• Gula domartröjor

    Hej Det saknas 2 gula domartröjor i förrådet. Häng dem i förrådet för inventeringen. Jag gör ett sista försök att hiitta nyckeln - någon måste ha den, lägg den bakom tavlan. Hälsningar Inger LEDARE 9 okt 2019 0kommentarer
  • Tränarutbildning C

    Inställt p g a för få deltagare. Ny chans 2020 (se senare nyhet). ........................................ Fagersta Södra arrangerar Tränarutbildning C (TUC) i Fagersta i november, så för de som inte redan gått denna utbildning så är det läge att passa på nu när den går på hemmaplan. Anmäl via länken nedan samt meddela kansliet. http://vff.se/utbildning/aktuella-tranarutbildningar-centralt/?scr=info&fiid=46194 TUC är första steget i tränarutbildningen och vänder sig till tränare för barn upp till och med 12 år. TUC är en obligatorisk instegsutbildning för alla som vill gå vidare inom Svenska Fotbollförbundets utbildningsprogram. Kursen består av två kursdagar á åtta timmar. Första kursdagen sker 2019-11-02 och andra kursdagen den 2019-11-16. Teoripassen kommer att vara i Fagerstahallen och praktiken inomhus i Risbrohallen. Mellan kursdagarna görs ett antal webbuppgifter. Kursdag 1 (C1) – 2019-11-02 08.30-09.00 Inledning 09.00-10.30 Teori 1: Beskrivning av spelet 10.30-11.00 Fika 11.00-12.30 Praktik 1: Anfallsspel. Speluppbyggnad - driva 12.30-13.30 Lunch 13.30-15.00 Teori 2: Med barnen i fokus. Barnfotboll och lärande 15.00-15.30 Fika och ombyte 15.30-17.00 Praktik 2: Anfallsspel. Komma till avslut och göra mål - skjuta 17.30-18.00 Webbuppgifter. Avslutning Kursdag 2 (C2) – 2019-11-16 08.30-09.00 Inledning 09.00-10.30 Teori 3: Att kunna och förstå fotboll Träningsplanering 10.30-11.00 Fika 11.00-12.30 Praktik 3: Anfallsspel. Speluppbyggnad: spelbarhet och spelavstånd 12.30-13.30 Lunch 13.30-15.00 Teori 4: Tränarens förhållningssätt under match Leken som metod 15.00-15.30 Fika och ombyte 15.30-17.00 Praktik 4: Fysisk träning i barnfotbollen genom lek 17.30-18.00 Avslutning LEDARE 6 okt 2019 0kommentarer
  • NYCKEL - FÖNSTER - AVSLUTNING

    Hej Ett par grejer: - Nyckeln från klubbrummet försvann förra helgen och har ännu inte kommit tillrätta. Den som har den MÅSTE lägga tillbaka den. - I morse när jag kom stod fönstret öppet (igen) - alltså, det fönster där speakern brukar stå. Påminner er igen - vi har haft ett par inbrott, och vi vill väl inte bjuda in ev. tjuvar! Till sist en mer angenäm påminnelse: - kom ihåg att anmäla er till avslutningen på Bruks den 12:e oktober kl. 19.00. Jag måste bekräfta antal osv. till Bruks. Ha en bra dag! Inger LEDARE 30 sep 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter