﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Västerås IK Fotboll Pojkar 2017</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/VIK_P_2017/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">ebd3aef5-8b01-4453-43ed-8c79b351d617</guid><title>Non-Violence Cup 8 augusti</title><description>Hej alla igen,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har fått en förfrågan om att vara med i Non-Violence Cup 8 augusti. Vi får delta gratis.&lt;br&gt;Det är en cup som står upp för allas lika värde, gemenskap, respekt och glädje.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Cupen spelas på rocklunda och pågår under en dag. Det blir minst 4 matcher per anmält lag. &lt;br&gt;Frågan är hur många spelare vi kan få ihop, nu under aroscupen var vi 18, vilket är perfekt för 2 lag. Skulle vi bli 21st eller fler så är det bättre med 3 lag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vet att det är en del som inte är hemma, dock noterat att vissa ändå är duktiga på att kolla sin mail.&lt;br&gt;Har ställt frågan hur länge det är möjligt för oss att få anmäla oss gratis till cupen. Möjligheten finns till nästa vecka att få anmäla oss gratis (kostar i vanliga fall 1500kr/lag)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ska ha hunnit med 2 träningar innan den lördagen som matcherna spelas på, så vi ska ha kommit igång innan.&lt;br&gt;Tänker att jag skickar ut en intresseanmälan som alla &lt;b&gt;väldigt gärna&lt;/b&gt; kan svara på så fort som möjligt.&lt;br&gt;Cupen kommer hålla på större delen av den dagen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8116452/Non-Violence-Cup-8-augusti</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 17:13:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4309b15b-4607-ef1a-30b8-a7e61bd79005</guid><title>Klubbrabatt (Restaurangchansen)</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har jag fått information om att vi måste skicka in våra uppgifter till kansliet senast på onsdag kl 12.00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är en liten förändring angående Restaurangchansen, &lt;b&gt;den heter numera Klubbrabatt.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Största skillnaden är att ett sådant digitalt häfte kostar 250kr och är giltigt i 6 månader. Rabatterna är ungefär som tidigare och den är giltig i olika städer i Sverige.&lt;br&gt;Så om man säljer 2 st så är det en kostnad på 500kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi som väljer att köpa oss fria blir det 125kr/st, dvs 250kr istället för som tidigare när det var 300kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Det är viktigt att ni som inte svarat tidigare gör det så ni kan bestämma hur ni vill göra.&lt;/b&gt; Om man inte gör något val kommer jag välja att ni ska betala 250kr. Möjligheten finns att tex sälja 1 häfte och köpa sig fri från ett. Kan man sälja mer än 2 häften så går övriga pengar till laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lucas C&lt;br&gt;Pedro&lt;br&gt;Mateus&lt;br&gt;Leon&lt;br&gt;Amir&lt;br&gt;Ruel&lt;br&gt;Nilas&lt;br&gt;Roshan&lt;br&gt;Josef&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Sälja Klubbrabatt 250kr/st&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Younis 2st&lt;br&gt;Rafi 2st&lt;br&gt;Nathan 1st (betala av 1)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Betala 250kr&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Lucas A &lt;br&gt;Taim &lt;br&gt;Colin &lt;br&gt;Frans &lt;br&gt;Kian &lt;br&gt;Zeyn &lt;br&gt;Matteo &lt;br&gt;Simon &lt;br&gt;Samuel &lt;br&gt;Joel &lt;br&gt;Laith &lt;br&gt;Munir &lt;br&gt;Linus &lt;br&gt;Bartu&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 17:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8116384/Klubbrabatt--Restaurangchansen-</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 15:15:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2a7c87a4-d0d5-c950-9997-c561f1f33546</guid><title>Avslutning för sommarledigt</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tränare diskuterade att vi skulle köra en avslutningsträning för alla som är hemma.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Denna träning tänkte vi att den ska vara på onsdag 17/6, kl 17.00.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Tanken är att föräldrar/tränare får möta barnen i match på planen och sen kan vi ordna lite grillkorv med bröd på grillplatsen i närheten.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är vi medvetna om att det är många som redan är borta och kanske fler som ska åka bort. Tänker att jag skickar ut en förfrågan för att veta på ett ungefär hur många som kommer, är det så att det är för många borta är det kanske inte så kul att ha en sådan aktivitet. Men förhoppningsvis är de flesta som spelar Aroscupen kvar i stan och kan delta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För förtydligande så blir det ingen träning på måndag eller torsdag, då vi tänker att detta får vara veckans aktivitet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid förslag eller frågor är det bara att höra av er.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 13:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8114865/Avslutning-for-sommarledigt</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 11:42:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e0151437-2ea6-aa46-5693-9c1d4a806caf</guid><title>Aroscupen</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det dags för Aroscupen i helgen.&lt;br&gt;Vi har 18 spelare, 9 i varje lag. Viktigt att alla kommer till matcherna, så vi inte står med bara ett antal spelare och får svårt att genomföra matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har sett att det troligen kommer vara regn under i princip hela helgen, vilket är väldigt tråkigt. Men det är fortfarande väldigt viktigt att alla spelare kommer till matcherna. Matcherna spelas 15x2, dvs 30 minuter långa.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Första matchen spelar vi nu på lördag kl 10.40, &lt;b&gt;då har vi sagt samling kl 10 vid Hamre IP kansli. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://maps.app.goo.gl/vnmaNf1LkhDpfDKe9" target="_blank"&gt;Karta till Hamre IP&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill att alla samlas 40 minuter innan varje match så vi hinner ta oss till rätt plan och värma upp, samlingsplats till övriga matcher bestämmer vi efter första matchen på lördag.&lt;br&gt;&lt;a href="https://maps.app.goo.gl/KHWqD62WHVinXEkt7" target="_blank"&gt;Karta till Talltorpsplanerna&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;VIKTIGT&lt;/b&gt; att tänka på att det kommer vara problem med parkeringar runt hamre, så var ute i god tid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Svart &lt;/b&gt;kommer spela:&lt;br&gt;Lördag kl 10.40 Västerås IK Svart - Västerås SK 2 på Hamre Plan H3A&lt;br&gt;Lördag kl 15.20 Boo FF Gul - Västerås IK Svart på Talltorp Plan TTA&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag kl 08.40 IK Oden Blå - Västerås IK Svart på Talltorp Plan TTB&lt;br&gt;Söndag kl 12.00 Västerås IK Svart - Irsta IF Gul på Hamre Plan H3B&lt;br&gt;Söndag kl 15.20 Västerås IK Svart - Surahammars FK 1 på Hamre Plan H3D&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Gul &lt;/b&gt;kommer spela:&lt;br&gt;Lördag kl 10.40 Västerås IK Gul - IFK Västerås 1 på Hamre Plan H3C&lt;br&gt;Lördag kl 15.20 Västerås IK Gul - Västerås SK 2 på Talltorp Plan TTB&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag kl 08.40 IF Söderkamraterna - Västerås IK Gul på Talltorp Plan TTA&lt;br&gt;Söndag kl 12.00 Surahammars IF 1 - Västerås IK Gul på Hamre Plan H3C&lt;br&gt;Söndag kl 15.20 Västerås IK Gul - IK Oden Blå på Hamre Plan H3B&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 20:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8114558/Aroscupen</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 18:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9a3f7568-97a3-8f97-0075-e368dcbd7161</guid><title>Aroscupen Lagindelning och speltider</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har bestämt oss för en lagindelning som ser ut såhär.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Svart:&lt;br&gt;&lt;/b&gt;Lucas A&lt;br&gt;Matteo&lt;br&gt;Leon&lt;br&gt;Josef&lt;br&gt;Linus&lt;br&gt;Zeyn&lt;br&gt;Ruel&lt;br&gt;Frans&lt;br&gt;Colin&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Gul:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Younis&lt;br&gt;Nathan&lt;br&gt;Laith&lt;br&gt;Munir&lt;br&gt;Joel&lt;br&gt;Rafi&lt;br&gt;Nilas&lt;br&gt;Kian&lt;br&gt;Simon&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Svart&lt;/b&gt; kommer spela:&lt;br&gt;Lördag kl 10.40 Västerås IK Svart - Västerås SK 2 på Hamre Plan H3A&lt;br&gt;Lördag kl 15.20 Boo FF Gul - Västerås IK Svart på Talltorp Plan TTA&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag kl 08.40 IK Oden Blå - Västerås IK Svart på Talltorp Plan TTB&lt;br&gt;Söndag kl 12.00 Västerås IK Svart - Irsta IF Gul på Hamre Plan H3B&lt;br&gt;Söndag kl 15.20 Västerås IK Svart - Surahammars FK 1 på Hamre Plan H3D&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lag Gul &lt;/b&gt;kommer spela:&lt;br&gt;Lördag kl 10.40 Västerås IK Gul - IFK Västerås 1 på Hamre Plan H3C&lt;br&gt;Lördag kl 15.20 Västerås IK Gul - Västerås SK 2 på Talltorp Plan TTB&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag kl 08.40 IF Söderkamraterna - Västerås IK Gul på Talltorp Plan TTA&lt;br&gt;Söndag kl 12.00 Surahammars IF 1 - Västerås IK Gul på Hamre Plan H3C&lt;br&gt;Söndag kl 15.20 Västerås IK Gul - IK Oden Blå på Hamre Plan H3B&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som vissa kanske noterar kommer båda lagen spela samma tider och i princip bredvid varandra. Vi kan ta en diskussion med hur vi lägger upp samlingar osv i veckan. Reserverar mig för eventuella förändringar i spelschemat som kan komma att ske.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://www.procup.se/cup/39179.htm" target="_blank"&gt;Länk till spelschemat&lt;/a&gt;&lt;br&gt;Tryck på Lottning/spelpr. Sen titta på klass P9 5-5, skrolla ner till rätt lag.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 16:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8111747/Aroscupen-Lagindelning-och-speltider</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 14:34:29 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b4548138-1622-f6c8-3731-eea5290bd18b</guid><title>Aroscupen betalning</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har anmälningstiden gått ut för aroscupen och det var 17 spelare som anmälde sig.&lt;br&gt;Vi hade kommit överens om att kostnaden för detta skulle vara 325kr per spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att göra det enkelt för mig att ha koll så lägger jag upp en lista på alla spelare:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lucas A Betalt&lt;br&gt;Younis Betalt&lt;br&gt;Matteo Betalt&lt;br&gt;Nilas Betalt&lt;br&gt;Josef Betalt&lt;br&gt;Zeyn Betalt&lt;br&gt;Nathan&lt;br&gt;Laith Betalt&lt;br&gt;Kian Betalt&lt;br&gt;Munir Betalt&lt;br&gt;Joel Betalt&lt;br&gt;Simon Betalt &lt;br&gt;Leon Betalt&lt;br&gt;Frans&lt;br&gt;Rafi Betalt&lt;br&gt;Colin Betalt&lt;br&gt;Linus Betalt&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni kan betala på det vanliga swishnumret: &lt;br&gt;123 090 05 55&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-02 20:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8109247/Aroscupen-betalning</link><pubDate>Tue, 02 Jun 2026 18:17:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">606baf54-6583-91c0-ba89-4d27c584bb01</guid><title>Info lag svart + Hemmamatch</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till helgen är det hemmamatcher igen, vilket betyder att lag svart börjar sin match kl 10 och lag gul spelar kl 11. Ingen större skillnad från hur det vart vanliga hemma matcher. Kom ihåg att fylla i kallelsen såfort som det är möjligt, blir lättare för oss att veta hur många spelare som kommer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det som skiljer denna vecka är framförallt riktat mot lag&lt;b&gt; Svart.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi kommer spela två matcher denna vecka. &lt;br&gt;På Torsdag blir det träning för lag Gul, lag Svart har match i skultuna 18.30.&lt;br&gt;Kallelsen kommer idag och det &lt;b&gt;viktigt &lt;/b&gt;att ni fyller i den så fort som det är möjligt.&lt;br&gt;Samlingen sker 18.00 i skultuna. Vid eventuella förseningar osv, skriv väldigt gärna i Whatsapp eller till nån av oss tränare.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 09:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8108222/Info-lag-svart---Hemmamatch</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 07:52:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5cb3cf68-9442-dd3e-4c1a-620fa8521178</guid><title>Lagfoto + Restaurangchansen</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för att så många av er kom igår, kul!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi fick ett erbjudande och fick ta ett väldigt snabbt beslut under själva fotograferingen.&lt;br&gt;Detta erbjudande var att alla som var där och tog bild får möjlighet att sälja 3st almenackor.&lt;br&gt;Denna är då en lagbild med en almenacka under.&lt;br&gt;Desssa kostar 200kr/st, varav 100kr går direkt till laget.&lt;br&gt;Skulle vi lyckas sälja allihopa så är det ca 6500kr till laget. &lt;br&gt;Vill betona att om man inte lyckas sälja sina 3st så är det möjligt att skicka tillbaka dem.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sen är det dags snart att sälja Restaurangchansen.&lt;br&gt;Vi har som krav på oss att antingen sälja 2st(300kr/st, säljer man mer än 2 st går resten av pengarna till vårt lag) eller betala klubben 300kr/spelare&lt;br&gt;Jag tänker att jag kan ha en lista här där man får antingen skriva en kommentar hur man vill göra eller skriva till mig och berätta. (Uppdaterar listan när jag får svar)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lucas C&lt;br&gt;Pedro&lt;br&gt;Mateus&lt;br&gt;Leon&lt;br&gt;Amir&lt;br&gt;Ruel&lt;br&gt;Nilas&lt;br&gt;Roshan&lt;br&gt;Nathan&lt;br&gt;Josef&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Sälja RC&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Younis 2st&lt;br&gt;Rafi 2st&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Betala&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Lucas A 300kr&lt;br&gt;Taim 300kr&lt;br&gt;Colin 300kr&lt;br&gt;Frans 300kr&lt;br&gt;Kian 300kr&lt;br&gt;Zeyn 300kr&lt;br&gt;Matteo 300kr&lt;br&gt;Simon 300kr&lt;br&gt;Samuel 300kr&lt;br&gt;Joel 300kr&lt;br&gt;Laith 300kr&lt;br&gt;Munir 300kr&lt;br&gt;Linus 300kr&lt;br&gt;Bartu 300kr&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 10:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8100774/Lagfoto---Restaurangchansen</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 08:39:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">05fb11ab-5d2a-0de2-2df2-7331183da524</guid><title>Lagfoto kl 18.00 18/5</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har fått information av föreningen att det är dags för årets lagfoto. &lt;br&gt;Detta ska ske måndag 18/5.&lt;br&gt;Detta kommer ske på samma ställa där vi vart tidigare, dvs vid plan A5 uppe mot skogen och vägen (se nyheten om träningstider, där finns en karta)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har fått kl 18.00, dvs efter vår träning. Ska ta ca 30 minuter.&lt;br&gt;Detta kommer innebära att vi får avsluta vår träning lite tidigare för att hinna gå dit.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Eftersom nästan alla har fått ta med sig sin matchtröja hem så blir det viktigt att ta med den för att ha den på sig när vi tar bilderna. Tänk även på att ha svarta strumpor och shorts, då ser vi enhetliga ut.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Önskvärt att så många som möjligt kommer och är med på dessa bilder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är inget krav på att någon måste köpa några bilder, men önskvärt att alla är med och tar bilderna.&lt;br&gt;Papper för att godkänna att bilder tas kommer delas ut på träningen och behöver då fyllas i direkt. Ta gärna med en penna så detta kan ske smidigt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det några frågor så kan ni antingen skriva till mig på Whatsapp eller skriva en kommentar.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 20:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8096672/Lagfoto-kl-1800-18-5</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 18:13:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a32f613f-4e82-467d-9198-9ffff4d00c2a</guid><title>Anmälningar och matcherna helgen 9/5</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som de flesta vet så kommer vi spela match i helgen.&lt;br&gt;Spelschemat är gjort så att denna helg så har vi hemmamatch för båda lagen. Det betyder att vi kommer spela på samma plan som vi tränar på.&lt;br&gt;Lag Svart kommer börja sin match kl 10 och de har då&lt;b&gt; samling vid planen 09.30. Kom i tid!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Lag Gul kommer börja sin match kl 11 och de har då &lt;b&gt;samling vid planen kl 10.30. Kom i tid!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sanna kommer ställa upp kiosken innan match, sedan kommer föräldrar få bemanna den.&lt;br&gt;Där kommer det finnas kaffe, festisar och lite annat som kommer vara till försäljning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vill betona att det är väldigt &lt;b&gt;VIKTIGT&lt;/b&gt; att anmäla sitt barn om ni ska vara med på matchen eller inte. Detta gäller även på träningar, blir otroligt mycket lättare att planera en träning om vi vet att det kommer 10 eller 20 barn.&lt;br&gt;Är ni inte anmälda till torsdagen kl 20.00 innan helgens match så förutsätter vi att ni inte ska vara med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kommer vara match varje helg fram till aroscupen, så nästa helg är det matcher på bortaplan och helgen efter hemma igen, osv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Som en liten avslutning vill jag trycka på att alla går med i Whatsup gruppen. Där kommer snabb information fram, man kan ställa frågor etc som flera kan svara på.&lt;/b&gt; &lt;br&gt;Vid eventuella tekniska problem eller liknande så kan ni höra av er till nån av oss så löser vi det.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 19:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8090714/Anmalningar-och-matcherna-helgen-9-5</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 17:33:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a1b03df3-3f63-7e8d-d8df-251ce9e42e71</guid><title>Utrustning </title><description>Hej Alla,&lt;br&gt; &lt;br&gt;Jag har beställt lite utrustning åt laget.&lt;br&gt;Detta är 10st nya bollar och en avbytarbänk.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kostnaden för detta blev 150kr/spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Pengarna kan ni swisha till:&lt;br&gt;123 090 05 55&lt;br&gt;&lt;br&gt;I meddelande kan ni skriva "Utrustning *Namn på spelare*"&lt;br&gt;&lt;br&gt;Då blir det lättare för oss att ha koll på vilka som har betalat.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 15:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8090518/Utrustning-</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 13:22:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1044a0a4-0324-3d82-8d5c-3c8747a294f9</guid><title>Inför lördag den 9/5</title><description>Hej alla föräldrar!
Nu på lördag har vi hemmamatch – vår första för säsongen :blush:
Eftersom vi inte har några pengar i lagkassan ännu behöver vi alla hjälpas åt för att få det att fungera och samtidigt försöka samla in lite pengar till kommande matcher.
Vi behöver därför fördela följande:
• Några som kan baka
• Någon eller några som kan ta med färdigkokt kaffe i termos
Sanna Sali hjälper till med:
• Bord
• Engångsmuggar
• Bakar också något
Vi kommer även att göra ett schema för kiosken, och det är viktigt att alla hjälper till.
Skriv gärna i gruppen vad ni kan bidra med så vi får ihop det!
Hoppas vi tillsammans kan få till en bra dag och tjäna in lite pengar till laget :soccer:
Tack på förhand!
Sanna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 12:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8090360/Infor-lordag-den-9-5</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 10:31:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">02ced39b-672a-34e3-80a0-3736e26b8fdd</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11856931_medium.jpg" type="image/jpeg" length="42969" /><title>Whatsup</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har skapat ett community i whatsup där jag skulle önska att alla går med. &lt;br&gt;I detta communityt kommer det att finnas tre kanaler, en som är för alla och sen två olika för de olika lagen.&lt;br&gt;När ni kommit in på communityt så får man begära åtkomst för att komma åt rätt lag.&lt;br&gt;Vilket lag ert barn ska vara med i skrev jag i nyheten i går.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den allmänna är för alla att kunna få ut information snabbt till alla.&lt;br&gt;Lag grupperna är för att kunna samordna inför matcher etc.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att komma in borde det gå att scanna QR-koden på bilden som jag lägger upp.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 20:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8083501/Whatsup</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 18:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4f1a5684-227d-9240-b65a-b4414e8b51c6</guid><title>Utrustning</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skulle behöva lösa ett stort problem som vårt lag har, vilket är utrustning.&lt;br&gt;Jag tror att vi idag har ca 20 bollar, troligen någon mindre.&lt;br&gt;Några av dessa bollar är väldigt dåliga och det räcker inte till alla spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;En boll kan gå på all från 150kr till flera tusen. Vi skulle nog klara oss med de billigaste bollarna, men det blir ändå ca 1500kr eftersom vi behöver 10st.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skulle även önska att köpa en avbytarbänk, vi har tittat efter en begagnad och har tyvärr inte haft någon lycka med att hitta någon där. Billigaste jag sett är ca 1300kr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom detta kostar pengar (nästan 3000kr för båda) och vi inte har fått igång någon försäljning ännu, så kan vi antingen täcka detta med att alla swishar in ca 130kr per spelare(detta är räknat på alla 23 spelare som är i truppen just nu).&lt;br&gt;Alternativ lösning är att om det finns nån/några som kan sponsra med denna summa för att lösa detta inköp.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här behöver vi input på hur vi ska göra, detta skulle vi tränare säga behövs för att vi ska kunna utföra några träningar med kvalitét.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Joachim&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 20:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8082698/Utrustning</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 18:12:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3a5940ba-7165-c52d-7ceb-2e02f888ce73</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11856088_medium.png" type="image/png" length="1635238" /><title>Träningstider och Matcher</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu fått våra träningstider för utomhussäsongen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer träna på Rocklunda R19A, samma plan som vi varit på tidigare.&lt;br&gt;Träningarna kommer vara på &lt;b&gt;måndagar och torsdagar&lt;/b&gt; klockan 17.00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer börja spela match varje helg från och med 9 maj.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Barnen har blivit indelade i två olika lag så alla kommer få kallelse till respektive match.&lt;br&gt;Detta kommer inte påverka träningarna, där är vi ett lag men för att försöka göra det så jämt så möjligt med speltid så delar vi upp barnen till matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagindelningen ser till att börja med ut såhär&lt;br&gt;Lag Svart (detta lag leds av Joachim A och Joakim L):&lt;br&gt;Lucas A&lt;br&gt;Leon&lt;br&gt;Josef&lt;br&gt;Linus&lt;br&gt;Nilas&lt;br&gt;Samuel&lt;br&gt;Bashe(Zeyn)&lt;br&gt;Munir&lt;br&gt;Simon&lt;br&gt;Kian&lt;br&gt;Bartu&lt;br&gt;Matteo&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag Gul (detta lag leds av Masud B, Jonas B och Osama S):&lt;br&gt;Younis&lt;br&gt;Laith&lt;br&gt;Lucas C&lt;br&gt;Pedro&lt;br&gt;Mateus&lt;br&gt;Roshan&lt;br&gt;Joel&lt;br&gt;Amir&lt;br&gt;Nathan&lt;br&gt;Colin&lt;br&gt;Taim&lt;br&gt;Frans&lt;br&gt;Rafi&lt;br&gt;&lt;br&gt;Visar det sig att ett lag inte får ihop spelare, så kommer frågan komma ut till andra laget om det finns möjlighet att täcka upp. Lagindelningen är inte skriven i sten, skulle det visa sig att det behöver ändra så kommer vi göra detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelse till match kommer skickas ut i början av veckan och behöver fyllas i före kl 20.00 på torsdagen. Om detta inte är ifyllt räknar vi inte med de som inte fyllt i. Men vänligen var duktiga på att fylla i om ni kan eller inte, blir otroligt mycket lättare att planera.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Joachim&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 19:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8082677/Traningstider-och-Matcher</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 17:57:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">02cfcfe2-2f08-e2fb-479b-cc661e8f23d6</guid><title>Information matcher och mera</title><description>Hej Alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har lite information att delge till alla barn och föräldrar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Från och med helgen v19, dvs helgen 9-10maj kommer vi börja spela seriematcher. Detta kommer vara 1 gång i veckan i 6 veckor. Vårsäsongen sista matcher ska spela helgen 13-14 juni, samma helg som Aroscupen. Detta innebär att vi troligen behöver flytta dessa matcher till en vardag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer ha två lag i seriespel.&lt;br&gt;Tiderna och dagarna inte klara ännu, så får återkomma med detta så fort det är möjligt. Bra att förbereda er på att vi kommer ha bortamatch i tex Sala och Arboga. På grund av detta så är det bra om alla kollar över möjligheter att samåka etc.&lt;br&gt;Matcherna kommer vara 3x15 minuter. &lt;br&gt;Varje lag kommer ha &lt;b&gt;tre&lt;/b&gt; hemmamatcher och till dessa så kommer vi behöva arrangera enklarare kiosk och domare till matchen.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Får väldigt gärna anmäla sig några som vill ta biten med domare&lt;/b&gt;, annars kommer detta bli ett stort problem.&lt;br&gt;Kiosken har Sanna haft ansvar för, men flera får väldigt gärna hjälpa till där eftersom det kommer vara två olika lag som behöver ha kiosk på eventuellt olika dagar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagindelningen är inte klar ännu, detta görs i veckan och kommer kommuniceras ut när det är färdigt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer även vara kallade att vara bollkallar och kioskansvariga för en a-lagsmatch. Datumet för denna var 3 oktober, så det är fortfarande rätt långt fram men vi kommer behöva minst 4 vuxna och minst 8 barn för att klara av detta. Men vi kommer återkomma till det när det närmar sig.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 10:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8079029/Information-matcher-och-mera</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 08:31:27 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">827e75f0-6168-a3c8-69dc-1623fdc67dbc</guid><title>VSK - Elfsborg 11/4</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fick från klubben att det finns möjlighet att köpa biljetter till VSK - Elfsborg för 75kr/st, detta är på &lt;b&gt;ståplats&lt;/b&gt;.&lt;br&gt;Finns 1000st biljetter och man fick köpa 5st åt gången. Först till kvarn.&lt;br&gt;Använd denna länk: &lt;i&gt;&lt;a href="https://vskfotboll.ebiljett.nu/Tickets/Select/r77p4n0j" target="_blank"&gt;Ståplats biljetter&lt;/a&gt;&lt;/i&gt;&lt;br&gt;(Länken går att använda flera gånger om man behöver fler än 5 biljetter)&lt;br&gt;Glöm inte de grönvita halsdukarna och sångrösten ;)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 13:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8072439/VSK-Elfsborg-11-4</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 11:19:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e1ff8fcf-de46-30f1-d9f1-3665e396797d</guid><title>Sammanfattning Föräldramöte</title><description>Hej Alla.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Om mötet:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Jag tackar er som kom till mötet, men är otroligt besviken över er som inte kom. Det är många barn som vill spela fotboll i detta lag och då borde vi &lt;b&gt;ALLA &lt;/b&gt;föräldrar kunna ställa upp bättre för att göra det så bra som möjligt för barnen. Jag och Masud lägger ner rätt mycket tid på att ordna med saker, då kan jag tycka att ett möte är det minsta vi kan begära att få tillbaka i engagemang. Eftersom uppslutningen av föräldrar var otillräcklig så kunde vi inte ta speciellt många beslut om nånting men här kommer en sammanfattning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://www.laget.se/VIK_P_2017/Document" target="_blank"&gt;Länk till dokument&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Tränare:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Det som vi gjorde klart är att Joakim Lund går in som ny tränare eftersom Albin har bytt lag och därmed har Anders lämnat laget. Fler får gärna anmäla sig till att vara tränare och hjälpa till.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Aktivitetsansvarig:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi saknar någon/några på denna position.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Domaransvarig:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi saknar någon/några på denna position&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Kassaansvarig&lt;/b&gt;:&lt;br&gt;Här kommer Sanna och Liciane vara de som står som kassörer för laget just nu och med ansvar för restaurangchansen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Cuper:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Easypartnercup, Aroscupen och Fotbollensdag. Axelssoncup kunde vi ej ta beslut om då för få närvarade.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Anmälningsutskickt:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Många behöver bli bättre på att anmäla sina barn när de kommer eller inte kommer. Detta så vi kan planera träningar, matcher och cuper. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Utrustning:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Hoppfällbarabänkar, Partytält, Bollar och eventuell annan utrustning behövs.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Sponsring:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Om det är någon/några som har egna företag eller bra kontakter och vill tex sponsra inköp av ett partytält eller annat, så finns möjligheterna att göra detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Uppförande:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Under matcher, träningar och cuper så har föräldrar fortfarande ansvar för sina barn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Informationsspridning:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Det finns en whatsupgrupp som vi bestämde att vi ska använda.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-12 21:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8054606/Sammanfattning-Foraldramote</link><pubDate>Thu, 12 Mar 2026 20:09:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fd7426df-c9d7-7142-ab67-d8ac1c35b1b5</guid><title>Föräldramöte 11/3 18.00 VIK Kansli Påminnelse</title><description>Hej alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriver en nyhet igen om att vi har föräldramöte onsdagen 11/3 kl 18.00 på VIK Kansliet.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Västerås IK Fotboll, Apalby, Vasagatan 97, 722 23 Västerås&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Viktigt&lt;/b&gt; att så många som möjligt kommer då detta handlar om vad vi vill göra med laget som våra barn spelar i.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Agendan kommer se ut lite såhär:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tränare&lt;br&gt;Aktivitetsansvarig&lt;br&gt;Domaransvarig&lt;br&gt;&lt;br&gt;Cuper&lt;br&gt;Poolspel&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ekonomi - RC, eventuell annan försäljning&lt;br&gt;Sponsring&lt;br&gt;Utrustning&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uppförandekod&lt;br&gt;Engagemang vid behov av föräldrar att ställa upp vid event&lt;br&gt;&lt;br&gt;Informationsspridning (dvs hur vi ska ha kontakt och sprida information snabbt vid tex inställd träning)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga frågor&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Betonar ännu en gång att det är viktigt att så många som möjligt kommer.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-07 11:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8050901/Foraldramote-11-3-1800-VIK-Kansli-Paminnelse</link><pubDate>Sat, 07 Mar 2026 10:32:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">20303fbc-341e-82b4-ebc7-58be3c43d7c5</guid><title>Föräldramöte 11/3 18.00 VIK Kansli</title><description>Hej Alla!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag kallar härmed alla föräldrar till ett möte kl 18.00 på VIKs kansli onsdagen 11/3.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Västerås IK Fotboll, Apalby, Vasagatan 97, 722 23 Västerås&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Detta blir ett till möte med liknande agenda som förra gången (då tyvärr bara 6 dök upp).&lt;br&gt;Vi behöver diskutera hur vi tänker med laget, med tränare, med organisation, med hur många cuper och så vidare, speciellt nu när vi har ett antal nya spelare också.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Betonar &lt;/b&gt;att det vore väldigt bra om så många som möjligt kunde komma eftersom det vi bestämmer kommer vara viktigt för alla att veta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriver upp en liknande agenda som förra gången (allt behöver nog inte diskuteras):&lt;br&gt;&lt;br&gt;Domaransvarig&lt;br&gt;Fika ansvariga&lt;br&gt;Tränare&lt;br&gt;Antal spelare&lt;br&gt;Hur många cuper&lt;br&gt;Uppförandekod&lt;br&gt;Osv&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Ännu en gång trycker jag på att det är viktigt att så många som möjligt kan komma på mötet.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Om ni inte förstått det, så önskar jag att så många föräldrar som möjligt kommer.&lt;/b&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-16 20:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P_2017/News/8039739/Foraldramote-11-3-1800-VIK-Kansli</link><pubDate>Mon, 16 Feb 2026 19:17:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>