><pubDate>Wed, 12 Nov 2025 05:51:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7a1bb28b-e00d-2646-8fb6-12539151da49</guid><title>Löpträning inställd 30/10</title><description>Ingen löpträning idag 30/10. Kör som vanligt nästa vecka.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-30 11:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/7978898/Loptraning-installd-30-10</link><pubDate>Thu, 30 Oct 2025 10:29:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e9f5a765-fc17-d35e-e833-655985a304e4</guid><title>Start löpträning</title><description>Vi startar löpträningen torsdag 16/10 18:15. 
Vi ser gärna att så många som möjligt kommer, framför allt om man inte har har någon annan idrottsaktivitet under hösten.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-08 21:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/knutby1314/News/7964347/Start-loptraning</link><pubDate>Wed, 08 Oct 2025 19:44:03 GMT</pubDate></item></channel></rss>