• Landskamp på Danelid, Sverige - Norge F15

    Onsdagen den 17september kl. 19.00 är det landskamp nere på Danelid. 700st biljetter är sålda! Vi är 30st, 18spelare plus tränare och ledare. Viktigt att ni pratar med era spelare om att vi håller ihop innan/under och efter matchen. Det ligger en uppdaterad aktivitet uppe för de som anmält sig, med samlingstid och hämtningsplats efter match. Det finns möjlighet att köpa egna biljetter och det gör ni här Träningen den 17/9 ställs in och tänk på att om ni anmält er till landskampen och får förhinder måste ni meddela oss nedan i kommentarsfältet eller tacka nej i aktiviteten. Vi vill inte stå och vänta innan match utan viktigt att ni meddelar förhinder i god tid! Efter matchen går vi tillsammans till buss vändhållsplatsen mitt emot pizzerian i Bergsbrunna så kan ni hämta era barn där. Tänk på att det kommer vara kallt så klä er varmt. Mvh Tränarna Fotboll P2016 10 sep 6kommentarer
  • Dags för det sista hemmapoolspelet (2025-09-14)

    Så har stunden kommit för vårt allra sista hemmasammandrag för säsongen. Söndagen den 14 september är det som bekant dags för lag Svart att bjuda in till sammandrag nere på Trekanten/Danelid. Utöver lag Svart kommer vi delta med ett eller två lag till vid detta sammandrag, beroende på hur många utav er i lag Vit och Röd som svarar ja på den anmälan som gått ut. Så en vänlig men bestämd påminnelse till er som ännu inte svarat något på kallelsen, gör det omgående så vi kan planera och skapa matchschemat snarast! Vi uppdaterar kallelserna med tider/spelschema när det är helt spikat. Som ni redan har koll på vid det här laget kommer ni föräldrar (till de spelare som kommer deltaga i något utav lagen) behöva hjälpa till med nedan uppgifter. Som vanligt krävs det en gemensam insats för att få detta att fungera. Nedan ser ni tilldelade uppgifter och behöver ni byta uppgifter löser ni detta sinsemellan. Använd kommentarsfältet nedan eller den gemensamma whatsup gruppen. Matchvärd/Parkeringvärd Möts vid parkeringen Trekanten kl 8:15. Västar och nummerlappar till planer finns på plats. Gula västar skall vara på. - Elliot L - Noel - Alexander Info om uppdraget: • Markera ut planerna, sätta upp nummerlappar vid respektive plan. • Hälsa lag, föräldrar och domare välkomna och guida till rätt plan • Svara på eventuella frågor • Se till att publiken håller bra stämning (inte hetsar domare, motståndare) • Det kommer att pågå flera matcher samtidigt. Det är gruppens uppgift att se till att det finns en matchvärd vid varje match samt parkeringsvakt. • Se till att det flyter på vid parkeringen Grill / försäljning Möts vid parkeringen/Trekanten kl 8:15. - Liam - Adam R - Vindar - Felobatir - Adam Y - Jordan Info om uppdraget: • Se till så grillarna är igång • Grilla! • Försäljning/grilla • Sköta Swish • Fylla på kaffe (bryggs uppe i kansliet på Danelid) • Se till att det finns varor • Se till att det finns tillbehör till maten • Gruppen ansvarar dessutom för att tillsammans med matchvärd/parkeringsgruppen att plocka ihop efter sammandragets slut. • Ni kan såklart turas om att sköta grill/försäljning. Detta är något som ni får diskutera inom gruppen. Materialgrupp Möts vid Danelid (Trekanten) kl 8:00. - Lorenzo A - Zakariya - Elliot J (Mattias har nyckeln och låser upp etc.) Info om uppdraget: • Gruppen ansvarar för att hämta följande material som finns i maskinhallen på Danelid: 2 st partytält, grillar, grilltänger etc, 2 st bord, vattendunkar som fylls. Allt material ställs tillbaka på samma plats efter avslutat sammandrag. Ni kommer in i maskinhallen med en ledarnyckel (märkt DIA). Skyltar för parkering finns också i maskinhallen. • Dessutom ansvarar gruppen för att tillsammans med försäljning/grilla-gruppen ställa i ordning för försäljning/grillning. • Sätta upp tält • Ta fram grillar • Ta fram bord • Köra tillbaka alla saker när poolspelet är slut. Nu ser vi till att vi avslutar med flaggan i topp och genomför ett riktigt härligt sammandrag - Forza DIF P16! Mvh, Tränarna Fotboll P2016 8 sep 2kommentarer
  • Kakförsäljning DIF P16

    Hej alla föräldrar DIF P16 är som ni vet inne på sista året med poolspel vilket har varit en bra källa för att bygga lagkassa men vi lagföräldrar känner att vi vill göra lite mer. Förra året sålde vi chips och i år är det dags för kakor:). Lagkassan kommer användas till anmälningar cuper, inköp material samt roliga aktiviteter framgent. Vi har nu fått hem säljkataloger från KAKSERVICE. Tanken är att varje barn i laget får med sig en katalog hem och så hjälps vi alla åt att sälja kakor, godis och andra godsaker till släkt, vänner, grannar och bekanta. Vi har satt som mål att varje barn säljer minst 5-10lådor, dock inget krav, det går att sälja mer:) Katalogerna delas ut på träningarna denna vecka och vi tänker att deadline för försäljning är 22september då vi samlar in underlagen och skickar iväg beställningen. Instruktioner om hur försäljningen går till står i katalogen och vi kommer återkomma med mer info inom kort. Nu kör vi! Frågor och funderingar går bra att ställa till Fredrik på 0762163110. Stort tack redan nu för ert engagemang och stöd! Tillsammans gör vi DIF P16 starka!!! Mvh DIF P16 - lagföräldrar genom Fredrik Fotboll P2016 1 sep 3kommentarer
  • Lagen till Wattholmacupen 16/8

    På lördag drar vi till Wattholma för vad som förhoppningsvis blir bra och välspelade matcher. Vi åker med två lag och de som anmält sig innan deadline är de som tagits ut. Lagen, samlingstider, speltider mm ser ni i aktiviteten. Behöver någon skjuts skriv i kommentaren nedan eller whatsup gruppen. Nu kör vi!!! Fotboll P2016 13 aug 0kommentarer
  • Hemmapoolspel och arbetsgrupper 10/8

    Den 10augusti är det dags för lag Vit att hålla i ett hemmasammandrag! Vi kommer hälsa sex föreningar välkomna, Vaksala, UIF, SAIF, IFK Uppsala, Olands FF och Sirius. Det kommer totalt spelas 20matcher och första match startar kl. 10.00. Vi kommer komma med två lag, Danmark Vit och ett mixlag från DIF Röd & Svart. Föräldrar till de spelare som kommer deltaga i båda lagen kommer behöva hjälpa till med nedan uppgifter. Som vanligt krävs det en gemensam insats för att få detta och fungera. Innan vi delar ut uppgifterna så skulle vi denna gång vilja att ni räckte upp handen kring nedan uppgifter. Använd kommentarsfältet för att säga vilken uppgift ni tar. Matchvärd/Parkeringvärd Noel J, Wille V, Elton W. - Möts vid parkeringen Trekanten kl 9:00. Västar och nummerlappar till planer finns på plats. Gula västar skall vara på. Info om uppdraget: • Markera ut planerna, sätta upp nummerlappar vid respektive plan. • Hälsa lag, föräldrar och domare välkomna och guida till rätt plan • Svara på eventuella frågor • Se till att publiken håller bra stämning (inte hetsar domare, motståndare) • Det kommer att pågå flera matcher samtidigt. Det är gruppens uppgift att se till att det finns en matchvärd vid varje match samt parkeringsvakt. • Se till att det flyter på vid parkeringen Grill/försäljning Oskar J, Adam R, Liam BO, Rami A, Elliot J, Theo/Max F (kommer 11.00) – Möts vid parkeringen/Trekanten kl 9:00. Info om uppdraget: • Se till så grillarna är igång • Grilla! • Försäljning/grilla • Sköta Swish • Fylla på kaffe (bryggs uppe i kansliet på Danelid) • Se till att det finns varor • Se till att det finns tillbehör till maten • Gruppen ansvarar dessutom för att tillsammans med matchvärd/parkeringsgruppen att plocka ihop efter sammandragets slut. • Ni kan såklart turas om att sköta grill/försäljning. Detta är något som ni får diskutera inom gruppen. Materialgrupp 3st - möts vid Danelid (kansliet) kl 8:20. Info om uppdraget: • Gruppen ansvarar för att hämta följande material som finns i maskinhallen på Danelid: 2 st partytält, grillar, grilltänger etc, 2 st bord, vattendunkar som fylls. Allt material ställs tillbaka på samma plats efter avslutat sammandrag. Ni kommer in i maskinhallen med en ledarnyckel (märkt DIA). Skyltar för parkering finns också i maskinhallen. • Dessutom ansvarar gruppen för att tillsammans med försäljning/grilla-gruppen ställa i ordning för försäljning/grillning. • Sätta upp tält • Ta fram grillar • Ta fram bord • Köra tillbaka alla saker när poolspelet är slut. Spelschema och tider (Se aktivitet för bara DIF lagens matchtider) 10.00 DIF MIX - Vaksala 2 (Plan 1), UIF 2 - SAIF 2 (PLan 2), IFK Uppsala - Olands FF (Plan3) 10.40 DIF VIT - Sirius (Plan 1), Vaksala 1 - UIF 1 (Plan 2), SAIF 1 - IFK Uppsala (Plan 3) 11.20 Olands FF 1 - DIF MIX (Plan 1), Vaksala 2 - SAIF 2 (Plan 2), UIF 2 - IFK Uppsala (Plan 3) 12.00 Olands FF 2 - Sirius (Plan 1), DIF Vit - UIF 1 (Plan 2), Vaksala 1 - IFK Uppsala (Plan 3) 12.40 SAIF 1 - Olands FF 1 (Plan 1), DIF MIX - IFK Uppsala 1 (Plan 2), Vaksala 2 - UIF 2 (Plan 3) 13.20 SAIF 2 - Sirius (Plan 1), Olands FF 2 - Vaksala 1 (Plan 2), DIF VIT - IFK Uppsala 2 (Plan 3) 14.00 UIF 1 - Olands FF 1 (Plan 1), SAIF - DIF MIX (Plan 2) Nu säkerställer vi på ett lyckat sammandrag! Forza DIF P16! Fotboll P2016 1 aug 10kommentarer
  • Träningen 28/7 och Inställd träning 30/7

    Till dagens träning hade vi 8 st grabbar anmälda vilket betydde att träningen skulle gå att genomföra, men tyvärr så var det bara 3st anmälda grabbar på plats när träningen startade, vilket gjorde att efter en stunds väntan fick träningen ställas in. Detta är inte okej speciellt när vi redan är få anmälda så är det otroligt viktigt att man avanmäler sig om man inte kan delta så det finns tid att ställa in träningen innan flertalet hinner åka ner till Danelid och vända. Det läggs även ner mycket tid från ledare när vi tränar på sommaren just på planering av träning efter antal barn så det gör det extra viktigt att man avanmäler sig i tid om man inte kan delta. Vill även passa på att påminna att om det inte kommer ut en nyhet här på laget eller via whatsappgruppen att träningen är inställd så kommer den att genomföras! Med bakrund av dagens träning men även då det just nu bara är 7 anmälda grabbar så kommer träningen på onsdag att ställas in för att undvika en liknande insident som idag och vi hoppas på ett högre deltagande till träningen på måndag 4/8. Fotboll P2016 28 jul 0kommentarer
  • Inställd träning 23/7

    Vi ställer in kvällens träning pga ingen ledare som kan delta och få anmälda spelare. Vi tar nya tag nästa vecka. Fotboll P2016 23 jul 0kommentarer
  • Inställd träning 21/7

    Vi ställer in måndagens träning pga för få anmälda. Som det ser ut just nu så kör vi onsdag tillsammans P15, observera att träningen börjar 18.10. Fotboll P2016 20 jul 0kommentarer
  • Wattholma Cupen 16/8

    Den 16augusti drar vi till Wattholma med två lag för att delta i deras årliga cup. Kul med cup innan skolstart:) Vi fick tyvärr inte anmäla fler än två lag, hade möjligheten funnits hade vi gjort det. Vi kommer köra 5 mot 5, där varje lag kommer spela 4matcher á 1*15minuter/match. Spelschemat är klart och det är roliga, välspelande och tuffa lag som är anmälda. Se längst ner i nyheten. Vi är idag 29st spelare i truppen vilket är superkul och såklart skall alla som anmäler sig få speltid. Eftersom chansen finns att många vill spela och anmäler sig, vi vill därför redan nu informera om att vi kan behöva dela upp våra två lag i 4st lag där varje lag får två matcher var. Nyheten kommer uppdateras löpande och kallelse till cupen kommer gå ut runt den 20/7. Samlingstider samt lagindelning återkommer vi med. Observera att lagnamnen inte har något att göra med lagen i poolspelen, utan alla spelare i laget kallas. Kom ihåg att anmäl er bara om ni är säkra på att er spelare kommer deltaga. Spelschema Lag DIF Vit 10.20 Danmarks IF - Djurgårdens IF 9 (Plan 5) 11.20 Danmarks IF - Upsala IF Svart (Plan 7) 12.40 Danmarks IF - IFK Upsala Lag 1 (Plan 7) 13.20 Danmarks IF - Djurgårdens IF 6 (Plan 5) Spelschema Lag DIF Röd 10.00 Danmarks IF - Djurgårdens IF 6 (Plan 5) 11.00 Danmarks IF - UIF Vit (Plan 7) 12.20 Danmarks IF - Wattholma (Plan 7) 13.40 Danmarks IF - Upsala IF Svart (Plan5) Fotboll P2016 14 jul 3kommentarer
  • Inställd träning 14/7

    Vi ställer in måndagens träning pga för få anmälda. Kör onsdag tillsammans P15, observera att träningen börjar 18.10. Fotboll P2016 13 jul 0kommentarer
  • Visa fler nyheter