﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Timmernabbens IF Seniorlag Damer</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/Timmernabbens_IF_Dam/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">54b1deb3-4fcb-9baf-84c8-2845253ae5c1</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11920498_medium.jpg" type="image/jpeg" length="156688" /><title>Serien har vänt...</title><description>...och vi spelade sista matchen innan uppehållet.&lt;br&gt;Att serien vänder betyder såklart att vi möter Madesjö igen.&lt;br&gt;Denna gången slapp vi konstgräs och fick spela på våran fina Tillingevall. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Madesjö är ett tufft motstånd med individuell skicklighet i laget. Det visste vi på förhand.&lt;br&gt;Men vi startar bra. Släpper inte till mycket.&lt;br&gt;Madesjö gör första efter 16 minuter. &lt;br&gt;Men sen är det ställningskrig. &lt;br&gt;Vi vinner fler första- och andrabollar än vi gjort på hela säsongen. Vilket var underbart att se.&lt;br&gt;Matchen är oerhört jämn i första halvlek.&lt;br&gt;Vi skiftar om lite på planen och får bra träff. &lt;br&gt;Tyvärr märks det tydligt sista fem att vi är trötta.&lt;br&gt;Och i slutsekunderna så lyckas Madesjö göra ett andra mål och vi går till paus med 0-2.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Känslan är ändå att vi är med i matchen i allra högsta grad. Som så många gånger förr denna säsongen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Och vi börjar andra hyggligt. Kändes lite sega i benen. Men efter några minuter kändes ändå som vi fick igång benen lite. &lt;br&gt;Men tyvärr kroknar vi efter ca 65 minuter och börjar komma fel i situationerna. &lt;br&gt;Och det har man inte råd med mot ett lag som Madesjö.&lt;br&gt;Från minut 72 så rinner det iväg. &lt;br&gt;Vi orkar inte stå emot helt enkelt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det uppehåll från matcher fram till augusti. &lt;br&gt;Så nu får det bli till att jobba med konditionen.&lt;br&gt;För så länge vi orkar så spelar vi jämt med dom bästa lagen i serien.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Och som vanligt så finns det bara en väg att gå...Framåt!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 22:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8120480/Serien-har-vant</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 20:48:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e6dae5ca-b248-aca6-df4e-46ddfef04cab</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11916018_medium.jpg" type="image/jpeg" length="294142" /><title>Sen sammanfattning..</title><description>I helgen åkte återigen neråt i Sverige för att lira lite boll. Denna gången mot Rödeby.&lt;br&gt;Och jag har haft lite svårt att sammanfatta det mötet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Den stora grejen inför matchen var att starta den bra. Komma in i det direkt. &lt;br&gt;Och det gör vi. Vi startar riktigt bra.&lt;br&gt;Första 20 minuterna för vi matchen.&lt;br&gt;Sen vänder det lite. Vi släpper in Rödeby i matchen och dom börjar ta över. &lt;br&gt;I matchminut 24 gör dom 1-0 och sen får vi jobba hårt för att komma in i det igen.&lt;br&gt;I minut 42 förvaltar vi ett löst hemmåtpass och kvitterar. Skönt precis innan paus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så känslan inför andra var ändå bra. Vi är med i matchen i allra högsta grad.&lt;br&gt;Men tyvärr tappar vi spelat i andra.&lt;br&gt;Vi bjuder på alldeles för mycket. &lt;br&gt;Blir osäkra, vilket resulterar i att vi blir oerhört långa. Ytorna på mitten blir stora och det nyttjar Rödeby såklart. &lt;br&gt;Det rinner iväg onödigt mycket med tanke på första halvlek.&lt;br&gt;Men vi får ta med oss första. Prata om andra.&lt;br&gt;Och jobba vidare.&lt;br&gt;Det finns bara framåt!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 15:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8117904/Sen-sammanfattning</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 13:51:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a40837f8-389f-8294-7570-d69540a12171</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11907683_medium.jpg" type="image/jpeg" length="234127" /><title>Det går åt rätt håll.</title><description>Ramdala/Kristianopel gled in på Tillinge igår för att lira lite boll med oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kristianopel har stora skadebekymmer och tvingas plocka med fem stycken div 3 spelare. &lt;br&gt;Och redan i första minuten så åker vi på en riktig kalldusch när en av deras div 3 spelare lyckas träffa nätet med ett skott långt utifrån och med nästan ingen vinkel. &lt;br&gt;Och drygt 12 minuter senare är det dags igen för motståndet att utöka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här borde vi kanske börja hänga med huvudet. &lt;br&gt;Men precis som i förra matchen så försöker vi lyfta varandra istället. &lt;br&gt;Och det ändrar matchbilden helt. &lt;br&gt;I resterande dryga 30 minuter av första halvlek så dominerar vi.&lt;br&gt;Vi lirar väldigt fin fotboll och skapar enormt många chanser. Vi borde leda i paus med ett par bollar.&lt;br&gt;Men återigen, precis som förra matchen, så vill inte bollen in.&lt;br&gt;I den allra sista sparken så lyckas dom passera mittlinjen och gör ett tredje mål. &lt;br&gt;Psykologiskt tungt när vi ägt matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra är det jämnare. Men vi fortsätter spela fint. &lt;br&gt;Det svänger lite. Men det känns ändå som vi har ganska bra koll på det.&lt;br&gt;Andra slutar 1-1 och det är vi nöjda med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Slutligen kan man konstatera att det är små detaljer som avgör. Vi måste bli noggrannare i sista fjärdedelen av planen. Och vi måste starta matcherna bättre.&lt;br&gt;Och vi måste bli mer bestämda i vårat egna straffområde. &lt;br&gt;Men vi tar stora steg framåt hela tiden nu.&lt;br&gt;Och jag ser framemot fortsättningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är bara att gasa...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 19:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8113355/Det-gar-at-ratt-hall</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 17:41:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4a33009a-3076-f5de-cacd-00589586d899</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11899111_medium.jpg" type="image/jpeg" length="253126" /><title>Framsteg..</title><description>Jag missade tydligen att sammanfatta förra matchen, men den hoppar vi över nu och går vidare till dagens match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag åkte vi till Åsavallen där Listerby tog emot oss.&lt;br&gt;Så här långt har Blekinge levererat när det gäller inramning runt matcherna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi möts av trevliga matchvärdar och trevliga ledare när vi rullar in.&lt;br&gt;Matchen startar och det tar 8 minuter innan vi ligger under med 1-0.&lt;br&gt;Drygt två minuter senare kom 2-0 och Stefan och jag trodde nog att det skulle börja rinna iväg.&lt;br&gt;Men tvärtom. Vi tar över mer och mer.&lt;br&gt;Ingen hänger med huvudet. Alla pushar varandra. På planen och utanför.&lt;br&gt;Vi rullar boll och skapar chanser på ett sätt vi inte gjort någon gång denna säsongen.&lt;br&gt;Det var riktigt, riktigt kul att följa matchen som ledare idag. &lt;br&gt;2-2 hade varit rättvist i paus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra börjar vi lite på hälarna. Men det dröjer inte många minuter innan vi vaknar igen. &lt;br&gt;Vi fortsätter spela bra och fortsätter skapa.&lt;br&gt;Vi har några som är och snuddar på mållinjen denna matchen och hade kunnat gör både 4 och 5 mål.&lt;br&gt;Men tyvärr vill det sig inte.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan man vara nöjd efter en 4-0 förlust?&lt;br&gt;Ja! Utan tvekan!&lt;br&gt;Vi höjer oss enormt idag.&lt;br&gt;Ja, vi släpper in mål. Men alla på samma sätt. Så det kan vi jobba med.&lt;br&gt;Och ja, vi har svårt att få in bollen.&lt;br&gt;Men även där har vi bra koll på varför vill jag hävda.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar med oss stämningen, inställningen och det fina spelet.&lt;br&gt;Sen jobbar vi vidare med att stänga till bakåt och blir mer kliniska och beslutsamma i avsluten.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi jobbar på och blickar framåt!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 20:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8107880/Framsteg</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 18:03:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ab2a90d9-fb77-e8e9-22e6-2cef1393907a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11883080_medium.jpg" type="image/jpeg" length="251575" /><title>Tungt!</title><description>Oväntat fint väder och härlig inramning vid Nättraby IP denna söndag. &lt;br&gt;Men där slutar tyvärr det roliga.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det går inte att försköna första halvlek.&lt;br&gt;Vi är otroligt svaga första 45. &lt;br&gt;5-0 talar väl sitt tydliga språk så jag behöver inte oroa så mycket om det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra börjar vi ungefär som första. Dom gör tidigt 6-0.&lt;br&gt;Men sen händer något. Vi ligger helt plötsligt helt rätt. Vi rullar boll. Vi skapar. Vi spelar som vi kan och ska.&lt;br&gt;Och varför gör vi det efter 55 minuter och inte från minut ett?&lt;br&gt;Det är något vi måste fundera på var och en. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tar nya tag och kör vidare..&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 18:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8099650/Tungt</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 16:24:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">be986e31-9262-5e75-43e9-b20ca7517f03</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11875023_medium.jpg" type="image/jpeg" length="266198" /><title>Emmaboda hemma.</title><description>Idag tog vi emot Emmaboda på Tillinge.&lt;br&gt;Och tyvärr fortsätter vi i samma bana.&lt;br&gt;Vi har förtvivlat svårt att bygga upp ett eget spel.&lt;br&gt;Antingen stressar vi med bollen eller så sätter vi inte fart på bollen alls.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med det sagt så skapar vi tillräckligt idag för att ha kunnat vinna denna matchen. &lt;br&gt;Men det vill sig inte riktigt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har en del att gå igenom. Men det är bara att fortsätta nöta. Positiv attityd och vilja är vad vi behöver framöver.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 17:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8094795/Emmaboda-hemma</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 15:57:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">abc5ac28-4f7f-6db8-fc21-25e26a318a1c</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11866732_medium.jpg" type="image/jpeg" length="325565" /><title>0-0...</title><description>...känns rättvist idag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi åkte till Trekanten idag för tredje omgången I serien. Solen sken och det kändes som ett taggat gäng i värmen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi startar ganska bra första 15-20.&lt;br&gt;Ligger ganska tight och släpper inte till något vidare farligt. &lt;br&gt;Sen börjar vi slappna av igen. Kliver ifrån situationer istället för att gå in i dom. &lt;br&gt;Slarvar med bollen när vi har den. Planen var minst sagt ojämn, men det var samma för båda lagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra så står vi på hälarna igen. Lämnar för mycket yta. Slår många bollar ut över sidlinjen. &lt;br&gt;Slarvar helt enkelt.&lt;br&gt;Men å andra sidan så kommer inte Trekanten till något vidare farligt heller.&lt;br&gt;Det blev 1-1 i frilägen. 1-1 i boll över ramen på fasta situationer. &lt;br&gt;0-0 var rättvist helt enkelt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Första poängen är bärgad. Det är ett steg i rätt riktning. Nu måste vi fortsätta nöta på träningarna. &lt;br&gt;Bli hungrigare. Vilja mer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-03 18:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8089721/0-0</link><pubDate>Sun, 03 May 2026 16:29:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">35548826-72e5-941a-9bf2-ac3c923fec95</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11861512_medium.jpg" type="image/jpeg" length="258677" /><title>Hemmapremiär</title><description>Igår var det alltså dags för hemmapremiär och årets första match på gräset. &lt;br&gt;Påryd stod för motståndet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Känslan inför matchen var god. Nervös, men positiv.&lt;br&gt;Men vi startar lite stelt. Vi slarvar med bollen och gör det för svårt för oss. &lt;br&gt;I minut 42 får vi en frispark som Kajsa nickar in och vi tar ledningen med 1-0.&lt;br&gt;Tyvärr åker vi på en kalldusch två minuter senare och det är lika när vi går till pausvila.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra ser ungefär ut som första. Vi står på hälarna och agerar för sent. Och fortsätter slarva med bollen. Dom gånger vi rullar bollen som jag vet att vi kan så kommer vi effektivt igenom. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan bättre än så här.&lt;br&gt;Nu gäller det bara att fortsätta ha hög närvaro på träningarna och att vi är noggranna under träningarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Säsongen har bara börjat..&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare..&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 14:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8086341/Hemmapremiar</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 12:23:27 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9b4c29f6-1a8d-7587-a912-073ae589fa37</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11850598_medium.jpg" type="image/jpeg" length="270535" /><title>Seriepremiär!</title><description>Då var dagen här. Dagen vi går in i serien.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Madesjö direkt. Ett lag som förväntas vinna serien i år. Knappast en mjukstart.&lt;br&gt;Sen kyla och konstgräs på det.&lt;br&gt;Men sådan är fotbollen. Det var bara att knyta näven i fickan och köra.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är med ganska hyggligt från start. &lt;br&gt;Ligger ganska bra i försvaret. &lt;br&gt;Men när vi vinner boll så stressar vi och slarvar bort bollen. Det har vi inte råd med mot ett lag som Madesjö. Än mindre på en väldigt liten konstgräsmatta. Omställningar går väldigt fort och dom gör 3 mål innan paus på individuell skicklighet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi pratar om just detta i paus.&lt;br&gt;Och vi gör det bättre i andra. Madesjö fortsätter att föra spelet och skapar många chanser.&lt;br&gt;Men Anna-Lena storspelar i målet och vi rensar effektivt bort returerna. &lt;br&gt;I minut 78 så vinner vi en boll på mitten och Ines kan reducera till 3-1 i sin seriepremiär som seniorspelare.&lt;br&gt;Madesjö gör ett till i slutet av matchen, men vi spelar 1-1 i andra halvlek och tar med oss den till nästa match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är vi igång.&lt;br&gt;Nästa match spelar vi hemma mot Påryd.&lt;br&gt;Hoppas på mycket publik och bra väder när vi gör våran hemmapremiär. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare..&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 18:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8079423/Seriepremiar</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 16:45:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ef7a5195-22fa-e105-d660-000849ce9939</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11829953_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="138679" /><title>Träningsmatch </title><description>Idag var det jacka på, jacka av när Påryd kom på besök.&lt;br&gt;Ibland var det sol och jättevarmt. För att i nästa minut slå om och det var dags för vinterjacka igen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det var en speciell match idag. Vi saknar väldigt många spelare. Så många fick testa nya positioner.&lt;br&gt;Det blir såklart svårt, men vi är inte riktigt påkopplade idag.&lt;br&gt;Vi vinner inte våra dueller. Vi spelar svårt och slarvar med både passningar och mottagningar. &lt;br&gt;Vi känns inte så fokuserade och taggade helt enkelt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Stundtals rullar vi bollen fint och då skapar vi. &lt;br&gt;Men däremellan var det slarvigt.&lt;br&gt;Vi vet vad vi måste jobba med. Så det är bara att ta nya tag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu hoppas vi som vanligt på mycket folk på träningarna så vi kan träna ordentligt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 19:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8065768/Traningsmatch-</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 17:42:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">104a7510-5615-2cc9-61fb-23cb4063a02a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11816932_medium.png" type="image/png" length="1302107" /><title>Toyota Cup, omg. 2</title><description>Så var det dags för andra omgången i cupen. &lt;br&gt;Västervik hemma.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Förra helgen gjorde vi årets första match.&lt;br&gt;Och det var nog ingen som var nöjd efter slutsignalen.&lt;br&gt;Så det var lite nervöst idag. &lt;br&gt;Att vi sedan möter ett förmodat mittenlag i div 2 gjorde inte saken mindre nervöst.&lt;br&gt;Dessutom ställer vi upp på ett helt nytt sätt idag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan matchen pratade vi mycket om hur vi skulle agera där ute. &lt;br&gt;Men också vikten av att komma in i matchen direkt. Det har varit våran svaga punkt.&lt;br&gt;Men idag är det ett helt nytt lag på planen.&lt;br&gt;Vi gör nog den bästa första halvleken vi gjort sedan Stefan och jag tog laget.&lt;br&gt;Vi var påkopplade från första sekunden.&lt;br&gt;Helt fantastiskt att se vad vi har för kapacitet när alla är med från start.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra blir vi lite trötta. Vi gör liten byten och testar lite. Så i andra blir det lite rörigare. Men fortfarande bra. &lt;br&gt;&lt;br&gt;"Den roligaste förlusten jag haft" är ett underbart citat som stämmer väl in på dagens match. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är vi igång. Tyvärr uteslöt Hultsfred sig själva genom att lämna W.O mot Västervik.&lt;br&gt;Så ingen match nästa helg som det ser ut nu.&lt;br&gt;Sen har vi Påryd helgen efter det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar närma oss seriestart. Och med dagens match färskt i minnet känns det bra.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-15 18:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8056235/Toyota-Cup-omg-2</link><pubDate>Sun, 15 Mar 2026 17:05:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a4afcfe0-efb2-4258-f369-6133f1168d7f</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11811674_medium.jpg" type="image/jpeg" length="212084" /><title>Premiär</title><description>Då var dagen här då vi skulle spela årets första match.&lt;br&gt;Rödsle borta och första omgången i Toyota Cup.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Solen sken och det kändes lyxigt att kunna stå utan jacka den 8 mars.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi börjar krampaktigt. Och det funkar inte mot ett ungt lag med många snabba spelare.&lt;br&gt;Vi ligger fel över hela planen och förlorar våra dueller. &lt;br&gt;Rödsle rinner igenom alldeles för lätt och hinner göra 4 mål innan paus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hade samma tendens förra säsongen. &lt;br&gt;Vi hade svårt att komma in i matchen under första halvlek. Det kommer vi inte ha råd med i år och det är något vi måste lösa.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Andra halvlek är mycket bättre. Återigen precis som förra säsongen. &lt;br&gt;Vi ligger tightare, vinner fler dueller och behåller framförallt bollen inom laget. &lt;br&gt;Och då kommer chanserna. &lt;br&gt;Andra halvlek tar vi med oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är vi igång. Första matchen är gjord. Den är sällan bra. Men det är inte nu vi ska vara bra. Det är nu vi ska testa och spela ihop laget. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu väntar tufft motstånd nästa helg då vi ställs emot Västervik. &lt;br&gt;Det är bara att ladda om.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-08 21:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8051813/Premiar</link><pubDate>Sun, 08 Mar 2026 20:15:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4f03121d-14e0-236f-c887-e69bd527e355</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11762919_medium.jpg" type="image/jpeg" length="228059" /><title>Nybro Open</title><description>Idag tog vi oss till Nybro för att visa upp oss på storbildsskärmen. &lt;br&gt;Nybro Open i klassen div 4-5.&lt;br&gt;Det blev inte riktigt som vi tänkt oss. &lt;br&gt;Vi hamnar i tuffaste möjliga gruppen. &lt;br&gt;Madesjö med 6 div 2 spelare. &lt;br&gt;Södra med nästan uteslutande div 3 spelare.&lt;br&gt;Och Södermöre med sina div 3.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi startar mot Madesjö. Mardrömsstart. &lt;br&gt;Inte mycket att säga om den matchen. Madesjö var bättre helt enkelt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Södra i andra matchen. &lt;br&gt;Där ser det betydligt bättre ut. &lt;br&gt;Vi tappar markeringen ordentligt en gång. Och Södra straffar oss.&lt;br&gt;Men vi gör en bra match. Matchen slutar 1-1.&lt;br&gt;Vårat mål görs av Ellie som gör damlagspremiär Idag. Otroligt kul!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Södermöre i sista. &lt;br&gt;Där vill jag påstå att vi äger hela matchen.&lt;br&gt;Men bollen vill inte in.&lt;br&gt;Södermöre har ett avslut på mål. Och gör mål.&lt;br&gt;Vi förlorar med 1-0.&lt;br&gt;Orättvist!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men i vanlig ordning så är det underbart att se denna gruppen ihop.&lt;br&gt;Stämningen och sammanhållningen är fantastisk. &lt;br&gt;Och som ledare blir man oerhört stolt när man återigen ser laget välkomna nya spelare in i gemenskapen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har vi smygstartat säsongen.&lt;br&gt;Toyota Cup och lite träningsmatcher följer.&lt;br&gt;Sen drar vi igång serien 2026.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare! &lt;br&gt;:yellow_heart:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-10 23:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/8018889/Nybro-Open</link><pubDate>Sat, 10 Jan 2026 22:51:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">83efd6f0-bebe-1c74-acaa-50c7d8524dc1</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11649172_medium.jpg" type="image/jpeg" length="174783" /><title>Vilket gäng!</title><description>Idag åkte vi till Bäckebo för säsongen sista match.&lt;br&gt;Äntligen fotboll igen efter alla w.o. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi gör en fin match och resultatet är magiskt. &lt;br&gt;Vi avslutar säsongen med en 12-2 seger. &lt;br&gt;Finns mycket mer att säga om matchen, men jag väljer att fokusera på säsongen som helhet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Allt började redan på försäsongen. &lt;br&gt;Efter cupen så visste vi nog allihop att vi hade goda chanser i år. &lt;br&gt;Men att det skulle gå så här bra...&lt;br&gt;Laget har tränat fint och utvecklingen har varit lysande. &lt;br&gt;Stämningen i laget är nog det bästa jag varit med om under mina dryga 12 år som tränare i olika lag.&lt;br&gt;Tjejerna har krigat för varandra på träningar och matcher hela säsongen. &lt;br&gt;Och det har varit en fröjd att få vara en liten del av detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi går obesegrade genom serien och seriesegern är ett faktum. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Stort tack till alla tjejer för denna säsongen. För erat hårda slit. &lt;br&gt;Stort tack till föreningen och styrelsen för erat stöd.&lt;br&gt;Och sist men inte minst. Stort tack till alla er i publiken för att ni dykt upp på våra matcher, hemma som borta, och givit oss erat stöd från sidan. Det är guld värt! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu njuter vi av SERIESEGERN!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Henke och Stefan&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 20:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7955478/Vilket-gang</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 18:21:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">247c709e-6f44-4ce8-a87c-de7c684cde1a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11621981_medium.jpg" type="image/jpeg" length="168973" /><title>Så var hon tillbaka i målet..</title><description>Våran egna veteran, Anna-Lena. &lt;br&gt;Härligt att se henne i matchställ igen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men vi tar det från början. &lt;br&gt;10:45 var det samling i Rosenfors. &lt;br&gt;Vi kommer dit med nästan full trupp i tron om att vi skulle spela 11-manna. Men vi fick en liten överraskning när vi dök upp och det visade sig att vi skulle spela 9-manna. &lt;br&gt;Bara att kasta startelvan och tänka om.&lt;br&gt;Första 9-manna för säsongen, så det blev lite speciellt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen i sig är inte så mycket att säga om.&lt;br&gt;Tjejerna gör det dom ska. Ganska lågt tempo i värmen, men vad gör det en dag som denna?&lt;br&gt;Bakåt var det helt stängt så vi kunde fokusera på att anfalla. &lt;br&gt;Och trots att vi hade 8 spelare på bänken så kunde vi ge alla speltid. Så det var skönt. &lt;br&gt;Rosenfors hade en massa otur också och tvingades av olika anledningar att kämpa sig igenom matchen med en spelare mindre i slutet. &lt;br&gt;Vi hoppas det gick bra för tjejen som var tvungen att lämna med ambulans. Förmodad astma attack sades det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Och så hade vi henne längst bak. &lt;br&gt;Anna-Lena hade inte mycket att göra, men det hon hade löste hon galant. Och så snackar hon i 90 minuter. Det är en styrka. &lt;br&gt;Kul att laget kunde hjälpa henne att hålla nollan idag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har vi tre viktiga matcher kvar på säsongen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-06 18:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7936349/Sa-var-hon-tillbaka-i-malet</link><pubDate>Sat, 06 Sep 2025 16:58:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6b092d5a-87ed-e315-07e1-73b861e07b3a</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11603404_medium.jpg" type="image/jpeg" length="180162" /><title>Svårslagen start efter uppehållet.</title><description>Ett mycket trevligt gäng från Bäckebo dök upp idag och så var vi igång igen. &lt;br&gt;Även om det satt långt inne.&lt;br&gt;Regnet öste ner och åskan dånade på avstånd med en kvart kvar till matchstart och det var tveksamt om matchen skulle gå att starta på utsatt tid.&lt;br&gt;Men som tur var drog åskan åt rätt håll och domaren blåste igång matchen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi startar lite knackigt första 20. &lt;br&gt;Det är kanske inte så konstigt efter ett ganska långt uppehåll från matchspel. &lt;br&gt;Men sen tar vi tag i det och släpper aldrig taget.&lt;br&gt;När vi rullar boll så är vi oerhört svårstoppade.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Slutresultatet talar återigen sitt tydliga språk.&lt;br&gt;Siffrorna 8-2 lyste på tavlan när 90 minuter passerades och matchen var över.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som jag skrev i rubriken så är det en svårslagen start efter uppehållet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-21 21:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7923795/Svarslagen-start-efter-uppehallet</link><pubDate>Thu, 21 Aug 2025 19:41:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7e5155eb-1cf5-9735-bca0-a68480f16af5</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11567774_medium.jpg" type="image/jpeg" length="223245" /><title>Oslagbart..</title><description>Det är precis vad detta laget är om dom spelar som igår. Oslagbart!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag packade in väskan och regnjackan i bilen. Slängde in min fina dotter och min minst lika fina tränarkollega och så åkte vi ner mot Rinkabyholm för att ta oss an Hossmo. &lt;br&gt;Kändes som regnet hängde i luften och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan matchen pratade vi i princip ingenting med laget. Ingen taktik iallafall. Bara om det mentala. Inställningen. Det som gjorde att vi spelade så bra i början på säsongen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen börjar och vi petar in 1-0 efter ca 1,30. &lt;br&gt;Hyfsad start. :wink:&lt;br&gt;Sen går vi ner oss lite i 8-10 minuter medans dom grå molnen fortfarande var på himlen. &lt;br&gt;Men sen var det vår match. &lt;br&gt;Molnen försvann på himlen. Solen började skina.&lt;br&gt;Och tjejerna med den. &lt;br&gt;Vi brukar ha svårt första 45.&lt;br&gt;Men inte nu. Inte ens nära. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mål efter mål rullar in.&lt;br&gt;Vi vinner våra dueller. &lt;br&gt;Håller tätt bakåt. &lt;br&gt;ALLA tar sitt ansvar. &lt;br&gt;En fröjd att titta på. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen slutar hela 10-0 i våran favör. &lt;br&gt;Med bud på fler.&lt;br&gt;Vi kliver förbi Hossmo upp i ledning i tabellen igen. Detta trots en match mindre spelad.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är med ett leende man skriver detta.&lt;br&gt;Och nu längtar man redan efter nästa match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-26 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7901587/Oslagbart</link><pubDate>Thu, 26 Jun 2025 17:13:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5150acaa-dbad-11a4-2417-4f0c959fce6d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11562825_medium.jpg" type="image/jpeg" length="258826" /><title>Kryss.</title><description>Det har tagit mig några dagar att komma till skott för att sammanfatta matchen borta mot R/M.&lt;br&gt;Men nu gör jag ett försök.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som rubriken lyder så slutar matchen med ett kryss. 4-4 skrivs in som slutresultat.&lt;br&gt;Ett resultat som fick R/M att jubla. Och det ska dom. Vi gör en svag insats denna gången.&lt;br&gt;Trots det så leder vi matchen med 4-1 vid ett tillfälle i andra. &lt;br&gt;Men R/M gör tre mål på lika många minuter och 4-4 är ett faktum. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi pratade om matchen på träningen senast.&lt;br&gt;Och precis som tjejerna sa så kommer vi aldrig in i matchen. &lt;br&gt;Vi kan mycket bättre än så här. Ingen tvekan om saken.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men det är på inget sätt nattsvart.&lt;br&gt;Vi är fortfarande obesegrade. Och vi har allt i egna händer.&lt;br&gt;Det är bara att nollställa och hitta tillbaka till vårat spel. &lt;br&gt;Hög träningsnärvaro och rätt inställning är vad som behövs nu. &lt;br&gt;Hossmo på onsdag blir spännande. &lt;br&gt;Då hoppas och tror jag att vi kommer med en helt annan inställning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-06-21 08:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7898534/Kryss</link><pubDate>Sat, 21 Jun 2025 06:13:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">68105435-4fbd-604e-8b29-146a32a76e94</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11536271_medium.jpg" type="image/jpeg" length="228909" /><title>Dyrköpt trea!</title><description>Sitter här och är lite irriterad eftersom jag redan sammanfattat denna matchen en gång. Men det försvann och jag får göra ett nytt försök. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Högsby borta idag. &lt;br&gt;Vi kom dit och drog på oss dom gula strumporna för första gången denna säsongen och klev ut på planen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hela första halvlek är konstig. På många sätt.&lt;br&gt;Man hade kanske önskat sig en frispark eller två.&lt;br&gt;Men utöver det så gör vi en ganska svag halvlek. Vi är segstartade och det är något vi måste jobba med och lösa.&lt;br&gt;Vi ger bort för många bollar och vinner för få dueller.&lt;br&gt;Men trots detta så går vi till halvtidsvilan med en 1-0 ledning. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I andra följer vi traditionerna och kommer ut som ett nytt lag.&lt;br&gt;Vi vinner duellerna. Vi rullar boll. Kanske på det bästa sättet denna säsongen. &lt;br&gt;Och vi gör mål.&lt;br&gt;Sagt det förr, säger det igen. Tjejerna ger ALDRIG upp! &lt;br&gt;Med drygt 6 minuter kvar går vi bort oss lite och bjuder på ett mål.&lt;br&gt;Och minuten efter kommer anledningen till varför det var en dyrköpt seger. &lt;br&gt;Alice skadar foten och blir liggandes. &lt;br&gt;Detta tar Högsby vara på och gör 2-4.&lt;br&gt;Målet är skitsamma. Men skadan är fruktansvärt tråkig.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tre poäng och fortsatt obesegrade.&lt;br&gt;Nu hoppas vi att Alice är på benen snabbt.&lt;br&gt;Och att dom andra tjejerna som krigade på trots smärta hinner vila och läka innan nästa batalj.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-05-30 22:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7885173/Dyrkopt-trea</link><pubDate>Fri, 30 May 2025 20:43:01 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e244aada-228e-cff3-e6e5-e27a3acf9b67</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11526208_medium.jpg" type="image/jpeg" length="241010" /><title>Hjärtinfarkten var nära.</title><description>Det var inte långt ifrån att hjärtat stannade och man hade blivit liggandes i Bäckebo i onsdags kväll.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter tjejerna bytt om och jag gjort av med dom sedvanliga tejprullarna så klev vi ner längs den långa trappan ner till planen. &lt;br&gt;Det var en taggad trupp, men kanske lite mer nervöst än vanligt på vissa håll.&lt;br&gt;Vi saknade väldigt många och några av tjejerna fick spela på positioner dom aldrig spelat på förr.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Domaren blåste igång matchen och vi var igång. &lt;br&gt;Det var stundtals lite rörigt i första. Vi hamnar lite fel i positionerna. Men det kunde vi ganska enkelt styra upp från båset. Dom lyssnade och justerade.&lt;br&gt;Första ser ganska bra ut.&lt;br&gt;Vi leder matchen med 2-0 i paus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När andra startar så har Bäckebos mycket trevliga ledare gjort om lite i laget och det ställer till det för oss. I matchen mellan ledarna så kontrar vi med att ändra om lite själva. Och det ger fin effekt.&lt;br&gt;Men vi slarvar lite för mycket. Petar lite för mycket. Och Bäckebo gjorde motsatsen. &lt;br&gt;Med ett par minuter kvar så står det 4-4 på tavlan. &lt;br&gt;Men som jag sa till tjejerna igår så har dom något som jag beundrar. &lt;br&gt;Det är så oerhört lätt att hänga med huvudet när man tappar en ledning. Än värre när man tappar ledningen tre gånger.&lt;br&gt;Men inte dom här tjejerna. &lt;br&gt;Dom krigar med huvudet högt i 90 minuter oavsett resultat.&lt;br&gt;Och med minuten kvar så lyckas vi trycka in 5-4.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vinna stort är kul. Vinna med 5-4 i slutminuten är underbart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag har skrivit det förr, men jag skriver det igen.&lt;br&gt;Det är ett underbart gäng man får äran att försöka leda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör vidare...&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-05-23 09:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/Timmernabbens_IF_Dam/News/7879671/Hjartinfarkten-var-nara</link><pubDate>Fri, 23 May 2025 07:48:28 GMT</pubDate></item></channel></rss>