Påminnelse om klubbdagar
Vi vill påminna alla er medlemmar om att det är denna veckan som klubbdagarna börjar gälla för er på Klubbhuset. Från 7 oktober till och med 14 oktober har alla medlemmar 25% rabatt på alla ordinarie priser på Klubbhusets hemsida. Gå in på Klubbhuset och ange rabattkoden 25VISKADALEN för att ta del av rabatten. Se till att handla det ni behöver för en fullspäckad säsong!
Viskadalen IBK
7 okt 2024
0kommentarer
Innebandy i Horredshallen
De flesta av serierna drar igång nästa vecka (v.40) men för att förbereda sig inför det så har vårt Herrlag och Damlag bokat in träningsmatch redan denna söndagen (29/9) i Horredshallen. Herrarna spelar först, 14.30 mot Veddiges B-lag (Div.4). Damerna spelar efteråt, 17.00 mot Tvååkers B-lag (Div.3). Ni är varmt välkomna att komma och titta på och heja om ni vill 😀 Om ni undrar när fler matcher och träningar är så rekommenderar jag att använda er av Kalender-funktionen som finns på huvudsidan och alla lagen-sidorna. Man kan också välja att prenumerera på en kalender för att importera den till kalendern i sin mobil, vill man göra det är rekommendationen att prenumerera på en kalender på en lag-sida och inte den på huvudsidan. För er som vill ha en sammanfattning om när träningar för våra lag sker se nedan: Herrar: Start V.36 - Måndagar 19.30-21.00, Onsdagar 20.30-22.00 Damer: Start V.36 - Måndagar 18.30-20.00 (Veddige), Onsdagar 18.00-19.15 Pojk 08/09: Start V.36 - Måndagar 19.30-21.00, Onsdagar 19.15-20.30 Pojk/Flick 10/11: Start V.40 - Måndagar 18.00-19.30, Torsdagar 17.00-18.00 Pojk/Flick 12/14: Start V.40 - Tisdagar 18.00-19.00, Torsdagar 18.00-19.30 Pojk/Flick 15/16: Start V.40 - Måndagar 17.00-18.00, Onsdagar 17.00-18.00 Pojk/Flick 17/18: Start V.40 - Tisdagar 17.00-18.00 Hoppas vis ses i hallen!!!
Viskadalen IBK
28 sep 2024
0kommentarer
Klubbdagar på Klubbhuset under v 41
Här kommer lite förhandsinformation för er medlemmar! Nu börjar det närma sig start för säsongen och då vill vi ju gärna att alla ska kunna ta del av ett fint erbjudande från vår samarbetspartner Klubbhuset. Klubbhuset kommer erbjuda extra bra rabatt för våra medlemmar som gäller under v 41 (7-14 oktober.) Kolla in rabattkoden 25VISKADALEN, gå in på deras hemsida Klubbhuset och passa på att köpa det du behöver inför en fullspäckad innebandysäsong. Observera att koden endast gäller under v 41! Övrig tid på säsongen har du tillgång till vår vanliga medlemsrabatt på 15% på ordinarie priser genom rabattkoden VISKADALEN15 Vi syns i hallen i höst!
Viskadalen IBK
20 sep 2024
0kommentarer
Information från Årsmötet och Ledarmötet 26/8
Årsmötet * Årsmötet öppnades med att Daniel Ståhl valdes till möteordförande, Magnus Knutsson till mötessekreterare och Ewa Hallberg samt Valdemar Frid till justerare och rösträknare. * Årsmötet hade utlyst i erfoderlig tid via vår hemsida. * Dagordning godkändes och faställdes. * Både Verksamhetsberättelsen och Förvaltningsberättelsen lästes upp och godkändes. * Viskadalen IBK hade 120 aktiva medlemmar och totalt 143 medlemmar, hade 7 lag som tillsammans hade 352 träningar och matcher. * Gick ca 60.000:- minus då vi gjort flera stora investeringar i material, matchställ, utbildningar och avslutningar m.m. * Vi har skrivit på ett nytt avtal med Klubbhuset då det gamla avtalet gått ut. * Revisorernas berättelse lästes upp och beviljade styrelsens ledamöter ansvarsfrihet för räkenskapsåret. * Årsmötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet. * Medlemsavgiften beslutades till 150:- men då SIBF höjt licensavgifterna så togs det beslut att de totala avgifterna för medlemsavgift+träningsavgift+licensavgift höjdes med 50:- till följande nivåer: Seniorer (födda -08 och äldre) 1000:- Familjeavgift (gäller ej seniorer) 1000:- Ungdomar (födda -09 och yngre) 450:- Spelande Styrelse/Ledare/Tränare 550:- Styrelse/Ledare/Tränare 150:- Stödmedlem 150:- * Följande Styrelse valdes: Ordförande - Mikael Strömkvist (2 år, nyval) Kassör - Marie Werdelin (1 år, kvarstår) Sekreterare - Magnus Knutsson (1 år, omval) Ledamot - Daniel Giger (1 år, kvarstår) Ledamot - Marucs Erdman (1 år, kvarstår) Ledamot - Ewa Hallberg (1 år, omval) Ledamot - Dan Ajanki (2 år, omval) Ledamot - Daniel Ståhl (2 år, nyval) * Följande Revisorer valdes till kommande verksamhetsår: Lena Ståhl och Niklas Börjesson * Följande Valberedning valdes till kommande verksamhetsår: Mikael Viking (sammankallande), Fredrik Werdelin, Emil Karlsson * Inga motioner hade inkommit. * Ordföranden tackade deltagarna och förklarade årsmötet avslutat Ledarmötet * Vi gick igenom vilka lag som anmälts och till vilka serier/sammandrag, samt vilka ledare/tränare som finns: Flick/Pojk 17-18 - Pojkar Grön Lätt - Tränare: Patrik Knutsson Här behövs fler föräldrar som hjälper till som ledare och tränare. Flick/Pojk 15-16 - Pojkar Grön Svår x2 - Ledare: Petra Viking, Sanna Hidendahl - Tränare: L-O Einarsson, Mattias Andersson, Simon Börjesson. Ser bra ut gällande tränare och ledare, troligen en väldigt stor spelartrupp. Flick/Pojk 12-14 - Pojkar Blå Medel & Svår - Ledare: Hanna Laurén - Tränare: Mikael Viking, Emil Karlsson Här skulle det behövas någon mer förälder som ledare/tränare då truppen är två lag. Flick/Pojk 10-11 - Pojkar Röd 8 - Tränare: Dan Ajanki Liten trupp men här skulle det behövas någon mer förälder som ledare/tränare. Pojkar 08-09 - Pojkar Röd 3 - Ledare: Fredrik Werdelin - Tränare: Mikael Strömkvist, Ewa Hallberg Ser bra ut, men aldrig fel med någon mer som vill hjälpa till. Damer - Dam Div.3 - Ledare: Marie Werdelin - Tränare: Marcus Erdman Fortsatt samarbete med Veddige, dock inga tränare/ledare från dem ännu... Herrar - Herr Div.3 - Tränare: Daniel Ståhl Skulle behöva någon mer ledare/tränare här, men seniora spelare får gå in och hjälpa till när det behövs. * Ledarlicens gäller även denna säsong för de som gick utbildning förra säsongen. * Kommande säsong kommer kräva att alla lag har en matchvärd (förälder som hjälper domare och håller ordning på läktaren m.m.) * Registerkontroll krävs och vi bad ledare/tränare att beställa sådana hos Polisen och visa upp för Marie Werdelin. * Bad våra ledare att gå igenom sitt lags utrustning och meddela vad som behövs köpas in. * Fördelning av träningstider utfördes och till sist blev de flesta nöjda: Herrar: Start V.36 - Måndagar 19.30-21.00, Onsdagar 20.30-22.00 Damer: Start V.36 - Måndagar 18.30-20.00 (Veddige), Onsdagar 18.00-19.15 Pojk 08/09: Start V.36 - Måndagar 19.30-21.00, Onsdagar 19.15-20.30 Pojk/Flick 10/11: Start V.40 - Måndagar 18.00-19.30, Torsdagar 17.00-18.00 Pojk/Flick 12/14: Start V.40 - Tisdagar 18.00-19.00, Torsdagar 18.00-19.30 Pojk/Flick 15/16: Start V.40 - Måndagar 17.00-18.00, Onsdagar 17.00-18.00 Pojk/Flick 17/18: Start V.40 - Tisdagar 17.00-18.00 * Ledarmötet avslutades och vi ser fram emot kommande säsong!
Viskadalen IBK
14 sep 2024
0kommentarer
Årsmöte och Ledarmöte i Horredshallen 26/8 kl.18.00
Viskadalen IBK bjuder in alla sina medlemmar och ledare till årsmöte i Horredshallen måndagen den 26 augusti klockan 18.00. Vi börjar med ett klassiskt årsmöte för våra medlemmar där verksamhetsberättelse och förvaltningsberättelse för säsongen 23/24 kommer redovisas och där vi sedan fortsätter med att välja styrelse, revisorer, valberedning och bestämma om medlemsavgiften för säsongen 24/25. Vi kommer också ta upp inkomna motioner om några sådana inkommit. När årsmötet är klubbat och klart kommer vi fortsätta med ledarmöte för alla våra ledare och tränare. Här kommer den stora punkten (som alltid) vara att komma överrens om träningsschemat och vilka som skall träna var och när, men också kontrollera att vi har tillräckligt med ledare för säsongen. Vi kommer informera angående utbildningar, serie-/sammandragspel och gå igenom material. Och det viktigaste av allt, höra vad ni ledare tycker och behöver inför kommande säsong! Hoppas att så många som möjligt kan vara närvarande! MVH, /Styrelsen
Viskadalen IBK
4 aug 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter