﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Västerås IK Fotboll P U15 Svart</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/VIK_P11_1/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">2adbecf2-9e9e-3334-f130-d3b77a6128e4</guid><title>Midsommarfirande </title><description>På grund av få spelare som är anmälda till dagens träning så väljer vi att ställa in, många som är iväg på midsommarfirande. &lt;br&gt;Nya tag nästa vecka, då vi även tänkt ha lite annat än bara träning, mer info kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin midsommar gänget! &lt;br&gt;Önskar Rebecca, Micke, Fredrik och Marcus &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-18 11:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8118887/Midsommarfirande-</link><pubDate>Thu, 18 Jun 2026 09:35:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c8a5c623-2fea-532c-6a45-c194e3b95e43</guid><title>Sälja Klubbrabatten (f d Restaurangchansen)</title><description>Hej&lt;br&gt;Precis som förra året ska vi sälja Klubbrabatten (f d Restaurangchansen) för föreningen. Det finns möjlighet att betala istället för att sälja om man vill. &lt;br&gt;Vi vill nu veta följande från er:&lt;br&gt;- Vilka vill betala istället för att sälja (250 kr för att köpa sig fri)&lt;br&gt;- Kan någon sälja fler Klubbrabatten än två? Då går vinsten till lagkassan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om man inte svarar något får man två Klubbrabatten för försäljning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;OBS - tajt deadline om man vill köpa sig fri!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Maila till fredrikribba@hotmail.com&lt;b&gt; senast den 17 juni &lt;/b&gt;om ni vill betala istället för att sälja, eller om ni vill sälja fler.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Info om Klubbrabatten :&lt;/b&gt;&lt;a href="https://klubbrabatten.se/" target="_blank"&gt;https://klubbrabatten.se/&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	1-2 köp där man använder rabatterna i appen, så har man tagit igen vad den kostade&lt;br&gt;•	Idag är KR enbart digital med APP i telefonen, inga häften, man säljer ett kort med KOD i.&lt;br&gt;•	Klubbrabatten säljs för 250kr (300 tidigare)&lt;br&gt;•	Delas med upp till 3st appar/personer i familjen utan extra kostnad&lt;br&gt;•	Koden är giltig i 6 mån från det att man har registrerat den i sin app, koden giltig i 10 år oregistrerad. (man kan köpa flera och behålla för att kunna registrera senare, förnya osv)&lt;br&gt;•	Man kan byta stad, (hur många gånger man vill) om man är ute och åker, och utnyttja erbjudanden i den staden. Kunde man inte innan med häftet/kupongen som bara gällde i en stad.&lt;br&gt;•	Vi kommer att ha en lite längre period på oss att sälja än det har som standard, Sista dag för redovisning blir i slutet av Augusti,&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 10:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8116137/Salja-Klubbrabatten--f-d-Restaurangchansen-</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 08:51:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4655e3cf-82b5-da9d-eae5-2b31e253c315</guid><title>Match borta måndag 15/6</title><description>Vi har en match kvar innan uppehållet. Måndag 15/6 kl 19.00 mot Enhörna. Vi kommer behöva skjuts, det tar ca 1,5 h att åka. Vi samlas kl 16.50 vid vik-kansliet. Kallelse kommer senare. Vi behöver dock veta vilka som har bil och kan skjutsa.&lt;br&gt;Skriv nedan vilka som kan! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack på förhand!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 12:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8111619/Match-borta-mandag-15-6</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 10:41:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6a8f92c4-eb8a-6ee3-a75f-29e9302d8302</guid><title>Ny plats! </title><description>Efter fotograferingen så har vi träning kl 19 på Blåsbo. Inget Önsta ip alltså. Vi tar oss dit tillsammans efter fotograferingen. 
Glöm inte papprena! &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 14:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8100957/Ny-plats-</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 12:56:56 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cc24e652-713f-739f-100f-b2b1451728d0</guid><title>Nya träningstider/platser</title><description>På grund av dåliga planer så kommer vi få andra tider och platser denna vecka. 
Träning idag på Wenströmska B kl 19.00-20.30
Imorgon tisdag. Först fotografering 17.30 på Apalby, kom ihåg lapparna! Sen träning 19.30-20.30 på Önsta konstgräs. 

Vidare info kommer. Sprid vidare. 
Mvh Tränarna 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 13:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8100232/Nya-traningstider-platser</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 11:58:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d3ffe248-bcbf-ab62-a419-5a961c0f68f9</guid><title>Domare</title><description>Hej! 
Är det någon av er spelare som har domarutbildning och kan döma en match nu på lördag kl 11 på Rocklunda? 7 mot 7. 
Kommentera nedan senast idag kl 18. 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 15:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8088104/Domare</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 13:28:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9a90bc80-dca1-c43a-604c-f81440f61713</guid><title>Betalning av tröjor, shorts och overaller</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det har blivit dags att betala tröjor, shorts och overaller för er som har beställt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack vare vår sponsor &lt;b&gt;Awake djursjukhus &lt;/b&gt;så behöver vi inte betala fullt pris för kläderna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Swisha nedanstående belopp till lagkassan på nr: 123 236 7118&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor kring detta - kontakta Fredrik på 0730-662022.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Abel 200 kr&lt;br&gt;Alvin 100 kr&lt;br&gt;Elias 500 kr&lt;br&gt;Elion 500 kr&lt;br&gt;Ilias 100 kr&lt;br&gt;Liam 300 kr&lt;br&gt;Lukas 750 kr&lt;br&gt;Milo 200 kr&lt;br&gt;Milyano 200 kr&lt;br&gt;Mohammed 750 kr&lt;br&gt;Noel 750 kr&lt;br&gt;Olle 400 kr&lt;br&gt;Ramin 750 kr&lt;br&gt;William 500 kr&lt;br&gt;Zaniar 900&lt;br&gt;Zayn 750&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 14:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8086332/Betalning-av-trojor-shorts-och-overaller</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 12:18:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bd91702f-195c-5783-fa96-f8aec894bfad</guid><title>Skjuts till Skultuna </title><description>Vilka behöver skjuts till träningen i Skultuna? Skriv nedan. 
Vi har bara två bilar än så länge med 5 platser lediga totalt. 
Så några behöver lösa skjuts på egen hand. 
Men som sagt, skriv nedan vilka som behöver skjuts. 
Samlas vid Apalby kansliet kl 18.30.
 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-25 22:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8063272/Skjuts-till-Skultuna-</link><pubDate>Wed, 25 Mar 2026 21:19:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5f837e11-5122-69bc-bfb1-474389a4a1f3</guid><title>Inställd träning torsdag</title><description>Träningen på torsdag är inställd. Men vi kör som vanligt imorgon onsdag kl 19.30-21.00 på Wenströmska. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-10 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8053167/Installd-traning-torsdag</link><pubDate>Tue, 10 Mar 2026 18:13:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">01bb713e-b6b1-78dd-f750-8891ec035aab</guid><title>Sponsorer till laget?</title><description>Hej alla spelare och föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer en allmän fråga om ni vet något företag som vill sponsra laget under säsongen?&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan erbjuda företagets namn på våra tröjor eller att att laget gör ett jobb åt en sponsor som en motprestation. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni några tips så meddela gärna någon av ledarna. &lt;br&gt;Tack på förhand &lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 22:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8047550/Sponsorer-till-laget-</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 21:05:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ec69d8ae-d19c-6049-4c80-152ae88f22fa</guid><title>Träning 1/3</title><description>Hej! 
Träningen imorgon är ändrad.
Vi kör på Råby Ip kl 10.15-11.30. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-28 08:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8046505/Traning-1-3</link><pubDate>Sat, 28 Feb 2026 07:43:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b949ca7b-cd39-4757-32d9-451ce8c706ae</guid><title>Klädbeställning</title><description>Ni som ska beställa kläder behöver åka själva till Intersport och prova storlek och vad man vill ha. 
Alla spelare måste beställa en svart och en röd t-shirt och svarta shorts. Målvakterna fixar blåa eller gröna tröjor och samma färg på shortsen och strumporna. 

Vill man beställa overall får man göra det, men det är valfritt. 

Är det någon av de ”gamla” spelarna som vill beställa något gör man det. 
Skriv nedan vad ni beställer, storlek, namn och nummer.  
De nummer som finns att välja på är 1, 2, 5, 9, 12, 14, 16, 19, 20 osv uppåt.

Detta måste göras innan lördag för att vi ska hinna få det i tid. 

 Frågor? Hör av er. 
Mvh Ledarna 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-25 13:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8044872/Kladbestallning</link><pubDate>Wed, 25 Feb 2026 12:30:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">919c501c-4af9-fc0e-df18-a33407a7f1f9</guid><title>Inställd match </title><description>Tyvärr är söndagens match inställd pga flera  bortfall hos motståndarlaget. Riktigt synd, men vi kör en grym träning istället på söndagkväll. 
Vi ses då, trevlig helg!
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-19 17:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8041386/Installd-match-</link><pubDate>Thu, 19 Feb 2026 16:12:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">01677bc1-cf50-7e4b-49d1-7d870ef7f5c4</guid><title>Inställd träning</title><description>Ingen träning ikväll pga kylan. 
Nya tag på tisdag. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-15 12:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8038783/Installd-traning</link><pubDate>Sun, 15 Feb 2026 11:31:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">85d8cf9b-a861-626f-c7ff-9652d822fc1d</guid><title>Match i helgen 15/2 är inställd</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har beslutat att ställa in matchen på söndag morgon p g a kylan. Vi återkommer med besked om vi kan träna på kvällen. &lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-13 15:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8037994/Match-i-helgen-15-2-ar-installd</link><pubDate>Fri, 13 Feb 2026 14:59:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ddd7771b-6cd2-1f47-ba4e-bd2c6781362b</guid><title>Träning inställd idag 28 jan</title><description>Hej&lt;br&gt;Ingen träning idag pga kylan. &lt;br&gt;Hälsningar &lt;br&gt;Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-28 18:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8029027/Traning-installd-idag-28-jan</link><pubDate>Wed, 28 Jan 2026 17:38:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">754747c7-f89b-bbfe-ab14-dc935d32f07e</guid><title>Kortare träning</title><description>Idag slutar träningen 20.30 pga kylan. 
Så alltså kör vi 19.30-20.30 &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-28 11:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8028795/Kortare-traning</link><pubDate>Wed, 28 Jan 2026 10:43:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a2041176-65b1-41e8-6d35-eeb0a433d2ea</guid><title>Registreringspappret</title><description>Hej! 
Kom ihåg att ta med er registreringspappret till träningen ikväll. Tänkte lämna in dom i veckan. Tar ni inte med så får ni lämna in dom själva på kansliet. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-25 16:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8027163/Registreringspappret</link><pubDate>Sun, 25 Jan 2026 15:12:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cf6d08cd-c040-f01b-6172-2cc29a2306a0</guid><title>Träningen inställd idag 14 januari!</title><description>Hej
Träningen idag är inställd p g a snön. 
Vi hoppas på bättre väder på nästa träning på söndag. 
Hälsningar 
Ledarna
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-14 15:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/8021170/Traningen-installd-idag-14-januari</link><pubDate>Wed, 14 Jan 2026 14:06:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">97ebc3ad-6024-3aa0-ca73-ad79d17c6894</guid><title>Inställd träning idag 19 nov</title><description>Hej&lt;br&gt;Kvällens träning, 19 nov, är inställd p g a att planerna inte hinner plogas. &lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-19 15:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIK_P11_1/News/7991618/Installd-traning-idag-19-nov</link><pubDate>Wed, 19 Nov 2025 14:40:56 GMT</pubDate></item></channel></rss>