• Påminnelse! Köp fin potatis hos oss!

    Idag torsdag är sista dagen att beställa potatis, passa på att köpa några påsar. Lägg beställningen innan kl 17! All vinst går till klubbens verksamhet! Vi har, genom en sponsor, fått en sån där bra möjlighet att köpa potatis till lite billigare pris än vad affärerna tar! Ni kan köpa potatis hos oss för 15 kr/kg och minsta beställning är 2 kg. Potatisen finns som mjölig och fast sort! Potatisen kommer från Östergötland och direkt från potatisbonden! Potatisen kommer att vara tvättad och ligga i 2 kilospåsar! Beställningen sker i kommentarerna! Skriv hur mkt och vilken sort du önskar köpa! Lägg din beställning senast den 13/2! Hämtning av potatisen sker på måndagen den 17/2 mellan 18.00-19.30 alt onsdagen den 19/2 kl 18-19.15! Betalning av potatisen sker i samband med hämtningen! Välkomna att beställa! /FABK Falköpings ABK 12 feb 26kommentarer
  • FABK:s värdegrund!

    Hej! Skickar ut detta för att påminna er om vår värdegrund! Det förekommer en hel del fula ord mellan brottarna på träningarna. Vänligen påminn era brottare om denna värdegrund som gicks igenom i höstas när terminen startade! FABKs värdegrund för aktiva! Genom de aktiviteter som vi gör i brottarlokalen, på träningsläger och tävlingar så skapar vi goda möten mellan brottare, tränare, ledare och föräldrar! 1. Vi behandlar andra som vi själva vill bli behandlade. 2. Vi tar ställning för justa matcher. 3. Vi tar ställning mot rasism och mobbning. 4. Vi använder inte svordomar, könsord eller rasistiska uttryck oavsett språk. 5. Vi lyssnar till vad våra ledare, brottare och tränare säger och visar respekt för varandra. 6. Vi protesterar inte mot domslut. 7. Vi är rädda om materialet som tillhör föreningen, vår egen och andras. 8. Vi tackar alltid motståndaren, varandra och domaren efter matchen. 9. Vi stöttar våra klubbkompisar i deras matcher och hånar inte motståndare. Är det så att man inte kan följa detta förhållningssätt så har tränaren rätten att ta av brottaren från mattan! Falköpings ABK 6 feb 3kommentarer
  • Funktionärer till FT-cupen

    Hej alla brottarföräldrar! Nu närmar sig vår stora händelse! FT-cupen som går av stapeln den 7/3-9/3! Det är många brottare anmälda, 550 st från 62 olika klubbar! Så himla kul! Det har varit ett bra tryck! Anmälan är därmed stängd! Men vi klarar inte att dra runt FT-cupen utan funktionärer! Det behövs många, ca 90 st under helgen! Alla behövs! Från föräldrar till minibrottarna och upp till seniorer! Varje person som kan är värdefull! Påminner därför er om att skriva upp er på de pass som finns! Det saknas många namn och vissa pass gapar tomt. Självklart kan man skriva upp sig på flera pass! Ca 3 veckor innan tävlingen går av stapeln börjar vi att dela ut pass till de som ännu inte skrivit upp sig! Så passa på att bestämma själv vilket pass ni vill ha! Hoppas att ni hittar ett pass som passar er! Det här är en helg att minnas! En riktigt rolig tävling med många bra matcher! Klubben ställer upp med ca 20 brottare! Väl mött!! Falköpings ABK 3 feb 0kommentarer
  • Provning av klubbkläder på Intersport!

    Då är det dags för en provning av klubbkläder på Intersport med start imorgon den 23/1! Vi har provningen t.o.m. 1/2! Adidas har gjort en ny design för i år på träningsoverallsjackan och shortsen! Sen har vi lagt till en snygg pikétröja! Som vanligt betalar man direkt på Intersport vid provningen! Välkomna att prova! Falköpings ABK 22 jan 0kommentarer
  • Inför FT-cupen! Vad det innebär att vara funktionär!

    Hej på er! Tänkte att det är dags att berätta lite om funktionärsarbetet och vad olika uppgifterna innebär när man hjälper till på FT-cupen. Någon vecka innan tävlingen så blir det ett funktionärsmöte! Vi behöver ha funktionärer till kiosken, försäljningen, hamburgeriet, städ, tidtagning, frukost och lunchservering, samt springa med domarsedlar. Som ni förstår går det åt många funktionärer! Lappar där man kan skriva upp sig på finns på anslagstavlan i hallen! Några veckor innan tävlingen så kommer vi att börja dela ut pass till de som inte skrivit upp sig. Vad innebär kioskarbetet? Passen är på ca 4 timmar med start kl 07.00 och sista passet är runt 18-19 (beror på hur länge det pågår brottning inne i hallen). Det är upp till 4 personer som jobbar i kiosken samtidigt. Tiderna överlappar lite med varandra så att man kan överföra instruktioner. När man jobbar i kiosken får man hantera pengar, kortbetalning och Swish. Vi erbjuder toast, godis, snacks, dryck, smörgåsar, kakor och kaffe i kiosken. En noggrannare arbetsbeskrivning kommer att finnas i kiosken. VIktigt! Inga barn i kiosken då det blir lätt högt tryck och att det blir lätt ont om plats i kiosken. Vi har därför en 15-årsgräns på de som ska jobba där. Syskon kan däremot med fördel hjälpa till med att förbereda toastmackor (smöra, lägga på kalkon samt ost) Ansvar för kiosken är Camilla Hoffrén. Vad innebär städet? Vi är alltid minst två och två som städar och då en tjej och en kille. Det är för att kunna gå in på samtliga toaletter och omklädningsrum. Passen är 3 timmar långa. Man har tillgång till en städvagn där allt material finns tillgängligt! När man städar är det främst toaletter och omklädningsrum som ska fräschas till. Torka handfat (om det är skitigt) och kolla över toaletterna men viktigt tömma sopor på dessa ställen. Man behöver även tömma sopor i foajen samt inne i hallen. Det blir mycket sopor och det är viktigt att vi håller det rent och snyggt! Ansvar för städet är Samuel Rundin Vad innebär försäljning? Uppe i foajen har vi ett bord där vi säljer t-shirts, muggar och lotteri! Så den främsta uppgifen är ren försäljning. Man jobbar två och två där passen är ca 3 timmar. Även här kommer vi ha 15 årsgräns vid arbetet. Ni kommer att hantera främst Swish och kontanter. Ansvarig för försäljningen är Anna Berg Skog. Vad innebär hamburgeriet? Främsta uppgiften är förbereda, steka och servera hamburgare! Det kommer att vara 3-4 st som jobbar samtidigt. Passen kommer vara uppdelade. Arbetet kommer att vara ute! Så det vill till att klä på sig ordentligt. Ni kommer att hantera främst Swish! Ansvarig för hamburgeriet är Jimmy Rydberg. Vad innebär tidtagning? Att vara tidtagare kräver ingen förkunskap om brottning men fokus och koncentration är ett måste. Tidtagaren är placerad direkt vid dommarbordet och har således första parkett till tempot vid matcherna. Vi ser helst att tidtagarna är på plats hela dagen då upgiften är en "måsteuppgift" för att tävlingen ska fungera och det blir lätt rörigt om vi rullar runt på för många personer. Man använder en dator och turas om att ta tid i förutbestämt schema. Ansvarig för tidtagningen är Hisni Shala. Vad innebär det med domarsedlar? Då tar man domarprotokoll från domarbordet till det andra domarbordet och sedan vidare till sekretariatet! Det blir en del steg men ingen krävande uppgift i den bemärkelsen. Du behöver inte ha förkunskap inom brottning. Ansvarig för domarsedlar är Martina Rydberg Vad innebär det med frukost och lunchservering? Frukost och lunch serveras till de brottare som har förbokat maten. De har fått kuponger till detta! Serveringen sker i brottarlokalen. Här handlar det om att plocka fram och plocka bort maten som serveras som buffé. Frukosten serveras mellan 6.30-9.00. Passet startar kl 06.00 för att förberedelserna ska hinnas med. Under frukostserveringen är det 3 personen som jobbar. Lunchen serveras mellan ca 11.00-14.00. Det beror lite på hur matcherna ligger. Även under lunchserveringen jobbar man 3 personer. All lunchmat kommer från catering och ligger i kantiner. Ansvarig för serveringen är Alice Filipsson Shaw. Vad innebär sjukvården? Här jobbar man 3 och 3 som är uppdelade på olika pass! När man är sjukvårdare hanterar man skadade brottare. Det handlar ofta om att torka blodiga näsor och nåt ögonbryn. Här kan det vara bra om man erfarenhet av att tejpa knän, fötter och fingrar. Det kommer gå åt en del tejp denna helg. Skador som kan förekomma är följande: • Näsblod • Sprucka ögonbryn, läppar, kinder, haka mm • Sår som blöder på kroppen • Knäskador, fotskador mm • Större armbrott, luxationer mm (då får man ringa ambulansen) Under tävlingen ska sjukvårdare gå in på mattan först när domaren kallar. Man har ca 3 min på sig att åtgärda skadan och rengöra mattan. Kan vara bra/skönt att gå två och två in på mattan (går även fortare då), en tar skadan en torkar mattan. Ansvarig för sjukvården är Susanne Andersson. Att bygga arenan På fredagen önskar vi att många kan hjälpa till med att bygga arenan! Här handlar det om att bära mattdelar, bära bord, hissa flaggor, bära stolar, få ihop alla kablar och tv-apparater, bära upp grejer från källaren etc! Allt ska iordningställas inför helgen tuffa tävling. Det är ett högt tempo och mycket att bära! Här kan alla hjälpa till! Ansvarig för byggnationen är Jimmy Beijbom. Det kommer att finnas fler uppgifter att göra! Hoppas att ni hittar ett bra pass att skriva upp er på! Vi gör det här för våra brottarbarn! Väl mött! F.A.B.K Falköpings ABK 20 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter