• Barn- och ungdomsledarkonferens den 3/2

    En trygg barn- och ungdomsidrott är ett av idrottens viktigaste uppdrag. Välkommen till en heldag för dig som på något sätt engagerar dig i barn och ungas idrottande! Den tredje februari bjuder vi in till en heldag för dig som vill inspireras, få nya insikter och kunskaper eller bara möta andra med liknande intresse som du! Lördag 3 februari kl 10.00 Start i Strand Hotells lokal Teatern. Förmiddagen innehåller miniföreläsningar och panelsamtal utifrån teman som trygghet, glädje och delaktighet. kl 12.00 Tar vi gemensam lunch, med gott om tid till goda samtal och möten kl 13.15 Workshopsdags! Välj bland åtta olika workshops som går i två block under eftermiddagen. Teman är hållbart ledarskap, att träna barn och unga med NPF, Rörelserikedom, antidiskriminering och mycket mer. Ett smakprov på klara namn för konferensen är: - Karin Redelius-Carlberg, professor GIH, som kommer prata utifrån hennes studier på barn- och ungas delaktighet och inflytande inom idrotten. - Caroline Muzito-Bagenda, Headcoach Visby Ladies, landslagscoach U20, leg. Specialistsjuksköterska. Pratar om egna upplevelser av att växa upp inom idrottsrörelsen, att pröva på olika idrotter innan en hittar rätt, för att sen finna ledarskapet och bli historisk som första kvinna med huvudtränaransvar i svenska herrligan i basket. - Måns Lööf, leg. Sjuksköterska, KBT-terapeut och idrottsledare som kommer workshopa/föreläsa om hur en som idrottsledare kan leda barn och unga med NPF. Plats: Best Western Strand Hotel Visby Kostnad: 500 SEK (kostnaden täcks via projektstöd från RF SISU, din idrottskonsulent kontaktar dig efter din anmälan) Anmälan: 30 januari Klicka här för anmälan Varmt välkomna! RF-SISU Gotland gotland@rfsisu.se, 0498 – 20 70 50 Ledarsida 15 jan 0kommentarer
  • Funktionärsschemat - A-lagsmatcherna

    Här kommer funktionärsschemat för A-lagets matcher i Allettan. Speldatum och lag 2024-01-07: U13/ U14 2024-01-10: U11 /U12 2024-01-12: U9/ U10 2024-02-04: U15 2024-02-07: U13/ U14 2024-02-21: U11/ U12 Till varje match så behövs det följande: 3 Nödutgångar 3 Cafe 2 kiosk 3 entré 2 utvbås 1 sittplats 1 båsdörr, ljus. Det är samling 1 tim innan matchstart.Städning efter match av läktaren och cafeterian. Skicka in namn för de person som ska arbeta respektive match samt vem som är matchansvarig i erat lag till Marianne. Schemat ligger även på Visby Romas hemsida Hör av er till Marianne om det är något problem. Marianne Stuxberg Visby Roma Hockey 0705-943172 God Jul o Gott nytt år! Ledarsida 20 dec 2023 0kommentarer
  • Tvättstugan

    Hej allihop Fr.o.m nu så har vi (U15) två klubbskåp i tvättstugan. Det hade varit önskvärt om vi kan låta bli att låsa den dörren så grabbarna alltid kommer åt sina klubbor. Burken U15 Ledarsida 22 nov 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter