Poolspel lördagen den 10 maj
Hej! Vi kommer som sagt arrangera ett poolspel lördagen den 10 maj. IK Oden, Barkarö, Norrby och Irsta kommer gästa oss med ett eller två lag vardera. Första match 09:30 och sista 11:30. Gemensam samling för alla 09:15. Samma planer som vi tränar på i Apalbyområdet. Tanken är att vi ställer upp med två lag själva och det blir två matcher för ena laget och tre för det andra. Uppdelning i lag kommer ske efter att vi vet vilka som är med och spelar. Vi håller också den sista/tredje matchen lite öppen dvs om någon är väldigt trött eller har tappat suget så kanske vi låter denne stå över och plocakr in spelare från andra laget som är pigga på en tredje match. Vi kommer skicka ut en kallelse för hela tiden för alla spelare. Svara på den så vet vi vilka som är med och kan dela in i två någorlunda jämstarka lag. Är det så att ni har svårt att vara med hela tiden så nämn detta i anmälan. Deadline för att svara på anmälan är söndag 4/5 18:00. Då har jag och Joakim möjlighet att diskutera eventuella frågor med er på måndagsträningen. Josefs mamma Sanna kommer samordna så att vi har fika att sälja på plats under förmiddagen. Hon återkommer med mer information om detta. Vi behöver dels föräldrar som kan stå i kiosken under förmiddagen och dels hjälp med föreberedleserna. Vi kommer arrangera fler poolspel under säsongen och det kommer även andra aktiveter där vi behöver er hjälp. I slutändan förväntas alla hjälpa till med någonting. Så står ni i kiosken nu har ni 'en till godo' så att säga. Ingen kan göra allt men alla kan göra någonting! Spelschelamt ser ut som i bifogad bild men lagindelning kommer vi som sagt var återkomma till under nästa vecka, Glöm inte benskydd, vattenflaska samt något att äta. De ska orkar spela tbå eller till och med tre matcher om 3x8 minuter. Och glöm inte att det är en stor plan vi ska spela på så de kommer få springa mycket! Om någon har kvar en svart/gul tröja från tidigare turnering: se till att ta med dem. Vi kommer annars ha tröjor att låna ut till alla. Gärna svarta shorts och strumpor men inget krav. Frågor? Hör av er seprat till mig eller Joachim eller hör av er här i chatten. //Anders
Pojkar 2017
28 apr
2kommentarer
Restaurangchansen Påminnelse
Hejsan, Nu är det bara några dagar kvar till jag måste lämna in en lista till klubben med hur många restaurangchansen vi vill ha. Jag har fått ett antal besked som ser ut såhär (förlåt om jag glömt bort någon som berättade på träningen). Vill ha RC (minst 2st, vill man ha flera att sälja går resterande pengar till laget): Bosse Leon Josef Roshan (3st) Vill inte ha RC (betalar 300kr istället): Lucas A Laith Liam Joel Taim Simon Valter Lucas L Kian Nilas John Saknar besked: Matteo Amir Albin Om jag inte får några besked från Er andra senast på torsdag så förutsätter jag att ni VILL ha RC att sälja. Kommentera väldigt gärna här under om ni Vill ha eller om ni Inte Vill ha. Sen en liten påminnelse att vi har träning på Måndagar i framtiden vid samma tid som vanligt. Planen är på samma ställe som vi var förra säsongen.
Pojkar 2017
22 apr
13kommentarer
Uteträningar (och poolspel 10 maj)
Hejsan alla, Nu har vi fått tider för att börja uteträningar. Vi kommer att träna kl 17-18 på måndagar, notera att vi har samma tid, men har bytt dag. Träningarna ska vara på plan R19B (Det är vid samma plats som vi var förra året) (Se även bild) Första träningen kommer ske 28 April, så inomhusträningen som var planerad 29 April utgår. Detta innebär att vi har våran sista inomhusträning nästa vecka 22 April i apalbyskolan. Vill fortfarande trycka för att få mer föräldrar att hjälpa till om vi ska kunna stå som arrangör för matchspel. Behöver någon som kan ta ansvar för: -Kontakta domare (Klubben lär ha listor med domare som man kan kontakta) -Sätta ett spelschema och kontakta inbjudna lag för att delge info om tider och annat viktigt Kiosken har vi 2 st som anmält sig på, så den borde gå att lösa. Vill man ställa upp men kanske inte vill skriva upp det i gästboken här, kan man kontakta mig eller Anders direkt istället. Mvh Joachim
Pojkar 2017
15 apr
5kommentarer
Restaurangchansen 2025
Hej igen, Nu har det kommit till mig att vi ska sälja restaurangchansen även i år. Detta år är upplägget lite annorlunda, nu får vi frågan om vi vill sälja eller inte, inte bara tilldelade ett stort gäng som förra året. Vill man inte sälja någon restaurangchans, så är det precis som förra året en kostnad på 300kr per spelare. Känner man att det går att sälja minst 2st per spelare(säljer man flera går pengarna till laget) så är det ett alternativ för er som vill det. Vi har fått till 24 april att berätta hur många som väljer att betala 300kr för att slippa sälja och hur många som vill sälja. Då ska vi få ut rätt antal restaurangchanser till er som vill ha dessa. Ni kan antingen skriva till mig, Anders eller eventuellt här i kommentarerna hur ni vill göra. Mvh Joachim
Pojkar 2017
10 apr
4kommentarer
Poolspel 10 eller 11 Maj
Hejsan, Jag skulle behöva ställa frågan redan nu eftersom det är relativt snart denna helg kommer. Vi har fått förfrågan att hålla i ett poolspel, så våra grabbar får spela lite matcher. För att kunna göra detta behövar vi: - Bokar plan för tillfället (vid tillgång till 2 planer så räkna med att få in 4 matcher på 1h) - Tillsätter domare - Sätter spelschema - Bjuder in lagen som är satt i samma grupp för tillfället med praktisk information om datum, faciliteter, tider och spelschema. - Anordnar ev. kiosk. (Jag tänker mig ett bord med kaffe och lite fika på, försäljningen går till vårt lag för att användas till eventuella cupavgifter etc.) Matcherna spelas 5m5 och är 3x10min, 2-4 matcher per lag. För att få detta att fungera skulle vi behöva lite frivilliga föräldrar som är villiga att ta hand om några av dessa punkter. Jag/Anders kan säkert lösa att boka planer via klubben. Så det som behöver fixas är en ansvarig på varje punkt och så behöver vi självklart veta hur många som kan vara med och spela. (Eftersom detta är första gången för oss att eventuellt arrangera, så får vi försöka hjälpas åt så mycket det går med att lösa alla punkter, men nån måste ha huvudansvaret) Skulle uppskatta svar så fort som möjligt med vilket datum som skulle vara bäst och alla andra punkter om vem som kan ta ansvaret, så jag kan svara förbundet om vi kan eller inte. Tack för er hjälp allihopa. Mvh Joachim
Pojkar 2017
10 apr
2kommentarer
Visa fler nyheter