Förråd
Information till alla ledare i Kungsbacka IF. När vi går på gräset (öppnart i enlighet med tidigare kommunikation 1 maj) så kommer vi även göra vissa förändringar gällande förråd för att vi ska skapa en enklare struktur och en större tydlighet. Följande förrådsindelning gäller från och med nu: Herr A Eget förråd likt tidigare i anslutning till omklädningsrum 1 Junior Flick och F15 Delar på förrådet i Stora stugan precis innanför entrén. Junior Pojk, P16 och P15 Delar på förrådet i Lilla stugan Nybygget Egen gallerbur i ishallsförrådet och är den i mitten. Kodlås med samma kod som tidigare. Spelform 3 mot 3 och 5 mot 5 (lag födda 2016 – 2020) Förråd vid ishallen och kommer att ha de två gallerburarna längst in till höger. Här kommer ni att ha bollar i storlek 3, västar i barnstorlek och koner i olika format som delas. Till detta egna uppmärkta lagfack där ni kan förvara sjukvårdsväska, drickaställ m m som är lagets egna tillhörigheter. Kod till hänglåsen skickas ut per mail. Spelform 7 mot 7 och 9 mot 9 (lag födda 2011 - 2015) Förråd vid ishallen och kommer att ha den stora gallerburen rakt in. Alla lag har egna fack och här har ni era egna bollar. Västar i juniorstorlek och koner i olika format delas. Kod till hänglåsen skickas ut per mail. Dam och Herr 7 mot 7 Förråd vid ishallen och kommer hålla till i den stora gallerburen rakt in. I detta fack kommer det finnas västar i seniorstorlek. Kod till hänglåsen skickas ut per mail. Gåfotboll Förråd vid ishallen och kommer hålla till i den stora gallerburen rakt in. I detta fack kommer det finnas västar i seniorstorlek. Kod till hänglåsen skickas ut per mail. Stuga 1 Här finner ni gubbar, pinnar, stegar, ringar, bazooka-mål m m. Koner ska inte förvaras här utan det har vi i respektive förråd i övrigt. Här måste vi hjälpas åt att hålla ordning så se till att ställa tillbaka materialet i ordning. Bollpumpar Vi har en kompressor i förrådet i ishallen och en i lilla stugan som alla lag kan nyttja. Hantera med varsamhet och använd alltid olja när ni pumpar bollarna. Instruktion finns uppsatt i anlsutnbing till pumparna. Vårt material är gemensamma tillgångar och vi ser till att vårda det tillsammans. Saknar ni något så ta inte av någon annan utan meddela kansliet på info@kungsbackaif.se Har ni frågor/funderingar kontaktar ni kansliet. Tack för att vi gemensamt hanterar vårt material på bästa sätt!
Ledare
för 9 dagar sedan
0kommentarer
Bemanning helgkiosk 2025
Information till grupperna "Ledare" och "Föräldrarepresentanter". Under 2024 skapade Kungsbacka IF en mötesplats på Kungsbacka Sportcenter när vi öppnade upp kiosk/café i klubbstugan där vi hade öppet helgerna under perioden maj till och med september. Detta kommer vi att fortsätta med under 2025. En bra träffpunkt för aktiva, ledare och föräldrar från alla våra egna lag och våra motståndare som är på besök. I spelformerna 7 mot 7 och 9 mot 9 är mer eller mindre alla seriematcher nu förlagda under tiderna vi kommer att ha öppet på helgerna, 09:30 till ca 14. Till detta kommer ett flertal träningar som sker lördagar och söndagar för våra yngsta lag. Första helgen med öppet under 2025 är 3-4 maj där Västcupen spelas lördag 3 maj med besök från alla parafotbollslag i västra Sverige. För att kiosken ska vara öppen 09.30 krävs bemanning från 08.45 Alla våra lag födda 2015 och äldre kommer ges möjlighet att ansöka om att bemanna kiosken utvalda helger där överskottet kommer att fördelas 50/50 mellan föreningen och de lag som bemannar (lag med matcher under öppettiderna kommer att prioriteras). Summering kommer ske efter våren och hösten där fördelningen kommer att delas jämnt mellan alla lag. Föreningen kommer att ansvara för alla inköp och säkerställa att det finns ett genomgående sortiment, rätt utrustning, menyer, swish och instruktioner. I samband med att vårt gemensamma café är öppet så genomför lag ej egen försäljning vid matcher (självklart ok på tider när det gemensamma caféet inte är öppet) för att styra trafiken och inte konkurrera med oss själva. Vi ser i detta en ökad möjlighet för alla lag att öka försäljningen och framför allt att vi bygger en god föreningskänsla. Detta kommer bli en bra samlingspunkt för alla våra lag för ökad gemenskap. Följande helger finns att ansöka om under våren och samma lag bemannar både lördag och söndag: - 4 maj (3 maj är Västcupen och då bemannar Nybygget) - 11 maj (10 maj KIF 20 år, bemanning redan klar) - 17–18 maj - 24-25 maj – Aranäs Open (KIF har ej öppet) - 31 maj - 1juni - 7 -8 juni - 14 – 15 juni - 21 juni = stängt - 22 juni, öppet 15:30 - 18:30 (flera matcher igång) - 9 - 10 augusti – Summer Cup bemannas av F15, F2011-F2014 (bemannas av arrangerande lag) - 16 - 17 augusti - 23 – 24 augusti - 30 - 31 augusti - 6 - 7 september - Kungsbackaleken, bemannas av F2016, F2017, P2016, P2017 - 13-14 september - 20 – 21 september - 27 – 28 september Är ni intresserade av att vara med och bemanna en helg så skicka er ansökan till info@kungsbackaif.se där ni skickar med minst två alternativ men gärna fler senast onsdag 30 april. Söndag 4 maj och söndag 11 maj kommer hanteras som en helg och dessa datum bemannas av samma lag. Vi kommer löpande uppdatera nyheten med de lag som tilldelas respektive helg och vi tillsätter de första helgerna löpande för att säkerställa bemanning de första helgerna.
Ledare
för 14 dagar sedan
0kommentarer
Omklädningsrum
Här kommer information om vad som gäller kring omklädningsrum för perioden 1 maj till och med vecka 33 (17 augusti). Vi har idag tre egna omklädningsrum som nyttjas av våra egna lag: 1. Herr A (vid behov och efter avstämning med kansliet andra lag) 2. Junior Flick, F15 och F2011 3. Junior Pojk, P16 och P15 Övriga lag nyttjar omklädningsrum vid ishallen och detta gäller även våra motståndare. Vi har även i år lyckats nå en överenskommelse med kommunen om att säsongsboka omklädningsrum 15,16, 17, 18, 20 och 21 och har dem måndag-fredag 16:30-21:00 samt lördag-söndag 08:30-16. Till detta även omklädningsrum 19 på helgerna 08:30-16. Vid behov om förlängda tider kontakta kansliet. - Omklädningsrum 15-16 & 20 tilldelas Flick (våra egna lag + motståndare) - Omklädningsrum 17-18, 19 & 21 tilldelas Pojk (våra egna lag + motstånadare) Med detta så kommer det från 1 maj inte komma ut information i respektive kallelse med omklädningsrum utan fördelning enligt ovan. I samband med Västcupen lördag 3 maj och Aranäs Open 24-25 maj samt Gothia Cup är omklädningsrummen bokade till respektive arrangemang. Hjälp era motståndare med att hänvisa dem till rätt omklädningsrum när de kommer och ge dem information i god tid innan. Helger kan inga lag förvänta sig att ha omklädningsrum själva utan vi får dela på de vi har tillgängliga. Vi respekterar de omklädningsrum vi är tilldelade och tar inte andra omklädningsrum i anspråk eller släpper in motståndare i våra egna om vi inte fått ok från kansliet på detta. Som vanligt lämnar Kungsbacka IF alltid omklädningsrum efter sig i bästa skick och gör gärna en koll efter era motståndare i samband med matcher. Förbundsdomare (11 mot 11) hänvisas till lilla omklädningsrummet vid gamla ishallen och där fungerar kod: 1308* (detta är samma som tidigare).
Ledare
för 15 dagar sedan
0kommentarer
Visa fler nyheter