• Om söndagens match mot Surte

    Hej! Tyvärr har Surte fått svårt att få ihop spelare inför vår planerade match mot dem på söndag. Vi har föreslagit att de spelare från Surte som vill komma gör det och så blandar vi lagen. Vi vill helt enkelt inte förlora ett tillfälle för att spela bandy! Vi har pratat med killarna om detta på träningen idag och de tyckte det var en bra idé. Vi hoppas så många spelare som möjligt kommer från båda lagen och så anpassar vi planen efter det. Vi vet alltså inte riktigt än hur det blir på söndag, men vi har isen på Skarpe Nord och tänker använda den. / Ledarna P-13 (11-12) 27 feb 0kommentarer
  • Inför poolspelet i Trollhättan på Lördag

    På Lördag bär det alltså av till Trollhättan och poolspel som anordnas av Gripen BK. Vi kommer spela följande 4 matcher, 7-manna 2x12 min med 5 minuters paus 13:50 IFK Kungälv - Villa Lidköping BK, Plan 2 14:25 Gripen BK (Svart) - IFK Kungälv, Plan 2 15:15 IFK Kungälv - Gripen BK (Vit), Plan 3 15:50 IFK Kungälv - IFK Vänersborg, Plan 3 Vi har alltså rätt tight mellan matcherna, som längst en kvarts paus då de spolar isen, så skicka gärna med något mellanmål så killarna snabbt kan få i sig lite energi i pausen. Samling: 12:30 på plats i Slättbergshallen, vi har omklädningsrum 7 Gripen hälsar att det kommer finnas försäljning i GripBar som ligger precis utanför entrén till Slättbergshallen (gul dörr) på andra våningen. Där kommer det serveras hamburgare, toast, korv, kaffe & snacks under hela poolspelet. Det här blir kul! Heja Kungälv! /Ledarna P-13 (11-12) 1 feb 1kommentar
  • Jontefondsmatchen 9/2, Bemanning

    Nu börjar det närma sig Jontefondsmatchen som spelas på Skarpe Nord mellan IFK Kungälv och Nässjö IF, Fredagen den 9/2 med start kl 19:00. Med tanke på det bra läge IFK Kungälv just nu befinner sig i tabellen så finns alla förutsättningar att detta blir en riktig fest med mycket publik och vi hoppas ni alla vill vara en del av detta och tar med vänner och bekanta till denna match med fri entré. Som vanligt kan man vara med och sponsra Jontefonden och IFK Kungälv med olika paket, både till företag och privatpersoner. Läs mer om hur ni kan bidra här: https://ifkkungalv.se/jontefondsmatchen Samtliga ungdomslag ansvarar för att hjälpa till med matchen i form av grillar, kiosker, publikvärdar, sargvakter och bollkallar. Vi har sedan tidigare ansvar för bollkallarna men denna matchen åligger det oss att även bemanna upp ”Ungdomskiosken” (den närmast entrén) med 4 st föräldrar. Vi har gjort följande indelning: Bollkallar: Vilhelm, Harry V, Harry W, Viktor W (Samling 18:00) Kiosken (föräldrar till): Emil, Victor PT, Ludvig, Erik (Samling 17:00) Använd gärna kommentsfältet här på sidan om ni behöver byta, så ser vi till att lösa detta tillsammans. Heja Kungälv! Här är info från arenagruppen om ansvaret med kiosken: Arbetsbeskrivning vid öppning/stängning av ungdomskiosk - Vara i kiosken 2 timmar innan matchstart - Samtliga varor finns att hämta i kiosken. Vatten finns också alternativ vid omklädningsrummen. - För övrigt se arbetsbeskrivning ”öppning av kiosk” - Vid stängning ska samtliga varor bära tillbaka och sättas tillbaka där man tog det. - Se till att vattentanken är tom. - För övrigt se ”stängning av kiosk” Arbetsbeskrivning kiosk vid öppning - Vara i kiosken 2 timmar innan matchstart - Sätt i kontakten för korvbröd och behållaren/behållarna för korvarna. Behöver endast sätta i kontakterna. Inte vrida på vreden. - Koka upp vatten i vattenkokaren och fyll i behållaren/behållarna för korven. Lägg ner 2-3 lagerblad också. Lagerblad finns i skåpet ovan diskbänken - Börja koka kaffe. Fyll tillbringaren med vatten till strecket. Ett mått med kaffe ur muggen, kaffe finns i skåpet ovan diskbänken. (Ska finnas kaffe innan match start, kl 18:15). - Lägg i korvar (ska finnas korvar innan matchstart) - Fyll vattenkokaren så att det alltid finns varmt vatten till saft och oboy. - Värm bullarna i micron.? Arbetsbeskrivning kiosk vid stängning - Ev korvbröd som blivit över läggs i frysen. - Korvar som inte är värmda läggs i frysen. - Skölj ur samtliga kaffekannor som använts. - Diska ur behållaren/behållarna för korven. - Om något tagit slut återkoppla detta till Helena eller Anna-Karin /Ledarna P-13 (11-12) 26 jan 3kommentarer
  • Visa fler nyheter