﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Västerås IK Ungdom Team 14 (U 13)</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/VIKTeam14/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/VIKTeam14</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">73c96d7a-13ee-e6c1-014f-90b9be113e14</guid><title>Tid för klädbeställning förlängd.</title><description>Beställning görs fram till och med tisdag kväll (den 16:e).&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 17:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8115761/Tid-for-kladbestallning-forlangd</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 15:30:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0df1c925-33ba-da51-5cfd-a500534edf22</guid><title>Sommar info</title><description>Hej på er och hoppas alla haft en bra försommar hittills! &lt;br&gt;Tiden går fort och säsongen 26/27 närmar sig med stormsteg. Vi vet att vissa fotbollslag kört hård fys och vi hoppas att alla spelare varit igång på något sätt men för att mjukstarta säsongen har vi satt ihop en fysbingo att jobba med under sommarlovet. Nytt i år är att det är 25 rader och att man har lite längre tid på sig. Ni hittar den under Dokument/fysträning/ sommarbingo.&lt;br&gt;Vi börjar nästa vecka (v25) och kör till 26:e Juli (sön v30). &lt;br&gt;Söndag 2 augusti drar vi igång med gemensam fys.&lt;br&gt;Ispremiär runt 19:e augusti. &lt;br&gt;Vi letar nu datum för ett läger under september som förhoppningsvis kan vara med övernattning. &lt;br&gt;Seriestart månadsskiftet september/oktober&lt;br&gt;&lt;br&gt;Väl mött! Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 15:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8114377/Sommar-info</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 13:36:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">697e1121-f9e6-8057-7db5-e7ab9f4515d2</guid><title>Klädbeställning 2026/2027</title><description>OBS Kort svarstid!&lt;br&gt;Dags att förbereda sig inför en grym hockeysäsong! För att hinna få profilkläder i tid för hösten så behöver vi göra beställning nu innan midsommar. Följande gäller:&lt;br&gt;&lt;br&gt;- Beställning görs fram till och med söndagkväll 14 juni. Skicka din beställning via denna länk: &lt;a href="https://forms.gle/RQNEU1AX48CWFt2Z7" target="_blank"&gt;KLÄDBESTÄLLNING&lt;/a&gt;&lt;br&gt;- Provning görs hos Intersport Erikslund, i deras Showroom - öppettider kl 10-20 vardagar och kl 10-18 på helger. Se även storleksguide på sista sidan i beställningsformuläret&lt;br&gt;- Priser är angivet i presentationen. Tillägg om man vill ha initialer på plagget = +50 kr/plagg tillkommer då.&lt;br&gt;- Leverans sker i slutet på aug/början på september och betalning i samband med leverans till lagkassan. Återkommer med det i augusti.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter 14 juni - vill man göra egna beställningar, komplettera eller beställa annat från den stora klubbprofilen så går det utmärkt, då gör man det själv via Intersport. Se under dokument, där finns Stora klubbprofilen med ytterligare alternativ man kan beställa på egen hand.&lt;br&gt;&lt;br&gt;OBS! Beställning är bindande vid 14 juni, vi kommer inte kunna ändra beställning när den är inskickad till Intersport, viktigt att känna till. Lagt kort ligger mot Intersport.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra specifika klädspecialfrågor - kontakta Hasse direkt på Intersport se kontaktuppgifter sista sidan i presentationen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Snygga kläder, starka spelare - alla redo för ny såsong i Gul-svart! Framåt Västerås!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 09:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8114229/Kladbestallning-2026-2027</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 07:29:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6379ce78-f9ae-3997-a481-6625df55aa91</guid><title>Allmänhetensåkning i ABB Arena 18/5</title><description>Har ni inget planerat imorgon på stängningsdagen så är isen bokad i ABB Arena mellan 10:00-11:30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom det är föreningen som har bokat så gäller full utrustning. Medtag egen tröja och puck.&lt;br&gt;Kallelsen uppdateras imorgon med omklädningsrum.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Västerås IK ungdom&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8099683/Allmanhetensakning-i-ABB-Arena-18-5</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 17:13:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ff1aaefa-a246-e66a-1ba0-b694217690eb</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11854028_medium.png" type="image/png" length="140322" /><title>Information från föräldramöte</title><description>Godmorgon,&lt;br&gt;Nu ligger en PDF upplagd från föräldramötet igår under dokument/föräldrainformation.&lt;br&gt;Tack tiil er alla som deltog och kom med bra inputs,frågor och dialoger.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tack för denna säsong!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mikael och Jonas&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 08:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8081428/Information-fran-foraldramote</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 06:06:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1dac893a-b1c9-7832-b696-84052307ea68</guid><title>Spelarkonton, glöm ej</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har uppdaterat saldon för spelarkonton nu. Filen (2026-03-30) ligger i mappen Föräldrainformation. Passa gärna på att nyttja det som del eller hel betalning till cuper.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 10:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8066133/Spelarkonton-glom-ej</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 08:30:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dc83ea87-62da-ab49-dc5a-f2d823442980</guid><title>V 14</title><description>Godkväll ,

2 st cuphelger avklarade, Bra kämpat ni som var i Eskilstuna och visade fin hockey.

Vi går som sagt in i slutfasen på säsongen och kommande vecka har vi inga träningar alls pga isen på Råby har stängts av. V15 framåt kommer vi ha tider på Rocklunda så att vi håller i till cuperna är slut.

Inom kort kommer kallelse till föräldramöte och avslutning.

Trevlig kväll 

Ledarna 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 19:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8065711/V-14</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 17:03:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6686dbc6-86a4-9716-4f84-9c72dd47ee04</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11825170_medium.png" type="image/png" length="44906" /><title>Camp33-Öppen för anmälan</title><description>&lt;a href="https://camp.laget.se/VIKUngdom/Precamp33" target="_blank"&gt;Camp33&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;MVH Niclas Gustavsson&lt;br&gt;Genom Västerås IK Ungdom&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-24 14:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8062119/Camp33-Oppen-for-anmalan</link><pubDate>Tue, 24 Mar 2026 13:52:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">10a78517-81b6-1c89-9bbb-212239d61e10</guid><title>Vilken helg!</title><description>Ja ni,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mikael och jag lunchade på Rocklunda i dag och vi kan bara konstatera att vi har haft en riktigt kul helg med Västerås IK TEAM 14! Vi har precis haft vår första CUP på hemmaplan!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken fantastisk hockeyhelg vi har haft! :raised_hands:&lt;br&gt;Hela 192 st barn deltog i cupen och bjöd på glädje, kämpaglöd och riktigt fin hockey.&lt;br&gt;Har pratat med 2 st av lagen som deltog under dagen idag och det har bara varit postiva saker. &lt;br&gt;Bra mat/frukost, bra fika, bra domare, fanns alltid nån att fråga, skönt att skolan låg nära arenorna och snabb hjälp vid problem! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett stort tack till alla föräldrar som gjort ett otroligt jobb före, under och efter cupen – utan er hade det här inte varit möjligt. Tillsammans lyckades vi dessutom dra in hela &lt;b&gt;63 200&lt;/b&gt; kr via kiosk, grill och lotteri. Grymt jobbat av alla! :yellow_heart: (Vi återkommer med exakta intäkter på föräldramötet som ni får kallelse till snart)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett extra stort och varmt tack riktas till Emma och Emma för ert engagemang och allt arbete ni lagt ner – ni är ovärderliga!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken laginsats – både på och utanför isen! :clap:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sista veckan på Råby nu, sen kommer vi få lite tider på Rocklunda april ut.&lt;br&gt;Några åker även redan nu i helgen på CUP till Eskilstuna! &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;PS. Jag hade lånat ut en Taktiktavla till Örebro under helgen, de skulle ha lämnat den till Kiosken i Mimer, nån som vet vart den tog vägen?&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-23 15:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8061370/Vilken-helg</link><pubDate>Mon, 23 Mar 2026 14:39:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d5953729-34df-ce95-56aa-94add0839c26</guid><title>Info Gurkapucken</title><description>&lt;b&gt;Snart är vi igång!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Stort tack till alla som hjälper till med allt. Uppskattas något enormt.&lt;br&gt;Ni har ett gäng taggade barn som kommer få en riktigt rolig helg tillsammans med sina vänner!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite förändringar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Speakerbås.&lt;br&gt;Det kommer ej vara utvisningar utan det är Jaktstraff som gäller. Tiden stannas när domaren blåser för regelbrott sen startas den när spaleren börjar med straffen.&lt;br&gt;Alla lag med namn och nr finns att se under.&lt;br&gt;&lt;a href="https://cuponline.se/teams.aspx?cupID=39325" target="_blank"&gt;Lag CupOnline&lt;/a&gt;&lt;br&gt;Är det borta tröjor ska borta laget ge det till er,innan matchen.&lt;br&gt;Annars är det bara läsa upp nr på den som gjorde mål/asisit om ni ej fått namn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu lyckas vi med denna helg tillsammans!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-20 21:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8059809/Info-Gurkapucken</link><pubDate>Fri, 20 Mar 2026 20:28:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f728f88b-88c6-f1c6-b2e0-56c03faca68d</guid><title>Info Gurkapucken</title><description>Nu börjar det kännas att Gurkapucken närmar sig. Både bland spelare och föräldrar:) Lagen läggs ut idag under dokument. Då alla lagen är 16st spelare på pappret behöver en spelare/lag vila varje match. Siffran som står bakom spelarens namn visar turordningen för vila. 1 betyder att man vilar 1 matchen, 2 att man vilar nästkommande match. Skulle vi få annan sjukdom så behöver vi inte vila någon spelare och turordningslistan pausas. Vi kommer inte flytta spelare mellan lagen om vi inte får väldigt snedvriden fördelning på sjukdom. Vid sjukdom så meddelar ni tränaren i erat lag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hur går det i arbetsgrupperna? Vi har märkt att det fungerat bra i de flesta grupperna. Kvarstår frågor så hör av er med Emma och Emma för att reda ut det sista. Prata gärna ihop er en sista gång innan så ni får med alla frågor. &lt;br&gt;Vi vet redan nu att det blir förändring för sek grupperna då vi spelar på tre planer istället för två. Ni som känner osäkra på sekriteriatet, ta chansen i helgen och testa.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ställer in fredagens träning men träffas 18.00 på Rocklunda istället. Då kan spelarna ta med sig utrustningen och göra sig hemmastadda i omklädningsrummen (OBS ta med matchtröjan) och alla föräldragrupper får träffas och förbereda sig för lördag morgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har fixat grill som vi kan ha utanför Mimerhallen&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vil passa på att redan nu tacka Emma och Emma för ett hästjobb de lägger ner med planering!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Go Team-14!!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-13 21:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8055245/Info-Gurkapucken</link><pubDate>Fri, 13 Mar 2026 20:16:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">252fc586-c8cb-8795-d208-b4c2c5cfb278</guid><title>Kioskjobb och 50/50-lotter-jobb i kvalserien</title><description>Vi bemannande vår sista grundspelmatch i fredags men tyvärr har VIK hamnat där man inte hade önskat - vi kommer spela kval för att hålla oss kvar i hockeyallsvenskan. Motståndare är Troja Ljungby och det spelas i en matchserie i bäst av 7 matcher. Detta innebär att kiosker, grill, parkering, 50/50 lotter behöver bemannas vidare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det blir minst 2 hemmamatcher men kan bli 3 eller 4 beroende på resultatet. P14 har blivit tilldelade kvalmatch nr 2 på lördag den 14/3 och nr 4 på torsdag den 26/3 (den matchen kan strykas om det avgjort innan).&lt;br&gt;Matcherna finns i kalendern och kallelser skickas ut till de som fanns inplanerade i slutspels-eller kvalserien.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Då detta är våra sista insatser under den här säsongen kopplat mot kiosk och 50/50-lotter så behöver vi alla hjälpas åt om någon får förhinder – det finns nämligen inte så många att byta pass med nu. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu hoppas vi att VIK går ut som vinnare ur det här och att det går fort!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-07 22:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8051174/Kioskjobb-och-50-50-lotter-jobb-i-kvalserien</link><pubDate>Sat, 07 Mar 2026 21:13:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">23f90669-bc69-ea1e-f85a-87622dccfa41</guid><title>Träning Surahammar ikväll </title><description>Ni som är kallade till Surahammar ikväll. Ta med svarta matchtröjan.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-06 12:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8050410/Traning-Surahammar-ikvall-</link><pubDate>Fri, 06 Mar 2026 11:32:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">15e6c3a2-c0e6-f462-7807-461678106ccb</guid><title>Veckoinfo v.10</title><description>God kväll,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas alla haft ett bra sportlov. &lt;br&gt;Vi går nu in i slutfasen för Hockeysäsongen , men är mycket hockey kvar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar dock planera för nästa säsong redan och kommer i april kalla till föräldramöte. Vi planerar också en avslutning för grabbarna och tar gärna emot tips på vad vi skulle kunna hitta på denna gång. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det har tillkommit ett lag i Gurkapucken , vilket gör att vi kan köra med 3 st lag från oss. Vilket vi tycker är jättekul, dock kommer det behövas jobb från Emma och Emma att planera om lite i schemat .de återkommer med det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;3 dagar med matcher i helgen , så svara gärna på våra intresseanmälan så vi vet att vi har spelare till alla dagar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig kväll &lt;br&gt;/Ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-02 21:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8048164/Veckoinfo-v10</link><pubDate>Mon, 02 Mar 2026 20:12:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">76784bd0-2069-35b6-ceb7-9b873efefff4</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11803764_medium.png" type="image/png" length="1631416" /><title>Gurkapucken 2026</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ligger arbetsschema och toast/fika uppgifter för varje dag uppe.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Emma W och Emma K har gjort ett fantastiskt jobb med detta. Vi är mycket tacksamma kring detta.&lt;br&gt;Dokumenten ligger upplagda under dokument/Gurkapucken. Läs igenom och kolla vad er uppgift blir under helgen. &lt;br&gt;Har man några frågor är det bara att kontakta Emma och Emma. &lt;br&gt;Får man förhinder att delta på sitt pass så måste man lösa detta själv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer delta med 2 st lag från Västerås IK Team 14. &lt;br&gt;Nu ser vi till att grabbarna får en riktigt rolig och lyckad första GURKAPUCK!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin helg&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-27 14:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8046218/Gurkapucken-2026</link><pubDate>Fri, 27 Feb 2026 13:38:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0b6b03c7-594a-4798-62d1-1225e0fca202</guid><title>Inställt hemmapoolspel</title><description>Hej&lt;br&gt;Tyvärr har ett lag dragit sig ur vårat poolspel hemma imorgon. Ytterligare ett lag är tveksamma på lång resa hit och att de är rädda för att temperaturen blir för låg. Vi har därför valt att ställa in morgondagens poolspel. Jag skickar ut ny intresseanmälan för NHL match imorgon under istiden. De spelare som skulle spelat poolspelet har plats om de vill ha den men vi måste ha in utterligare några spelare så anmäl så ska jag försöka få till det under kvällen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-13 11:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8037824/Installt-hemmapoolspel</link><pubDate>Fri, 13 Feb 2026 10:16:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">144f28fe-80f8-5741-7e47-cb741f78b481</guid><title>Veckoinfo V7</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi går in i vecka 7 och vill tacka barnen och föräldrarna för fina poolspel och god hjälp kring dessa i helgen! Vi vill också passa på och tacka för mötet igår gällande uppstarten av vår Gurkapuck. Powerpoint från mötet ligger upp under dokument om man inte hade möjlighet att vara med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu skickat ut kallelse till vårens cuper. Ser ni att det är något som inte stämmer ex att ni fått kallelse till en cup ni inte anmält intresse för eller liknande så kontakta oss direkt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Veckan som kommer består av träningar utan överraskningar, många sjuka så vi hoppas på snabba tillfrisknanden samt att de som är friska får hålla sig det.&lt;br&gt;Till helgen så har vi hemmapoolspel för två lag. På besök kommer Guldsmedshyttan, Bofors och Fellingsbro.&lt;br&gt;Vi har ett lag som spelar borta tillsammans med Team-15 i Örebro. Eftersom det är mycket sjukdom som går nu så ber vi er att om möjligt sjukanmäla så snart ni märker att ni har en spelare hemma som börjar bli krasslig. Då vi bara har tre lag igång i helgen kommer det sitta spelare som inte får spela. Kan vi då kasta in spelare som ersätter sjuka så gör vi gärna det med så god tid om möjligt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Intresseanmälan har gått ut och kallelse till respektive poolspel kommer så snart vi fått ihop lagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Väl mött!/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-09 14:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8035536/Veckoinfo-V7</link><pubDate>Mon, 09 Feb 2026 13:21:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">db667360-0998-6050-fa6a-1d3542b800d4</guid><title>Veckoinfo V6</title><description>Hej &lt;br&gt;Vi lägger återigen en helg med fantastiska insatser på poolspel och NHL matcher. &lt;br&gt;Denna vecka har vi poolspel både i Västmanland/Örebro och Södermanland. Vi är många sjuka och borta så vi har valt att ställa in poolspelet mot Hallsberg. Vi kommer då ha.&lt;br&gt;&lt;br&gt;11,30 poolspel med ett lag i Sörmlandsserien. Tänk på att vi endast är ett lag så vi behöver alla hjälpas åt med fika, sarg och speaker.&lt;br&gt;&lt;br&gt;14,00 har vi poolspel hemma mot två lag från Nora. Då tillsammans med ett lag från Team-15. Vi fixar fika samt två till sargbygge. Team 15 står för två till sarg och speaker.&lt;br&gt;&lt;br&gt;15,00 har vi ett lag som spelar borta i Eskilstuna i Södermanlandsserien.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag samlas alla föräldrar i VIK verket för en snabbare genomgång av vad som väntar i gurkapucken.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har även gått igenom intresseanmälningarna till vårens cuper och skapat lag. Kallelse kommer förmodligen ut under kvällen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vlä mött!/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-03 14:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8032249/Veckoinfo-V6</link><pubDate>Tue, 03 Feb 2026 13:50:27 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5bd1adbc-9b00-9d22-d0d7-22db91422186</guid><title>Veckoinfo V4</title><description>Vi vill som vanligt börja med att tacka alla spelare och föräldrar för fina poolspel i helgen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar med fredag då det är årets gratismatch och VIK vill ha så många som möjligt till hallen. Sista dag för anmälan idag. Biljetterna lämnas i entrén av Micke och Jonas senast 18,40.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till helgen som kommer har vi poolspel i båda serierna.&lt;br&gt;10,00 har vi ett lag i Flen&lt;br&gt;11,20 har vi två lag på Råby som möter Surahammar.&lt;br&gt;13,00 har vi ett lag som har matcher i Strängnäs&lt;br&gt;13,45 har vi ett lag som åker till Örebro. Detta tillsammans med Team-15&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har haft det första mötet med Maria Ramberg om Gurkapucken. Jonas, Micke, Emma W samt Emma K var på plats. Tyvärr är det fortfarande ont om motståndare så vi jobbar hårt med att maila samt ringa till lag för att få hit dom. Detta har medfört att vi gjort en överenskommelse med Örebro, vi kommer skicka lag till deras cup och dom kommer till Gurkan. Det medför i sin tur att vi förmodligen kommer ta bort Nordic cupen.&lt;br&gt;Intresseanmälan för Örebrocupen kommer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer kalla tillföräldramöte i enklare form för att informera om vad som ska göras och hur vi ska göra det under Gurkapucken.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Väl mött!/ Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-20 12:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8024423/Veckoinfo-V4</link><pubDate>Tue, 20 Jan 2026 11:05:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">42f264e5-836d-d399-0573-73219a7b1740</guid><title>Veckoinfo V3</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ny vecka och vi faller in i rutiner igen efter jul och nyår. Till helgen har vi poolspel i Västmanland (3 lag) samt NHL matcher. Intresseanmälan har gått ut.&lt;br&gt;Vi vill passa på att ta med kläder efter väder för fys, mössa handskar etc.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu börjar jobbet komma igång för Gurkapucken i Mars, första planeringsmötet är inbokat i veckan och vi kommer vara några på plats för det. Efter det så hoppas vi kunna komma med lite mer information och det borde intensifieras ju närmre cupen vi kommer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer också att gå ut med intresseanmälan för vårens cuper. Vi har anmält oss till fem externa cuper. För att kunna garantera att man får åka på en cup så vill vi att ni kryssar i för&lt;b&gt; minst två&lt;/b&gt; av cuperna. Kan man alla så får man gärna kryssa i det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Väl mött!/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-13 08:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/VIKTeam14/News/8020244/Veckoinfo-V3</link><pubDate>Tue, 13 Jan 2026 07:45:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>