• Falun 20/9 samt kläder

    Hej Nu har vi det mesta på plats inför våran Kick-Off i Falun som vi verkligen ser fram emot. Vi är just nu 17 st spelare och 4 ledare som åker med och det kan bli någon till. Upplägget ser ut enligt följande: 7.30: Kort samling vid Irstamacken för avfärd mot Falun. De som vill åka direkt gör det och meddelar någon av oss ledare så vi vet om det. De föräldrar som har möjlighet att köra får gärna skriva i denna tråd eller maila henrik.lundstedt1977@gmail.com och då även meddela vem eller vilka som åker med samt om man har några extra platser över i bilen så ser vi till att så få bilar som möjligt. 9.30: Räknar vi med att vara i Falun och Lugnets Sporthall ( Lugnetvägen 7 ). 10.00-ca 12.15: Efer vi byggt lite sarg och värmt upp kommer Ullvi ha 2 st lag och Falun 2 st lag och vi spelar 4 matcher som är 2*15 minuter med lite kortare paus. Ca 12.15: Vi äter lite lättare medhavd lunch på plats i hallen som t ex pastasallad eller liknande. Tänk även på att ta med lite annan påfyllning också. 12.45-14.00: Vi mixar upp lagen så några i Falun hoppar över till Ullvi och vice versa så avslutar vi med matcher på det sättet för att bygga mer gemenskap. Fokus under dagen är att vi ska få en rolig start på säsongen och ha roligt tillsammans. Under den sista delen av spelandet är det också meningen att någon eller några från Faluns A-lag kommer ner och gör något roligt med barnen också. Johan Samuelsson, tidigare lagkapten i landslaget, är den som är lite ansvarig för detta. När vi är klara med dagens spel är det lite dusch som gäller. Ni som har overaller får gärna använda de under dagen. Tiden fram till SSL-matchen mellan Falun och Warberg som startar 17.00 så ser vi till att få i oss något i magen. Där får man välja själv om man tar med egen mat eller om man går någonstans och äter. Det finns flertal restauranger i närheten. 16.30 samlas vi sedan för att gå in i hallen och ser en rolig match. Vi inväntar de sista detaljerna gällande biljetter och det troliga är att barnen går in gratis men vi vet att maxkostnaden är 35 kr för biljett och vi jobbar även för att ordna bra priser till oss övriga med givetvis. Efter matchen så åker vi hemåt och kommer säkert vara lite trötta barn då men förhoppningsvis med bra minnen att ta med sig hemåt. Vi skulle också vilja att vi lämnar våra mobiltelefoner hemma, hos föräldrarna eller i bilarna så det verkilgen blir en dag vi bara har kul tillsammans. Ni som ej är på plats kan bara kontakta någon av oss ledare så löser vi allt på plats. Sammanfattningsvis så meddela oss vilka vuxna som följer med, vilka som åker med varandra, vem som behöver skjuts och att vi tar med oss mat och kanske någon annan energi också. Restauranger och kiosker finns på plats. Hör bara av er till någon av oss ledare vid frågor. P-J: 0761 44 21 24 Mats-Åke: 0736 00 61 69 Daniel: 0735 26 95 36 Henrik: 0766 35 04 21 Vi kommer också till träningen imorn ta med oss de matchtröjor ni lämnade in i våras och se om de passar fortfarande. Där det behövs byter vi ut mot större storlek. Det var inte så mycket shorts som kom in så kolla över det hemma är ni snälla. Till de som ej lämnat in ännu så kollar ni om ni fortfarande kan ha matchkläderna och meddelar oss detta i så fall eller tar med dem så lämnar vi dem vidare i föreningen. Ni får gärna också samtidigt kolla om de gula träningströjorna passar. Funkar de att använda en säsong till är det kanon och föreningen kan spara in den kostnaden men behövs ny så meddela även det. Nu börjar ni bli trötta på information men till sist påminner jag bara om stadsdelsfesten 21/9 mellan 11-14 om någon kan och vill hjälpa till på plats eller med bakning så tar vi tacksamt emot det. Ta hand om er! //Ledarna PF-15 9 sep 1kommentar
  • Stadsdelsfesten 21/9 och lite till

    Hej innebandyvänner Nu har vi smygstartat säsongen med träningar på onsdagar 19.30-20.30 i Irstahallen. Eftersom det läggs nytt golv i Klöverhallen så kör vi igång där första veckan i oktober. Söndagen den 21/9 är det Irsta Stadsdelsfest på området utanför Idrottshallen mellan 11-14. Ullvi SK tillsammans med flera andra idrottsföreningar kommer att var på plats för att marknadsföra oss. Förra året var det en hel del människor på plats och liksom förra året kommer vi som förening sälja hamburgare, korv, dricka, fika samt popcorn. Vi kommer även finnas på plats med ett mål och klubbor så de som vill får möjligheten att prova på innebandy lite. Förra året gav denna dag en bra intäkt för klubben som går direkt till våra lag. Inköp kommer skötas av klubben men vi skulle gärna ta emot hjälp av föräldrar och barn i klubben också. Vi vet om att det är fotboll denna dag också men det vi skulle behöva hjälp med är att bemanna grillen, "kiosken" samt om någon/några skulle vilja baka vore det fantastiskt. Vi tänkte att man kan dela upp pass mellan 10.00-12.30 och 12-14.30. Blir vi några stycken kan detta minskas ner också. Ni får gärna svara i denna tråd om ni kan ställa upp att vara på plats eller om det finns möjlighet att baka något då vi är tacksamma för all hjälp. Påminner också om våran Kick-Off i Falun som P-J på ett fördömligt sätt styrt upp tillsammans med Falun. Mer info kommer så fort vi har detaljerna på plats. Vi är just nu 4 ledare och 11 spelare anmälda men gå gärna in och svara när ni vet för att underlätta planering. Till sist så återkommer vi om lite föräldramöte mm famöver. Ha dert gott så länge! //Ledarna PF-15 3 sep 0kommentarer
  • Innebandysäsongen närmar sig!

    Hej Innebandyvänner Hoppas ni har och har haft en riktigt härlig sommar!! Innebandyn kanske fortfarande känns lite avlägset men säsongen närmar sig och vi ledare hade ett möte igår när vi började planera säsongen. Vi har fått lite frågor om träninsgtider och det är som många av er vet svårt att få tider men vi har gjort vad vi kan i våra önskemål till kommunen för att det ska bli så bra som möjligt för alla lag i klubben. Vi har också strävat efter att få hallar med sarg att träna i också. Inget är helt spikat ännu men som det ser ut nu så kommer vi träna onsdagar 19.30-20.30/20.45 i Irstahallen samt fredagar mellan 16.30-18.30 i Klöverhallen. Våran målsättning är fortsatt självklart att främja dubbelidrottande och andra aktiviteter men hoppas att alla kan närvara vid minst 1 träning per vecka. Vi vet att det är tidigt på fredagar men vi hoppas kunna lösa detta genom lite samåkning och planering också. Vi kommer också skicka ut en ny intresseanmälan till samtliga aktiva spelare i laget som man då får svara på så snabbt som möjligt för att underlätta planering mm. Det kanske även kommer in någon ny spelare också till laget. Vi kommer också försöka boka upp onsdagstiden i Irstahallen om några veckor och köra träning 1 gång i veckan för de som vill och har möjlighet innan säsongen drar igång på riktigt vecka 39. Ett föräldramöte kommer också bokas in under september för att informera om säsongen. Vi ledare är laddade inför säsongen och ser fram emot att spendera härliga stunder tillsammans med alla barn. //Ledarna PF-15 14 aug 0kommentarer
  • Visa fler nyheter