﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Fagersta Södra IK P-13</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/fsikp13/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/fsikp13</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">35c91f8b-c886-2aed-3fde-abc08ddcd515</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11919631_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="104547" /><title>Sun cup </title><description>Packlista, bra att ha med:&lt;br&gt;Madrass/tältsäng&lt;br&gt;Täcke/sovsäck/lakan&lt;br&gt;Kudde &lt;br&gt;Handdukar&lt;br&gt;Hygienartiklar &lt;br&gt;Regnkläder &lt;br&gt;Solkräm&lt;br&gt;Resorb &lt;br&gt;Tandborste/tandkräm &lt;br&gt;Vattenflaskor &lt;br&gt;Laddare&lt;br&gt;Påse till tvätt &lt;br&gt;Badkläder &lt;br&gt;Kortlek/spel&lt;br&gt;Tofflor&lt;br&gt;Ombyten i underkläder &lt;br&gt;Träningsoverall/södrakläder &lt;br&gt;Extra blåa fotbollsstrumpor &lt;br&gt;Vanliga kläder &lt;br&gt;Träningsskor&lt;br&gt;Skavsårsplåster&lt;br&gt;Ev. Mediciner &lt;br&gt;Benskydd &lt;br&gt;Fotbollsskor &lt;br&gt;Knäskydd/tejp&lt;br&gt;Mobil&lt;br&gt;&lt;br&gt;Inget schema än, de jobbar på det då lag har dragit sig ur. Hoppas att alla är med i what's upp gruppen nu. Hör av er annars då jag fick skicka inbjudan till vissa. Spelplaner skickar jag med i bild.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 13:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8119625/Sun-cup-</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 11:07:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9ac75021-f977-d437-124b-58b23b296634</guid><title>Inställd träning idag 14/6</title><description>Vi ställer in dagens träning så vi inte förstör både oss och planen inför veckans matcher. Några som inte svarat än på kallelsen för match så förlänger den lite. Ni som inte spelar tränar så ingen kallelse för träning kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses imorgon!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 12:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8115592/Installd-traning-idag-14-6</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 10:04:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4dea7272-0e6a-d6bf-0561-0363582e8c67</guid><title>Veckomatcherna </title><description>Veckans matcher kommer starta 17.30. Blir det problem med samling 16.30 får ni hojta till om skjuts ut så vi kan samåka. Lagen kommer idag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som inte spelar får träna en stund och sen kika på matchen såklart.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-13 10:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8115165/Veckomatcherna-</link><pubDate>Sat, 13 Jun 2026 08:21:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3522c1d9-9f7a-40c5-3fb3-179ad75fde9d</guid><title>Information </title><description>Söndagens hemmamatch är flyttad till måndag, 15/6 kl. 18.30. Vi håller samma anmäla men redigerar den så in och ändra ifall man behöver. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Pratade på träningen idag och flera ville då träna istället på matchtiden på söndag kl.15 eftersom troligtvis blir det annars bara matcher under nästa vecka mån och ons båda hemma mot GIF 14 och GIF 13. De som inte kommer bli kallade till match får träna på C plan samma tid 18.30 om det blir några stycken.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 19:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8112607/Information-</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 17:04:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d28b0756-3c54-848c-046e-7330bfedc99e</guid><title>Betalning av Ravelli </title><description>Ni som inte betalt Ravelli via webben swishar till lagkontot: 1230615310 så snabbt man kan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är följande:&lt;br&gt;Albin 2300&lt;br&gt;Adam.A 1400&lt;br&gt;Rocky 950&lt;br&gt;Elliot 600&lt;br&gt;Zander 400&lt;br&gt;Wilton 500&lt;br&gt;Sam 650&lt;br&gt;Adam. S 750&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 00:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8110005/Betalning-av-Ravelli-</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 22:15:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">78404a46-9d1e-1bef-b3c4-cfec03e032a0</guid><title>Ravelli och kommande matcher </title><description>Nu finns paket från Ravelli att hämta i klubbhuset om man beställt paket dit. Kom ihåg och ta dem idag när ni ända ska träna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är flera matcher nu som flyttas så det är lite rörigt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen 8/6 mot GIF P13 kommer flyttas ev. till 17/6 inte spikat. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Midsommarhelgen har vi en match på sön den 21/6 mot BK30 den är lagt 19.30 borta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;VSK matchen är flyttad också till en veckodag den 23/6 borta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är midsommarhelg, cuper, avslutningar div som ställer till det. Matcherna flyttas om i kalendern.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-03 14:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8109665/Ravelli-och-kommande-matcher-</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 12:19:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">77e6d63c-85a1-886b-b80e-8bc25ea63d18</guid><title>Södrahäften </title><description>Imorgon är det sista dag att betala södra häftena. &lt;br&gt;Om man inte betalt swisha till:&lt;br&gt;1230615310&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;En liten parentes 50 sålda paket på Ravelli gjorde vi tillslut.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-30 11:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8107259/Sodrahaften-</link><pubDate>Sat, 30 May 2026 09:10:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5742b450-9569-b383-8d43-f87e33cd5504</guid><title>Elastico borta</title><description>Dagens match mot Elastico.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Då vi är väldigt få spelare från p13 som åker pga klassresor och skador osv så kommer jag ta bussen dit för att få med de spelare från p12 som blir med och hjälper oss idag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling 16.25 vid Fagerstahallens parkering för alla er som ska åka med bussen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som ej meddelat att ni åker buss får gärna dyka upp vid samlingen. Har ni ordnat skjuts på egen hand meddela gärna detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Abraham Eze och Sara Törnqvist tar även de bil till Köping. Sara har 2 platser över just nu vad jag vet och Abraham har också 2 st platser.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Meddela mig om ni åker direkt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Christian&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 11:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8106236/Elastico-borta</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 09:48:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">87ebe718-c237-a1dd-19cb-cc51d0a819c1</guid><title>Ravelli PÅMINNELSE </title><description>Nu är det sista veckan! På torsdag är sista dagen och det är fortfarande väldigt många som inte sålt än. Finns allt möjligt på sidan att sälja. Rekommenderar dera sporttvättmedel och nu har de även ett sportsköljmedel. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Stort lycka till med försäljningen!&lt;br&gt;Registreringslänk: &lt;br&gt;Katalogen finner ni via denna länken:&lt;br&gt;&lt;br&gt;1. Klicka på länken.&lt;br&gt;2. Välj ert lag/grupp&lt;br&gt;3. Skapa ett säljarkonto i säljarens namn.&lt;br&gt;4. Ni får nu en länk på mejlen/smsad från RAVELLI.&lt;br&gt;5. I sms:et/mejlet finns en ”säljkod” som ni kan skriva på katalogen samt er personliga webbshop.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 20:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8104010/Ravelli-PAMINNELSE-</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 18:35:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">35a706f7-8a72-85a8-6266-98fe5f759ef9</guid><title>Morgondagens match! </title><description>Spelare:&lt;br&gt;Sam&lt;br&gt;Martin&lt;br&gt;Elias &lt;br&gt;Kuba&lt;br&gt;Daniil&lt;br&gt;Patryk&lt;br&gt;Jan&lt;br&gt;Wilton&lt;br&gt;Eli&lt;br&gt;Joan&lt;br&gt;Sam.L&lt;br&gt;Rayan ?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skulle vilja ha minst 2 till. Meddela nedan om man kan tänka sig spela imorgon också. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-22 19:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8103033/Morgondagens-match-</link><pubDate>Fri, 22 May 2026 17:23:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a5155c38-b0d4-7aba-08a5-4b4c8166dc36</guid><title>Barkarömatchen </title><description>På söndagens kallelse kunde jag inte ta bort gamla spelare som stod med. Så satt "deltar ej" på de som inte är kallade och sen skickade jag påminnelse till de som ska spela. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Observera kiosk!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 21:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8101858/Barkaromatchen-</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 19:18:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5bbc4623-cd2c-d3f8-f81f-e5a57af08bc8</guid><title>Suncup 27-28/6</title><description>Anmälan för ett lag är betald idag. Vi är 18 st spelare anmälda precis en avbytare på varje position. Kan behövas då vi har skador som känningar i knän bland annat och lätt att skador sker under cup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu återstår att anmäla spelare så jag behöver veta specialkost innan fredag. Meddela nedan. Spelare/ledare sover i skolsal. Mer info om cupen kommer närmare.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 21:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8101201/Suncup-27-28-6</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 19:20:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">67176f38-ea18-9360-e2ba-489ee604309e</guid><title>Cykla tillsammans till Onsjövallen! </title><description>Om man vill följa med och cykla till Onsjövallen så tänkte jag att vi hjälps åt att cykla ut. Förslag är att grabbarna möts vid Willys eller liknande och cyklar ut. Jag kommer vara med och cykla från Fårbo industriområde varje måndag och onsdag de närmaste veckorna fram till uppehållet. På ditvägen ansluter jag vid Fårbo, och följer sedan med hela vägen in till fagesrat på hemvägen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi cyklar isf genom skogen från Fårbo hela vägen till Onsjövallen. Vi kommer inte cykla landsväg eller nått sånt. Swerock har jätte fina grusvägar att cykla på. Man kommer i princip hela vägen till Onsjövallen på cykelbanor genom Fagersta till Fårbo samt grusväg till Onsjövallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så om ungarna är intresserade av att cykla så skriv gärna i kommentarerna så ordnar vi så alla cyklar tillsammans ut till träningarna. Det kanske även underlättar för de som saknar skjuts och eller det är tight om tid för föräldrarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det tar ca 30 minuter att cykla från Coop nere på stan. Så startar man där runt kl 16.00 så hinner man utan bekymmer i tid utan att stressa ihjäl sig eller cykla särskilt snabbt. Jag vill helst cykla från Fårbo senast 16.30 så jag hinner förbereda träningen innan 17.00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar redan dan imorgon om någon är intresserad att haka på! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 17:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8101050/Cykla-tillsammans-till-Onsjovallen-</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 15:56:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8c04642a-0a36-80e4-f9bf-289e0b4757ab</guid><title>Köpingsmatchen </title><description>Matchen mot Köping på söndag kl.16 spelas på FAGERLIDEN! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Planen är ledig från 16 så ev. Blir matchen lite uppskjuten för att hinna värma upp. Men beror på när vi får gå på plan om de innan är klara före. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling kl. 15 på Fagerliden ombyte i ishallen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 12:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8098528/Kopingsmatchen-</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 10:58:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">aa802d1b-12fe-671b-093c-6a4a113d38ea</guid><title>Flyttad match + extra P12</title><description>Matchen mot Barkarö är flyttad och spelas nästa söndag 24/5 hemma istället kl. 11 då de hade många bortresta under helgen. Det blir ny kallelse för de spelarna för en check att man kan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;P12 behöver låna spelare till lördag hemma på&lt;br&gt;Fagge kl. 13 &lt;br&gt;&lt;br&gt;De behöver ca. 5 spelare. Någon som skulle spela Barkarö matchen som vill spela på lördag med P12 meddela nedan ditt intresse.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 11:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8097939/Flyttad-match---extra-P12</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 09:42:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">626aad69-2d3f-c939-2d7d-209cdcc9f0df</guid><title>Kiosk och kommunikation </title><description>Wilton's mamma Sara har tagit på sig att baka till alla matcher och är därför också fri från att stå i kiosken. Har man ett ansvarsområde inom laget behöver man inte stå i kiosken. &lt;br&gt;Alltså: Tränare, Ledare, pappersinsamling, ekonomi och bagare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Satt inte ut någon matchvärd för dessa två hemmamatcher, vi är många ledare på plats. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Så kom ihåg att kolla vem som har kiosk i kallelsen. Kan man inte måste man säga till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ska hinna med och fixa en what's app grupp för lättare kommunikation. Se till att era nummer ligger inne och stämmer, tack.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 20:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8097626/Kiosk-och-kommunikation-</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 18:27:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4cd7cb82-52e5-cf91-43b1-743f4fcbf4e6</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11879297_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="75300" /><title>Inställd träning idag 13/5</title><description>Planerna avstängda på Onsjö idag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fotolappar får vi fylla i på söndagens matcher!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 14:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8097283/Installd-traning-idag-13-5</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 12:22:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d3ee4889-fb50-603c-d09f-bc62a4e80db8</guid><title>Fotolapp</title><description>Imorgon påminner jag om att en vårdnadshavare måste fylla i lapp för fotografering. Lapparna behöver vara ifyllda innan träningen nästa ons då vi har fotografering efter.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 19:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8096585/Fotolapp</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 17:01:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ffd766f2-1014-337d-7b54-a00298106e6f</guid><title>Kommande </title><description>Snart stänger anmälan för kallelse till match, har förlängt tiden och kan förlänga den lite till. Viktigt att ni svarar på dessa även om ni fyllt i matchanmälan så slipper vi jaga runt för extra koll innan vi lär kolla med lag under eller över. Därför också vi har en deadline för att kunna se över om vi behöver kalla in från annat håll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa vecka kör vi träningar ute på onsjövallen. Vi kommer träna mån och ons 17-18.30. Vi förstår om det blir svårt att hinna ut till 16.50 men meddela så vi vet om man blir sen. Samåk gärna vet flera som har körscheman. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fotografering blir efter träning ons den 20/5 kl. 18.15 kommer lägga in i kalendern. Innan dess ska alla vårdnadshavare fylla i blanketten. Går att göra redan från nästa vecka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om Ravelli endas en som sålt någonting.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på söndag !&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-08 17:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8093815/Kommande-</link><pubDate>Fri, 08 May 2026 15:42:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3fcef9d3-3229-fcb2-99a3-63743b714981</guid><title>Borta matcher i helgen </title><description>Hej! Är det någon som har möjlighet att ta med några barn extra i sin bil i helgen?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Just nu saknar 1 barn skjuts till Surahammars matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samt 1 eller 2 till Västerås matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Då vi inte längre samlas och samåker så behöver detta ordnas förtid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i kommentarerna om ni har möjlighet att hjälpa till.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 15:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/fsikp13/News/8088121/Borta-matcher-i-helgen-</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 13:51:36 GMT</pubDate></item></channel></rss>