• Styrelsen informerar!

    Hej Nu har styrelsen sammanträtt för sista gången i år. Vi är alla väldigt stolta över att få företräda en så bra förening! Styrelsen representerade TIF på Dunrossdagen i Göteborg. Ni vet trycket vi alla har på magen och som står för våra värderingar och fair play! Här vart vi i TIF:en uppmärksammade på vilket gott jobb vi gör med vårt värdegrundsarbete och vi till och med seglade om de som legat i topp tidigare. Tack alla ledare för att ni förverkligar vår värdegrund! Under dagen fick vi också lyssna till forskare och psykologer om barns motivation, vårdnadshavares roll som supporters och framförallt träffa andra klubbar och höra om deras framgångar och utmaningar. Vi märker att vi inom TIF har bland de lägsta träningsavgifterna i landet och begär mindre insatser från vårdnadshavare i försäljning av bingolotter och att sköta kiosken. Vi fick också med oss tips om att exempelvis sälja avlagda idrottsredskap och kläder genom återvinningsdagar - något vi ska ta med oss inför nästa år. SPORTSADMIN - vi byter från laget.se till SportAdmin i januari 2024 och ledare (minst en, men helst alla i laget) behöver ha genomfört utbildningen som styrelsen håller i för att kunna importera serien, kalla till träningar och match och se sin lagsammanställning. Sista tillfället är 14 december 2023.Anmäl er här! Till sist vill vi önska er en GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR fyllt med massor av energi och spelglädje för innebandy, handboll, barngymnastik och fotboll även 2024, tillsammans är vi TIF:en!!! /Styrelsen Ledare 7 dec 2023 0kommentarer
  • Tillvägagångssätt för matchflytt

    Tillvägagångssätt i korta drag för matchflytt i innebandy och fotboll: 1. Leta efter ledig hall- eller plantid i Rbok 2. Kontakta motståndare för överenskommelse om ny matchtid 3. Boka då ”Reservera tid för matchflytt” i Rbok 4. Finns det ingen lämplig tid under helgen försök att lägga er match på er egen träningstid (ni kan då behöva norpa lite tid från lagen före /efter) 5. Gör matchflytten efter ök med motståndarna i IBIS eller på Worddokument för fotbollen (blankett finns på StFFs hemsida) Det kan vara svårt att hitta ledig hall- eller plantid under helgen. Vi vet alla att det är stor hallbrist i kommunen. Kan också vara så att motståndarna är lite ”besvärliga” och inte kan komma på föreslagen egen träningstid. I dessa fall kommer man att behöva lägga en seriematch på någon utav era övriga lags träningstider. Här är det då superviktigt att ni för kommunikation mellan varandra och meddelar att ”Hej, vi har gjort allt vi kan för att hitta en lämplig matchtid men det har varit svårt av olika anledningar. Vi kommer därför att behöva ta er träningstid den ex 17 dec kl 14-15.30”. Fotbollen har med sina två konstgräsplaner lite lättare att hitta ledig plantid medan det är svårare på innebandysidan då vi endast har en hall. På föreningens första sida finns en gemensan kalender där man kan se alla lagens träningar, seriematcher eller övriga aktiviteter. Kontaktuppgifter till er alla ledare finns på era lagsidor under truppen och/eller kontakt. Jag finns också alltid behjälplig. (Kommunicera med varandra om man önskar åka på cup, träningsläger mm under icke huvudsäsong-viktigt om man vet att flertalet spelare dubbelidrottar i TIF) Glöm inte bort ett vi är en förening som ska samarbeta mellan sektionerna! Det mesta går att lösa…via kommunikation! Ledare 4 dec 2023 0kommentarer
  • Vecka 48

    Förening*Bingolotter *Bingolotter Alla frågor som rör Bingolotterna riktas direkt till föreningens kassör Ulrica Nilsson och inte till mig på kansliet. Ulrica nås via ub.carlsson@telia.com. *Sportadmin Ett utbildningstillfällen kvar av den obligatoriska utbildningen för alla ledare i Sportadmin, BOKA HÄR! *Rbok, kommunens bokningssystem Rbok är helt stängt för bokning/inloggning i helgen pga IT-tekniskt arbete. *Felanmälan Kommunen har skapat nya rutiner och vill att vi gör alla felanmälningar som rör ute-och innemiljön kring våra idrottsanläggningar via felanmälan, även länkat längst ner i alla veckobrev. Vid akuta fel i våra idrottshallar ringer vi givetvis Fastighetsjouren på tel 08-22 03 95. *Kansliet Kvällsöppettider på kansliet i Tungelstahallen kl 16-20: 5 dec 11 dec 19 dec *Menstruation och fotboll (riktar sig givetvis till innebandyn och handbollen också) För att få mer kunskap kring ämnet menstruation och träning kan ni ledare klicka in här för att få handledning kring hur ni bättre kan lyfta detta ämne med era tjejer. Finns en kurs för de lite yngre tjejerna och en för de äldre som fotbollsförbundet tagit fram. *Fler fysiskt aktiva på äldreboenden och LSS Kultur- och fritidsförvaltningen i Haninge har startat upp en dialog med Social- och äldreförvaltningen om hur vi kan samarbeta i syfte att få boende på äldreboenden och boenden inom LSS mer fysiskt aktiva. Dessa målgrupper har det svårt, av olika anledningar, att ta sig till föreningarnas verksamheter. Därför finns en tanke om att vi föreningar skall kunna besöka de olika formerna av boenden. Aktivitet ute på boende kan vara allt från att visa upp vår verksamhet, engagera boende att delta i lämplig aktivitet etc. Är någon utav er, spelare eller föräldrar intresserade av att besöka boenden och göra aktiviteter för brukarna och/eller vara på plats och göra aktiviteter som gör att boende med någon form av funktionsvariation får mer kunskap om oss i Tungelsta IF så kontaktar ni mig för mer info senast söndag 17 december. Ni kan också direkt rikta era frågor till enhetschef Richard Wendt på Kultur – och Fritidsförvaltningen via richard.wendt@haninge.se. INNEBANDY *Förbundets hemsida. FOTBOLL *Anmälan seriespel 8-12 år Kontakta och för dialog med fotbollsradet@tungelstaif.se kring er anmälan som ska vara dem tillhanda senast söndag 21 januari. Tips och vägledning kring er anmälan läser ni mer om här. *Anmälan seriespel 13-19 år Kontakta och för dialog med fotbollsradet@tungelstaif.se kring er anmälan som ska vara dem tillhanda senast söndag 24 december. Tips och vägledning kring er anmälan läser ni mer om här. *Tränarutbildning Boka in 9/3 och 6/4 i era kalendrar då vi arrangerar SvFF D på hemmaplan-oavsett vilken utbildning du väljer framöver startar det med denna kurs. SvFF D ersätter gamla C-diplom. Mer information kommer framöver. *Förbundets hemsida. BARNGYMNASTIK *Förbundets hemsida. HANDBOLL *Handbolls VM Glöm inte sätta på tv:n (TV 6 och Viaplay) kl 20.30 ikväll då damerna går in i VM och spelar sin premiärmatch mot Kina. *Förbundets hemsida. STÅENDE PUNKTER VARJE VECKA *Glöm inte att avboka era tider som inte ska nyttjas i Rbok *Gemensamma utrymmen är allas ansvar att hålla ordning i *Närvaroregistrera alla era aktiviteter i laget.se *Råden: fotbollsradet@tungelstaif.se innebandyradet@tungelstaif.se *Kansliet: kansliet@tungelstaif.se 08 500 316 40 Telefontid månd-torsd 10-15 *Fastighetsjouren, kommunens inomhushallar tel 08-22 03 95. *Felanmälan som rör våra ute-och innemiljöer kring våra idrottsanläggningar görs här. Ledare 1 dec 2023 0kommentarer
  • Påminnelse boka träningar under jullovet

    Påminner om möjligheten till att boka träningstider i inomhushallarna under jullovet 22 december-7 januari. Under jullovet är inomhusanläggningarna vanligtvis stängda då kommunen genomför städning och underhåll av lokalerna. Observera att Lidahallen inte är bokningsbar utan stängd under hela lovet. Följande inomhusanläggningar är bokningsbara under jullovet: Brandbergshallen Dalaröhallen Ribbyhallen Budosal Lyckebyhallen Lyckebyskolans gymnastiksal Torvalla träningshall Tungelstahallen Vikingahallen Åbyhallen Vega Aktivitetshus håller stängt 23–26/12, 31/12–1/1 samt 6/1 Torvalla Sportcenter har öppettider enligt hemsidan. För att kunna planera in städning och tillsyn av lokalerna behöver kommunen därför få in era bokningsförfrågningar för jullovet senast den 1 december. Efter detta datum kommer de att stänga Rbok för bokning under lovet. Inga bokningsförfrågningar kommer alltså att godkännas efter 1 december. Ni gör era bokningsförfrågningar i Rbok. Ledare 28 nov 2023 0kommentarer
  • Vecka 47

    Förening *Tungelstahallen Status hallgolv i Tungelstahallen: -Lagningarna av golvet blev klara igår -Grundlig städning utförs idag -Imorgon lördag målas linjer där nytt golv lagts -Torkdag söndag -Kör bara kör med ordinarie träningar och matcher fr måndag 27 nov *Bingolotter Alla frågor som rör Bingolotterna riktas direkt till föreningens kassör Ulrica Nilsson och inte till mig på kansliet. Ulrica nås via ub.carlsson@telia.com. *Sportadmin Två utbildningstillfällen kvar av den obligatoriska utbildningen för alla ledare i Sportadmin, BOKA HÄR! *Rbok, kommunens bokningssystem Rbok är helt stängt för bokning/inloggning helgen 2-3 december pga IT-tekniskt arbete. *Felanmälan Kommunen har skapat nya rutiner och vill att vi gör alla felanmälningar som rör ute-och innemiljön kring våra idrottsanläggningar via felanmälan, även länkat längst ner i alla veckobrev. Vid akuta fel i våra idrottshallar ringer vi givetvis Fastighetsjouren på tel 08-22 03 95. *Trygghetsvandring Sista dag att önska antal pass inför Trygghetsvandring 2024 är idag via mail till mig. Jag i min tur behöver önska antal pass hos kommunen. Kort sammanfattning: -Väskan med röda västar hämtas ut i Klubbis eller på kansliet samma vecka som vandringen är. Där i finns röda västar som föräldrarna ska ha på sig, instruktioner för återrapportering samt ett litet första hjälpen kit. Väskan återlämnas närmaste vardagen efter vandringen. -Föräldrar (helst, ni ledare gör så mkt annat) vandrar 3 och 3. -Tid, föräldrarna vandrar ca 3-4 timmar/pass där ungdomarna gärna samlas såsom vid IP, Tungelsta station, kyrkan, Tungelsta skola, Lillgården mfl platser. Syftet med vandringen är att skapa trygghet för ungdomarna och vara vuxen förebild. -Ni lag blir tilldelade de antal pass ni önskat fördelat på fredagar och/eller lördagar från mars månad till november med uppehåll för sommarlov. -Obligatoriska vandringar som vi skrivit kontrakt på är Valborg, skolavslutningen och Halloween (givetvis kommer dessa dagar fördelas på olika lag). -Efter avslutat vandringspass ska man rapportera in kvällen med ett par korta rader på nattvandring.nu och till mig. -1800 kr/pass utbetalas efter inrapportering. *Värdegrund 2.0 Värdegrundsansvarig håller på att arbeta fram en mall/återrapport för redovisning som ni alla ska fylla i efter att ni utfört era värdegrundsövningar. Värdegrundskitten ligger rakt fram i Klubbis på IPn och i väskorna finns olika förslag på samarbetsövningar anpassade för olika åldrar. Meddela mig efter att ni genomfört er värdegrundsaktivitet (kan tex göras på en utav era träningar) så ska ni få mallen skickad till er. Fyll i mallen/återrapporten och skicka åter till mig tillsammans med lite bilder och/eller videos. Efter godkänd återrapport görs en utbetalning till lagkassan om 200kr/spelare som deltagit vid aktiviteten. Viktigt att ni närvarorapporterar värdegrundsaktiviteten i era kalendrar på laget.se eller i Sportadmin efter årsskiftet. *Kansliet Kvällsöppettider på kansliet i Tungelstahallen kl 16-20: 27 nov 5 dec 11 dec 19 dec Kansliet kommer att önska er trevlig helg kl 12.00 på fredagar (kör ju långpass en dag i veckan). Så försök vara ute i god tid med era ärenden till mig på fredagar. INNEBANDY *Shyssta cupen Stort tack till våra matchledare och innebandyrådet som i lördags arrangerade en lyckad Shyssta cupen i Ribbyhallen. 24 matcher spelades totalt i åldrarna P/F 2015/16. *Förbundets hemsida. FOTBOLL *Tränarutbildning Nu har vi fått klart med StFF om att arrangera SvFF D på hemmaplan-oavsett vilken utbildning du väljer framöver startar det med denna kurs. SvFF D ersätter gamla C-diplom. Jag återkommer med datum snarast möjligt men det blir någon gång i mars/april 2024. Utbildningen är vid två tillfällen med ca tre veckors mellanrum då man gör lite "hemuppgifter" däremellan. Mer info om utbildningar finns att läsa här. *Förbundets hemsida. BARNGYMNASTIK *Förbundets hemsida. HANDBOLL *Förbundets hemsida. STÅENDE PUNKTER VARJE VECKA *Glöm inte att avboka era tider som inte ska nyttjas i Rbok *Gemensamma utrymmen är allas ansvar att hålla ordning i *Närvaroregistrera alla era aktiviteter i laget.se *Råden: fotbollsradet@tungelstaif.se innebandyradet@tungelstaif.se *Kansliet: kansliet@tungelstaif.se 08 500 316 40 Telefontid månd-torsd 10-15 *Fastighetsjouren, kommunens inomhushallar tel 08-22 03 95. *Felanmälan som rör våra ute-och innemiljöer kring våra idrottsanläggningar görs här. Ledare 24 nov 2023 0kommentarer
  • Bingolotter hämtas ikväll 19-20

    Hej hej. Nu börjar det komma in en hel del frågor kring Bingolotterna. Det är föreningens kassör Ulrica Nilsson som är ansvarig för denna aktivitet och alla frågor riktas direkt till henne via ub.carlsson@telia.com. Mer information får ni givetvis ikväll också utav Ullis då ni alla seriespelande lag skall hämta ut era lotter mellan kl 19-20 på kansliet i Tungelstahallen. Fortsatt trevlig dag!!! Ledare 20 nov 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter