• Pizzakväll och inspring med damlaget

    Lite information gällande fredagens aktiviteter: - Alla ledare och tjejer (som anmält sig) träffas kl. 18:00 på Stationen för pizzakväll och kick-off med laget Är det något barn som har allergier eller specialkost, kommentera gärna inlägget så att vi kan meddela Stationen det - Kl. 19:15 beger vi oss mot Habo Arena och taggar upp för inspring med damlaget och match i första periodpausen Vi behöver hjälp av er föräldrar att köra tjejerna till Habo Arena då vi ledare inte har tillräckligt med platser i våra bilar. Väl mött! Ledarna FHIB F-18 F-18 6 nov 8kommentarer
  • Minnesanteckningar från föräldramöte 250712

    Säsongen 25/26: Vi är nu 42 barn med tjejer födda 2028 och 2019, väldigt roligt med ett så stort intresse för innebandy. Detta gör dock det svårt att bedriva bra träning för alla barnen med en sådan stor grupp. Vi väljer därför att dela på laget till två lag med bara barn födda 2018 respektive 2019. Ledare för barn 2019 blir Linda Ritcher och Johanna Svensk Corin. De tränar från och med 18 oktober på lördagar kl. 16.00-17.00 i Habo Sporthall, B-hallen. Ledare för laget F18 under säsongen kommer vara Andreas Linderum, Viktor Rofors, Marcus Göthberg, Sofie Sandgren, Emelie Palfi och Ida Källqvist. Träningar: Vi kommer träna på söndagar i Fagerhus kl. 09:30-10:45. Barnen ska ta med sig klubba, glasögon, vattenflaska och inomhusskor till varje träning. Poolspel: Laget är anmält med tre lag för poolspel undersäsongen. Barnen är uppdelade i mindre lag med 3-4 spelare under varje ledare. Till varje poolspel kommer vi sedan att variera under säsongen vilka ledare som åker med sin grupp spelare så alla kommer få spela med alla. Spelschema och uppdelning av tilldelade arbetsuppgifter hittar ni på laget.se under dokument och fliken för säsongen. Vid poolspel kommer tjejerna få varsin matchtröja att låna för dagen. Varje barn behöver själva ta med sig svarta shorts, svarta långa strumpor, inomhusskor, klubba, glasögon och vattenflaska. Vid ett poolspel är det tre matcher så tjejerna behöver även ta med sig något för energi påfyllning mellan matcherna. Samling inför varje poolspel är 1h innan i hallen vi ska spela. Har man svårt att själv köra sitt barn till poolspelen är man alltid välkommen att kontakta en ledare, kan finnas plats i någon bil för ert barn. Cuper: Vi planerar för att spela två cuper under säsongen. Vår egna cup på hemmaplan vid nyår och Hovslätt cup som vi även spelade förra året. Då vi ännu inte har någon lagkassa kommer deltagande vid dessa cuper att få bekostas av barnen själva. Lagföräldrar: Anna Axelsson och Hannah Ljungqvist ställer upp som lagföräldrar för säsongen. Kommer att hjälpa ledarna med planering och arbete kring föreningens egna cup vid nyår där vårt lag ska vara med som funktionärer, Panta Mera insamlingen och eventuellt någon mer försäljning under våren. Försäljningar och övriga aktiviteter i föreningen: Vi ska nu i höst sälja produkter från Ravelli, mer information om detta ser ni i separat inlägg. Vi ska även närvara med hjälpa föreningen vid Panta Mera insamlingen som sker några gånger varje år, mer information om detta kommer när det närmar sig. Lagaktiviteter: Vi kommer att gå in med damlaget vid en hemma match 7/11 och spela en internmatch i första periodpaus, innan träffas vi och äter pizza buffé på Stationen. Mer information kring detta finns i anmälan till aktiviteten. 12 november kl. 18:00-18:45 är det lagfotografering i Haga Södra Bränninge. Varje spelare ska då ta med sig en ifylld lapp inför detta. Har inte ditt barn fått en lapp finns dem att hämta hos Ida i samband med en träning. Mer information kring detta finns under anmälan till aktiviteten. Övrig information: Har familjen ekonomiska svårigheter finns det bidrag att söka via föreningen genom fagerhultsfonden, mer information och hur du skickar in din ansökan hittar du på föreningens hemsida. Önskar ni köpa träningskläder med föringens logg hittar ni detta i föreningens klubbshop på klubbhuset. Se länk här, https://klubbhuset.com/sv-se/team/klubbshop/fagerhult-habo-ib/?page Tveka inte på att höra av er till någon av oss ledare om ni har några frågor, funderingar eller om ert barn i samband med träning eller spel har upplevt något som inte har känts bra. Vi finns här för era barn och vill att de ska känna glädje och gemenskap vid alla våra aktiviteter tillsammans. F-18 18 okt 0kommentarer
  • Ravelli försäljning

    Nu är försäljningsperioden för Ravelli igång. Försäljningsperioden pågår från 7 oktober till 1 december. Varje barn ska sälja MINST 5 paket var (man får gärna sälja fler), då går förtjänsten av 3 paket till föreningen och 2 paket till vår lagkassa. Det är idag 14 barn registrerade på Ravelli. Har ni inte fått information kring försäljningen och katalog kontaktar du Ida i samband med en träning så får ni detta av henne. Tänk på att uppmana era köpare att inte bara kolla i katalogen utan även på hemsidan för Ravelli då alla deras produkter inte finns med i katalogen. Ni kan enkelt skicka ut en länk via sms till familj, vänner och kollegor. Då kommer de direkt till hemsidan och ditt barns försäljning. Går de inte via länken måste de få ert barns försäljningskod för att köpet ska registreras på rätt barn, denna kod får du i samband med att du startar din försäljningsperiod på Ravelli. Beställer man mer än fem paket är det fraktfritt och ni kan själva välja utlämningsställe, annars tillkommer en fraktavgift på 49kr. Väljer de leverans via ombud kommer du som förälder få hämta ut paketen under ett specifikt datum i december (plats och datum återkommer jag med när det närmar sig) och lämna detta till kunden. Köpare som väljer leverans till ombud kan betala via Qliro eller direktbetalning. Köpare som väljer leverans via ombud kommer du som säljare att få en faktura på hela ditt säljbelopp efter avslutad försäljningsperiod som ska betalas in till digitala lagkassan. Lycka till med försäljningen och hör av er om ni har några frågor. Mvh Ida Källqvist F-18 18 okt 0kommentarer
  • Visa fler nyheter