• Styrelsen informerar

    Hej alla Medlemmar, Styrelsen vill börja med att tacka er alla för era insatser och bidrag i verksamheten. Utan er hade den summeringen vi nu gör, inte varit möjlig. Budget har hållits av ansvariga och vi börjar nu summera för ett bokslut till sista april. Det är fantastiskt att se hur vi månad efter månad har ordning i böckerna. Summerat jämfört med föregående verksamhetsår så har vi gått från ett minus till ett plus. Detta hjälper budgetarbetet att nu ta nästa steg och att utveckla föreningen till 2024/2025 års verksamhetsår. Från styrelsens sida så har detta varit vårt primära mål att få en budget i balans. När de sportsliga utmaningarna nu avtar med säsongsavslut går styrelsen in i en intensiv period kommande månader. Utlysning av årsmöte görs härmed till er alla medlemmar - tisdagen den 11:e Juni, start 18:00 till 20:00. Agenda och plats kommer i anslutning till mötet. Innan dess ligger bokslut, revisorers granskning men också flera möten med er medlemmar och föräldrar. Vi vill därför också göra en pålysning kring nästa års serieanmälningar. Med start vecka 17 kommer möten att utlysas. Detta enskilt till ledare samt föräldragrupper. Kallelser kommer att skickas ut från sittande sportgrupp. Ber er alla hålla er uppdaterade på dag och tid. Syftet med mötet är att klargöra serieindelningar, ledare för respektive spelargrupp men också att lyssna till er medlemmar och föräldrar kring den plan som nu utarbetas. Styrelsen kommer att sätta stor vikt på samspelet mellan föräldrar och ledare nästa verksamhetsår. Som ett led i att bygga framtida HCL kultur finns nu en ny utgåva av klubbens policy släppt. Vänligen bekanta er med denna som ett första steg av nya styrdokument. Den ligger på denna hemsida under filer och dokument. Katalog 'Klubbens medlemsdokument' Styrelsen kommer även att släppa utbildningspolicy samt nya rollbeskrivningar, kommande veckor. Mer info inom kort, kring dessa styrdokument. Avslutningsvis, ännu ett tack till er alla för era insatser och väl mött i kommande veckors möten. Styrelsen genom Martin Sjögren Team 11 15 apr
  • Styrelsen informerar

    Hej alla i HCL. Styrelsen börjar nu närma sig slutet av verksamhetsåret. Som Ordförande och Ledamot för HCL har det var varit en spännande och utmanande resa sedan oktober 2023. Som Styrelse har vi avverkat 7 möten där vårt största fokus har varit att skapa trygghet i klubbens ekonomi. Vi ser positivt på resultatet till bokslutet i maj. Detta är glädjande och viktigt för HCL's fortsatta utveckling. Som Styrelse har vi lagt stort fokus på våra styrdokument där Fas 1 har handlat om att göra en översyn på vår Klubb policy. Efter en remissrunda i föreningen och justeringar beslutades på styrelsemötet den 5:e Mars en ny utgåva av vår Klubb policy. Fas 2 inleds nu och handlar om att kommande veckor bearbeta de styrdokument som omnämns i vår klubb policy. Att nämna bland annat utbildningspolicy och ledarkontrakt. Dessa kommer att beslutas kring på nästa styrelsemöte den 9:e April. Fas 3 handlar om kommunikation och att möta er ledare, medlemmar och föräldrar. Som Styrelse, genom mig, ber vi att få återkomma kring detaljer, datum och utskick under början av april. Fokus på kommunikation kommer med andra ord att ligga i April där vi avser att publicera vår Klubb policy. Vi vill också passa på att informera att styrelsen nu är inne i budgetplanering för nästa verksamhetsår. Där läggs tid under mars och april tillsammans med utvalda funktioner och medlemmar i HCL. Vi vill med detta rikta ett stort tack för allas medverkan i arbetet med vår klubbpolicy. Vi vill också tacka för era fantastiska insatser som ledare, spelare och föräldrar - utan er hade vårt arbete i styrelsen varit omöjligt. Styrelsen genom Ordförande Martin Sjögren Team 11 8 mar
  • Inför BillysCup 16 Mars 2024

    Antar att ingen missat vår stundande Lördag den 16:e Mars och BillysCup i Sparbanken Lidköping Arena. Vi kommer ha diverse lotterier under denna dagen och nu önsker vi att få hjälp av våra medlemmar att komma in med alla tänkbara produkter vi kan ha som vinster och lotta ut. Driver du ett företag, jobbar i butik på fabrik eller dytlikt - prata gärna med ansvarig om dom/ni kan tänka sig att sponsra med lite priser... -Kan ju inte bli mer ungdomshockey än det här :) Lägg dina priser i mittenskåpet med jalusi utanför kansliet, hälsar Lotta. Tack på förhand för att du gör BillysCup till en fantastisk upplevelse för våra 8 och 9 åringar. Team 11 6 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter