﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Waggeryds IK P18</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">f144771f-dc43-254d-d023-4377365a30c4</guid><title>Info om avslutning och uppstart </title><description>Hej!&lt;br&gt;På fredag 26/6 är det träningsmatch mot SIS i Skillingaryd som ett avslut på första delen av säsongen innan vi tar sommaruppehåll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi samlas kl. 17.40 på Movalla och byter där om till matchställ. Matchställ ska återlämnas till Sara innan man åker ifrån Movalla så ta med ombyte! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att dela upp oss i 2 lag (lag får man veta på plats) där varje lag kommer att spela 2 matcher. Vi startar med en gemensam uppvärmning med SIS för att sedan starta första matchen. &lt;br&gt;Matchtid = 20 min. &lt;br&gt;Det kommer att vara en kort paus efter första matchen och sedan drar andra och sista matchen igång. &lt;br&gt;Båda lagen kommer att spela samtidigt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte benskydd, vattenflaska och att ta av smycken. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kiosk finns på plats där det finns möjlighet att köpa korv, hamburgare, dricka/kaffe eller annat tilltugg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser fram emot en rolig kväll tillsammans! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni fått förhinder? Kontakta Sara 0735026435. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill också med detta meddelande passa på att tacka för första halvan av säsongen och önska er alla en härlig sommar!&lt;br&gt;Träningarna drar igång igen vecka 33 och redan helgen v. 33 är det dags för cup igen - Hagadagarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 22:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8120460/Info-om-avslutning-och-uppstart-</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 20:26:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">253d0d69-484b-1001-d59c-581051cd17d4</guid><title>Avslutningsmatch mot SIS </title><description>Tack för en superrolig cup igår! Det är fantastiskt att se hur barnen utvecklas och samtidigt har så roligt tillsammans på planen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som har matchställ hemma, kom ihåg att ta med det till nästa träning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att avsluta första delen av säsongen med en match mot SIS fredagen den 26/6 kl. 18.00 på Movalla. Det finns redan en kallelse utskickad för matchen (den ligger som en träning i systemet). Svara gärna så snart som möjligt om ert barn kan vara med, senast onsdag 17/6. &lt;br&gt;Tack igen för en fantastisk dag igår!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 19:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8115855/Avslutningsmatch-mot-SIS-</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 17:45:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7916f8f8-1d1e-51e2-c494-33df9e663c91</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11910561_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="110007" /><title>Parkeringskarta Kabecupen </title><description>Hej!&lt;br&gt; Imorgon är det dags, hoppas barnen är lika peppade som vi! Här kommer en parkeringskarta, skickar även länken till hemsidan om man vill ha mer info! https://www.cupmate.nu/cup/kabecupen&lt;br&gt;Vädret ser inte ut att vara med oss, så tänk på kläder efter väder! &lt;br&gt;Ses imorgon!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 15:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8114930/Parkeringskarta-Kabecupen-</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 13:34:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2c6bfabc-4aad-cc3a-2501-de6c676d829b</guid><title>Inbetalning NewBody</title><description>Hej! &lt;br&gt;Här kommer en påminnelse att betala in för Newbody! Betalning sker till Malin på +46 76-160 87 71 senast den 11/6. Märk betalningen med det namn som är registrerat i newbody portalen!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 15:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8113797/Inbetalning-NewBody</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 13:10:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">38b07572-3a3f-b58b-e0bd-a69a262b5b75</guid><title>Kabecupen 13/6</title><description>Hej!&lt;br&gt;Lördag 13juni är det dags för Kabecupen för de barn som anmälts.&lt;br&gt;Vi är 31 barn delat på 3 lag som kommer att åka till Tenhult för att spela.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Praktisk information om dagen; &lt;br&gt;Du som förälder har ansvar över ditt barn under hela dagen.&lt;br&gt;Vi coacher tar ansvar för ditt barn under matchtid. Då står ni föräldrar på motstående sida av planen&lt;br&gt;och hejar på och peppar så gott ni kan. Vi ledare sköter taktik, skoknytning, vätskepåfyllning samt om&lt;br&gt;en ev. skada sker. Skulle vi märka att skadan är tillräckligt allvarlig kallar vi er givetvis till ditt barn. När matchen är slut tar du ansvar för ditt barn, passar på att går på toa, fyller på med mer vätska eller något ätbart (ta gärna med detta hemifrån då köerna brukar vara långa) och ser till att ditt barn är tillbaka vid planen på den tid vi satt upp i respektive lags schema.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag 1 samlas på IP kl 13.00 Lag 2 och 3 samlas på IP kl. 12.30 Kom i tid! Vi delar ut matchställ och byter om på IP då vi inte har tillgång till omklädningsrum i Tenhult. &lt;br&gt;Därefter ses vi vid respektive plan 15 minuter innan matchstart. Här finns ju möjlighet för er föräldrar att prata ihop er innan eller på IP om ev samåkning. Finns möjlighet så ta den då det är svårt att hitta parkeringar. &lt;br&gt;Se till att packa med ordentligt med dryck, mat/mellanmål/frukt, varma kläder att ta på mellan matcherna samt regnkläder vid behov&lt;br&gt;&lt;br&gt;Waggeryd 1- grupp T plan P16&lt;br&gt;Waggeryd 2 - grupp P plan P12&lt;br&gt;Waggeryd 3 - grupp R plan P14.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte; benskydd, vattenflaska och att ta av smycken!&lt;br&gt;Efter sista matchen samlas laget för medaljutdelning! &lt;br&gt;&lt;br&gt;OBS! Laguppdelningen är preliminär kan komma att ändras något om det blir några oväntade avhopp eller liknande.&lt;br&gt;Har ni fått förhinder? Kontakta någon Tina 0735077710&lt;br&gt;&lt;br&gt;Waggeryds IK 1 Grupp T&lt;br&gt;Tid Plan Motståndare&lt;br&gt;14:25 P16 IF Eksjö 3&lt;br&gt;15:40 P16 Gislaveds IF 2&lt;br&gt;16:55 P16 Bäckseda IF 1&lt;br&gt;17:45 P16 Norrahammars IK&lt;br&gt;Ledare; Denis o Alex&lt;br&gt;Spelare: &lt;br&gt;Adian&lt;br&gt;Arvid&lt;br&gt;Oliver E&lt;br&gt;Matheo A&lt;br&gt;Adrian T&lt;br&gt;Frank&lt;br&gt;Max&lt;br&gt;Nils L&lt;br&gt;Theo&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Waggeryds IK 2 Grupp P&lt;br&gt;Tid Plan Motståndare&lt;br&gt;14.00 P12 Eksjö IF 4&lt;br&gt;14:50 P12 Vetlanda FF 1 &lt;br&gt;16:05 P12 Bäckseda IF 2&lt;br&gt;16:55 P12 Gånghester SK&lt;br&gt;Ledare; Magnus, Jocke, Hannes&lt;br&gt;Spelare:&lt;br&gt;Adam&lt;br&gt;Ted&lt;br&gt;Harry K&lt;br&gt;Besian&lt;br&gt;Harry N&lt;br&gt;Gillis&lt;br&gt;Loke&lt;br&gt;Melker&lt;br&gt;Noah L&lt;br&gt;Anton &lt;br&gt;&lt;br&gt;Waggeryds IK 3 Grupp R&lt;br&gt;Tid Plan Motståndare&lt;br&gt;14:00 P14 Stensjöns IF 1&lt;br&gt;14:50 P14 Assyriska IK 2&lt;br&gt;16:05 P14 Gnosjö IF 2&lt;br&gt;16:55 P14 IFK Skövde 2&lt;br&gt;Ledare;Sara och Tina&lt;br&gt;Spelare:&lt;br&gt;Love&lt;br&gt;Zack&lt;br&gt;Stellan&lt;br&gt;Noah RT&lt;br&gt;Ivar&lt;br&gt;Ebbe&lt;br&gt;Luka&lt;br&gt;Malte&lt;br&gt;Noar A&lt;br&gt;Wilmer H&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser framemot en rolig dag tillsammans!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 17:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8113267/Kabecupen-13-6</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 15:20:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">667b49f9-fb85-b7fa-f497-f592fc4594c2</guid><title>Påminnelse Newbody+matchställ </title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon, den 2/6, är det utlämning av Newbody-beställningarna i klubblokalen mellan kl. 18.00 och 20.00. Se till att hämta era varor då. Om ni inte har möjlighet att komma själva, be någon annan att hämta dem åt er.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Betalning sker till Malin på +46 76-160 87 71 senast den 11/6. Märk betalningen med det namn som är registrerat i newbody portalen! &lt;br&gt;&lt;br&gt;En grej till, glöm inte ta med matchställen från i lördags till nästa träning! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8108687/Paminnelse-Newbody-matchstall-</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 19:25:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a131ea9f-e073-30e5-87dc-3f820139ef8d</guid><title>Grym insats!! </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Stort tack för idag på cupen! Vi ledare är väldigt stolta över killarnas insats.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det som imponerade mest var inte bara spelet, utan också hur de uppträdde som lag. De kämpade för varandra, lyssnade på instruktioner, visade bra attityd och stöttade sina lagkamrater genom hela dagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det var verkligen roligt att se hur killarna tog ansvar, höll fokus och visade respekt för både ledare, domare, motståndare och varandra. När alla bidrar på det sättet skapas en miljö där både laget och varje spelare kan utvecklas och ha roligt tillsammans.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas att killarna själva känner stolthet över dagens prestation. Det gav oss ledare och förhoppningsvis er föräldrar en riktigt rolig dag vid sidlinjen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-30 22:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8107511/Grym-insats-</link><pubDate>Sat, 30 May 2026 20:32:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">48352020-c121-b970-6390-17c7dcff0ac5</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11896653_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="72897" /><title>Spelschema Barnarpscupen </title><description>Här kommer spelschemat för imorgon. För övrig info se inlägg längre ner. Lagen meddelas på plats imorgon!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 08:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8106735/Spelschema-Barnarpscupen-</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 06:02:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8c9448ca-82df-1cde-01f8-fbf7dff17191</guid><title>Målvaktsschema till träningarna </title><description>Framöver kommer vi att ha ett målvaktsschema på träningarna. Alla som vill prova att stå i mål får möjlighet att göra det, och när alla på listan har fått stå börjar schemat om från början. Det räcker att anmäla sig en gång så länge man vill stå kvar på listan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ert barn vill vara målvakt på träningarna, kommentera detta inlägg med barnets namn så lägger vi till dem på listan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dagens träning 17/6:&lt;br&gt;-Adian Hadziosmanovic&lt;br&gt;-Måns Sandén&lt;br&gt;-Albin Rostedt&lt;br&gt;-Ted Vilsson&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni kan se målvaktsschemat i länken nedan:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://docs.google.com/spreadsheets/d/10qsdSpcXg3cKHCgeDDVNOCc4CV7xz6BEERtqLjYIOeA/edit?usp=drivesdk" target="_blank"&gt;Målvaktsschema P18&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 22:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8105470/Malvaktsschema-till-traningarna-</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 20:38:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b33e574d-73c0-a274-09bc-40b38994d57c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11894540_medium.png" type="image/png" length="682206" /><title>Barnarpscupen </title><description>Hej!

På lördag 30/5 är det dags för Barnarpscupen! Hoppas barnen är lika taggade som vi! 
Lite info kommer nedan; 
Matchställ delas ut på morgondagens träning(onsdag). Om man inte kan närvara då får man sitt matchställ på plats på lördag.

Samling: kl. 08.30, ombytta och klara.
Plats: Barnarps IP, Konstapelgatan 51 556 32 Jönköping
Glöm inte: benskydd, ta av smycken och vattenflaska. 

Vi har tyvärr inte tillgång till omklädningsrum, så alla behöver byta om hemma innan samlingen.

Det kommer att finnas kiosk på området, men det kan vara bra att skicka med något extra att äta mellan matcherna.

Sista matchen beräknas vara slut omkring kl. 14.00.
Lagen meddelas på plats.

Tänk på att det kan vara begränsat med parkering. Se kartan för parkeringsmöjligheter och kom gärna i god tid eftersom det kan vara en bit att gå till planen.

Vi ses på lördag!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 22:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8105458/Barnarpscupen-</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 20:25:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dcd157a4-75b3-d10f-5393-eb0ed925f8bf</guid><title>Vi vill bli fler! </title><description>Hej alla fotbollsföräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas att ni njuter av vårsolen när den tittar fram. Vi har fått en fantastisk start på säsongen med många glada och engagerade barn på träningarna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom vi är ett stort lag behöver vi bli fler vuxna runt omkring laget. Framför allt söker vi en lagledare som kan hjälpa till med det administrativa, till exempel utskick via laget.se och vara en kontaktperson vid frågor från föräldrar och spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar också gärna emot hjälp på träningarna. Ju fler vuxna vi är, desto bättre förutsättningar kan vi ge barnen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om du kan tänka dig att hjälpa till, eller har frågor, hör gärna av dig till Magnus via mail magnus-cederquist@outlook.com&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ledare har också märkt att fokus och engagemang ibland sviktar under träningarna. Vi uppskattar därför om ni pratar med era barn om hur man beter sig på träning – både mot ledare och lagkamrater. Det hjälper oss att skapa bra kvalitet på träningarna och en trygg och positiv miljö för alla barn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite övrig information:&lt;br&gt;&lt;br&gt;* Se gärna över att medlems- och träningsavgifter är betalade.&lt;br&gt;* På söndag är sista dagen att sälja Newbody. Nu kör vi sista rycket! Detta är den enda försäljningen vi gör där vinsten går direkt till lagkassan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för ert stöd och engagemang!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 22:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8101922/Vi-vill-bli-fler-</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 20:16:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">234aebb3-0993-e133-5e0c-a460566aa0e8</guid><title>Inför poolspel 1/5</title><description>För er som ska vara med på poolspelet på fredag gäller följande.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling på Strömbergsvallen i Jönköping kl. 9.20 för samtliga. Samåk om ni kan och vill.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi byter om på plats.&lt;br&gt;Glöm inte skor, benskydd och vattenflaska.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matcherna börjar kl. 10.00 och håller på till 14.00. Spelschema hittar ni under Dokument/2026. Ta med något att fylla på energin med mellan matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen meddelas på lördag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Frågor? Hör av er.&lt;br&gt;Annars ses vi!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 18:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8087385/Infor-poolspel-1-5</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 16:35:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7c95df94-4d92-0a1c-bf93-b8e2733dc572</guid><title>Kioskbemanning &amp; andra aktiviteter!</title><description>Vi har gjort en fördelning på kommande aktiviteter som vi har blivit tilldelade av klubben. 

Se er tilldelade aktivitet i dokumentet P18 arbetsfördelning under Dokument/2026

Först ut är kioskbemanning v. 20, där vi ska bemanna alla dagar som har minst två matcher och/eller A-lagsmatch dam/herr. OBS! Tiden som står i dokumentet P18 arbetsfördelning är matchstart, se i instruktionerna hur länge innan och efter ni ska finnas på plats.

Nu har vi förmånen att vara många i vårt lag så det blir inte så många gånger man behöver hjälpa till men alla behöver ta sitt ansvar och kommer att bli tilldelade minst en aktivitet under året.

Har man inte möjlighet att vara med det datum man blivit tilldelad ansvarar man själv för att byta med någon annan! Detta behöver också meddelas oss så att vi kan justera detta i vår lista och hålla den uppdaterad. 

För er som har kioskansvar är det viktigt att läsa på kioskinstruktionerna som finns under Dokument/huvudmapp. Här står det när man ska vara på plats, hygienrutiner och andra rutiner. 

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 12:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8086218/Kioskbemanning---andra-aktiviteter</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 10:05:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">81c47a1a-96bc-6da7-e8fe-e447d75a9b5a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11861175_medium.jpg" type="image/jpeg" length="54272" /><title>NEWBODY-försäljning är igång!</title><description>Nu börjar försäljningen av Newbody. Tänk på att genom denna försäljning går halva vinsten till vårt egna lag, det är detta som sedan kommer finnas som grund till möjlighet att åka på cuper och kunna göra saker med laget! 

Sista dag för försäljning är 24/5

Registrera ditt barn redan idag på: &lt;a href="https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGVSMUP?ut=1_208" target="_blank"&gt;https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGVSMUP?ut=1_208&lt;/a&gt;
Där kan ni sedan skriva ut en lapp med QR-kod som ni kan dela för att sälja. Ett bra hjälpmedel är också den fysiska katalogen, den går att hämta i klubbhuset (ligger på bord nära dart-tavlan)

Lycka till med försäljningen!



&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 12:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8086213/NEWBODY-forsaljning-ar-igang</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 10:03:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7a7155f0-ef91-290f-2e57-1ac718e57328</guid><title>Poolspel 1/5</title><description>Hej allesammans!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa fredag 1 maj kör vi vårt första poolspel i 5mot5. Vi kommer att möta IF Haga och Habo på Strömbergsvallen i Jönköping. &lt;br&gt;Vi kommer att åka med tre lag. Meddela gärna om ert barn vill vara målvakt på poolspelet vid anmälan så vi kan planera utefter det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info om tider m.m. kommer när vi fått det från IF Haga. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Anmäl ert barn gärna så snart som möjligt men senast på lördag 25/4 så vi kan få ihop lagen innan det är dags. &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 21:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8081321/Poolspel-1-5</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 19:53:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0657b544-ee89-4c2f-4962-beea6d6d0d0a</guid><title>Gräspremiär!</title><description>Wow! Vilken uppstart vi fick igår.&lt;br&gt;Galen, kaosig, snurrig och alldeles, alldeles underbar!&lt;br&gt;Vi har fått klartecken på att börja träna på gräs på måndag! &lt;br&gt;Vi ses på 7-mannaplanen som ligger mot järnvägen kl.17.15. Vill man finns möjlighet att byta om i omklädningsrum 6. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Onsdag nästa vecka tränar vi på 5-mannaplanen i hörnet mellan 7-mannaplanerna, samling kl.17.15.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte svara på kallelsen, swisha Malin för Vår lilla stad-häftet. Ni som inte fått ett häfte, sök upp mig (Evelina) på träningen på måndag! &lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-16 20:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8077630/Graspremiar</link><pubDate>Thu, 16 Apr 2026 18:05:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">65639926-7076-cf1c-18ef-eba8d6900c7e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11836413_medium.png" type="image/png" length="904287" /><title>Säsong 2026</title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Först vill vi ledare tacka er som kom på föräldramötet förra veckan, kul att ses igen!&lt;br&gt;För er som inte hade möjlighet att komma finns nu Powerpoint-presentationen under &lt;i&gt;Dokument&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;En sammanfattning av det som sas på mötet:&lt;br&gt;&lt;br&gt;I år lämnar vi fotbollsskolan och blir ett eget lag. Detta innebär att vi från och med i år kommer att träna på vardagar.&lt;br&gt;Tills att vi får gå på gräs så har vi fått tider på konstgräset onsdagar kl. 17.15-18.15, då ses vi på konstgräsplanen ombytta och klara. Första träningen är 15 april.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Våra träningstider när vi får gå på gräs kommer att vara måndagar och onsdagar 17.15-18.15. Vi förstår att många har andra aktiviteter också men kommer erbjuda två träningar veckan för de som vill o kan. Vill man bara gå en gång så är det också helt ok. Det viktigaste är att man svarar på kallelsen om barnet kommer eller ej så vi kan planera träningarna på ett bra sätt. Passa på att se över era kontaktuppgifter på laget.se så att ni får kallelser och information till er.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När vi går på gräs ser vi gärna att så många som möjligt byter om i omklädningsrummet på IP som vi kommer att ha tillgång till. Vi förstår att det kan vara stressigt innan, men då kanske man kan vara kvar efteråt och duscha. Vi tror att detta kommer att hjälpa till att bygga gruppen och att det finns en plats att tjoa och tjimma med varandra på istället för att göra det för mycket på plan. Vi kommer såklart ha ledare i omklädningsrummet varje gång.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer också från och med år vara delaktiga i klubbens försäljningar, evenemang och kioskansvar.&lt;br&gt;Därför önskade vi i ledargruppen att få hjälp med en försäljningsansvarig. Vi fick napp direkt och välkomnar Malin Hermansson som försäljningsansvarig. Det innebär att hon kommer vara den som samlar in pengar vid olika försäljningar m.m. &lt;br&gt;Klubben har tre försäljningar planerat i år; första är Vår lilla stad-häftet där all försäljning går till fotbollssektionen. Alla barn ska sälja ett häfte var. För er som inte var på mötet så kommer dessa att delas ut kommande träningar. Deltar man inte där får man kontakta oss för att få sitt häfte, alla ska sälja. Vid utdelning av häftet swishar ni direkt 200kr till Malin på 0761608771, därefter väljer ni själva om ni vill sälja det vidare eller behålla det själv. Ni som fick ut häftet på föräldramötet swishar så snart ni kan till Malin.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra försäljningen är Newbody, som kommer i maj/juni. I denna försäljningen går hälften av vinsten till det egna laget. Dessa pengar är det sedan vi har att åka på cuper för, därför är det extra viktigt att alla engagerar sig och hjälper till att sälja. Då vi redan är anmälda till Hagadagarna men inte hunnit sälja något ännu, har fotbollssektionen betalt den anmälningsavgiften så länge, men kommer att dra av detta mot vår försäljning, så sälj på. :smile:&lt;br&gt;&lt;br&gt;I augusti/september kommer vi att sälja Sportlotten där hela försäljningen går till fotbollssektionen. Här ska man sälja 10 lotter/barn. Mer info kommer om det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga aktiviteter som vi kommer att ansvara för är kiosken, en vecka på våren (v.20) och en vecka på hösten (v.36). Vi kommer också bistå med parkeringssvakter till Götaström classic motor på travbanan 7 juni samt ha en station på WIK-dagen i slutet av augusti. Här kommer Emelie Harsbo hjälpa oss att fördela uppgifterna på er föräldrar för att få en rättvis fördelning. Man kommer alltså att få en uppgift tilldelad sig och har man förhinder så ansvarar man själv för att byta med någon annan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Cuper kommer vi såklart att åka på i år också. Vi är anmälda till Banarpscupen (30 maj), Kabecupen (13-14 juni) samt Hagadagarna (15-16/8). Ev. Kommer vi anmäla oss till ytterligare någon cup eller anordna någon interncup/träningsmatch mot SIS. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas att alla är lika taggade som vi är på att få dra igång årets fotbollssäsong!&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-06 17:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8070513/Sasong-2026</link><pubDate>Mon, 06 Apr 2026 15:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2066a253-1d51-867f-5889-e0970478833b</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11823081_medium.png" type="image/png" length="1787004" /><title>Säsongsstart 2026</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Äntligen börjar vi närma oss starten av fotbollssäsongen 2026.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar med föräldramöte måndagen den 30 mars kl.18. Hoppas att så många som möjligt kan komma då det är mycket nytt för i år. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar i år klivet upp från fotbollsskolan till ett eget lag och börjar därmed också att träna på veckodagar. Mer information om exakt dag och tid kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att smygstarta säsongen med träning på konstgräset onsdagarna 15, 22 och 29 april kl.17.15-18.15.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas såklart att de flesta vill vara med och spela fotboll även i år men om någon vet redan nu att deras barn inte vill spela fotboll med oss i år får ni gärna höra av er så vi kan hålla laget.se uppdaterat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas vi ser så många som möjligt den 30e!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-22 16:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/8060628/Sasongsstart-2026</link><pubDate>Sun, 22 Mar 2026 15:25:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">49f949b8-77d0-f1d1-408d-edcb5fff6fd2</guid><title>Medaljfest &amp; disco</title><description>Missa inte stt anmäla ditt barn till årets fotbollsavslutning den 8 november kl. 10–12 i Folkets hus. &lt;br&gt;Vi börjar med medaljutdelning och efter det blir det disco.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Föräldrar är såklart varmt välkomna att vara med, om ni vill eller om barnen önskar det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser fram emot en härlig stund ihop!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-30 22:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/7979296/Medaljfest---disco</link><pubDate>Thu, 30 Oct 2025 21:08:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4bbbf019-4d77-f1a6-12a9-ef6a15e27146</guid><title>Sista träningen på lördag 27/9</title><description>På lördag kör vi årets sista träning och då laddar vi upp för match mot föräldrarna. &lt;br&gt;Barnen är superladdade och vi hoppas att ni föräldrar är redo att ge barnen en ordentlig match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att spela 5 mot 5 och både barn och föräldrar kommer få ha matchtröjor på sig.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer efter spelet bjuda på glass och tacka för den här säsongen. Allergier meddelas till någon av oss ledare så snart som möjligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite senare i höst kommer det att bjudas in till en avslutning med medaljutdelning så håll utkik här efter mer information.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-23 16:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/WaggerydsIK-Fotboll-FotbollsskolanP18/News/7951031/Sista-traningen-pa-lordag-27-9</link><pubDate>Tue, 23 Sep 2025 14:37:17 GMT</pubDate></item></channel></rss>