• TRY OUTS WERMLAND BASKET HERR

    Två lag blir ett - Wermland Basket! Säsongen närmar sig och för seniorerna i klubben innebär detta stora förändringar! Hammarö Basket och Karlstad Suns går ihop och bildar två seniorlag - herr och dam - under namnet Wermland Basket! I skrivande stund tas matchställ och logga fram parallellt med att lagbygget är i full gång! En hel del spelare är redan klara och vi kommer inom kort presentera dem alla här - håll utkik! 🏀Men det finns möjlighet för fler att ta chansen att ta en plats! Först ut är herrlaget som under ledning av coach Albert Lander kör try outs den 20 och 21 augusti i Fröding Arena respektive Hammarhallen. TRY OUTS 20/8 20:00 Fröding 21/8 19:30 Hammarhallen B Minst 16 år och tidigare basketerfarenhet krävs. Hammarö Basket 6 aug 2kommentarer
  • SOMMARJOBB SUMMERCAMP 11-15/8 2025

    11-15 augusti 2025 går klubbens sommarläger SUMMER CAMP av stapeln. Vi söker nu ett par ungdomar ur föreningen som kan vara ungdomsledare samt huvudledare under lägret. Tider blir 08:30-15:30 måndag till fredag samt en dag innan med utbildning. Du som söker behöver vara: - Minst 16 år (ungdomsledare) - Minst 18 år (huvudledare) - Vara aktiv basketspelare samt medlem i Hammarö Basket - Gärna genomfört RF/SISU:s utbildning för Unga ledare - Gärna genomfört Svensk Baskets utbildning INTRO el högre - Meriterande är om du antingen varit tränare i föreningen eller annan idrottsförening tidigare. Skicka din ansökan- räcker med ett par rader samt namn och nummer - senast den 13 juli till lägeransvarig Karolina på karolina@hammarobasket.se Hammarö Basket 4 jul 0kommentarer
  • Information från Årsmötet

    Årsmötet förflöt med sedvanliga årsmötespunkter. Verksamhets- / förvaltningsberättelse, budget och verksamhetsplan gicks igenom och fastslogs utan ändringar. Inga motioner från medlemmar hade inkommit till årsmötet. Eftersom föreningens stadgar inte har utvecklats tillsammans med föreningens verksamhet och i mycket skiljer sig från Riksidrottsförbundets stadgemall så var styrelsens förslag till årsmötet att årsmötet skulle ge styrelsen i uppdrag att ensa föreningens stadgar med riksidrottsförbundets stadgemall. Styrelsens förslag fastslogs av årsmötet och de nya stadgarna kommer att fastslås på en extra föreningsstämma. Föreningens administrationssytem laget.se stöttar inte föreningen fullt ut i sin medlems- och avgiftsadministration varför rabatter för coacher, coachers barn och liknande inte kommer vara aktuellt kommande säsong. Styrelsen lyfte en fråga om att istället kompensera detta med kostnadsersättningar, men efter en längre diskussion där de flestas mening var att varken rabatter eller kostnadsersättningar behövdes i en ideell verksamhet valde årsmötet gemensamt att inte gå till något beslut i frågan. Frågan kommer istället att avgöras tillsammans med de frågan berör mest på ett kommande Coachmöte. Eftersom frågan varken var en motion eller innehöll ett tydligt förslag och inget beslut togs i frågan kommer den inte tas upp i protokollet. Det är mycket glädjande att se att så många har visat intresse för att engagera sig genom att ta en plats i styrelsen. Jag vill också passa på att tacka valberedningen genom Daniel Mattson och Jörgen Hansen extra för ett väl utfört arbete. Den nya styrelsen utökas i antal och blir inklusive redan sittande ledamöter blir som följer: (Ny- och Omval i fet text) Ordförande: Emil Palm Kassör: Terese Fredriksson Renberg Ledamot: Pouya Sedighi Ledamot: Nichlas Edenvik Ledamot: Amer Sehalic Ledamot: Sofie Lönnberg Ledamot: Filip Jemtelius Suppleant: Jimmy Olsson Suppleant: Henrik Kihlström Suppleant: Petter Möstl Suppleant: Gabrielle Hansen Revisor: Ulla Eråker Valberedning: Daniel Mattsson (ordf) & Jörgen Hansen Jag vill slutligen rikta en uppmaning till alla medlemmar att i högre utsträckning närvara på föreningens kommande årsmöten. Föreningen blir väldigt känslig om bara några procent av totala antalet röstberättigade deltar på årsmötet. Det är årsmötet som är föreningens högst beslutande organ och ger styrelsen i uppdrag genom verksamhetsplanen att driva föreningen det kommande året. Det är viktigt för föreningens demokrati och säkerhet att en bred representation av medlemmar finns representerade. Detta för att säkerställa att inga egna särintressen gynnas särskilt i kommande årsmöten. Vänliga hälsningar Emil Palm, Ordförande. Hammarö Basket 4 jun 1kommentar
  • SUMMER CAMP 2025

    ANMÄLAN Nu är anmälan öppen till klubbens årliga sommarläger - SUMMER CAMP! I år är lägret förlagt till sista hela veckan på sommarlovet (den 11-15 augusti) för att inte konkurrera med kommunens sommarläger. Lägret riktar sig till barn/ungdomar i åldrarna 8-13 år (födda 2017-2012) men det kan finnas möjlighet även för ngn född 2011 eller 2018 i mån av plats - ta kontakt med oss så tittar vi på möjligheten! Som vanligt håller vi till i Hammarhallen B men med flera pass på vår 3x3-plan på Ålvägen. Spelarna kommer vara indelade i grupper - utifrån ålder, kön och antal deltagare - med en äldre ungdom från förening som ledare. I avgiften ingår en läger-tshirt samt frukt varje dag. Vi avslutar också veckan med en rolig överraskningsaktivitet med fika. SCHEMA: MÅNDAG- FREDAG 09:00-11:30 spelare födda 2015-2017 12:30 - 15:00 spelare födda 2014-2012 Varje dag startas med en gemensam samling i hallen med uppvärmning och sedan delar man upp i grupper för olika moment såsom skillsträning, lek/rörelse eller fys och småmatcher ute eller inne! Veckan avslutas på fredagen med en miniturnering. Kostnad: 750 kr per spelare som faktureas av föreningen Sista anmälan: 30 juni 2025. Begränsat antal platser. Varmt välkomna med er anmälan! Hammarö Basket 22 maj 2kommentarer
  • Kallelse till årsmöte 2025-06-02

    Härmed kallas du till årsmöte för Hammarö Basketklubb. Datum: 2 juni 2025 Tid: 18:00 Plats: Konferensrummet i Hammarhallen B Dagordning: 1. Fastställande av röstlängd för mötet 2. Val av ordförande och sekreterare för mötet 3. Val av protokolljusterare och rösträknare 4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt 5. Fastställande av föredragningslista 6. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret b) Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret 7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret 8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser 9. Fastställande av medlemsavgifter 10. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för det kommande verksamhets-/räkenskapsåret 11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner 12. Val av: 1. föreningens ordförande, tillika föreningens firmatecknare för en tid av 2 år 2. föreningens kassör, tillika föreningens firmatecknare för en tid av 2 år 3. övriga ledamöter i styrelsen för en tid av 1 år 4. suppleanter i styrelsen med för dem fastställd turordning för en tid av 1 år 5. revisorer jämte suppleanter för en tid av 1 år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta 6. ledamöter i valberedningen för en tid av 1 år, av vilka en skall utses till ordförande 7. beslut om val av ombud till SDF-möten (och ev andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud) 8. eventuellt val av extra firmatecknare för en tid av 1 år 13. Övriga frågor Alla medlemmar är välkomna att delta i årsmötet. Dock har endast de medlemmar rösträtt som har betalat sina medlemsavgifter och som fyller minst 13 år under 2025. Förslag till årsmötet ska vara styrelsen tillhanda senast den 12 maj 2025. Förslag skickas till info@hammarobasket.se. Tips och nomineringar till nya styrelsemedlemmar mailas till valberedningens ordförande, Daniel Mattsson. Mail: daniel@hammarobasket.se Revisorernas berättelser och övriga handlingar kommer att vara tillgängliga för genomgång på klubbens webbplats från och med den 26 maj 2025. Alla filer hittas här. Vi ser fram emot din närvaro och ditt engagemang i föreningens viktiga beslut. Vänliga hälsningar, Emil Palm Ordförande Hammarö Basketklubb Hammarö Basket 5 maj 0kommentarer
  • EBC 30 mars 2025

    Söndag den 30 mars är det dags för EBC i Hammarhallen B! Uppkast 10:00 för våra yngsta stjärnor! Kiosken är såklart öppen så kom och heja fram alla duktiga lag! Boka även in den 13 april för klubbens stora VÅRAVSLUTNING! Inbjudan kommer till alla medlemmar inom kort! Hammarö Basket 28 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter