﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Triangelns IK P-14</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/TriangelnsIK-P14-Fotboll/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">082fb9b1-18e8-c1a8-3177-804fcca83929</guid><title>Grupper på Whats app</title><description>God kväll... nedräkningen pågår :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har nu skapat 3st WhatsApp grupper. &lt;br&gt;1 för lag grön, 1 för lag vit och 1 för lag svart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Märkte att mina färdigheter i Whats app var begränsade... men jag hoppas alla kom med som jag kunde lägga till. &lt;br&gt;På vissa har jag bara lagt till 1 av föräldrarna då jag inte hittat den andra på whats app. &lt;br&gt;Om ni vill lägga till den som saknas så är det bara göra det eller be mig så ska jag försöka lösa det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag ( Mange ) finns med i alla grupper och ska försöka vara så informativ som möjligt under dagarna i Borlänge. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i morgon! / Ledarna gm Mange &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 21:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8120924/Grupper-pa-Whats-app</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 19:59:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd63d8ae-21d6-8928-b569-a187d38b4665</guid><title>CUPVECKA :) </title><description>ÄNTLIGEN är det dags för årets höjdpunkt Dalecarlia Cup :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer en sammanfattning från informationen vi hade igår. Varning för långd inlägg, men viktigt att läsa allt :) &lt;br&gt;ONSDAG 24/6&lt;br&gt;-Samling 17.30 på Gylle skola Västanvägen 6 Borlänge &#xB;När vi samlas har vi ätit då vi inte har någon middag vid ankomst. &lt;br&gt;-Efter att vi checkat och fått i ordning alla sovplatser så tar vi en buss till sportfältet för invigningen med DJ ÖZZI som startar 20.00. Vi tror att vi behöver en del hjälp av föräldrar att få i ordning på alla sovplatser.&lt;br&gt;Föräldrar kan också titta på invigningen om man vill.&lt;br&gt;-Buss tillbaka till boendet när vi känner att vi är klara med invigningen. Sista bussen går tillbaka 22.10. &lt;br&gt;-Läggdags när vi kommer tillbaka till skolan för det blir tidig uppstigning dagen efter. &lt;br&gt;&lt;br&gt;TORSDAG 25/6 &lt;br&gt;06.15: Väckning&lt;br&gt;06.45: Gemensam frukost lag grön, svart och vit. &lt;br&gt;07.30: Lag grön måste ta den bussen för att hinna till sin match som startar 08.50. Om vi hinner så åker alla lag med samma buss.&lt;br&gt;08.50: Match lag grön på plan 26&lt;br&gt;09.40: Match lag svart på plan 24&lt;br&gt;11.00: Lunch vid Gylle skola. Vi åker buss tillbaka&lt;br&gt;12.20: Tillbaka till sportfältet med buss. &lt;br&gt;13.50: Match lag vit på plan 10&lt;br&gt;15.30: Match lag svart på plan 26 &lt;br&gt;&lt;br&gt;FREDAG 26/6&lt;br&gt;Info kommer från oss ledare via Whats app efter torsdagens sista matcher. &lt;br&gt;&lt;br&gt;LÖRDAG 27/6 &lt;br&gt;Info kommer från oss ledare via whats app efter fredagens sista matcher. &lt;br&gt;13.50 Slutspelet startar för våran klass. &lt;br&gt;Vi kan komma att åka ur turneringen under lördagen. Endast semifinal och finaler spelas på söndagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;SÖNDAG 28/6&lt;br&gt;Utcheckning senast 12.00. Vi återkommer med tid om när vi checkar ut. Här behöver vi föräldrar som hjälper till med att packa ihop och grovstädar klassrummen vi bor i, samt packar in grejer i bilar.&#xB; &lt;br&gt;&lt;br&gt;ÖVRIGT:&lt;br&gt;Grabbarna har sina ledare i respektive lag som "cuppappa/cupmamma" &lt;br&gt;Grönt lag: Mange och Anna Pers &lt;br&gt;Svart lag: Jim och Marcus &lt;br&gt;Vit lag: Johan och Sebbe&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill att grabbarna ska fokusera på gemenskap och teambuilding under dessa dagar. Därför kommer vi säga nej till spel och annat på telefonerna under dagarna. Telefonerna kommer dom få ha en stund på kvällen innan sovdags. Sedan läggs som på anvisad plats under natten. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi önskar att så många som möjligt är publik på matcherna, även om inte er egen grabb spelar i just det laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer skapa 3st whats app grupper. 1 grupp per lag som man tillhör. Där kommer vi lägga till er föräldrar så ni får rätt info under cupen. Han man inte whats app än, så önskar vi att man skaffar det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;All info gällande matchtider och planer finns på Dalecarlia cups hemsida och via deras app&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi äter alla måltider ( förutom lunchen på söndag ) på Gylle skola där vi bor. Vi ska försöka äta så många måltider som möjligt gemensamt, beroende på spelschema och andra omstädigheter så kan det bli så att vi äter lagvis. &lt;br&gt;Viktigt att man håller ihop lagvis ( Svart/Vit/Grön ) då vi alla behöver gå in samtidigt till måltiderna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer på torsdag morgon, när vi kommer till sportfältet hitta en bra samlingsplats inför matcher mm. Denna plats ska också vara den platsen man går till om man tappar bort sig från sitt lag och inte kan komunicera med någon ledare via telefonen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Övriga aktiviteter utanför fotbollen är svår att planera innan. Det kommer bero på dagsform och vilja bland spelarna. Vi kommer hitta på saker, men vad och när tar vi på plats i Borlänge dag för dag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla aktiviteter som vi gör som ev kostar pengar kommer lagkassan att stå för. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ca 500meter från vårt boende finns ett Hemköp. Här kommer vi ledare att handla lite mellis och snacks så det finns något att äta på mellan måltiderna. Snacks och godis äter vi när vi ledare ger ett OK till det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När vi äter måltiderna så sitter alla kvar lagvis till den sista ätit upp. &lt;br&gt;Ledarna i respektive lag säger till när det är ok att lämna bordet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det någon som känner att man att vi ledare ska ha lite extra koll på tex ev mediciner eller annat så går det självklart bra att be oss om det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;FAIRPLAY! Spelare, ledare, lag och publik till respektive lag kommer att bedömas i en fairplaytävling. Här kan laget vinna deltagaravgiften för Dalecarliacup 2027. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas såklart på framgång i själva fotbollen i Borlänge. Men det viktigste av allt i denna cup är ALLA kommer hem med en bra känsla och att detta blir ett possitivt minne för livet som man vill göra om och om igen :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter avslutad matchdag så kommer samtliga grabbar behöva duscha. Detta sker vid skolan där vi bor. &lt;br&gt;Vi ledare ser till att någon ledare alltid är med när detta görs. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Packlista till Dalecarlia Cup &lt;br&gt;Luftmadrass (rekommenderas 80 cm, max 90 cm)&lt;br&gt;Sovsäck/täcke, kudde + stort lakan (160-180 cm) som går att vira runt hela madrassen för att motverka gnissel. &lt;br&gt;Matchkläder (shorts, svart + grön tröja, svarta fotbollsstrumpor, benskydd, fotbollsskor)&lt;br&gt;Tejp (om det är så att man är i behov av att tejpa knän eller liknande är det bra med egen tejp då det annars går åt stora mängder från sjukvårdsväskan)&lt;br&gt;Ryggsäck (som man kan packa grejer i för dagen)&lt;br&gt;Vattenflaska&lt;br&gt;Triangeln overall (långärmad Triangeln tröja + motsvarande byxor)&lt;br&gt;Tofflor, gympaskor&lt;br&gt;Solkräm&lt;br&gt;Keps&lt;br&gt;Duschhandduk + torkhandduk + duschgrejer (schampoo, tvål, deo etc)&lt;br&gt;Tandborste + tandkräm&lt;br&gt;  Pyjamas/sovkläder&lt;br&gt;Vanliga/bekväma kläder för ombyte så det räcker för alla dagar. Tänk på att kvällarna kan bli kalla.&lt;br&gt;Laddare&lt;br&gt;Skarvsladd&lt;br&gt;2 galgar&lt;br&gt;Regnjacka/vindjacka&lt;br&gt;Öronproppar (om man är känslig för ljud nattetid) &lt;br&gt;Ev mediciner&lt;br&gt;Vätskeersättning &lt;br&gt;Badkläder + badhandduk &lt;br&gt; &lt;br&gt;KOM IHÅG: &lt;br&gt;Märk ALLA barnens saker.&lt;br&gt;Ledarna ansvarar ej för värdesaker&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fota och filma gärna massor under cupen så vi kan göra ett kul bildspel när cupen är avslutad&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mycket planering och slit för att få ihop till denna cup. Nu är det bara genomförndet kvar :) &lt;br&gt;Vi ledare, spelare och ni föräldrar är de som står för genomförnadet, och tillsammans ska vi skapa de bästa med hela sommaren 2026! Nu åker vi!!! Vi ses i Borlänge på Onsdag :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 18:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8120316/CUPVECKA---</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 16:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8c8693c6-c4aa-b4e2-7f6e-3fdcd4924c38</guid><title>Matcherna mot IFK i morgon </title><description>Hej.&lt;br&gt;I morgon spelar vi 3st matcher mot IFK. &lt;br&gt;Både vi och IFK kommer spela med de lagen som man spelar med under Dalecarlia Cup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har bestämt tillsammans med IFK att vi spelar 3x15 minuter och avslutar varje match att alla får slå varsin straff ( om man vill ) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Klockan 15 kommer vi hålla information ang Dalecarlia Cup inne på Triangelborg. Ska försöka hålla informationen så kort som möjligt. &lt;br&gt;Skriver sedan ut information här på laget för de som inte kan delta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i morgon :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Sverige 🇸🇪 ⚽️ &lt;br&gt;&lt;br&gt;/ ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-20 11:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8119422/Matcherna-mot-IFK-i-morgon-</link><pubDate>Sat, 20 Jun 2026 09:50:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9a7f4e5c-3e16-d19a-f136-e8e2dee4e0e2</guid><title>OBS! Matchen mot Södertälje på Söndag är inställd</title><description>Tyvärr så får inte Södertälje ihop folk söndagens match mot oss! &lt;br&gt;Därför får vi ställa in den matchen och flytta den till hösten då vi inte hinner med den innan sommaruppehållet. &lt;br&gt;Såklart väldigt tråkigt för oss, men inget vi kan rå för.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin helg / ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 09:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8114752/OBS-Matchen-mot-Sodertalje-pa-Sondag-ar-installd</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 07:46:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dfb737c9-bce1-0e04-9bf1-8f98446e4e8c</guid><title>Lagindelning och boende för Dalecarlia Cup </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När vi har spelat matchespel på träningarna senaste veckan så har vi försökt dela upp lagen som vi tänker på Dalecarlia Cup. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Grabbarna vet om det så här kommer info till er föräldrar hur vi har delat in gruppen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag Svart: Sebbe ( MV )  Elisimos Brhane, Julian Arousi, Lionel Arousi, Adrian Jebrail, Thiago Andersson Lindqvist, Efraim Jallo, Nils Boberg, Abdimalik Said, Enzo Brigantini &lt;br&gt;Ledare: Jim och Marcus  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag Vit: Oliver Skantz ( MV ) Naheir Tedros, Jakob Kisswani, Tore Edlund, Mohamed Abdi, Markon Ameha, Emil Carlen, Melwin Jonsson, August Bussler, Jack Boström &lt;br&gt;Ledare: Sebbe och Johan &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag Grön: Anton Axelsson ( MV ) Liam Fardish, Simon Weldeslasie, Hamze Al-Ameri, Ivan Hussein, Gabriel Afram, Noah Pers Barrögård, Sami Sboui, Armel Bakenga, Alex Eriksson, Noah Jonsson &lt;br&gt;Ledare: Mange och Anna Pers ( Noah Pers mamma ) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Reglerna säger att vi inte får ändra på lagen efter ett visst datum om inte särskillda skäl ligger till grund för det. Ett sådant skäl skulle kunna vara om tex 2st i samma lag blir sjuka inför cupen. Då kommer vi att behöva göra om detta. &lt;br&gt;När turneringen väl är startad så kommer vi inte få göra förändringar då vi från nu kommer tävla i de cuper vi deltar i. Vi hoppas och tror såklart att ingen kommer bli sjuk eller skadad till Cupen :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har även fått tilldelad plats för boende under cupen nu. Vi kommer bo och äta alla måltider på Gylle skola. &lt;br&gt;Gylle skola ligger ca 5km från sportfältet så det kommer troligtvis behövas en del hjälp med logistiken till och från skolan under cupen, men det kommer vi lösa fint tillsammans. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt bra vecka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 22:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8113485/Lagindelning-och-boende-for-Dalecarlia-Cup-</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 20:02:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9a4ce4cf-5e3c-66bc-71ac-fc92b0dddc86</guid><title>Träningar fram till Dalecarlia. </title><description>Hej.&lt;br&gt;Vi kommer ställa in träningen på torsdag pga skolavslutning. Vi ställer även in nästa torsdag som är dagen innan midsommar och vi ledare är på annat håll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Så från nu tom Dalecarlia så kommer vi träna. &lt;br&gt;Tisdag 9/6, måndag 15/6, tisdag 16/6 samt måndag 22/6.&lt;br&gt;Sen är det avfärd mot Dalecarlia cup 24/6.&lt;br&gt;Efter det tar vi ett uppehåll. Vi återkommer om när vi kör igång efter sommaruppehållet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;MVH ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 21:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8112717/Traningar-fram-till-Dalecarlia-</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 19:02:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9b831345-d69f-eb7e-1bc4-8c8a36208533</guid><title>Lagfoto ikväll tisdag 2/6 </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ikväll efter träningen kommer vi att ta lagfoto. Det sker inomhus på Triangelborg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill att alla tar med sig matchkläder ikväll så alla ser likadana ut.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Grön matchtröja, matchshorts och svarta strumpor. &lt;br&gt;Målvakterna tar med sig sina målvaktskläder. &lt;br&gt;Det kommer även att tas individuella foton. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Foton kommer man sedan kunna köpa OM man vill, det är helt valfritt. &lt;br&gt;Hu man gör isåfall återkommer vi med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta är något som Triangeln som förening har bokat, så just nu vet jag inte så mycket mer :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses ikväll / Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-02 07:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8108830/Lagfoto-ikvall-tisdag-2-6-</link><pubDate>Tue, 02 Jun 2026 05:47:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">370f7690-ebeb-d3cc-cdb3-a3329722430e</guid><title>Information ang Dalecarlia Cup </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På Söndag 21.a Juni kommer vi spela 3st träningsmatcher mot IFK Eskilstuna. &lt;br&gt;Matchern är på Triangelborg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;IFK Eskilstuna ska precis som vi spela Dalevarlia Cup. Tanken är att både vi och IFK spelar med de lagen vi tänkt under cupen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I samband med de matcherna kommer någon ledare från oss hålla ett informationsmöte ang cupen. Då vet vi vart vi komer bo, spelschema, vilken tid vi samlas i Borlänge mm. Vi håller mötet 15.00 på Triangelborg och hoppas så många som möjligt kan närvara då.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses / Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-28 22:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8106632/Information-ang-Dalecarlia-Cup-</link><pubDate>Thu, 28 May 2026 20:21:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d97ba9fb-d44c-8a5a-a5a5-a4fe1839860f</guid><title>Ingen träning i morgon </title><description>Hej.&lt;br&gt;På grund av match i morgon på konstgräset så ställer vi in den vanliga träningen. &lt;br&gt;Detta pga brist på plan samt ledarbrist när det är match samtidigt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt fin kväll / ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-27 22:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8106035/Ingen-traning-i-morgon-</link><pubDate>Wed, 27 May 2026 20:38:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d03fbbcf-9070-d8b7-5f88-e23efd026d03</guid><title>Flytt av träningar och matcher. </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På grund av att planen på mesta ip är allt för dålig i jämnförelse med vårat konstrgräs så kommer vi att flytta alla träningar och matcher till konstgräset resterande av vårsäsongen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Förstår att det ställer till det lite med kiosken vid matcher. Mennvi får försöka hjälpas åt så det funkar så bra som möjligt ändå. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas verkligen att gräsmattan tar sig ordentligt till hösten så vi kan vara där då.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så redan ikväll så är det konstgräset som gäller. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses / ledarna genom Mange&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 08:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8104921/Flytt-av-traningar-och-matcher-</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 06:39:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7add5bfd-2e58-ec62-5943-9c4ec2bfdd6b</guid><title>Blev lite fel</title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ikväll när jag skulle kalla till matcher så gick det lite fort och fel.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Många har fått 2st kallelser till 2 olika matcher på söndag, men det är är bara 1st som gäller. &lt;br&gt;Jag har själv gått in och satt "kommer ej" på den machen som är felaktig. Så det ska bara finnas 1st att svara på för samtliga, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kalleserna till Fredag och Lördag blev rätt iallafall :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;För att säkerställa så att det inte blir någon miss så skriver jag lagen här till vilken match man spelar på Söndag. &lt;br&gt;Gäller alltså bara de som står nedan. Står du inte med nedan så är du alltså inte kallad till Söndag alls. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag mot IFK Eskilstuna på Balsta &lt;br&gt;Anton Axelsson&lt;br&gt;Alex Eriksson&lt;br&gt;Adrian Jebrail&lt;br&gt;Thiago Andersson Lindqvist&lt;br&gt;Mohamed Abdi&lt;br&gt;Julian Arousi&lt;br&gt;Lionel Arousi&lt;br&gt;Jack Boström&lt;br&gt;P15 Danjel &lt;br&gt;P15 Alexander &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledare: Mange och Jim &lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag mot IFK Mariefred. Spelas på Vasavallen i Strängnäs &lt;br&gt;&lt;br&gt;Oliver Skantz&lt;br&gt;August Bussler&lt;br&gt;Emil Carlen&lt;br&gt;Lawin Raza&lt;br&gt;P15 Pars &lt;br&gt;P15 Theo &lt;br&gt;Melwin Jonsson&lt;br&gt;Armel Bakenga&lt;br&gt;Gabriel Afram&lt;br&gt;Efraim Jallo&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledare Sebbe och Johan Ekroth ( P15 ) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ber om ursäkt för ev förvirring :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses på Torsdag&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 23:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8101305/Blev-lite-fel</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 21:13:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">35a7c5a7-38aa-e8eb-5388-6e443758924c</guid><title>Träning denna vecka</title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att spara ännu mer på gräsplanen så kommer vi hela denna vecka träna på konstgräset på Triangelborg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samma tider som vanligt / ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 13:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8100183/Traning-denna-vecka</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 11:00:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1ec60858-1e40-02c8-64f8-e7e9409641c5</guid><title>Träningstiden i morgon torsdag ändrad.</title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På grund av att flera ledare har andra planer i morgon kväll så kommer vi flytta träningstiden till 15.00 - 16.30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tränar på konstgräset på Triangelborg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ber om ursäkt för sent besked om detta. Men vi tränar hellre en annan tid än att ställa in. :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Passar på att meddela att vi vid Söndagens hemmamatcher kommer spela dessa på Triangelborgs konstgräs. Detta för att planerna på Mesta IP inte är i bra skick samt att det nu kommet mycket regn så vi behöver vila planen så den förhoppningsvis kan vara i bra skick igen om några veckor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i morgon för de som kan och vill. / Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 18:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8097520/Traningstiden-i-morgon-torsdag-andrad</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 16:29:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">da278018-7461-9b6f-0b5f-f247cf5f52c2</guid><title>Träningen ikväll flyttas till konstgräset </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På grund av att våran plan på Mesta är ganska sliten och att den är ganska blöt efter nattens regn så kommer vi flytta kvällens träning till Triangelborgs konstgräs. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses ikväll. / Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 06:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8096072/Traningen-ikvall-flyttas-till-konstgraset-</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 04:37:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c8c1013-f0ab-a9b4-50bb-38f8c2bc7ad9</guid><title>Träningen i morgon Torsdag 7/6</title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I morgon på träningen så finns jag ( Mange ) på mesta från 16.45.&lt;br&gt;För de som vill ha lite extra träning för konditionen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tanken är att de som vill ( och det är självklart helt frivilligt ) får springa en bestämd sträcka i spåret bakom planerna. En sträcka som man själv väljer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag sitter med och antecknar, för de som vill, vilken strecka och vilken tid man får. Målet sedan är att förbättra den tiden man fick nästa gång man springer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag vill understryka att detta självklart är helt frivilligt och endast en tävling med/mot sig själv. &lt;br&gt;&lt;br&gt;För er som vill och kan, ta med löparskor så kör vi igång 17.00.&lt;br&gt;Vi kör detta till ca 17.25 innan vi går på ordinarie fotbollsträning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses i morgon. / Mange&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 20:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8092332/Traningen-i-morgon-Torsdag-7-6</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 18:01:44 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">be0298f6-1eef-b0a2-4803-e71e2e5bcf12</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11869856_medium.png" type="image/png" length="264124" /><title>Klimat runt våra matcher </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta skulle egentligen behövas ta på ett föräldramöte men jag/vi ser behovet av att det kommer ut omedelbart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi försöker lära våra grabbar att spela fotboll, vara förebilder och bete sig som bra människor både på och utanför planen. &lt;br&gt;En del av att lär sig spela fotboll är att acceptera de regler som finns inom fotbollen och framför allt respektera den personen som ser till att regelboken följs... DOMAREN.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag ( Mange ) är så frukstansvärt less på att höra gnället kring hur våra domare dömer. Främst från våra egna spelare, men det förekommer även från föräldrar och annan publik som tillhör Triangeln. &lt;br&gt;Våra domare är i regel tonåringar som kanske precis har börjat döma och är precis som våra killar på upplärning inom sporten. Vissa av domarna kanske till och med drömer om att bli proffisionella domare precis som många av våra grabbar drömer om att bli fotbollsproffs. &lt;br&gt;Domare kommer göra misstag och felbedömningar varje match vi spelar, precis som våra spelare och även ledare kommer ta fel beslut i varje match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ibland möter vi lag där det både från spelarhåll, pubilkhåll och ledarhåll utrycks både verbalt och med kroppspråk så att domaren lätt blir påverkad. Inte lätt för en 14-15 årig domare har hålla sig från att ta felaktiga beslut när vuxna männisor ropar från sidan, antingen från ledarsida eller publik. Jag tycker VERKLIGEN INTE att det är okej, men det får stå för andra lag och deras publk, det är INTE något som vi i Triangeln ska bli förknippade med! Framförallt inte från vuxna ledare och vuxen pubilk. &lt;br&gt;En spelare kan reagera besviket eller frågande, men det tar domaren och vi ledare hand om som i en del av utvecklingen och utbildningen. &lt;br&gt;Dom enda personerna som ska prata med domarna ang beslut som tagits under en match är vi ledare och eventuellt matchvärd. Detta ska då ske efter matchen eller eventuellt i en paus eller spelavbrott. Detta prat skå då vara kontruktivt och ge domaren feedback så han/hon kan lära sig på vägen. Precis som våra spelare gör. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Våra grabbar och motståndare är 11-12 år gammla barn. Spelet kommer bli tuffare och tuffare och det har jag absolut inget emot, tvärt om. Fotboll är en kontaktsport som då och då kommer göra ont. Det är en del av spelet. &lt;br&gt;Vi kommer få frisparkar emot oss och med oss. Det kommer delas ut både gula och röda kort framöver. Det har jag inte heller några problem med, det är en del av spelet. Våra killar kommer bli nedsparkade och knuffade och fult spel kommer förekomma emot oss. Det måste våra spelare lära sig att hantera. Där har vi en ett extremt stort ansvar som både ledare och föräldrar. Det börjar hos oss, Vi ska vara förebilder.&lt;br&gt;Det kommer garanterat även förekomma fult spel även från våran sida. Men då är det återigen upp till främst oss ledare att aggera på det om inte domaren gör det själv.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Med detta sagt så förväntar jag/vi oss att ovanstående saker inte förekommer från Triangelns sida framöver. Det är nog så mycket energi som behövs för att leda dessa grabbar i med och måtgång. &lt;br&gt;Den energi som ovanstående, för mig självklara saker, tar att reda i lägger vi hellre på grabbarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ingen är perfekt, inte vi ledare heller. Men vi ledare lovar att bli ännu och bättre förebilder kring fotbollen och vi behöver er föräldrars support med det. &lt;br&gt;&lt;br&gt; &lt;br&gt;Vi har 3 matcher i helgen där vi har väldigt bra chans att supporta och skapa en bra och trygg stämning kring matchmiljön. &lt;br&gt;Forza Triangeln :) / Ledarna genom Mange &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-05 14:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8091289/Klimat-runt-vara-matcher-</link><pubDate>Tue, 05 May 2026 12:03:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8eee55e0-c5c9-0657-a400-c9cfa2d78bbc</guid><title>Matcher Söndag 10/5 </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;3 matcher på Söndag 10/5.&lt;br&gt;Anmälan till de matcherna har precis skickats.&lt;br&gt;Senaste svar på dessa matcher är Fredag 8/5 12.00. Efter det börjar vi kalla in extra spelare om det skulle behövas. &lt;br&gt;&lt;br&gt;När det gäller träningar och match och man tackar nej så vill vi gärna veta en anleding. Behöver inte vara i detalj, men tex bortrest, sjuk, kalas eller annan idrott etc. Det är bra för oss ledare att känna till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lycka till samtliga på kvällens matcher. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 15:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8090527/Matcher-Sondag-10-5-</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 13:36:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">02b78f81-3674-6ad3-a2e0-15d3d10b9118</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11851480_medium.png" type="image/png" length="241147" /><title>Specialkost Dalecarlia cup </title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi behöver veta vilka spelare som behöver specialkost under Dalecarlia cup.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som har en pojke som har något av följande behov skriver det som en kommentar på detta meddelande. &lt;br&gt;Detta behöver vi har svar på så snart som möjligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fläskfritt&lt;br&gt;Vegetarisk&lt;br&gt;Vegansk&lt;br&gt;Laktosfri &lt;br&gt;Glutenfri&lt;br&gt;Äggfri &lt;br&gt;Mjölkproteinallergi&lt;br&gt;Fiskallergi&lt;br&gt;Sojaallergi&lt;br&gt;Nötallergi&lt;br&gt;Baljväxtallergi&lt;br&gt;Tomatallergi&lt;br&gt;Kokosallergi&lt;br&gt;Kycklingallergi&lt;br&gt;Fröallergi&lt;br&gt;Havreallergi&lt;br&gt;Skaldjursallergi&lt;br&gt;Övrig allergi&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Ledarna &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-20 09:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8079829/Specialkost-Dalecarlia-cup-</link><pubDate>Mon, 20 Apr 2026 07:32:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">55f63d54-f600-c771-0dcb-5e05d7244478</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11850712_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="318508" /><title>Kioskschema samt Matchvärd TIK P14 säsong 2026</title><description>&lt;br&gt; &lt;br&gt;Hej alla härliga föräldrar! :blush:&lt;br&gt;Hoppas ni ser fram emot seriespelsstarten lika mycket som vi gör! I slutet av april drar det äntligen igång och vi har många roliga matcher att se fram emot tillsammans :soccer:?&lt;br&gt;Totalt kommer laget att spela 23 hemmamatcher på Mesta IP, vilket är fantastiskt – och samtidigt innebär det att vi behöver hjälpas åt kring kiosktjänst och matchvärdskap. Därför har vi nu satt ihop ett schema för detta.&lt;br&gt;Det kan hända att ett kioskpass eller matchvärdspass inte alltid sammanfaller med just den match då ens son är kallad. I de fallen gäller antingen att man genomför sitt pass ändå, eller själv ansvarar för att byta pass med en annan förälder. Att endast meddela att man inte kan är tyvärr inte ett alternativ – vi behöver alla dra vårt strå till stacken :muscle:&lt;br&gt;Om du byter ditt pass med någon annan, meddela gärna detta till Madeleine Boberg (073340 58 41) så att rätt person står uppskriven i schemat.&lt;br&gt;När det gäller både kioskvärd och matchvärd ser vi att man är på plats en timme innan matchstart. Kiosken tar lite tid att fixa i ordning och vi vill kunna erbjuda en trevlig och välkomnande kiosk i god tid till matchstart :coffee:?&lt;br&gt;Den som är kioskansvarig ansvarar även för dagens utbud av fikabröd. Det innebär att man själv ser till att det finns fikabröd till försäljning, oavsett om man väljer att baka själv eller att köpa färdigt fikabröd på egen bekostnad.&lt;br&gt;Det kommer att finnas instruktioner, checklistor och färdigpreppade lådor, så det är enkelt att komma in i uppgiften.&lt;br&gt;Om man vet med sig att man inte har hjälpt till i kiosken tidigare är det jättebra (och viktigt!) att ta eget ansvar och t.ex. be någon visa hur det fungerar vid ett tidigare tillfälle, så man känner sig trygg när det väl är ens egen tur.&lt;br&gt;Vi vet att vi alla organiserar oss på olika sätt – familjekalender, mobilpåminnelser eller lappar på kylskåpet :wink: – men det är superviktigt att man noterar sina datum och tar ansvar för sitt uppdrag.&lt;br&gt;Allt detta gör vi för killarna :blue_heart:&lt;br&gt;Det är en fantastisk möjlighet att stärka lagkassan så att de kan åka på fler cuper och fortsätta ha roligt tillsammans på fotbollsplanen.&lt;br&gt;Tack för ert engagemang och för att ni hjälper till – tillsammans gör vi det här riktigt bra! :raised_hands:?&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 19:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8079476/Kioskschema-samt-Matchvard-TIK-P14-sasong-2026</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 17:42:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">40d6453b-8ab8-9dac-0ab8-de8908630302</guid><title>Matcher nästa helg 19/4</title><description>Hej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag kommer vi spela de sista 3 träningsmatcherna innan serien startar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill veta vilka som redan nu vet att man INTE kan spela. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi planerar att skicka ut kallelse för dessa matcher på onsdag kväll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 12:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/TriangelnsIK-P14-Fotboll/News/8074071/Matcher-nasta-helg-19-4</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 10:37:20 GMT</pubDate></item></channel></rss>