• Styrelsen informerar

    Hej alla Medlemmar, Styrelsen vill börja med att tacka er alla för era insatser och bidrag i verksamheten. Utan er hade den summeringen vi nu gör, inte varit möjlig. Budget har hållits av ansvariga och vi börjar nu summera för ett bokslut till sista april. Det är fantastiskt att se hur vi månad efter månad har ordning i böckerna. Summerat jämfört med föregående verksamhetsår så har vi gått från ett minus till ett plus. Detta hjälper budgetarbetet att nu ta nästa steg och att utveckla föreningen till 2024/2025 års verksamhetsår. Från styrelsens sida så har detta varit vårt primära mål att få en budget i balans. När de sportsliga utmaningarna nu avtar med säsongsavslut går styrelsen in i en intensiv period kommande månader. Utlysning av årsmöte görs härmed till er alla medlemmar - tisdagen den 11:e Juni, start 18:00 till 20:00. Agenda och plats kommer i anslutning till mötet. Innan dess ligger bokslut, revisorers granskning men också flera möten med er medlemmar och föräldrar. Vi vill därför också göra en pålysning kring nästa års serieanmälningar. Med start vecka 17 kommer möten att utlysas. Detta enskilt till ledare samt föräldragrupper. Kallelser kommer att skickas ut från sittande sportgrupp. Ber er alla hålla er uppdaterade på dag och tid. Syftet med mötet är att klargöra serieindelningar, ledare för respektive spelargrupp men också att lyssna till er medlemmar och föräldrar kring den plan som nu utarbetas. Styrelsen kommer att sätta stor vikt på samspelet mellan föräldrar och ledare nästa verksamhetsår. Som ett led i att bygga framtida HCL kultur finns nu en ny utgåva av klubbens policy släppt. Vänligen bekanta er med denna som ett första steg av nya styrdokument. Den ligger på denna hemsida under filer och dokument. Katalog 'Klubbens medlemsdokument' Styrelsen kommer även att släppa utbildningspolicy samt nya rollbeskrivningar, kommande veckor. Mer info inom kort, kring dessa styrdokument. Avslutningsvis, ännu ett tack till er alla för era insatser och väl mött i kommande veckors möten. Styrelsen genom Martin Sjögren Team 10 15 apr 2024
  • Styrelsen informerar

    Hej alla i HCL. Styrelsen börjar nu närma sig slutet av verksamhetsåret. Som Ordförande och Ledamot för HCL har det var varit en spännande och utmanande resa sedan oktober 2023. Som Styrelse har vi avverkat 7 möten där vårt största fokus har varit att skapa trygghet i klubbens ekonomi. Vi ser positivt på resultatet till bokslutet i maj. Detta är glädjande och viktigt för HCL's fortsatta utveckling. Som Styrelse har vi lagt stort fokus på våra styrdokument där Fas 1 har handlat om att göra en översyn på vår Klubb policy. Efter en remissrunda i föreningen och justeringar beslutades på styrelsemötet den 5:e Mars en ny utgåva av vår Klubb policy. Fas 2 inleds nu och handlar om att kommande veckor bearbeta de styrdokument som omnämns i vår klubb policy. Att nämna bland annat utbildningspolicy och ledarkontrakt. Dessa kommer att beslutas kring på nästa styrelsemöte den 9:e April. Fas 3 handlar om kommunikation och att möta er ledare, medlemmar och föräldrar. Som Styrelse, genom mig, ber vi att få återkomma kring detaljer, datum och utskick under början av april. Fokus på kommunikation kommer med andra ord att ligga i April där vi avser att publicera vår Klubb policy. Vi vill också passa på att informera att styrelsen nu är inne i budgetplanering för nästa verksamhetsår. Där läggs tid under mars och april tillsammans med utvalda funktioner och medlemmar i HCL. Vi vill med detta rikta ett stort tack för allas medverkan i arbetet med vår klubbpolicy. Vi vill också tacka för era fantastiska insatser som ledare, spelare och föräldrar - utan er hade vårt arbete i styrelsen varit omöjligt. Styrelsen genom Ordförande Martin Sjögren Team 10 8 mar 2024
  • Inför BillysCup 16 Mars 2024

    Antar att ingen missat vår stundande Lördag den 16:e Mars och BillysCup i Sparbanken Lidköping Arena. Vi kommer ha diverse lotterier under denna dagen och nu önsker vi att få hjälp av våra medlemmar att komma in med alla tänkbara produkter vi kan ha som vinster och lotta ut. Driver du ett företag, jobbar i butik på fabrik eller dytlikt - prata gärna med ansvarig om dom/ni kan tänka sig att sponsra med lite priser... -Kan ju inte bli mer ungdomshockey än det här :) Lägg dina priser i mittenskåpet med jalusi utanför kansliet, hälsar Lotta. Tack på förhand för att du gör BillysCup till en fantastisk upplevelse för våra 8 och 9 åringar. Team 10 6 mar 2024 0kommentarer
  • Newbody våren 24

    Hej! Nu är det dags för säsongens sista runda av försäljning av Newbody! Det är redan öppet via nätet. Katalogerna har ej kommit, men borde komma i veckan och kommer finnas i första delen till kansliet och i klubblokalen. Försäljningsperioden pågår fram till söndag den 25 feb. DIGITAL FÖRSÄLJNING Ni går in på länken som ligger under "Mer/Dokument" på er respektive lagsida för att registrera er. Ni använder samma användarnamn och lösenord som ni haft förut, men ni ska INTE använda gamla länkar. Tänk även på att det finns möjlighet till direkt köp för de som har vänner och bekanta som inte är på plats här i Lidköping! HUR MYCKET SKA JAG SÄLJA? Om ni har ett aktivt barn ska ni sälja totalt 20 paket under säsongen och har man två eller fler aktiva barn är det totalt 30 paket som ska säljas. Detta är alltså säsongens andra och sista försäljningsperiod. I Hockeyskolan är det frivilligt men vi ser gärna att man börjar sälja några paket. LEVERANS Paketen levereras till ishallen där de hämtas efter att Lotta/eran lagledare meddelat detta. Du som säljare ser då till att dina kunder får sina paket och betalar dig. Du får en faktura på hela beloppet som du betalar in till HCL. Det går också att ta upp beställningar som skickas direkt hem till kunden. Frakten kostar då 45:-. VAD ÄR NEWBODY? NewBody har förutom underkläder, träningskläder, T-shirts och linnen också kryddor, oljor, tvål, handkrämer och en hel del annat. Produkterna är av bra kvalitet och kläderna har rykte om sig att vara hållbara och sköna. Har ni frågor hör ni av er till mig på mail eller telefon. Hälsningar Lotta Team 10 17 jan 2024
  • Leverans/hämtning av Toa- & Hushållspapper

    Efter gårdagens vinst och säkrad plats i Alltvåan så har det varit en bra måndag:) Jag vill också passa på att tacka alla för en väl genomförd försäljning av Toa- & Hushållspapper. Nu är det dax att boka hämtning. Det finns två datum + ett uppsamlingsheat innan jul Måndag den 11/12 17-20 Torsdag den 14/12 17-20 Uppsamlingsheat Måndag den 18/12 17-20 Hämtning sker på: Råda Ågårdens Säteri 1(infart från 44:an) 531 96 Lidköping Betalning sker med Swish på plats. nr: 123 59 59 739 De som sålt till företag finns möjlighet att fakturera med en betalning på 5 dagar. Se nu till att få in pengar innan hämtning. Allt måste betalas vid leveransen. Vi har lite Lambi Toapapper kvar. Vi säljer ut resterande parti balar för 200kr styck Passa på och fynda och samtidigt hjälper du HC LIdköping. Först till kvarn gäller..... Patrick Demegård Genom HC Lidköping styrelse Team 10 4 dec 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter