• Hej alla föräldrar i P12!

    Vi samordnare tog ju på oss att sammanställa ett schema för våra hemmamatcher och våra kiosktider för herrlagets matcher. Det kommer här. Det som är viktigt är att ni ser över era tider, kan ni inte den dagen ni blivit tilldelad så måste ni ta kontakt med någon annan i laget för att byta. Därefter meddelar ni oss så vi vet vad som gäller. I seketeriatet tänker vi oss att de som gått utbildningen sitter tillsammans första gången för att bli varma i kläderna. Tanken är sen att fler än de som gått utbildningen ska kunna ta sekretariatet och därför plockar vi in en ny allteftersom så att fler lär sig. Kiosken på våra hemmamatcher i Skogshaga ska det komma lite mer info om men allt ska finnas på plats så inget behöver hämtas innan. Ingen korv i år, det är toast som gäller. Samma sak gäller kiosken i Sporthallen. Där finns numera en fast inbyggd kiosk så där finns allt också på plats. Matchvärd innebär att man är på plats i god tid i förväg och hälsar det andra laget välkomna och visar dem till omklädningsrummet. Man har på sig en reflexväst så alla vet vem de kan kontakta om det uppstår frågor. För de som ska stå i kiosken på herrmatcherna gäller 1 h innan matchstart för att hinna förbereda kaffe/toast m.m. Undantaget är om kiosken redan är öppen och igång, enklast är att kolla det med oss dagarna innan. Vad vi vet nu så är det ingen match innan herrmatchen den 27/10 så då behöver ansvariga vara där ca 14.00. Någon från herrlaget kan då låsa upp kiosken om den inte är öppen. Hör av er till någon av oss om ni har några frågor. Hälsningar Lina (070-2883727) och Anna (070-142 27 85). P12 (Födda 2011-2013) 21 okt 2024 0kommentarer
  • Hej alla spelare och föräldrar i P10/P12

    Nu startar höstens försäljning. Vi är nu två samordnare för laget, Lina, som är mamma till Oscar och Anna som är mamma till Alvar. För er som är nya och för er som varit med förr men inte minns hur det brukar vara så är det så att klubben tar en viss del av det varje spelare tjänar in, det är pengar som går till domararvoden på våra matcher, bollar, västar m.m. För våra killar (12 år och yngre) är den summan i år 200:-. Vi har lyckats komma över ett parti kryddor, salt och peppar, som vi kan sälja för 99:- och vi får hela summan som förtjänst. Alla kommer få två paket var av dessa och dessutom ett paket saffran (säljs för 129:-, förtjänst 40:-) . Då når varje spelare en förtjänst på 238:- och det blir alltså 38:- över per spelare som tillfaller laget. Det är pengar som kan användas helt som vi själva vill, många lag använder dem för att minska kostnader för t.ex. cuper eller läger. Resten av klubben säljer kakor från Kakservice och kläder från Ravelli. Det finns också möjlighet att sälja mer saffran. Vill man sälja även detta går all förtjänst direkt in till vårt lag och det är en frivillig försäljning. Nedan följer länkar där ni i sådana fall registrerar er som säljare på Kakservice och Ravelli. Länk till vår shop hos Kakservice: https://www.kakservice.se/minasidor/VEVUVY Länk till vår shop hos Ravelli: https://partner.ravelli.se/se/register/11991-vasterviks-handbollsforening/25465-vasterviks-hf-p12 Kryddorna som alla (förutom vid ev. friköp) ska sälja kommer vi dela ut efter tisdagens träning i samband med föräldramötet. Är inte era barn på träningen eller ni inte kommer på föräldramötet behöver ni komma och hämta kryddorna efter träningen. Vi delar även ut kataloger från Ravelli och Kakservice samt beställningslistor för mer saffran då. Pengarna för kryddorna (327:- alternativt friköp på 500:-) ska swishas till killarnas konto ( swishnummer 123 556 78 62) senast 16/10. Eventuellt friköp ska meddelas snarast, senast måndag) till Lina, 070-288 37 27. Eventuell övrig försäljning (Ravelli, kakor och ytterligare saffran) ska vara inbetalt senast 1 vecka efter leverans. Swishnummer att betala till är samma som ovan, 123 556 78 62. Hälsningar Lina och Anna P12 (Födda 2011-2013) 3 okt 2024 3kommentarer
  • Dags för garderobstjänst igen!

    Nu är det dags för handbollsföreningen att hjälpa till i garderoben vid den årliga revyn på Bryggaren. P11 har blivit tilldelad finalföreställningen lördag 23/3 kl. 19.00. Man behöver vara på plats en timma innan, förställningen är ca 2,5 h och sen behöver man räkna med tiden när alla ska hämta ut sina kläder. Man kan alltså räkna ca 18.00-22.00. Minst 3st vuxna behöver finnas på plats. Kommentera här eller hör av er till mig om ni kan hjälpa till 😊 Hälsningar Lina, 070-2883727. P12 (Födda 2011-2013) 2 mar 2024 8kommentarer
  • Visa fler nyheter