• Sekretariatsschema

    Förälder till följande barn ansvarar för sekretariat: 15/11 Minna, Alice, Rut, Selma 29/11 Ingrid, Hanna T, Retaj, Agnes 17/1 Hanna T, Rut, Olivia, Talia 24/1 Agnes, Alice, Minna, Retaj Om man inte kan ansvarar man själv för att byta med annan förälder. Telefon- och maillista kommer inom kort. För information om utbildning, var god se anteckningarna från föräldramötet. F-13 för 15 dagar sedan 6kommentarer
  • Information från föräldramötet

    Här kommer en sammanfattning från föräldramötet: · Då det är få lag i vår matchserie planerar vi att bjuda in lag från annat distrikt för att spela match någon gång under vårterminen. Vi behöver då hjälp från er föräldrar med sekretariat under dessa matcher. Marcus och Ellinor kommer jobba vidare med frågan och återkommer längre fram. · Schema för sekretariat kommer att göras för kvarvarande hemmamatcher. Alla föräldrar behöver hjälpa till. Kan du inte det datum du blivit tilldelad får du själv byta med annan förälder. Fyra föräldrar kommer att hjälpas åt under varje match. Utbildning finns på basketutbildning.se. Gör en ny användare för att logga in och sök på ”Digitalt matchprotokoll” och ”Sekretariatsutbildning”. Det är bra att ”sitta med” på en match i förväg för att lära er hur det går till. · Under mötet gjordes en telefon- och mejllista som kommer skickas ut. En WhatsApp-grupp kommer skapas för att underlätta kommunikationen för föräldrarna i laget. Ni som inte var med på mötet: Maila telefonnummer och mailadress till Ellinor på flink_ellinor@hotmail.com. · Den 14 till 17 maj är det Basketfestival i Göteborg där många lag från föreningen är anmälda. Vi tycker att det vore roligt för tjejerna som avslutning på säsongen. Föräldragruppen ställer sig positiva till detta. Vi kommer skicka ut en intresseanmälan inom kort för att se så vi har tillräckligt med spelare. Kostnaden är 2 750 kr/lag, vilket lagkassan bör täcka, samt 2 195 kr/barn för cupkort vilket inkluderar logi, mat och transport till och från matcher. Tillkommer kostnad för buss till Göteborg som föreningen ordnar. Fritt fram att engagera sig och ordna pengar till lagkassan. I övrigt är det upp till varje förälder att betala för sitt barn. · Som föreningen informerat om tidigare behöver vi alla sälja bingolotter till uppesittarkvällen den 23 december. Bingolotterna delas ut under nästa veckas träningar för er som inte var på mötet. I varje kuvert finns 10 enkellotter, 5 dubbellotter och 3 kalendrar. Ellinor har ett lager enkellotter hos sig om man säljer fler lotter. Man säljer så mycket man kan och vi skickar tillbaka det vi inte sålt. Ellinor återkommer om redovisning och betalning. · KFUM Örebro basket vill införa lagbyggarrollen i varje lag. Det innebär att jobba med punktinsatser/träffar utifrån en utvecklingsstege för att främja sammanhållningen i laget. Det finns färdigt material utifrån utvecklingsstegen som kan användas vi träffarna. Nästa utbildningstillfälle den 13 november. Hannas mamma Sena har anmält sig och det vore bra om någon mer kunde anmäla sig. För mer info och anmälan se länken: https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/2130972 · Vi kommer vara matchvärdar på damlagsmatcher två gånger under våren, datum för det är 11 januari och 15 mars 2026. Det behövs 4 - 6 spelare och en vuxen på plats. Mer information kommer. · Då det finns allergiker bland barnen (ägg, honung, nötter), så tänk på att inte äta dessa saker i t.ex. bil till bortamatch. Det är inte en luftburen allergi, men vi uppmanar alla att tvätta händerna om man ätit något av detta inför träning eller match. F-13 för 15 dagar sedan 0kommentarer
  • Datum att boka in!

    Hej! Vi har flyttat matchen mot Hammarö den 13/12. Nytt datum: 6/12 kl. 15.00 i Hammarhallen B, Hammarö. Kalendern är uppdaterad. Den 22/11 kl. 10.00-11.30 erbjuds extra försvarsträning med tränare Jenny. Träningen är gemensam för f-12, f-13 och f-14. Boka in redan nu! F-13 27 okt 0kommentarer
  • Visa fler nyheter