Hjälp i några timmar behövs!
Danmarks IF hade tidigare en fotbollssektion bestående av ledare ledare som har fullt upp med att träna sina lag och därför har svårt att hinna med även fotbollssektionen. Nu delar föreningen upp uppgifterna i en "Sportgrupp" och en "Administrativ grupp", med undergrupper med tydliga uppgifter. Det kan handla om DIF-dagen grupp, kioskgrupp, evenemangsgrupp, domargrupp, mediegrupp m.fl. Några av er har tidigare varit med och hjälpt till med ex.vis kiosk och domargrupp. Vi i F2012 behöver nu att en (eller fler såklart) av er som läser detta räcker upp handen och bemannar vår plats i någon av dessa grupper. Vilken grupp är nog rätt frivilligt efter tycke och smak och bestäms vid ett möte TISDAGEN DEN 25 FEBRUARI KL 19.30, preliminärt på Danelid. Det är obligatoriskt för alla lag att skicka minst en representant till mötet, och att dessa ska anmäla sitt deltagande till kansliet senast söndag 9 februari. Skriv i kommentarsfältet nedan om du kan tänka dig att ta en plats. OBS! Den / de som ställer upp slipper tvätt- och matchvärdstjänst kommande år. OBS! Vi ledare har fullt upp med träningar, matcher etc så vi behöver verkligen er hjälp här. Utan ideella krafter - inget Danmarks IF. Nuvarande ordförande i Danmark Lasse Mellwing är exempelvis fd ledare och nu morfar och farfar och kan bidra med erfarenhet och engagemang, och ev frågor kan kan med fördel riktas till honom: lasse@mellwing.se 070-3138720 eller Johan Helander 076-0514242 Tack på förhand! Mvh Peter
F2012
3 feb
4kommentarer
Ålandsresan - inställd
Hej alla, idag fick vi dessvärre inleda träningen med trista nyheter; att resan till Åland ställs in. Vi fick igår måndag besked från Ålands Fotbollförbund att det var för få anmälda lag, varför de inte hade råd att hyra den utlovade inomhushallen. Förutom Danmarks IF och Mariehamn så var det endast Upsala IF och Sunnersta som anmält sig, och som alternativ till att inomhushallen erbjöd de oss att istället spela matcherna på en utomhusplan. Det är förvisso alltid trevligt att spela mot Upsala IF och Sunnersta men att åka till Åland i februari och spela mot dem utomhus känns inte aktuellt (bokstavligen talat att gå över ån efter vatten) - risken fanns dessutom att matcherna skulle kunna ställas in pga snö eller kyla och då vill vi inte gärna sitta där med bokade och betalda buss- färje- och matbiljetter... Vi ledare ville berätta detta på ett så bra och samlat sätt som möjligt för tjejerna i samband med träningen idag - många har sett fram emot resan och det kändes viktigt att fånga upp ev känslor och frågor. Nu får ni samma information. Vi håller på att kika på eventuella alternativ för att åtminstone hitta på något skoj söndagen 2/2 när vi nu ändå är uppbokade, så behåll gärna datumet ikryssat för Danmark i era kalendrar ett tag till. Det känns såklart väldigt surt att detta äventyr går till intet - både spelare och ledare har sett fram emot detta - men i livet ingår att lära sig hantera och tackla motgångar. Vi bröstar bort detta debacle som tillsammans som ett lag och gör det bästa möjliga av situationen. Uppåt, framåt! Jag kommer ikväll börja swisha tillbaka alla slantar, men det är möjligt att det dröjer tills onsdag innan jag är klar. Hör av er på torsdag om ni inte fått någon swish från mig. Avslutningsvis vill jag tacka alla som anmält sig och för alla glada tillrop under tiden :-) Med vänlig hälsning Peter
F2012
21 jan
0kommentarer
Inställd träning tis 14/1
Planen är inte spelbar tyvärr så vi måste ställa in träningen tisdag 14/1. F2013 har en tid inomhus på lördag 08:30 i Diöshallen dit våra tjejer är varmt välkomna. Se deras kalender för mer information om ex.vis samling. Mvh Peter
F2012
13 jan
0kommentarer
Inställd träningsmatch söndag 19/1
Hej, Dessvärre för få anmälda till söndagens träningsmatch mot UIF vilket gör att vi tvingas ställa in. Mvh Peter.
F2012
13 jan
0kommentarer
Åland 2/2 - anmälan och info
Hej, Här kommer information och anmälningsinfo inför vårt kommande äventyr på Åland söndag 2/2! Väldigt strikta deadlines nedan då vi behöver meddela rederi och bussbolag i god tid hur många och vilka som åker med. Anmälan är därför bindande (räkna med att det ej går att få tillbaka pengar vid avhopp) och missar man deadline får man stanna hemma.. Läg igenom denna information NOGA. Sammanfattning. Vi åker buss till Grisslehamn, båt till Åland (lunch på båten), spelar tre matcher, åker båt tillbaka (middag på båten) och sedan buss tillbaka till Uppsala. Grovt tidsschema för söndag 2/2: Alla tider anges som lokal tid, Åland ligger 1h före oss. (Färjan tar 2h) 07:45 Samling vid hållplats E7, Stationsgatan, Uppsala Resecentrum 08:00 Bussen, linje 20, avgår från Uppsala Resecentrum/Stationsgatan hpl E7 10:00 Avresa med Eckerölinjen från Grisslehamn 13:00 Båten anländer till Eckerö 14:00-17:30 Matcher i Eckeröhallen 18:30 Båten avgår från Eckerö 19:30 Båten tillbaka i Grisslehamn 19:50 Bussen, linje 20, avgår från Grisslehamn 21:20 Bussen åter vid Uppsala Resecentrum Vi ska spela tre matcher, och baserat på antalet anmälda vid tidigare intresseanmälan så kommer alla att få spela minst två matcher. De som anmäler att de kan stå i mål i minst en match får spela samtliga matcher. Anmäl er dotter och ev medföljande vuxen SENAST söndag 19/1 kl 18:00 genom att * Swisha er totalsumma till mig på 070-3377537 (se prislista) och samtidigt * skicka ett mail till mig på peterwestman78@gmail.com (skriv "Eckerö + spelarens namn" i ämnesraden) där ni skriver - Vilka personer betalningen avser: förnamn, efternamn, kön, födelseår + månad + dag, nationalitet* - Om ni ska kliva på / av vid någon annan hållplats än Uppsala Resecentrum (Stationsgatan hpl E7) eller om ni inte ska åka buss alls. - Vad respektive person ska äta till lunch (spelare bör äta "dagens" till lunch): - Vad respektive person ska äta till middag: - Ange ev allergier / restriktioner så tar jag det vidare - Om er dotter kan stå i mål en match (tanken är att dessa får spela i alla matcher och kommer att få tillbaka cupavgiften) *) OBS - Om ni eller ert barn är utländska medborgare är det viktigt att ni före anmälan tar kontakt med finska ambassaden för kontroll av visumregler (telefon 08-676 67 00) Se till att ni får ett bekräftelsemail från mig så att ni vet att jag sett er anmälan. Prislista: * Buss: 40:- / pers ToR * Färja: Gratis om ni bokar genom mig nu * Cup: 125:- / spelare * Mat: - Dagens rätt: 115 kronor/person inkl sallad och ett glas läsk. (Det brukar finnas flera alternativa rätter att välja på plats, såsom köttbullar eller spätta med remouladsås) - Hamburgertallrik: 125 kronor/person inkl ett glas läsk (Ev överskott när allt är betalt går till lagkassan) All tillgänglig info om cup och hall finns här:CUPINFO Här finns information om båtresan: BÅTRESAN Här finns information om bussens hållplatser: BUSS Hpl Packlista: * Alla kläder som behövs för att spela matcher, inkl röda strumpor och shorts. Matchtröja får på plats. * Handduk, tvål etc för att duscha * Pass eller annan giltig giltigt ID - detta ska uppvisas vid incheckning på båten. * Vattenflaska. Frukt, macka eller annat mellanmål för att hålla blodsockret uppe mellan matcherna. Vi äter inte godis. Jag är medveten om det är mycket information att ta till sig ovan, hoppas det ska gå ok. Vi ledare ser mycket fram mot detta äventyr och hoppas på många anmälda spelsugna tjejer! Mvh Peter
F2012
12 jan
2kommentarer
Träningstider försäsong 2025
Hej, All information nedan finns även i kalendern, men här kommer lite info om de träningar som våra tjejer kan delta i under vintern / våren. Vi vill inte konkurrera med vintersporterna utan uppmuntrar till att hålla på med flera aktiviteter, men för dem som vill och kan så erbjuds fotboll enligt nedan för försäsongen, dvs fram till att vi kliver ut på Danelid. Tiden som vi tilldelats är inte optimal för oss ledare och vi förstår om den inte är det för er heller, men vi får göra det bästa av situationen :-) Har ni svårt att hinna hem för att skjutsa till träning så kanske det finns någon i närområdet som ni kan samköra med...? Då F2013 tilldelades en ännu sämre tid har vi beslutat att samköra träningar med dem på vår tid - ett stort plus för oss att få dela plan med deras skickliga och trevliga spelare och ledare!! Detta leder dock till att det endast finns ett tillgängligt träningspass per vecka under kommande period. ------------- Tisdagar 17:30 - 18:30 (samling 17:25) under perioden 7/1 - 6/5: Träning på Sävja IPs konstgräs. Kläder efter väder. Information, tider etc finns i kalendern. OBS Ta för vana att alltid kolla informationen på Laget innan ni åker till träningen då vi kan behöva ställa in med kort varsel pga ex.vis dåligt väder eller ej spelbara planer (vilket vi ofta får information om väldigt sent). ------------- Hoppas vi ses i vinter / vår! :-) Med vänlig hälsning ledarna
F2012
5 jan
0kommentarer
Matcher på Åland - söndag 2/2 - Intresseanmälan
Hej, Vi har blivit inbjudna till, och anmält oss till "Söndagsspel Eckerö" söndag 2/2! På "Söndagsspel Eckerö" möts åländska och uppländska/svenska lag för träningsmatcher i fina Eckeröhallen. Alla lag får spela tre 30-minutersmatcher; total speltid 90 min. För att säkerställa att vi har lag, och kan boka båtresa, mat etc så kommer strax det att skickas ut en hyfsat bindande intresseanmälan - besvara gärna den så snart ni kan men SENAST tis 17/12. Lagkassan kommer troligen inte betala något denna turnering, utan räkna med att det kommer att kosta runt 400-500:- per spelare (grov uppskattning, beror på kostnad för färja, mat etc). Inga föräldrar kommer behöva följa med till Åland (men får såklart om de vill) men räkna med att vi kommer behöva hjälp med skjuts till och från färjan. Hoppas verkligen att vi får ihop lag till detta, det verkar superkul! En "skarp" kallelse kommer att skickas ut i mitten av januari. Dagsschema och upplägg: Alla tider anges som lokal tid. Kl XX:XX (meddelas senare) - Samling inför avfärd mot Grisslehamn 10:00 Avresa med Eckerölinjen från Grisslehamn 13:00 Båten anländer till Eckerö 14:00-17:30 Matcher i Eckeröhallen 18:30 Båten avgår från Eckerö 19:30 Båten tillbaka i Grisslehamn Speltid Tre 30-minuters matcher, totalt 90 min/lag. I första hand läggs spelschemat så att åländska och uppländska lag möter varandra. Kostnad 120 euro/lag. I priset ingår hallhyra och domarkostnader (båtresan och mat är alltså inte inkluderad). Om Eckeröhallen Eckeröhallen är en fullstor, högklassig inomhushall för fotboll med FIFA-godkänt konstgräs. Hallen ligger på gångavstånd från hamnen i Eckerö. Länk till Google Maps: https://maps.app.goo.gl/KEtrx9wotbFokzdNA All just nu tillgänglig information finns här: https://www.cupmate.nu/cup/alands-fotbollforbund-sondagsspel-eckero-9-mot-9
F2012
7 dec 2024
1kommentar
Julgransförsäljning
Hej alla fotbollsföräldrar! På fredag den 20:e december mellan kl 16.30 - 20.30 så har vi i F2012 ansvar för den årliga julgransförsäljningen på parkeringen vid Ica Supermarket Sävja. Vi lagföräldrar har delat upp tiden i tre arbetspass á 1h och 20 min. Kan man inte stå det passet man blivit tilldelat så hoppas vi att det finns någon annan som kan rycka in. Skriv en kommentar här nedan isf. Jag bifogar ett dokument med ytterligare instruktioner för hur försäljningen går till här på lagets sida. Instruktioner kommer även att finnas på plats! Tiderna och utvalda familjer: 16:30 - 17:50: Penny och Matilda 17:50 - 19:10: Maryam och Selma LJ 19:10 - 20:30: Nelly och Silja Till sist! Tänk på att vi representerar Danmarks IF! Kom gärna i Danmarks IF tröja/overall om ni har men tänk på att klä er varmt då försäljningen sker utomhus. Det kommer säkert att vara full fart vid Ica denna fredagkväll. Detta brukar vara en trevlig arbetsuppgift 😊 Mvh Linda, Linda och Karin Lagföräldrar F2012 Mvh Linda Lagförälder
F2012
21 nov 2024
4kommentarer
INFO: Träning lördag 9/11 med UFF / UEFA-C
Hej, Nu på lördag är det dags för träningen med instruktörer som går Tränarutbildning UEFA C genom Upplands Fotbollförbund! Denna träning är endast för redan anmälda, det går inte att komma oanmäld. Mycket viktigt att de som anmält sig kommer (se lista nedan). OBS: Det finns i dagsläget tre platser kvar (vi får vara max 20 tjejer) - skriv i kommentarsfältet om er dotter vill anmäla sig. Vi samlas kl 15:15 (kom i tid!) vid läktaren till konstgräsplanen på Löten (den stora 11mot11-planen). Träningen börjar kl 15:30 och pågår till 17:00. Vill ni stanna och titta går det såklart bra, annars hämtar ni era tjejer kl 17:00. Kläder efter väder (skicka med mössa, vantar, överdragsjacka) samt vattenflaska. Benskydd ska vara på. Tjejerna kommer att tränas av många duktiga fotbollstränare från olika föreningar som går Tränarutbildning UEFA C (1a steget i UEFA´s tränarutbildningsstege). Inga ledare från Danmark kommer att finnas ute på planen, men vi blir några stycken som möter upp tjejerna 15:15 och sedan stannar kvar under hela träningen "som trygghet" (och för att se och lära såklart). Skulle det vara några frågor så är det vi som kommer att finnas på plats: Maria - 070-5789234 Peter - 070-3377537 (sitter dock i bilen under förmiddagen, kan vara svår att nå) Anmälda tjejer: Agnes Westman, Alexine Nilsson Cureau, Enya Tilly, Irma Stolare, Joara Råbock, Lorelei Ander, Lowa Hübinette, Maryam Metto, Minnah Lagnebratt, Moa Göthe, Moa Schönberg, Selma Jornefelt, Silja Karonen, Sofia Kourou, Valerin Folkegård + från F2013: Esther H, Sigrid S Vi ses på lördag - detta ska bli superkul! :-)
F2012
5 nov 2024
12kommentarer
Höst och vinterträningar - info
Hej, All information nedan finns även i kalendern, men här kommer lite info om de vinterträningar som våra tjejer kan delta i. Vi vill inte konkurrera med vintersporterna utan uppmuntrar till att hålla på med flera aktiviteter, men för de som vill och kan så erbjuds fotboll enligt följande: ------------- Måndagar 18:30 - 19:30 (samling 18:25) under perioden 4/11 - 16/12: Träning på Sävja IPs konstgräs. Kläder efter väder. Information, tider etc finns i kalendern. OBS Ta för vana att alltid kolla informationen på Laget innan ni åker till träningen då vi kan behöva ställa in med kort varsel pga ex.vis väder eller ej spelbara planer (vilket vi ofta får information om väldigt sent). ------------- Lördagar 12:00- 14:00 (samling 11:55) under perioden 26/10 - 4/1: Inomhusträning i Uppsävjaskolans idrottshall med F2013 där våra tjejer är välkomna. OBS - innan ni åker dit - kolla in F2013s kalender på laget.se för ev ändringar: https://www.laget.se/diff2013/Event/Month - Det är med andra ord kalendern hos F2013 som gäller - är träningen borttagen / inställd där så är det det som gäller även om aktiviteten finns kvar i vår kalender. ------------- Hoppas vi ses i höst / vinter! :-) Med vänlig hälsning ledarna
F2012
22 okt 2024
1kommentar
Visa fler nyheter