• Laguttagning - söndag 18/5

    Hej, Söndagsmatch mot UNIK väntar - spännande!! I 9mot9 får vi maximalt ha med 15 spelare i en matchtrupp. Denna vecka var det fler uttagningsbara* än så som anmält sig så dessvärre är det några som får avstå, och då blir det dem med lägst träningsnärvaro som får vila benen och komma och heja istället. När vi har tillgång till omklädningsrum så byter tjejerna om tillsammans före och efter match, detta är en viktig del i lagbygget. De som vill duschar, och ingen går förrän första duscharen är klar Får ni förhinder meddelar ni ansvarig ledare omedelbart så kan denne lägga ut en kommentar här om att reserv önskas. Ni som får ansvar för tvätt eller matchvärd: se info längst ned i detta mail. Väldigt viktigt att tröjorna lämnas tillbaka så snart som möjligt efter tvätt då de används varje helg. --- DIF F12 – Kämpar hårdast på plan!! --- Match: Unik FK F11/12 - Danmarks IF F2012 Dag och plats: Söndag 18/5 – Valsätra konstgräs (vid Valsätraskolan) Matchstart:, kl 15:00 Samlingstid och plats: Samling 14:00 vid omklädningsrummen (belägna vid planens ena kortsida) Ansvarig ledare (kontaktas vid frågor, förhinder etc): Johan, 073-712 7437 Assisterande ledare: Andreas, Maria Spelare: Enya Tilly, Hilda Lundquist, Joara Råbock, Julia Lönnqvist, Lorelai Ander, Lowa Hübinette, Matilda Nordensten, Minnah Lagnebratt, Moa Göthe, Moa Schönberg, Rebecka Youhannaei (Tvättansvarig*), Selma Jornefelt, Selma Lag Jangenheim, Silja Karonen, Valerin Folkegård ----- * För att vara uttagningsbar måste man ha betalat medlemsavgift och lämnat in blankett som godkänner registrering i Fogis. Vidare skall man ha tränat ett antal gånger för att lära känna lagkamrater och hur vi spelar. Som ny kan det alltså dröja ett litet tag innan man spelar match. Information om uppgifter: Vi försöker att dela ut arbetet bland dem utan andra sysslor / uppgifter i laget så alla får tvätta lika många gånger, detsamma med matchvärd. * Notera uppgift "Tvättansvarig". Tvättansvarig samlar in använda tröjor, tvättar dem och ser till att de lämnas till en ledare nästa träning (VIKTIGT). Tvätta tröjorna i 40 grader med avigsidan ut, med tvättmedel utan blekmedel och sköljmedel, och utan att torktumla - då håller de hela säsongen :-). Kan ni inte utföra uppgiften får ni delegera till någon annan, men det är ni som är ansvariga för att den utförs. Meddela ansvarig ledare vem ni delegerat till. ** Notera uppgift ”Matchvärd”. Information finns i dokumentet ”Matchvärd – uppgift och instruktioner” som återfinns på Laget.se under Mer / Dokument / Matchvärd. Matchvärd samlas samtidigt som laget och får matchvärdsväst av ansvarig ledare. Formellt skall man vara två matchvärdar, men för att inte betunga onödigt många med uppgifter så utser vi en person – denne får sedan utse någon medhjälpare efter tycke och behov. F2012 14 maj 6kommentarer
  • Lagfotografering och lagbygge 20/5

    Efter flera säsongers uppehåll så är det nu dax för lagfotografering! När: Tisdag 20/5 Vi samlas som vanligt kl. 18:10. Vi fotas kl.18:20 Plats: Danelid. B-planen Klädsel: röda strumpor, röda shorts/ alt. svarta överdrag och fotbollsskor. Matchtröja fås på plats! Efter fotograferingen samlas vi för lagbygge och teori i klubbhuset. Vi slutar som vanligt 19:45. Vi delade ut lappar till alla som var på träningen idag, dessa måste vara påskrivna innan fotograferingen. Ni som inte var på träningen idag kan få lapp på torsdagens träning. Vänliga hälsningar, ledarna F2012 13 maj 1kommentar
  • Laguttagning - söndag 11/5

    Hej, Äntligen dags för första RIKTIGA hemmamatchen, på vår fin-fina hemmaborg Danelid!! Våra ”grannar” från andra sidan ån – Sunnersta – står för motståndet, och mot dem brukar det bli jämna, schyssta, trevliga och spännande matcher. Det är upplagt för en fotbollsfest med andra ord så kom och heja, ni som inte spelar!! I 9mot9 får vi maximalt ha med 15 spelare i en matchtrupp. Alla uttagningsbara* som anmält sig kommer att spela denna helg, och det råkade även denna vecka vara prick 15st och även denna vecka var det väldigt bra svarsfrekvens på kallelsen – tack för det! När vi har tillgång till omklädningsrum så byter tjejerna om tillsammans före och efter match, detta är en viktig del i lagbygget. De som vill duschar, och ingen går förrän första duscharen är klar Får ni förhinder meddelar ni ansvarig ledare omedelbart så kan denne lägga ut en kommentar här om att reserv önskas. Ni som får ansvar för tvätt eller matchvärd: se info längst ned i detta mail. Väldigt viktigt att tröjorna lämnas tillbaka så snart som möjligt efter tvätt då de används varje helg. --- DIF F12 – Röd och vit, dansk DYNAMIT!! --- Match: Danmarks IF F2012 – Sunnersta AIF Dag och plats: Söndag 11/5 – B-ytan Matchstart:, kl 11:45 Samlingstid och plats: Samling 10:45 vid omklädningsrummen Ansvarig ledare (kontaktas vid frågor, förhinder etc): David, 070-546 5026 Assisterande ledare: Maria Spelare: Ellen Crona (Matchvärd*), Enya Tilly, Irma Stolare, Julia Lönnqvist, Lorelai Ander, Lowa Hübinette, Minnah Lagnebratt, Moa Göthe, Moa Schönberg, Rebecka Youhannaei, Selma Jornefelt, Selma Lag Jangenheim, Silja Karonen, Sofia Kourou (Tvättansvarig*), Valerin Folkegård ----- * För att vara uttagningsbar måste man ha betalat medlemsavgift och lämnat in blankett som godkänner registrering i Fogis. Vidare skall man ha tränat ett antal gånger för att lära känna lagkamrater och hur vi spelar. Som ny kan det alltså dröja ett litet tag innan man spelar match. Information om uppgifter: Vi försöker att dela ut arbetet bland dem utan andra sysslor / uppgifter i laget så alla får tvätta lika många gånger, detsamma med matchvärd. * Notera uppgift "Tvättansvarig". Tvättansvarig samlar in använda tröjor, tvättar dem och ser till att de lämnas till en ledare nästa träning (VIKTIGT). Tvätta tröjorna i 40 grader med avigsidan ut, med tvättmedel utan blekmedel och sköljmedel, och utan att torktumla - då håller de hela säsongen :-). Kan ni inte utföra uppgiften får ni delegera till någon annan, men det är ni som är ansvariga för att den utförs. Meddela ansvarig ledare vem ni delegerat till. ** Notera uppgift ”Matchvärd”. Information finns i dokumentet ”Matchvärd – uppgift och instruktioner” som återfinns på Laget.se under Mer / Dokument / Matchvärd. Matchvärd samlas samtidigt som laget och får matchvärdsväst av ansvarig ledare. Formellt skall man vara två matchvärdar, men för att inte betunga onödigt många med uppgifter så utser vi en person – denne får sedan utse någon medhjälpare efter tycke och behov. F2012 6 maj 6kommentarer
  • Laguttagning - lördag 3/5

    Hej, Nu är det dags för säsongens första bortafajt - spännande! I 9mot9 får vi maximalt ha med 15 spelare i en matchtrupp. Alla uttagningsbara* som anmält sig kommer att spela denna helg, och det råkade denna vecka vara prick 15st. Fantastiskt kul att se att alla som kallats (!) besvarade kallelsen (det är första gången det händer) – det värmer ett gammalt administratörshjärta det! TACK, TACK, TACK!!! När vi har tillgång till omklädningsrum så byter tjejerna om tillsammans före och efter match, detta är en viktig del i lagbygget. De som vill duschar, och ingen går förrän första duscharen är klar. Får ni förhinder meddelar ni ansvarig ledare omedelbart så kan denne lägga ut en kommentar här om att reserv önskas. Ni som får ansvar för tvätt eller matchvärd: se info längst ned i detta mail. Väldigt viktigt att tröjorna lämnas tillbaka så snart som möjligt efter tvätt då de används varje helg. --- DIF F12 – Nu köööööööööööööööööööööööööööör vi!! --- Match: Upsala IF Fotboll F12 - Danmarks IF F2012 Dag och plats: Lördag 3/5 – Ekebydalen IP Konstgräsplan Matchstart:, kl 09:30 Samlingstid och plats: Samling 08:30 vid omklädningsrummen Ekebydalens IP. Ansvarig ledare (kontaktas vid frågor, förhinder etc): Andreas, 070-962 2050 Assisterande ledare: Maria, Johan Spelare: Alice A Elmgren, Enya Tilly, Irma Stolare, Joara Råbock, Julia Lönnqvist, Lorelai Ander, Lowa Hübinette, Maryam Metto (Tvättansvarig*), Minnah Lagnebratt, Moa Göthe, Moa Schönberg, Rebecka Youhannaei, Selma Lag Jangenheim, Silja Karonen, Sofia Kourou ----- * För att vara uttagningsbar måste man ha betalat medlemsavgift och lämnat in blankett som godkänner registrering i Fogis. Vidare skall man ha tränat ett antal gånger för att lära känna lagkamrater och hur vi spelar. Som ny kan det alltså dröja ett litet tag innan man spelar match. Information om uppgifter: Vi försöker att dela ut arbetet bland dem utan andra sysslor / uppgifter i laget så alla får tvätta lika många gånger, detsamma med matchvärd. * Notera uppgift "Tvättansvarig". Tvättansvarig samlar in använda tröjor, tvättar dem och ser till att de lämnas till en ledare nästa träning (VIKTIGT). Tvätta tröjorna i 40 grader med avigsidan ut, med tvättmedel utan blekmedel och sköljmedel, och utan att torktumla - då håller de hela säsongen :-). Kan ni inte utföra uppgiften får ni delegera till någon annan, men det är ni som är ansvariga för att den utförs. Meddela ansvarig ledare vem ni delegerat till. ** Notera uppgift ”Matchvärd”. Information finns i dokumentet ”Matchvärd – uppgift och instruktioner” som återfinns på Laget.se under Mer / Dokument / Matchvärd. Matchvärd samlas samtidigt som laget och får matchvärdsväst av ansvarig ledare. Formellt skall man vara två matchvärdar, men för att inte betunga onödigt många med uppgifter så utser vi en person – denne får sedan utse någon medhjälpare efter tycke och behov. F2012 29 apr 2kommentarer
  • Vårens kiosktjänst

    Hej föräldrar i F2012! Nu är det dags för vårt årliga uppdrag i kiosken på Danelid. Vi vuxna ska bemanna kiosken vid fyra tillfällen (två på våren och två på hösten). I dagsläget vet vi bara vårens matcher. Till att börja med har vi utsett vuxna som inte kan städa 1:a maj och hoppas att ni kan ta er an detta uppdrag istället! Ta med er barnen, de är duktiga säljare och tycker oftast att detta uppdrag är roligt! Följande datum, tider och personer gäller: 2025-05-31 kl 12:00 (P15 - BKV Norrtälje): Valerin, Hilda, Matilda. Kontaktperson till P15: Magnus Grandin: magnus.grandin@zoho.com mobil: 070-8818619 2025-06-22 kl 13:00 (Dam div 2 - Tierps IF): Alexine, Selma LJ, Nelly . Kontaktperson till Dam div 2: Magnus Dureman: dureman@icloud.com mobil: 070-2126076 Instruktioner om hur kiosken sköts, hur man kommer in i nyckelskåp mm finns på plats. Kiosken öppnar 45 min innan avspark och stänger 30 min efter avslutad match. Det är viktigt att ni som ska stå i kiosken kontaktar laget som har match senast 2 dagar innan för att säkerställa att matchen blir av! Lycka till! Vänligen lagföräldrarna F2012 28 apr 17kommentarer
  • Laguttagning - lör 26/4

    Hej, Äntligen är det dags för seriepremiär, och dessutom premiär för 9mot9-spel – KUL! I 9mot9 får vi maximalt ha med 15 spelare i en matchtrupp. Alla uttagningsbara* som anmält sig kommer att spela denna helg, och pga dåligt anmälningsläge finns det dessutom några platser kvar så om någon får förändrade helgplaner är det bara att kontakta ansvarig ledare för att knipa en plats (ev kommer vi få stöttning av F2013 med några spelare). Eftersom planerna på Danelid inte öppnat ännu så spelar vi matchen på Sävja IPs konstgräsplan. Det finns en liten risk att vi inte kommer in i omklädningsrummen där, så denna gång skall alla komma ombytta med röda shorts och strumpor under överdragskläderna – matchtröja får man på plats. Viktigt också att man fyllt vattenflaska och i möjligaste mån klarat av toalettbesök (närmaste toalett om vi inte har omklädningsrum blir i sporthallen). Normalt gäller dock som bekant detta ”När vi har tillgång till omklädningsrum så byter tjejerna om tillsammans före och efter match, detta är en viktig del i lagbygget. De som vill duschar, och ingen går förrän första duscharen är klar” – men alltså inte denna gång. Får ni förhinder meddelar ni ansvarig ledare omedelbart så kan denne lägga ut en kommentar här om att reserv önskas. Ni som får ansvar för tvätt eller matchvärd: se info längst ned i detta mail. Väldigt viktigt att tröjorna lämnas tillbaka så snart som möjligt efter tvätt då de används varje helg. --- DIF F12 – Nu köööööööööööööööööööööööööööör vi!! --- Match: Danmarks IF F2012 - FC Arlanda F2012 Dag och plats: Lördag 26/4 – Sävja IP Konstgräsplan Matchstart:, kl 13:30 Samlingstid och plats: kl 12.45 vid omklädningsrummen vid Sävja IP som vi just fått tillgång till. Ansvarig ledare (kontaktas vid frågor, förhinder etc): Johan, 073-712 7437 Assisterande ledare: David Spelare: Enya Tilly, Hilda Lundquist, Irma Stolare, Julia Lönnqvist, Lorelai Ander, Lowa Hübinette, Maryam Metto, Moa Schönberg, Rebecka Youhannaei, Selma Lag Jangenheim (Matchvärd*), Silja Karonen (Tvättansvarig*) Joara Råbock ----- * För att vara uttagningsbar måste man ha betalat medlemsavgift och lämnat in blankett som godkänner registrering i Fogis. Vidare skall man ha tränat ett antal gånger för att lära känna lagkamrater och hur vi spelar. Som ny kan det alltså dröja ett litet tag innan man spelar match. Information om uppgifter: Vi försöker att dela ut arbetet bland dem utan andra sysslor / uppgifter i laget så alla får tvätta lika många gånger, detsamma med matchvärd. * Notera uppgift "Tvättansvarig". Tvättansvarig samlar in använda tröjor, tvättar dem och ser till att de lämnas till en ledare nästa träning (VIKTIGT). Tvätta tröjorna i 40 grader med avigsidan ut, med tvättmedel utan blekmedel och sköljmedel, och utan att torktumla - då håller de hela säsongen :-). Kan ni inte utföra uppgiften får ni delegera till någon annan, men det är ni som är ansvariga för att den utförs. Meddela ansvarig ledare vem ni delegerat till. ** Notera uppgift ”Matchvärd”. Information finns i dokumentet ”Matchvärd – uppgift och instruktioner” som återfinns på Laget.se under Mer / Dokument / Matchvärd. Matchvärd samlas samtidigt som laget och får matchvärdsväst av ansvarig ledare. Formellt skall man vara två matchvärdar, men för att inte betunga onödigt många med uppgifter så utser vi en person – denne får sedan utse någon medhjälpare efter tycke och behov. F2012 23 apr 0kommentarer
  • Målvaktsträning tisdag

    På träningen imorgon tisdag kommer vi kunna erbjuda extra målvaktsträning för en mindre grupp då Jörgen Thunell, målvaktstränare damjuniorerna, är med hos oss. Vi hoppas att lite återkommande framöver få den möjligheten så att fler som är intresserade får prova på. Det blev lite hastigt på den här gången så nämn det gärna för era tjejer så att de är lite förberedda. F2012 21 apr 0kommentarer
  • Ingen cup 21/4

    Hej, Vi fick tyvärr endast ihop fem spelare till Coop-cupen i Alsike 21/4 så vi får dessvärre avstå medverkan där. Tack till er som besvarade kallelsen. Glas påsk när den kommer, Mvh Peter F2012 15 apr 0kommentarer
  • Träning tis 15/4 - yes!

    Vi kör fotbollsträning som vanligt på tisdag nästa vecka (påskveckan) för alla som är hemma. Kommit några frågor om det. Vi kommer inom kort att kalla till ett obligatoriskt föräldramöte inför säsongen. Allt gott! F2012 10 apr 0kommentarer
  • Obligatorisk blankett för några spelare

    Hej, För nedanstående spelare behöver en blankett fyllas i för att föreningen skall få registrera dem i systemet "Fogis". Detta är obligatoriskt om man vill spela match, man kan inte bli uttagen till match om man inte ligger inlagd i systemet. Blanketten finns på Laget.se under rubriken "Mer" längst till höger, klicka sedan på "Dokument" och sedan på det översta dokumentet. Det går även bra att följa denna LÄNK: Blanketten ska INTE lämnas till oss ledare utan kan mailas till kansliet@danmarksif.org eller läggas i brevlådan på Danelid (vid grinden). Hör av er till kansliet efter ett par dagar om ni inte fått bekräftelse. (Står ditt barn inte med i listan så har ni redan lämnat in blankett) Agnes Karoly Alexine Nilsson Cureau Lorelei Ander Maryam Metto Rebecka Youhannaei Mvh Peter F2012 7 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter