Bingolotter 2025
Hej. Precis som vi tidigare har informerat om så kommer vi att sälja Bingolotter till uppesittarkvällen även i år. Varje spelare skall sälja 10 bingolotter / spelare (obligatorisk försäljning för samtliga spelare i hela föreningen). Bingolotterna kostar 100kr/st. Du kan även välja friköp för denna försäljning där varje enskild lott friköps för 38 kr (380kr för 10 lotter). Du väljer själv hur du vill göra och kan exempelvis: * Sälja 5 lotter & göra friköp på 5 lotter * köpa 8 friköp & sälja 2 lotter * friköp 10 lotter * sälja 10 lotter osv... Med andra ord, du kan komponera ihop det på det sätt som fungerar bäst för din del. Givetvis är det varmt välkommet att sälja fler lotter om så önskas. Meddela genom att skriva i denna tråden i kommentarsfältet eller till Roger på 070-37 34 987 så snart du kan lägga din beställning men som SENAST SÖNDAGEN DEN 9:E NOVEMBER. (lägg in en påminnelse i er kalender så slipper ni mitt tjat) Betalning av lotterna sker i samband med överlämningen via Swish på 070-37 34 987. Önskar du enbart friköp görs detta i samband med meddelandet. Betalning av lotterna sker till 070-37 34 987 där du skriver spelarens namn + antal lotter / friköp Leverans av bingolotter sker i samband med träning alternativt finns de att hämta hemma hos mig återkommer om datum. Preliminärt Vecka 46. Har du frågor eller funderingar går det bra att ställa de direkt i tråden - då du med största sannolikhet inte är ensam om frågan :) Lycka till med försäljningen och så hörs vi snart igen! Mvh Roger via föräldragruppen
P2012
16 okt
33kommentarer
Försäljning toalettpapper för att stärka lagkassan
Hej! Hoppas alla haft en bra sommar! Som vi informerade på föräldramötet i våras så kommer vi under året ha ett antal försäljningsaktiviteter och nu har det blivit dags att sälja toalettpapper vilket alla hushåll behöver 😊. Med kort varsel vill vi sälja toalettpapper den 24:e augusti för vi vill vara ”först” ut så konkurrensen är mindre. Vi i föräldragruppen tycker det är bra om grabbarna gör jobbet själva och därför kommer aktiviteten delas upp i två delar: Försäljning till spelarkonto: Frivillig försäljning ”hemmaplan” där hela ”vinsten” går till spelarens individuella spelarkonto. Försäljningen som gjorts individuellt rapporteras till David (david.hedlund@cedra.se) senast den 31:e augusti och pappret hämtas (& betalas) i samband med träningen den 1:e september. Försäljning till lagkassan – söndagen 24:e augusti: Vi delar in Adolfsberg/Lindhult/Nasta mm i olika geografiska områden och spelarna (3-4 st) tillsammans med en vuxen (barnen ska göra jobbet och den vuxna är bara med som stöd/backup) knackar dörr och säljer toalettpappret. Vi tar i samband med försäljningen upp beställning av toalettpapper, kunden swishar och toalettpappret levereras sedan samma dag av barn/vuxna med hjälp av en mindre lastbil. Försäljning/knacka dörr kl 15-17, leverans from kl 17:00. Vi behöver hjälp av vuxna som kan ”hänga” med grabbarna när dom knackar dörr och vi behöver ett par föräldrar som kan vara med vid leveransen. Toapapper - Teamsell Toalettpappret är svensktillverkat och en bal innehåller 36 rullar och kostar 250 kr, vårt inköpspris är 160 kr/bal så det är en bra förtjänst. För er som vill nörda ner i toapappret så innehåller en rulle 23,6 m och det är 3-lager. Visst kommer vi kunna sälja 200 balar med toalettpapper vilket skulle ge lagkassan 18 000 kr 😊+ all försäljning som ni sedan gör till nära och kära där tillskottet landar på individernas spelarkonto. HJÄLP! Inget sköter sig själv så vi behöver hjälp från er föräldrar, skriv en kommentar nedan om ni kan hjälpa till kl 15-18 den 24:e augusti (kan ni delar av passet så är det också bra). Produktblad mm finns under dokument på laget.se (försäljning toalettpapper) och produktbladet är som gjort för att lägga ut på diverse arbetsplatser eller liknande. Frågor/funderingar, kontakta David på 070-929 18 20 eller på david.hedlund@cedra.se Ett, två AIK
P2012
13 aug
19kommentarer
Loppisbord under Adolfsbergsdagen – ge vidare!
Under Adolfsbergsdagen den 23 augusti kl. 12.00–15.00 kommer vi att ha ett stort tält med flera bord – och där skapar vi en plats för hållbarhet och cirkulärt tänkande! Det gäller fotbollssaker och kläder med Adolfsbergsloggan. Vi vet att barn växer snabbt, och att kläder och skor ofta blir stående i lådor trots att de fortfarande är fina. Därför vill vi ge alla möjlighet att sälja sådant som inte längre används – så att någon annan kan få glädje av det. Så här gör du för att sälja: 1. Se till att kläderna och/eller skorna är hela och rena. 2. Märk varje plagg/par med en lapp med ditt namn, telefonnummer (för Swish-betalning) och pris. 3. Lämna dina saker vid bordet i tältet mellan kl. 11.00–12.00 på Adolfsbergsdagen. OBS: Bordet är obemannat – vi hoppas och tror att alla är ärliga i det här initiativet. Om dina saker inte blir sålda kan du självklart komma och hämta dem. Om inte, kan föreningen skänka dem vidare till medlemmar som behöver det eller till Fritidsbanken. Välkommen att bidra till en hållbar Adolfsbergsdag!
P2012
6 aug
2kommentarer
Visa fler nyheter