Höstens försäljning - toapapper
Hej alla, nu är det dax för försäljning denna gång kör vi det välkända och svensktillverkade toapapper Serla. Man ska minimi sälja fem säckar per spelare. Man kan köpa sig fri (350kr) eller så säljer man så många man kan och kommer man inte upp till de satta antalet så betalar man mellanskillnaden upp till 350kr (tex: om man säljer två säckar 140kr då blir mellanskillnaden som man betalar 210kr. Ju mer vi säljer desto bättre är de såklart. Försäljning perioden är från den 14aug tills den 13sept. Man säljer per säck med 24rullar i varje för 290kr . För varje såld säck tjänar laget 70kr Leverans tar mellan 4-10 arbetsdagar. Ni tar betalt vid uthämtning. I länk nedan kan ni gå in och registra er som säljare Registrering av säljare Kommer även dela ut lapparna om försäljning nästa vecka på träningen. Vänligen Cina, Noahs mamma
Pojkar 2014:1
13 aug
9kommentarer
Fika-schema hösten 2025
Nu drar serien igång och vi fortsätter med att ha kiosk vid hemmamatch för att stilla kurrande magar och för att det är ett bra sätt att bättra på lagkassan. Nedan finner ni schema med ansvar för att ordna kiosken. Grabbarna kommer att bli kallde till respektive match löpande så fikaschemat är inte anpassat eftersom vi inte vet vem, som kommer spela när. Det kan alltså vara så att man har en kiosktid till match som ens son inte är kallad till. Vi kommer INTE att ha matcher samtidigt så ni behöver prata ihop er om hur ordna med hämtning/överlämning av kiosken. Om tiden inte passar ansvarar man själv för att ordna ersättare. Kontaktuppgifter för samordning finns på laget.se. Ni som har kiosken kokar kaffe och säkerställer att det finns något att sälja, hembakat eller köpt, frukt, korv etc. Det är upp till varje fikagrupp att bestämma och du vänder dig till Annelie för att lösa ev. utlägg. Vi har en del "lager" så stäm av med Annelie innan ni köper in tex. dricka/festis/kaffekoppar etc. FIKA-kit innehåller • Tre termosar för kaffe (Skölj ur kaffe-termosar innan de lämnas vidare) • Kaffekoppar, socker, tepåsar (ta med en kanna med varmt vatten om sälja te) • Festis och lite läsk/godis etc. finns kvar sedan våran p:14-dag • Lapp med swish-nummer och tejp, whiteboard, pennor, skräppåsar etc. Fika-kitet lämnas med fördel över till nästa fika-lag direkt (alt. ställs in i vår container. Tänk på att ni måste kooridera med tränarna för att komma in i containern). Bord, tält finns i containern. Över året försöker vi att fördela allt engagemang någorlunda jämnt mellan alla föräldrar. Av den anledningen så kommer det vara en del namn som inte är med alls i detta schema och en del som står med flera gånger. Hjälps åt att se efter så inte tryckfelsnisse varit framme samt lösa eventuella justeringar av matchdagar under hösten. v.33 Lördag: Harald & Edvin S. v.33 Söndag: Liam Milton & Olle. v.34 Fotbollens dag - inget seriespel v.35 Ingen hemmamatch v.36 Lördag: Alex & Nils. v.36 Söndag: Elliot & Ilias v.37 Anthoni & Arvid v.38 Söndag fm: Edvin S & Edvin FL. v.38 Söndag em: Liam Mohammed & Alve v.39 Wiktor & Ajay v.40 Söndag fm: Gustav SA & Liam Mohammad. v.40 Söndag em: Anthoni & Elliot K Hör av er till mig om några oklarheter! //Ledarna genom Annelie
Pojkar 2014:1
11 aug
0kommentarer
Lör 9 aug - Bemanna kiosk & Bollkallar Herr div. 4 matchen
Påminner om att det är vi som på lördag 9 Augusti, skall bemanna kiosken & vara Bollkallar på Herr div. 4 matchen. Höstpremiär hemma mot Irsta 8 bollkallar samt 3-4 Vuxna skall finnas på plats. Matchstart 15:00 Samling Kiosk 14:00 Samling Bollkallar: 14:30 Bollkallar: Matheo, Wiktor, Edvin FL , Milad, Anthoni, Gustav SA, Ilias (vi är 7 stycken planerade, det är på gränsen men får räcka alt. ta med ett syskon/kompis om ni vill) Bollkalle-ansvarig (1st) & Kiosk (3st): Matheo, Milad, Anthoni, Gustav SA Ni väljer själv vem som gör vad av er föräldrar. Vid förhinder ordnar du själv med byte med någon annan i laget. Kontaktuppgifter i Laget.se/Kontaktbok Info från föreningen om uppdraget: Matcher sker på Apalby A1 och Kiosken är vagnen där. * Kansliet kommer inför match förbereda så att det finns varor klart. * På matchdagen behöver skarvsladdar dras från 2st olika håll, för att inte säkringar för våra Toastgrillar skall gå (info kommer finnas i vagnen) * Efter matchen måste de kablarna plockas ner och lämnas in i kiosken. Jag har ett par filer med information om upplägget som jag mejlar er föräldrar då de inte går att bifoga här som fil. Hör av er om frågor!
Pojkar 2014:1
7 aug
0kommentarer
Lite info om hösten
Nu på torsdag drar hösten igång på hemmaplan. Vi kommer fortsätta med tre pass i veckan. Som några av er säkert sett så ligger det nu även matcher utlagt i Laget. De tider som står angivna är inte bekräftade än, de blir nog spikade den närmsta veckan. FOTBOLLENS DAG Den 23/8 är det dags för Fotbollens dag. Vi har tre lag anmälda. Är det någon som inte kommer att kunna delta så hör av dig så snart som möjligt så att vi kan skicka ut kallelser. SELECT CUP?! Tidigare har vi informerat och gått ut med intresseanmälan för Select cup. Vi har nu valt att inte delta på den, utan istället kör vi Höstpokalen i norra Stockholm samma helg. Anledningen är att Select cup går över två dagar vilket kan medföra viss logistikproblem. Höstpokalen går endast en dag, den 19/10. Är det nu någon som tackade nej för Select cup men nu kan delta på Höstpokalen, hör av dig så snart som möjligt. LAGET Passar på att påminna om att svara på kallelser för träning, det underlättar planerandet av passen. Hör av dig vid frågor! Allt gott!
Pojkar 2014:1
6 aug
0kommentarer
Kolmården
Hej, nu är två fullspäckade fotbollsdagar nära, utöver tidigare inlägg "Info Kolmården cup" så vill vi kompletta med nedan info från oss ledare, cuparrangörer & stugbyn: * Från oss; Påminner om gemensam samling för spelarna vid vårt tält, enligt kallelse i laget. Kom ombytt. Ett litet mellanmål till söndagen kommer att delas ut till grabbarna från laget. Se också nedan om kiosk/utbud. Anmälan av lag vid ankomst och incheckning stugor sköts av oss ledare och koordineras under dagen. Glöm inte sängklder och håll koll på väderleken för lämpliga ombyten/solskydd/överdrag mm. * Från cuparrangör: I år välkomnas totalt 88 lag till Kolmården Cup. Vi hoppas och kommer göra vårt bästa för att ni ska trivas och få några riktigt roliga dagar här. Vi kommer att ha två planer igång från tidig morgon till sen eftermiddag. Fair Play - Krokeks IF´s och Kolmården Cups ledstjärnor är: · I Krokeks IF och under Kolmården Cup spelar barn och ungdomar under utbildning · Här respekterar vi alltid domarens beslut · Här föregår vi vuxna som goda förebilder för våra barn · Här får man gärna heja på sitt lag · Här respekterar vi alltid varandra och följer fotbollens Fair Play Vi förväntar oss att ledare och medföljande föräldrar följer de ovan nämnda punkterna till punkt och pricka. Det är till största del ungdomar under 18år som dömer. Allt kommer inte att bli 100 % rätt. Domarna är under utbildning och dom gör sitt bästa. Hjälp dom gärna med god och positiv feedback när dom gjort någonting bra. Bredvid planerna så har vi vår kiosk, där hittar ni korv, hamburgare, toast, dricka, godis, glass osv. Laget kommer att äta på Serveringsberget under cupdagarna. Toletter och två omklädningsrum finns på området. Fler duschar och toaletter finns på campingområdet. All vistelse på planerna efter dagens slut är förbjuden då den då ska vila och återställas inför nästkommande dag. Följ oss gärna på Facebook och Instagram och tagga oss i era inlägg men glöm inte att alla som är med på bilden måste ha godkänt publicering. Efter sista match samlas laget vid sekretariatet för att tackas av! * Trivselhälsning från campingen: Vi respekterar andra campinggäster och håller lugn och ordning alla tider på dygnet. Det ska vara tyst på området mellan 00:00-07:00. Bollspel, frisbeespel och liknande får endast ske på avsedda platser för aktiviteten. Det är förbjudet att klättra över staketet mellan campingen och fotbollsplanerna. I servicebutiken uppehåller sig endast de som ska handla och det är förbjudet att ta med bollar och andra grejer in i butiken. Kolla gärna campingens erbjudanden/aktiviteter för medföljande familjer. Saknar ni någon info - använd WhatsApp och så hjälps vi åt att skapa en fin fotbollsupplevelse för oss och våra grabbar!
Pojkar 2014:1
2 aug
0kommentarer
Visa fler nyheter