• Information och packlista Flygfyren cup

    Vi deltar med två lag på cupen men lagen är ännu inte helt klara och vi återkommer med lagen nästa vecka. Vi spelar våra första matcher fredag 1/8 kl 18.10 samt 19.00. Samtliga matcher spelas på Norrtälje Sportcentrum och varje lag spelar fem matcher. Spelschemat är publicerat på cupens hemsida (norrtalje.cups.nu) och där finns också annan information om cupen. Det finns även en app att ladda ner. Appen heter Flygfyren sommarcup. Tider för matcherna på fredag och lördag kan ni se i spelschemat via hemsidan eller appen. På söndag spelas två matcher, vilka matcher och tider det blir vet vi först på lördag. Tid och spelplan för matcherna kan komma att ändras så kika gärna en extra gång i spelschemat före respektive match så att ni är på rätt plan i rätt tid och hejar på oss. Vi kommer att bo på Rodengymnasiet (Baldersgatan 14,Norrtälje). Vi samlas utanför Rodengymnasiet på fredag 1/8 kl 14.30 för incheckning. Se till att spelarna ätit lunch före samlingen samt har med sig något att äta före eller efter matchen på kvällen. Det ena laget kommer att äta middag kl 17 före sin match och behöver då något att stoppa i magen på kvällen medan de som äter middag efter matchen kan behöva äta något innan matchen. Vi kommer att äta frukost, lunch och middag på skolan. Skicka med frukt/pengar/snacks etc i fall ert barn inte gillar menyn, då det är viktigt att de fyller på med energi för att orka med dagarna. Det finns matbutiker i närheten av vårt boende. MENY: Fredag kväll: Kebabgryta med ris Lördag lunch: Spagetti med köttfärssås Lördag kväll: Kycklingcurry med ris Söndag lunch: Köttbullar och pasta Vi kan komma att behöva lite hjälp av er föräldrar att köra oss mellan spelområdet och skolan för att vi ska hinna med mat mellan matcherna. I de flesta fall räknar vi med att kunna gå mellan områdena tillsammans. Vi kommer att använda oss av vår sms-grupp för snabb kommunikation under cupen. För oss som bor på skola gäller följande: Storleken på våra skolsalar förutsätter att samtliga deltagare har med sig madrass/liggunderlag som är max 80cm Viktigt, då det är ett krav från såväl räddningstjänsten som från skolan. Packlista för cupen: - Madrass (inte bredare än 70-80 cm), sovsäck/täcke, kudde, ev lakan, något att sova i. OBS! Testa din luftmadrass innan den packas ned så du vet att den är hel. - Matchtröja, blå shorts, benskydd, fotbollsstrumpor, fotbollsskor + extra fotbollsstrumpor och shorts om du har. - Torsångs IF träningsoverall om du har. - Vattenflaska - Regnjacka - Tofflor att ha i skolan - Vardagskläder efter väder - Ryggsäck för transport av saker mellan skolan och spelområdet. - Bra skor att promenera i till spelområdet. - Galge att hänga ev. blöta kläder på. - Påse till lortiga fotbollsskor. - Mobilladdare, ev Powerbank. - Pengar - Matsäck/snacks - Ev Sovmask och öronproppar. - Badkläder och handduk. - Necessär med tandborste, tandkräm, saker för att duscha, ev mediciner. Superviktigt att ni märker alla saker med namn så gott det går då de annars lätt kommer att blandas ihop och tappas bort. Vi är många som ska dela på begränsat utrymme. Vi kommer att ansvara för barnen under cupen och de kommer att få förhålla sig till de regler vi sätter upp. När vi samlats på fredagen kommer vi att berätta vilka förhållningsregler vi har. Om ni skulle vilja ta med era barn på något annat när det inte är match så är det helt okej så länge ni meddelar oss. Vi förväntar oss att man är schysst mot sina kompisar, ser till att alla får vara med och ingen hamnar utanför. Vi förutsätter också att man är schysst mot andra lag i cupen, i och kring fotbollsområdet och boendet. Det är även viktigt att alla tar ansvar för att hålla överenskomna tider och visar respekt vad gäller att vara tyst när vi ska sova. Vi kommer kräva att de lyssnar på oss och följer de regler vi sätter upp för att vi ska kunna delta på cupen. Om någon har svårigheter med att följa våra regler och vi upplever att det påverkar laget kommer vi att kontakta berörd förälder. För att vi ledare ska kunna komma i kontakt med barnen är det viktigt att ni lägger till ert barns mobilnummer i laget.se senast 30/7. Se också över att era egna kontaktuppgifter stämmer så vi kan komma i kontakt mer er. Nu laddar vi för cup! Hälsningar, Anna, Thomas, Felix och Sofia P 11-12 ( 2013-14 ) 24 jul 9kommentarer
  • Inför Flygfyren cup

    Hej, Under Dalecarlia cup var det några av spelarna som började prata om Flygfyren cup och att de inte skulle sova på skolan med laget utan med sina föräldrar. Det är såklart okej att delta med laget under dagarna men sova med sina föräldrar. Vi vill gärna veta redan nu om det är någon spelare som bestämt sig för att inte sova med laget eller om det är någon som är tveksam. Det går alltid att testa och bli hämtad om det inte känns bra. Eftersom att vi är två lag anmälda kommer vi att få två skolsalar att sova i och vi kommer att göra klart redan innan cupen vem som sover var. Vi vill att det ska kännas bra och att alla ska få sova med de lagkamrater man känner sig trygg med. Därför vill vi att ni pratar med era barn och återkopplar till mig (Sofia) så snart som möjligt. Skicka ett SMS 073-6146700 eller mejl sofiaskogbergs@hotmail.com och skriv vilka lagkamrater som är viktiga för tryggheten i sovsalen. Det kommer mer information om cupen längre fram men det kan vara bra att redan nu veta om att bredden på madrassen ej får överstiga 80 cm då det är ett krav från räddningstjänsten. P 11-12 ( 2013-14 ) 3 jul 0kommentarer
  • Dalecarlia Cup 2025

    På torsdag drar Dalecarlia igång och vi ser fram emot fyra härliga dagar på sportfältet. Här kommer lite info samt viktigt att tänka på. *Vi är anmälda med två lag i år. Ni hittar indelningen samt alla matchtider i bifogad fil. Alla kommer få spela 7 matcher var och matchtiden är 2x15min. *Samling sker vid respektive plan 30min innan matchstart, med undantag för varje lags FÖRSTA match. Då samlas vi 45min innan. Var noga med att hålla koll vilken plan respektive match spelas på så ni vet vart ni ska. *VIKTIGT att komma ihåg är att det kan vara svårt att hitta parkering, så se till att vara ute i GOD TID så ni inte blir sena till samling. *Vi ledare ansvarar för grabbarna under matcherna. Övrig tid på fältet är det ni föräldrar som bär ansvaret. Vad man gör mellan matcherna är upp till var och en men det vore kul om om man kan heja på båda lagen. *Om grabbarna är kvar på fältet hela dagarna är det viktigt att dom får i sig mat och vätska samt undviker solen emellanåt om det är väldigt varmt. Hör av er om ni har några funderingar. P 11-12 ( 2013-14 ) 21 jun 5kommentarer
  • Visa fler nyheter