Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om IF Sundsvall Hockey
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från IF Sundsvall Hockey.
IF Sundsvall Hockey
Följ oss för uppdateringar
Närvarande:
Daniel Olsson (sport), Helen Nymark (Dam/Flick), Magnus Forsberg (Sport), Fredrik Jacobsson (Mtrl), Daniel Björkstig (Ordf), Linda Nilsson (Utb)
Nya UK-medlemmar
Vi har nu fyllt på UK med två stycken medlemmmar och det är Fredrik Jakobsson från A-pojk som tar rollen som materialansvarig för ungdom och Linda Nilsson från team12 som kommer att ta över rollen som utbildningsansvarig i UK.
Damlaget & flicklaget
Föräldrarmöte kommer att hållas måndag 14 sep där ledare & tränare från Dam- och flicklaget kommer att berätta mer om vinterns upplägg kring dom två grupperna. Träningarna för Damlaget kommer i huvudsak att ske i Timrå (2 pass/vecka i Timrå & 1 pass/vecka i Sundsvall. Vårt Flicklag har Gärdehov som bas men kommer säkerligen att köra några pass i Timrå också.
Damlaget och Flicklaget har fått ett nytt förråd på Gärdehov som dom kommer att dela, dom kommer även att köra vissa pass tillsammans för att bygga en fadderverksamhet mellan dom Damlaget och flicklaget.
Hemmacuper
Cupmöten har genomförts med U16 och U10. Näst på tur är cupmöte med U9 den 24 sep.
Lagen som lämnat in riskanalyser till Sundsvalls kommun med anledning av Covid-19 har fått dessa godkända.
Föreningsbeting
Första försäljningen av papper är i full gång. Lagen har sålt rekordmånga säckar denna sväng. Totalt har det sålts 2 100 st säckar toa och 950 st säckar hushåll!! 2 st säckar/spelare/försäljning går till föreningen. Denna gång inbringade det totalt 27 390 kr!
Vårt andra föreningebeting denna säsong är Sportlotten som kommer att säljas under v.41-02. Varje spelare får 20 st lotter att sälja och förutom lott så ingår det 4 st rabattkuponger hos lokala handlare + en app med ännu fler rabatterbjudanden. Varje lott kostar 50 kr och föreningen får behålla 30 kr. Detta kommer att inbringa 150 000 kr till föreningen.
Tre Kronor Hockeyskola
Vi har haft ett möte med Helen Bergström (ansv 20/21) & Anna-Karin Sitter (ansv 19/20) gällande denna säsongs hockeyskola och under rådande omständigheter (Corona) har vi kommit fram till att vi väntar med nybörjargruppen tills att bandyplan är klar. På så vis är vi utomhus och det finns bättre möjligheter till att hålla avstånd.
Dom två grupper som kommer att köra igång i början av oktober är Klockan & Kiosken men inga anhöriga kommer att tillåtas i hallen. Vi löser detta genom att öppna dörrarna på mitten av ungdomshallen och ställer ut bänkar utanför där föräldrarna kan knyta skridskorna.
Spelformer
Dom nya spelformerna med mindre spelytor kräver fler avdelare. Föräldrar från team10, team11 & team12 hjälptes åt under en lördag och skruvade ihop två nya avdelare, 8 st bänkar & skivor som kan användas för att sänka ribban.
Spelformerna 20/21:
- TKH/U9: 1/6-dels plan
- U10 & U11: 1/4-dels plan
- Sänkt ribba med 20 cm: TKH & U9
- Normal höjd på ribban: U10 och äldre
- Blå puckar ska användas av TKH, U9, U10 & U11
Selectverksamhet
Vi ska se över skrivningarna i policyn gällande Selectverksamhet för spelare & ledare som är medlemmar i vår förening. Fler och fler klubbar har tydliga riktlinjer för denna verksamhet, t ex har Tegs SK och Mora IK skrivningar som visar deras ståndpunkt i frågan. Kontakt har tagits med Timrå för att undersöka möjligheten att göra gemensam sak i detta.
Istider
Lediga istider under säsongen bokas hos Lasse på kansliet, nyttjar ni inte en tid så avbokar ni den så snart som möjligt. Är det med väldigt kort varsel ni avbokar en istid använder lagledarna messengergruppen för att meddela ledig tid. Vi vill inte att isen står tom!
Material
- Utprovning på XXL i Birsta genomförd under v.33 för ungdom. Mycket snabbare leveranser av beställda kläder (2,5 vecka) denna säsong.
- Dom lag som köpte Covert Hybrid Pullover har fått ett bättre pris på Alpha Sportsswear Zip Hoodie & Pant denna säsong.
- Reklamationer på material tas upp direkt med er lagledare som sedan tar kontakt med undertecknad
- Matchtröjor (400 st) är roterade bland lagen U16-U9 och nya mv-tröjor är utdelade till lagen som hade fått för små.
- Träningströjor är roterade i lagen och önskas det nya färger eller andra storlekar så ta kontakt med Fredrik Jacobsson.
- Även i år fortsätter vi med att förnya förningens målvaktsskydd för dom yngre lagen. Detta år har vi kunnat köpa in två uppsättningar plock, stöt, kombinat & benskydd som kan användas av spelarna i team10.
- Vi har också köpt klubbteknik-tränare som finns i ungdomsledarrummet för samtliga lag att nyttja. Sedan ifjol finns det en passare att använda på träningarna också.
- Allt material till lagen köper vi in centralt via XXL & Warrior. På så vis kan vi pressa priserna och följa det avtal föreningen har ingått med XXL & Warrior. T ex har vi köpt in Warriorpuckar som kommer att finnas i ungdomsförrådet för lagen att köpa för 10 kr/st. Ta kontakt med Fredrik när ni behöver göra mtrlinköp.
Slipkurs
Onsdag 16 sep genomför Prosharp en kostnadsfri slipkurs för materialare, ledare och tränare. För att få tillgång till sliprummet krävs genomgång av maskinerna av Prosharp!
Utbildning
Linda och Magnus ska sätta sig ner och stämma av utbildningsnivån i föreningen för att se vilka ledare som behöver gå en utbildning denna säsong och vilka utbildningar som erbjuds under säsongen.
Transformerande ledarskap
Under oktober & november kursen transformerande ledarskap att anordnas under två kvällar. Kurstillfällena kommer att anordnas med 3-4 veckors mellanrum mellan kurstillfällena för att ge deltagarna möjlighet att praktisera innehållet i kursen. Vi återkommer med kallelse.
OBS: denna kurs är obligatorisk för våra ledare, vi ska försöka hitta en veckodag (troligtvis söndagkväll) som passar så många som möjligt
TSM OVR Light
Tisdag 15 sep genomförs en utbildning för våra äldre lag (U15 och äldre) i TSM OVR Light. Det är det system som lagen direktrapporterar matcherna i.
Höstting
Onsdag 16 sep genomförs säsongens höstting på Nordichallen.
Lagledarmöte
Säsongens lagledarmöte är bokad till söndag 18 oktober kl.18:30 Mötesplatsen.
Höstlovscamp
Vi undersöker möjligheten att köra en höstlovscamp även denna säsong för spelare födda 2007-2011. Vi kommer att behöva hjälp med ledare, både off-ice & on-ice. Hör av er till undertecknad om ni är intresserad.
Gymmet
Viktigt att lagen städar efter sig och ser till att lämna gymmet i det skick som man vill finna det i.
• Städa efter er!
• Häng upp vikterna
• Ställ i ordning utrustning
• Tvätta/sprita av redskapen
Nästa möte 14 oktober kl.11:00
U13 Träning | 31 mar |
U13 träna med u12 | 31 mar |
U14 Träning | 2 apr, 20:15 |
U14 Träning | 4 apr, 20:15 |
U15 CUP: BW Hedåsen | 5 apr, 08:00 |