• Klubbförsäljning Newbody

    Styrelsen har beslutat att samtliga spelare. Från senior lagen ner till P15 och F12/13/14. Ska sälja Newbodyprodukter. Varje spelare ska sälja minst 5 paket. Är det två eller spelare i en familj ska familjen sälja minst 10 paket. Om man inte säljer det av styrelsen beslutade antalet får man betala 50kr/paket som saknas. Det går således att avstå från försäljningen genom att betala 250kr. För de paket som säljs utöver dessa 5 går 30:-/paket till lagets kassa. Försäljningen startar i slutet på september. Vid frågor kontakta Gittan Sundström, gittan1974@gmail.com P-07/08 Röd 1 17 sep 2022
  • SUDD

    Spelare födda -06, -07, -08 och -09! Nu är anmälan öppen för SUDD vilket är Spelarutveckling Dalarna. Här rekommenderar vi alla spelare att vara med och utvecklas och för er ledare finns också möjlighet till utbildning samtidigt. Ber er sprida detta till alla spelare i åldersgrupperna samt deras målsmän. En nyttig erfarenhet att få prova nya övningar, höra andra tränarröster ett par gånger under året och samtidigt träffa nya innebandykompisar. Mer info och länk till anmälan: Länk https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeAxLMDsMx-OnLzxF-ZJdLDZE5zgHClMDU3apr3bdIUkwO77g/viewform P-07/08 Röd 1 16 sep 2022 0kommentarer
  • Träningsstart!

    Träningstiderna för säsongen är: Tisdagar kl 17:30-19:00 Bergahallen Smedjebacken Torsdagar kl 19:00-20:30 Lorensbergahallen Vi kör igång på tisdag 13/9! Kickoff med klubben 24/9! Newbodyförsäljning ska igång ganska snart. Välkomna! P-07/08 Röd 1 6 sep 2022 6kommentarer
  • Information om helgen - Ingen publik!

    Vi fick detta tidigare idag med avseende på helgen. Vänligen, läs igenom. Ämne: Publik och vaccinationsbevis på Ungdomsspelen Hej alla! OBS! Läs igenom detta noga och meddela alla ledarkollegor, spelare och föräldrar/publik. Följande gäller allmänt: Domare och funktionärer räknas inte som publik, ej heller spelare och ledare så länge de inte tittar på andra matcher "aktivt" Under 18 år behöver man inget vaccinationsbevis (kan vara under 16 år, men vi får inget besked, men det är ju lugnt för alla spelarna då ingen är äldre än 16 år). Det är endast vaccinationsbevis som gäller, inte negativt Covid-test eller tillfrisknande. * Vårt mål har ju hela tiden varit att spela med publik, men om inte vi kan särskilja lagen och publiken på något sätt, vilket inte verkar fungera då många reagerat på att spelarna och föräldrar inte får vara på samma ställen. Med tanke på pandemin och att det verkar vända uppåt igen kommer det att bli för mycket folk, nära kontakt och rörigt och vi kommer då inte att kunna följa de restriktioner som behövs för att kunna få genomföra arrangemanget. Vi kommer därför tyvärr att spela utan publik. * Detta innebär också att det inte är ett offentligt arrangemang, och då behövs inga vaccinationsbevis. Jag har pratat med Covid 19-ansvarige Mattias Linell på Svenska Innebandyförbundet och fått klartecken för ett upplägg jag föreslog (han tyckte det var mycket bra, och att vi då gjort allt vi kan för att säkerställa arrangemanget) * Vi vill att alla lag köper med sig en flaska handsprit och har med sig hela dagen. Det kommer också att finnas handsprit i alla sekretariat. Handsprit finns även tillhandahållen av kommunen i ingångarna till hallarna. * Vi kommer att försöka dela upp lagen så mycket som möjligt i hallarna: tolv lag spelar på planerna, det finns (minst) tio omklädningsrum, fyra lag (två uppe, två nere) får sitta i grupp på varje läktare (sexton lag) i Lugnet och två lag kan sitta på träläktaren i Guide Arena. Detta kommer att göra att spelare och ledare inte räknas som publik även när man INTE spelar, utan detta är en åtgärd vi gör för att undvika trängsel och smittspridning och säkra arrangemanget på ett så bra sätt som möjligt. Det är 38 "platser" lag kan vara på, och det är 44 lag som spelar på lördagen (på söndagen är det bara 25 lag, så den kommer att fungera bra), men eftersom P16 och F16 börjar senare, och lag börjar åka ur så kommer det aldrig att vara 44 lag samtidigt, så det bör kunna gå att lösa. Allt kommer att vara uppmärkt på dörrar och skisser på läktarna kommer att göras var ni lag kan vara. Skickar mer specifik information om detta igen senare i veckan. * Då återstår två saker: de föräldrar som ska sitta i sekretariat och de som ska köra till matcherna. 1) Vad gäller de som ska sitta i sekretariatet så räknas de som funktionärer, och behöver alltså inte ha vaccinationsbevis - men vi rekommenderar och önskar att alla som ska sitta i sekretariatet ska vara vaccinerade. Detta av hänsyn till alla deltagare och för att det underlättar arrangemanget och minskar smittspridning. De som ska sitta i sekretariat i Lugnet kommer att få gå in uppe vid glasdörren vid entrén till Lugnet A och gå ner på planen. OBS! Lagen kommer att få mailat lappar till sig för att ge till de som ska sitta i sekretariat, och dessa ska de som sitter i sekretariatet visa i insläppet i Lugnet A. De som ska sitta i sekretariat i Guide Arena får också gå in där och visa lappen, och sen gå ner förbi omklädningsrummen på "markplan" och bort till Guide Arena. 2) De lag som kommer från utanför Falu kommun behöver ju ha föräldrar som kör barnen och ungdomarna. Och de får självklart vara kvar, de kommer att räknas som nödvändiga funktionärer. Även här rekommenderar vi och önskar att de också ska vara vaccinerade av hänsyn till alla deltagare och för att det underlättar arrangemanget. Men antalet som kör får bara vara det minsta antal som är nödvändigt, dvs en vuxen per bil - det får inte bli ett sätt att "snika sig in" som publik. De som kör kommer att få gå in uppe vid glasdörren vid entrén till Lugnet A och sen får man stå uppe på läktaren i Lugnet, och även upp på ståplatsläktarna (inte träläktaren) i Guide Arena när "sitt" lag spelar. OBS! Även här kommer lagen att få mailat lappar till sig för att ge till de som är chaufförer, och dessa ska de som kör visa i insläppet i Lugnet A. * Om det går att lösa så är det ju bra om det så långt som möjligt är samma personer som sitter i sekretariat och kör bil, det minskar ju antalet personer i hallen och minskar en eventuell smittspridning. Det är också en önskan från oss att så många ledare som möjligt är med och kör bilar, det minskar också antalet personer i hallen och minskar en eventuell smittspridning. Det är även önskvärt att man har samma person i sekretariatet i så många matcher som möjligt, det minskar också antal människor i hallen och därmed trängseln. * För de som sitter i sekretariat och är chaufförer gäller alltså följande när de inte är "i tjänst": Man får stå uppe på läktargångarna i Lugnets sporthall och i Guide Arena (inte träläktaren alltså) under matcherna när "sitt" lag spelar. Mellan matcherna kan man med fördel följa med laget och sitta där det sitter på läktaren. * Självklart gäller som vanligt de vanliga restriktionerna: Stanna hemma om man är sjuk Tvätta händerna ofta Håll avstånd till andra lag/sällskap när det inte är match * Det kommer mera/upprepad information mot slutet av veckan. * Vi kämpar på, tillsammans ska vi kunna fixa detta! * Mvh Per Distriktskoordinator Dalarnas IBF Tävlingsansvarig GUD-samarbetet Dalarnas IBF Pelle Bergs Backe 3b, 791 50 Falun 023 - 454 82 www.innebandy.se/dalarna P-07/08 Röd 1 30 nov 2021 0kommentarer
  • Med laget.se som app blir din föreningsvardag smidigare

    Din laptop i i alla ära men visst går du mer och mer mot att kommunicera via din smartphone? Med den kostnadsfria appen laget.se blir vardagen enklare för dig som är med i en förening som använder föreningssystemet laget.se. Här har vi plockat ut några exempel på alla de fördelar appen kommer med! Mitt flöde Senaste nytt på ett ställe från de lag/grupper du är kopplad till. Slipp söka i mejlen eller klicka dig runt på olika hemsidor. Smarta pushnotiser Bland annat blir du notifierad när ledarna lägger till nya aktiviteter för dig eller ditt barn. Slipp jobbiga överraskningar! Digitala medlemskort Se ditt och dina barns digitala medlemskort direkt i appen! Hittar du det inte kan du be din klubb aktivera funktionen gratis. Aktiviteter Dottern i F14 och sonen i P12? Här får du alla dina aktiviteter samlade på ett ställe. Mina fakturor Kom det en faktura från friidrotten för tre veckor sen eller var det fotbollen? Se alla fakturor för dig och dina barn i appen. Anslut till autogiro eller betala med banköverföring om du vill. Kontaktboken När du måste nå just Annas pappa (som du dessutom inte vet vad han heter) finns hans kontaktuppgifter i din ficka. Ladda ner appen gratis här: För iPhone För Android För Huawei P-07/08 Röd 1 25 sep 2021
  • Flex på innebandyklubban - vad är det och vad passar mig?

    Flex uppger skaftets hårdhet och hur mycket det böjs under en belastning. Vilken flex en klubba har är olika beroende på hur fibrerna i materialet på skaftet ligger. Fibrerna kan ligga snett, rakt eller glest vilket ger olika spänningar och hårdheter. Flex mäts i millimeter med hjälp av en testmaskin där klubban utsätts för ett visst tryck. Sviktar klubban 26 mm så får den flexen 26. Skalan mäts från den hårdaste flexen på 23 upp till den mjukaste flexen på 36. Flexen står på klubbans skaft. Flexen i skaftet har betydelse för känslan som du får när du passar, dribblar men framför allt skjuter. Herrar brukar välja en flex mellan 23–29 och damer burkar använda sig av en flex mellan 27–29. För juniorer passar en flex mellan 29–31 och barn 31–36. Har du en för hård klubba och saknar tillräcklig teknik och kraft att utnyttja den hårda flexen, blir skotten varken särskilt hårda eller effektiva. Ett vanligt misstag är att köpa en innebandyklubba med alldeles för hård flex vilket gör att du inte kan nyttja klubban maximalt. Men vad du väljer för flex på klubban är väldigt individuell, precis som längd och blad på klubban. Det bästa är att komma förbi butiken och testa en del olika klubbor i vårt skottrum för att få fram den klubban som passar dig bäst. Prova dig fram! När du känner dig säkrare på vad som passar dig har vi även stort utbud av innebandyklubbor online. OBS! Detta är endast rekommendationer: F23 Den hårdaste flexen F24-25 Hårda klubbor F26-27 Seniorer F28-29 Juniorer F30-35 Barn och yngre juniorer P-07/08 Röd 1 19 jan 2020
  • Om olyckan skulle vara framme

    Det är viktigt att ni anmäler skadan till Folksam snarast. Vi försäkrade hos Folksam genom Svenska Innebandyförbundet (spelarlicensen). Även om det är en relativt liten skada skall den anmälas. Folksam kräver oftast att man varit i kontakt med sjukvården. Det här är viktigt ifall man får problem vid ett senare tillfälle. För skadeanmälan och frågor om försäkringen ring Folksam: 0771-960 960 Mer infomation om licensförsäkringen hittar du här... Försäkringsinformation P-07/08 Röd 1 5 jan 2020
  • Visa fler nyheter