• Kiosk och sekretariat 23/24

    Fördelningen mellan kiosk och sekretariat efter önskemål. Om ni inte kan ert datum så ansvarar ni själva att byta med någon. Samling för kiosk och sekretariat samtidigt som killarnas matchsamling. Lördag 7/10 Kiosk: Alex Sekretariat: Charlie, William Lördag 28/10 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Dante, Charlie Lördag 11/11 Kiosk: Salman, Eric Sekretariat: Dante, William Lördag 25/11 Kiosk: Aymin, Salman Sekretariat: Charlie, Dante Lördag 16/12 Kiosk: Alex, Eric Sekretariat: William, Dante Lördag 13/1 Kiosk: Rahand, Salman Sekretariat: Dante, William Lördag 20/1 Kiosk: Eric, Aymin Sekretariat: Dante, Charlie Lördag 3/2 Kiosk: Salman, Alex Sekretariat: Dante, William Lördag 17/2 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Charlie, William Lördag 16/3 Kiosk: Rahand, Salman Sekretariat: Charlie Söndag 24/3 Kiosk: Rahand, Aymin Sekretariat: Charlie, William, Alex P-10/11/12 2 okt 2023 0kommentarer
  • Minnesanteckningar från föräldramötet

    Vi har fått ett tillskott i tränarteamet. Oscar Mattsson kommer att hjälpa på träningarna under säsongen. Vi är anmälda i en serie anpassad för spelare födda 2011. - Spel 5 mot 5 istället 4 mot 4 som det hade varit i en serie anpassad för spelare födda 2012. - Resultat och tabell används. - Högre krav på tävlingsadministration med matchprotokoll. Matchsekretariatet kommer få större ansvar under säsongen. - Matchprotokoll ska föras. - Matchtavlan ska uppdateras med mål och utvisningar utöver tiden. - Vi försöker få till en genomgång av sekretariatet under en träning v.40 av Henrik G. Tidpunkt meddelas via sms-gruppen. Det är annars möjligt att öva under träningar. Kiosk - Ska bemannas under hemmamatch precis som tidigare säsonger. Försäljning - Frida G fortsätter som försäljningsansvarig. - I dagsläget vet vi inget om föreningen har några planerade försäljningar men förra året var det bingolotter till uppesittarkvällen samt kalendrar. Föräldrarnas ansvarsområden - Sekretariat, kiosk och försäljning. - Maria S ansvarar för schemaläggningen. Att ta arbetspass på frivillig basis uppmuntras. - Föräldrar ansvarar själva för att byta pass vid förhinder. - Det är viktigt att det finns bemanning på alla roller och att föräldrarna hjälper varandra för att få sekretariat och kiosk att fungera. Ledarna lägger fokus på den stundande matchen efter alla utrymmen låsts upp. - Ordna med bokningar till bortamatchen på Åland 27/1. https://www.innebandy.se/uppland/tavling/spela-match-pa-aland - Svara på kallelser. Krav och mål - Spelarnas utvecklingskurva fortsätter, vi ökar nivån successivt säsong för säsong. - Målsättning att lära sig spelets roller, där vi i 5 mot 5 introducerar “centerrollen”, och grundläggande strategier i spelets olika skeden. - Alla gör så gott de kan på träning och match. - Alla visar respekt för medspelare, tränare, motståndare, domare, olikheter, tider, osv. Träning - Måndagar kl. 17:30-18:30 tränar vi själva. - Onsdagar kl. 17:00-18:30 tränar vi tillsammans med P10/11 som förra säsongen. - Inget krav på att frånvaroanmäla i sms-grupp inför träning. Match - Kallelser kommer skickas ut efter onsdagsträningarna till helgens match och besvaras senast torsdag vid midnatt. Under fredagen kommer matchtruppen registreras i Ibis. - Samling 45 minuter före match på arenan, d.v.s. ingen organiserad samåkning till bortamatcher. - Föräldrar besvarar inte kallelser förrän det löst sig med skjuts till matchen. - Matchtröja delas ut inför första matchen och behålls under hela säsongen. - Spelarlicens måste lösas före första matchen. Betalning måste ske senast torsdag v.40 för att få spela första matchen. Ytterligare betalningsinformation kommer. P-10/11/12 28 sep 2023 0kommentarer
  • Klubbkväll med Klubbhuset 27/9

    Som traditionen brukar vara så är innebandyn på väg att starta för många lag när vi får besök av klubbhuset. Onsdag 27/9 mellan kl 17.00 - 19.00 finns klubbhuset i Aspenhallens kafeteria. Då kommer man kunna köpa nya träningsoveraller och träningskläder. Klubbor och en massa annat kommer oxå att säljas. Gällande profilkläderna har de fasta rabatterade priser så där blir det ingen mer rabatt utan det priset som står i profilen som gäller. 25% rabatt på klubbor och skor oavsett märke. Sen 20% på resterande sortiment. Vill man ta en titt på vilka kläder och annat som kommer att finnas med 27/9 hittar man det under dokument - föreningsprofil Salming och sedan klicka på klädprofil 23/24. Missa inte detta tillfälle. Välkommna till Aspenhallen och kafeterian 27/9. P-10/11/12 21 sep 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter