• Vårens försäljningsaktivitet!

    Då var det dags för vårens försäljningsaktivitet! Vi kommer att köra en favorit i repris med Kakservice, så ni känner igen er. Gott, lättsålt och bra med stålar till tjejernas lagkassa. Vi tänker att alla minst ska sälja 15 enheter. Varje enhet säljs för 70 kr där vår vinst uppgår till 33 kr. Det finns en möjlighet att ”köpa sig fri” och då är den summan 600 kr. Den summan ska swishas till mig (Jonas Berglund på 070-6189809) senast den 31 mars. På onsdagens uppstartsmöte delas kataloger ut med info ut till tjejerna. Se till att ta del av den informationen. Kan man inte komma på den kan man hämta katalog hos Agnes Nilsson (Travvägen 51). Allt finns digitalt ska tilläggas. Vi sätter 7 april som sista säljdag och då måste sista registreringarna göras. All registrering sköts digitalt. För att komma igång redan nu så går ni in på vår försäljningssida och skapar en användare via länken kakservice.se/minasidor/LIGORY Fredrik (Agnes pappa) har koll på det praktiska runt kakförsäljningen. Skriv här eller kontakta Fredrik på 073-047 57 61 om ni har funderingar. //Jonas B F-12 11 mar 2kommentarer
  • Uppstartsmöte för tjejerna inför säsongen 2024

    Hej Onsdag den 13e mars 18.30 - 20.00 bjuder vi ledare till uppstartsmöte för tjejerna på Sherpas kontor(Skeppargatan 23). Vi kommer gå igenom vad som är tänkt i år gällande serien, planerade cuper, förändringar i laget, hur vi tänker kring årets träningar samt att de sjävla ska få sätta upp mål och förväntingar inför året. Vi kommer skicka ut en kallelse till detta också. Kom ihåg att skriva ut - fylla i - skicka nedan dokument till info@sunnanask.se ,alternativt lämnas det direkt till kansliet alternativt till mig nästa onsdag. Detta är en spelarregistrering som är obligatorisk för året: https://www.svenskfotboll.se/4af270/globalassets/svff/dokumentdokumentblock/tavling/spelarovergangar/registrering-av-fotbollsspelare-ungdom.pdf Väl mött! //Ledarna F-12 4 mar 1kommentar
  • Info belastningsregister

    Sunnanå SK har sedan 2019 policy att samtliga med ett ansvar som ledare inom föreningen ska visa upp ett utdrag ur belastningsregistret gällande ”arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg”. Syftet med detta är att vi vill främja en säker och trygg idrottsmiljö. Från 1 januari 2020 ska alla specialidrotts-förbund och idrottsföreningar inom RF kontrollera begränsat registerutdrag för ledare. För att säkerhetsställa detta och följa nya riktlinjer är nytt beslut fattat att varje ledare måste inför varje säsong visa upp ett utdrag ur belastningsregistret, senast 1/4. Frågor och svar Hur går jag som ledare tillväga? Nu är det möjligt att få sitt utdrag från polisens belastningsregister som digital post till sin digitala brevlåda. E-tjänsten och mer info hittar du på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Du som gör en begäran om utdrag väljer själv om du vill få det som fysisk post eller som digital post – förutsatt att du har en digital brevlåda (Kivra, Billo eller Min myndighetspost). Till vem ska jag lämna utdraget? Antingen mail till info@sunnanask.se Alternativt tar med ditt oöppnade kuvert till kansliet eller någon i styrelsen, som noterar att utdrag har kontrollerats, när och av vem. Föreningen raderar mailet efter notering. Vad händer om jag ej visat upp mitt utdrag ur belastningsregistret? Ledaruppdraget är ett förtroendeuppdrag, inte en rättighet. Du blir pausad från ditt ledaruppdrag till dess utdrag ur belastningsregistret är uppvisat. Vilka ledare gäller detta? Samtliga ledare för Sunnanå SK. Alla spelare under 18 räknas som barn. Detta gäller samtliga ledare inlagda på aktuella lag laget.se, oavsett ledarroll. Hur ofta ska jag som ledare visa upp ett utdrag ur belastningsregistret? Varje ledare måste inför varje säsong visa upp ett utdrag ur belastningsregistret, senast 1/4. Går det snabbare att få utdraget som digital post? Leveranstiden för digital post är kortare än för fysisk post. Däremot kan ett utdrag kräva en manuell handläggning och den tiden är densamma. Handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Vid frågor kontaktas kansliet eller någon i styrelsen. F-12 22 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter