Inför ungdomsutskottet 6/3
Nu är ytterligare en säsong snart till ända. Medans vissa lag förbereder för sommarvila och överlämnande till fotboll, bad och annat skoj, så har vi ett U16 Elit som har tagit sig vidare till U16 SM-slutspel och tar sig an 1/8-final till helgen. Ingen rast och vila där inte:-) På förra mötet diskuterades följande: - Fysupplägg sommar för U13-U15 samt Flickjuniorerna. Kent planerar och återkommer med en plan - Vi har beslutat att U12 (dvs. 08) och yngre lag, inte blir tilldelade istider på Rocklunda förrän i mitten på sept. Vi fördröjer starten och på så sätt inte tar allt för mycket tid av sommaridrotterna. - Kent kommer att använda istid i augusti till att ha uppstartscamper med ledare från U13- U15 och september med ledare från U12 och yngre lag. - Budgetarbetet för kommande säsong är uppstartat. - Domarkvitton. Vi tog beslut om att "räta upp" hanteringen av domarkvitton till kommande säsong. Istället för att killarna och tjejerna skall ha egna dkomarkvitton, så kommer lagen själva att hantera kvittona och redovisningen av dem. Då blir det ett kvitto per match. Lite mer för lagen att göra, men också bättre kvalitet när det sedan skall redovisas till kansliet. - Henrik, vår DAIFARE (Domaransvarig i förening) jobbar febrilt för att få till att fler går domarutbildning för att kunna döma matcher på distriktsnivå. Vi har akut brist på domare i vårt destrikt. Vidare så kommer Henrik att göra om domarutbildningen för de aldra yngsta (team 08 kommande säsong) som skall döma Poolspel kommande säsong:-) - Vi fick rapport om sommarlägerna var bemannade med huvudansvariga och att anmälningarna kom in i strid ström. - Gurkapucken gick som planerat och kontoret räknar ut hur mycket som varje lag skall ha resp. föreningen på det överskott som blev. Maria Ramberg gjorde ett gott arbete osm vanligt som CUP-General. Och hur tokigt det än låter, så är det nu dags att börja planera kommande säsongs gurkapuck och det är det som är morgondagens huvudpunkt. Från två möten sedan, så bestämde vi att enligt arbetsmetodiken - Samla lagledningen, så kommer föreningen centralt gå ut med ett frågeformulär om hur läget är i lagen och samla på oss familjerna och spelarnas feedback och upplevelser. VI sammanställer den sedan och skickar till resp. lags ledning. Väl mötta imorgon den 6/3 i VIK-verket kl. 18.30.
VIK Ledare
5 mar 2019
0kommentarer
V51 Kent Olofsson
Må Fm: 700-1200 Viksäng / kontoret kväll : 1730- Möten J18U Tis: Fm: 700-1200 Viksäng / kontoret kväll: Möte Team 05 Ons Fm: 700-1200 1300-1600 kontoret Tor: Fm: 700-1200 1300-1600 kontoret kväll: Fri Fredag: kontoret
VIK Ledare
17 dec 2018
0kommentarer
Del 2 Sunda Prestationsmiljöer med Johan Plate
Hej alla ledare! Nu kommer Johan Plate tillbaka och och kör del två i sin föreläsning om att skapa sunda prestationsmiljöer. Föreläsningen riktar sig till oss ledare och har sin grund i idrottens vision "idrottsrörelsen 2025". TID: 7 februari 2019 18.00 - 21.00. Plats: ABB Arena Nord K1 "Vi pratar om prestation vs resultat och hur du som ledare kan jobba med prestationen för att utveckla dina aktiva.Du får ökad kunskap om hur självförtroende kan påverkas och dess betydelse i förhållande till prestation. Du får tips och råd hur du skapar en sund prestationsmiljö för dina aktiva och hur du du som ledare kan jobba med det i din vardag under träningar och matcher." Anmälan sker direkt till Andreas Svensson på SISU via e-post: andreas.svensson@sisu.vstm.rf.se Gick du inte på del 1? Inga problem, hoppa med på del 2 och få en lärorik föreläsning. Inbjudan i sin helhet med mer info finns i dokumentbiblioteket som du finner här Inbjudan och anmälan Johan Plate Del 2
VIK Ledare
12 dec 2018
0kommentarer
Visa fler nyheter