• JumpYard 2h hoppning + pizza den 3/5

    Favorit i repris, första gången i November kom ca 140 barn och hoppade och hade det kul ihop. Varmt välkomna till JumpYard Örebro och en föreningsaktivitet, en upplevelse som garanterat blir #seriouslyfun! Gäller alla medlemmar i Adolfsbergs IK (samt syskon&kompisar) för att besöka JumpYard-disco! Klockan 18 skruvas musiken upp, parken släcks ned och discobelysningen drar igång för en häftig upplevelse. I erbjudandet ingår 2 timmars hopptid, 4st pizzaslice + saft för enbart 199 kronor per person. Ordinarie pris är 299 kronor. Köp gör ni själva på hemsidan för Jump Yard. OBS begränsat antal platser (Max 150 st), först till kvarn! Tänk på att ta med er hoppstrumpor med halkskydd! Har man inga sådana finns de att köpa på plats för 39kr. Plats: JumpYard Örebro, Skomaskinsgatan 2, 702 27 Örebro Pris: 199kr/pers för 2 timmars hopptid inklusive 4st pizzaslice och saft (serveras under hopptiden) Datum: 3/5 klockan 18-20 (hopptid, rekomendaras att komma 15 min innan) Köp: Boka och betala själv direkt på hemsidan under Boka nu och sedan välja Disco och datumet för “Disco Adolfsbergs IK”. P2012 17 apr 0kommentarer
  • Matchcamp Lugnets IP 1 maj 2025

    Som utlovades i förra veckan så kommer det många nyheter inom kort tid och här kommer nästa nyhet :) Den 1:a maj är det dags för matchcamp hemma på Lugnets konstgräs. Niklas & co har inte kallat spelare än men oavsett om spelaren är med på planen eller ej så kommer det krävas jobb från de flesta föräldrarna och allt överskott från matchcampen tillfaller vår gemensamma lagkassa. Vi kommer spela på två parallella planer och tidsschemat är tight så det är viktigt att vi hjälps åt så att tiderna kan hållas. Vi kommer förutom fotbollen att ordna lite olika aktiviteter så att spelarna/syskon/åskådare mfl får en kul upplevelse mellan matcherna + att vi kommer ha en kiosk där vi bla kommer grilla hamburgare, sälja hembakat, sälja dricka, kaffe, godis och annat gott. I rollen ”övrigt” enligt arbetsschemat är arbetsuppgifterna flexibla beroende på vad vi behöver göra (städa runt planera, plocka i omklädningsrummen, fylla på i kiosken osv.) David & Niclas kommer vara på plats och hjälpa till hela dagen. Vi hoppas på knappa 200 fotbollsspelare och minst lika många ledare/supporters/syskon mm så det kommer bli full fart på Lugnet :) Vi kommer vara totalt 14 lag inkl 2 lag från Adolfsbergs IK, preliminärt spelschema framgår enligt bilden ovan (finns även publicerat under dokument) Våra lag kommer att spela 4 gruppspelsmatcher men det innebär också att vi inte kommer spela någon placering-/slutspelsmatch beroende av att vi ska få ihop spelschemat på den tid som vi har på konstgräset. Arbetsschema Arbetschemat framgår under dokument - matchcamp och likt tidigare så vill vi att ni bekärftar ert pass med en kommentar nedan och kan ni inte jobba ert pass så byter ni med någon annan förälder (ledarbarnen är fria från arbete). Alla byten av arbetspass kommenteras också nedan så vi har koll vem som ska vara vart :) Har ni tips och/eller idéer på hur vi kan göra detta till en kanondag så meddela föräldragruppen eller meddela nedan. Tillsammans kommer vi göra detta till en kanondag för spelarna och våra besökare :) P2012 14 apr 21kommentarer
  • Uppföljning försäljning armband "Tillsammans mot Cancer"

    Superbra jobbat med försäljningen av armband till förmån för Cancerfonden och lagkassan!! Vi beställde 1 200 armband och samtliga är sålda vilket ger 60 000 kr till Cancerfonden och 60 400 kr till lagkassan/individuella spelarkonton (21 300 kr till gemensam lagkassa och 39 100 kr till individuella spelarkonton). Fortsätter vi med samma engagemang vid kommande aktiviteter så kommer vi antingen behöva färre säljaktiviteter eller så kan vi hitta på ännu mera kul aktiviteter för våra barn. Saldo på individuella spelarkonton kan användas till träningsläger, klädinköp eller kommande deltagaravgifter vid cuper, matchcamper mm och en sammanställning per 31/3-25 finns under dokument - ekonomi. Ett extra tack till Charlies pappa Roger som administrerade försäljningsaktiviteter på ett föredömligt sätt, tack Roger! /föräldragruppen P2012 14 apr 1kommentar
  • Visa fler nyheter