Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om VSK Vännerna
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från VSK Vännerna.
VSK Vännerna
Följ oss för uppdateringar
Madiou Keita spelade för Örgryte i superettan i fjol.
Enligt Expressens källor är Keita nu klar för Västerås SK.
Mittbacken ansluter därmed från belgiska RWDM Brussels.
Madiou Keita var utlånad till Örgryte i fjol. Där blev det totalt nio matcher innan han återvände till AJ Auxerre i Frankrike. Förra sommaren flyttade Keita till Belgien.
Där skrev han på för RWDM Brussels där han gjort 14 matcher i Challenger Pro League, vilket alltså är andraligan i landet. Nu kan Expressen avslöja att han återvänder till Sverige.
Enligt uppgifter till Expressen är Madiou Keita klar för Västerås SK. Parterna är överens om ett kontrakt och klarar han läkarundersökningen så presenteras han inom kort.
| VSK Fotbolls medlemsmöte | 15 jun, 18:00 |
| Årsmöte Bandy | 17 jun, 18:00 |
| VSK Dam - Skultorps IF, Seriematch | 21 jun, 14:00 |
| VSK Dam - Smedby AIS, Seriematch | 2 aug, 14:00 |
| VSK Dam - Karlbergs BK, Seriematch | 15 aug, 14:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera