• Omklädningsrum vecka 37

    Under september och oktober kommer vi nu att lägga ut info om omklädningsrum vecka för vecka då den lösning vi hade under våren och fram till mitten av augusti med fasta omklädningsrum nu är bortai och med att kommunen har hockeyn som första prioritet från mitten augusti. Vi har idag tre egna omklädningsrum som nyttjas av våra egna lag: 1. Herr A (vid behov och efter avstämning med kansliet andra lag) 2. Junior Flick, F2010 och F2011 3. Junior Pojk och P15 Vecka 37 Tisdag = 19, 20 och 21 Onsdag = 20 och 21 Torsdag = 19, 20 och 21 Fredag = 19, 20 och 21 Lördag = 19, 20 och 21 Söndag = 19, 20 och 21 Flick = 20 hela vecka 37 Pojk = 19 och 21 hela vecka 37 (undantag 19 onsdag) Tänk på att informera era motståndare om omklädningsrum i god tid innan matcher och var på plats i god tid för att hjälpa dem att öppna (bestäm en tid). Det är inga koder till omklädningsrummen utan ni använder er bricka. Förklara för dem att de kan få vara beredda att dela omklädningsrum med andra lag. Som vanligt lämnar Kungsbacka IF alltid omklädningsrum efter sig i bästa skick och gör gärna en koll efter era motståndare i samband med matcher. Förbundsdomare (11 mot 11) hänvisas till lilla omklädningsrummet vid gamla ishallen och där fungerar kod: 1308* (detta är samma som tidigare). Ledare för 14 dagar sedan 0kommentarer
  • Allmän info, vänligen läs igenom

    Här kommern allmän påminnelse och vi hoppas att alla kan ta med detta så att kansliet inte behöver lägga hela måndag förmiddag på att städa upp uppgifter som ligger på respektive lag. Det blir inget bra nyttjande av tid och som vi kan lägga på att ta verksamheten framåt. Ställ upp målen på hjulen efter avslutad match/träning Idag har vi haft en längre avstämning med planskötarna då målen allt oftare står kvar efter träningar och matcher. De ska ställas upp på hjulen efter varje avslutad träning och match. Om ni överlappar med annat lag är det sista laget som ansvarar men räkna inte med att det kommer annat lag om det inte är direkt överlapp. Städa efter er i klubbstugorna Kanslipersonalen är inte på plats för att städa efter lagen på helgerna och här är det viktigt att vi alla hjälps åt att städa undan våra egna saker. Att lämna disk, ej tömda kaffetermosar m m är inte ok och det finns inte "nån annan" som städfar efter detta. Omklädningsrum Precis likt tidgare så lämnar vi dem i bra skick och grovstädade. Det är ledarnas ansvar att det lämnas i fint skick. Ej grovstädade omklädningsrum kommer ej heller att finstädas framöver. Material Saknar ni material, ta inget från andra lag i det gemensamma förrådet utan att ha en dialog med det laget. Idag har de flesta egna bollar m m så det blir tydligt när vi tar från andra lag. Är det något ni saknar eller något som inte fungerar, maila kansliet på info@kungsbackaif.se så ser vi över detta. Material som hämtas i stuga 1 lämnas i stuga 1 och material som hämtas vid det gemensamma förrådet vid ishallen lämnas på samma plats. Att lämna material utanför för att vi inte har kod, bricka etc är inte ok utan vi säkerställer att allt material kommer in. Tack på förhand för att vi gemensamt år detta att fungera! Ledare för 15 dagar sedan 1kommentar
  • Snart dags för konstgrässäsong

    Bästa KIF-ledare! En fantastisk grässäsong med stor tillgång till planer närmar sig sitt slut och snart dags att flytta in på konstgräset samt inomhus för en del lag. Detta betyder att vi är cirka 20 lag som ska dela på en 11-mannaplan plus att Kungsbacka City även kommer att bedriva sin verksamhet där. Vi samlar nu in önskemål från alla lag och kommer efter det att sammanställa för att möta detta så väl som möjligt. Det är inte ”först-till-kvarn” som gäller utan vi väger samman alla önskemål och tar även med fler parametrar som gruppstorlek, spelform etc när vi sätter ett schema. Konstgrästiderna gäller initialt till årsskiftet men med förhoppning att det kan bli motsvarande schema även 2025 (vi äger inte frågan själva utan får ta hänsyn till kommunens tilldelning). Observera att förändringar kan komma att ske och behöva göras. Vardagar (främst tisdag – torsdag) är det enormt tryck på tiderna så tänk på att balansera upp er planering där helger är en del av den. Lag i Barn och Ungdom kan inte förvänta sig att endast träna vardag utan det är en kombination mellan vardag och helg som gäller vid flera pass och våra yngsta som önskar träna utomhus hänvisas primärt till helgen. Lag som endast tränar ett pass hänvisas till helgen. Senior (11 mot 11) nyttjar tider som inte är lämpliga för Barn och Ungdom och med det finns möjlighet att träna mer på vardagar likt tidigare. Samlat har vi fler pass på lördag/söndag än vardagarna tillsammans. Vi kommer efter att vi lagt träningstiderna även planera in matchblock. Önskemål likt: ”Vi vill träna tisdag och torsdag 18:45-20:00 och kan inte träna helg p g a inomhus” undanbedes då önskemål om inomhustider inte ökar antal tider på konstgräset på vardagar och med det inte är skäl för att få företräde framför andra lag utomhus. Vi måste prioritera fotbollsverksamhet på konstgräset så fysträning läggs utanför och det finns en mängd möjligheter (vi lyfter F2011 som ett bra exempel som har löpträning varje vecka även nu under grässäsongen) där det bland annat finns ett nyetablerat utomhusgym bakom boulehallen med tillhörande fri yta belagd med konstgräs. Tider som kommer att gälla vardagar under hösten (fram till årsskiftet): Tid 1 – 17:30 – 18:45 (börja tidigare om ni önskar längre pass) Tid 2 – 18:45 – 20:00 (pass kan eventuellt förlängas 15 minuter) Tid 3 – 20:00 - Planen delas in i 4 delar (A, B, C och D) där vi kommer att tilldela lagen tider baserat på antal träningar, gruppstorlek m m. Att den delas in i fyra delar betyder inte att det alltid kommer vara 4 lag på samtidigt utan vi anpassar ytan utifrån ett helhetsperspektiv. Kungsbacka kommun (likt de flesta kommuner) har begränsning i antal mål inne på konstgräset och det är deras direktiv vi behöver förhålla oss till. Med detta så kan vi inte kräva att vi ska ha ett visst antal mål per grupp utan vi får alla göra det bästa av det och dela. KIF har löpande möten med Kungsbacka kommun och vi hoppas få möjlighet att få ha fler mål inne på konstgräset än tidigare (vi såg en liten ljusning kring detta under våren) men det finns inga garantier för detta. Utöver ordinarie mål har vi en mängd små Bazooka-mål som vi kan använda för träningar. Preliminärt stänger gräset 1 oktober men vi har inte fått något exakt datum av kommunen. Vi önskar in era önskemål senast söndag 15 september och kommer att sammanställa under vecka 38 och de mailas till info@kungsbackaif.se Vet ni redan nu att det passar att dela tid med annat lag så maila gärna med detta i samband med er sammanställning. Om vi inte får önskemålen att fungera i enlighet med instruktion (förra året var det endast 3 av 20 lag som inkom med att de kunde på helgen i ett första skede) så kallar vi till ett ledarmöte (en ansvarig per lag) där vi fördelar tiderna på mötet och detta hoppas vi kunna undvika. //Linda & Fredrik Ledare för 19 dagar sedan 1kommentar
  • Visa fler nyheter