• Kioskbemanning Testebo

    Hej! Nu har vi fått schemat för bemanning av kiosken på Testebo. Det kommer dessvärre lite tätt inpå för vår del eftersom det är redan v 38, men schemat kom nyss. Detta brukar vara den enda insats vi föräldrar behöver göra under säsongen för sektionens del. Kioskförsäljningen ger en bra intäkt till sektionen som vi behöver. Vårt lag fick 70 arbetstimmar som ska fördelas på alla spelare och det är planerat så rättvist och praktiskt möjligt det bara går. Vi har fått en helg, då tiderna är 9-19, kiosk stänger 18.30, därefter städning. Under helgen måste 3st vuxna bemanna under alla öppettider. Vi har även fått en torsdag v 10. Vardagar gäller tiden 17-22, kiosk stänger 21.30, därefter städning. Vardagar måste 2 st vuxna bemanna under alla öppettider, men om det är exempelvis A-lagsmatch i hockey så krävs 3 vuxna. Det jag kan se just nu i bokningen är att idrottshallen är bokad hela lördagen och fram till kl 14 på söndagen, men ishallen är helt obokad. Jag kan inte se om det är matcher, men möjligen startar lördagen så, men fortsätter med någon slags utbildning som även är på söndagen (så ingen publik då). Torsdagen 5/3 har jag ingen koll på i dagsläget för inget syns så långt fram, men gissar att hockeyn är igång då. Eftersom helgpassen vi fick är så tidigt på säsongen och med tanke på vad lite som är bokat, så tror jag vi klarar oss på nedan bemanning. Även om instruktionerna är tre vuxna på helgen, så tänker jag att våra tjejer kan ta sina pass själva (de som vill) för de är ju ändå 15 år. De pass som en vuxen behöver kolla av är vid öppning och stängning (låsa, kolla städning mm). En vuxen behöver även vara lite beredd att åka dit och hjälpa till på sitt barns pass om de skulle vilja ha hjälp. Schema för vårt lag F-2010: Lördag 20/9 kl 9-12 Matilda, Livia, Tuva-Li kl 12-15.30 Olivia, Alma, Tyra kl 15.30-19 Alva, Adelia Söndag 21/9 kl 9-12 Alice, Agnes kl 12-15.30 Signe, Stella kl 15.30-19 Elsa, Tea Torsdag 5/3-2026 kl 17-19.30 Maja, Julia, Ester kl 19.30-22 Thilde, Thea Ö, Fanny Instruktioner finns i kiosken för öppning och stängning. Kod till det nyckelskåp som sitter till vänster om dörren vid kiosken får vi av Carina Larsson 076-321 94 50 innan. Om du inte kan stå i kiosken på din tid så ansvarar du för ersättare. Byt internt i laget eller köp bort tiden. (Lista på intresserade finns i kiosken samt under dokument/innebandysektionen) men jag klistrar in dem här nedan också. Rekommenderat pris är 110kr/timme 1. TYRA ÖSTLING STRÖMSBRO IF 070-690 35 30 2. MÄRTA MOLANDER STRÖMSBRO IF 072-748 64 22 3. HANNAH LARSSON STRÖMSBRO IF 072-528 74 79 4. FILIP HEDVIST STRÖMSBRO IF 073-154 34 55 5. AGNES WESTLUND STRÖMSBRO IF 073-679 69 46 6. SARA WESTIN STRÖMSBRO IF 076-924 67 47 7. MILO HYSON LUNDGREN STRÖMSBRO IF 072-366 26 99 8. MOLLY MICKELSSON HÅIK 072-700 49 46 9. WILMA MICKELSSON HÅIK 072-222 62 86 10. SAGA BENGTSSON HÅIK 070-231 69 06 11. ELSA KVIST HÅIK 072-170 89 00 12. ELIN ANDERSSON OHLÉN HÅIK 070-622 67 26 13. SOFIA ERIKSSON HÅIK 070-653 26 54 14. STINA LINDBLOM HÅIK 072-714 48 48 15. JESSICA THUNSTRÖM HÅIK 076-029 94 29 16. NELLIE RANGROST HÅIK 073-516 72 87 17. TYRA LINDGREN HÅIK 076-540 05 11 18. FELICIA HEDBERG GÄVLE KK 076-007 99 48 19. VERA NORÉN GÄVLE KK 070-984 69 44 F-10 Innebandy 3 sep 0kommentarer
  • Information om försäsongsträning och kläder

    Hej! Hoppas alla haft en fin sommar! Nu är innebandysäsongen strax här och vi planerar för både kickoff och resterande del av säsongen. Vi har diskuerat med F09 som är igång med sin försängsträning och beslutat att de tjejer som inte är upptagen med fotboll kommer att bli kallade till dessa träningar, dessa träningar ska redan nu betraktas som obligatoriska - dvs det egna träningsprogrammet kan man lägga åt sidan. Vissa tjejer av redan varit på plats och tränat- vilket vi ser som positivt och kul! På dessa träningstillfällen kommer det även någon/några av oss tränare från F10 vara representerade. Hur vi gör efter kickoffen (6 el 7 september) bestäms senare. Angående matchkläder har Sarah skickat ut frågor, så svara på dessa (gäller orangea matchstället). Jag planerar tillsammans med Danne att lagkassan ska bekosta ett nytt matchställ (mörkblå, av märket Craft) så att det tidigare blir mer av ett reservställ, vi kommer att ta hem en provstege för detta tillsammans med extra träningsplagg som respektive får bekosta själv. Provningstillfället kommer att hållas separat på Testebo eller liknande, kallelse till detta kommer när vi har allt material på plats. Under kickoffen kommer vi även planera ett föräldramöte, likt tidigare år. Så planera gärna för detta! Har ni frågor eller funderingar så hör av er! //Andreas F-10 Innebandy 17 aug 0kommentarer
  • Tidplan och info till Mälarcupen

    Tidsplan fredag Vi får inte komma in på skolan förrän kl. 18.00, så därför träffas vi där mellan kl 18-18.30 för att lasta in packning i klassrummet där vi ska sova. Föräldrar får gärna hjälpa till att flytta möbler i klassrummet. Laget äter alla måltider på den skola vi bor. Middag ca kl 19 Samling 21.10 på Kristiansborgshallen Match 22.00 mot Envikens IF Tidsplan lördag Frukost och lunch på skolan innan match Samling 13.10 på Önstaskolan Match 14.00 mot Täby FC 2 Middag på skolan kl. 17 Samling 18.30 på ABB-Arena Syd Match 19.15 mot IBF Hedemora på plan 2 Tidsplan söndag Beroende på vilket slutspel och vilken plats vi hamnar på så är det olika slutspelstider så det får ni följa på hemsidan under cupens gång. Vi ledare lägger även ut info i Supertext under cupen. Utcheckning på skolan är kl. 12.00 Mattider på skolan vi bor på: Frukost: 6.30-9.00 Lunch: 11 -15 (söndag 14) Middag: 17 - 21 Meny Fredag kväll: Köttbullar med gräddsås & potatis, salladsbuffé Lördag lunch: Köttfärssås med spagetti, salladsbuffé Lördag middag: Kyckling med klyftpotatis och vitlöksdressign alt tzatziki, salladsbuffé Söndag lunch: Carbonara med pasta, salladsbuffé Till alla måltider serveras mjölk, knäckebröd och margarin, kaffe och the. Frukost lördag samt söndag: Havregrynsgröt, äppelmos, filmjölk/yoghurt med flingor, Hårt bröd och mjukt bröd 2 sorter Boende: Nybyggeskolan Bygatan 26 i Västerås Spelare/ledare Alla tjejer i laget är anmälda (18 st) och det är Andreas, Anders och Stefan som kommer att vara ledare under helgen och sova över med tjejerna. Under cupen så är det föräldrarna som ansvarar för sina barn, inte ledarna. Det kan vara bra att lägga in mobilnumren till ledarna i tjejernas telefoner; Andreas 070-791 00 20 Stefan 076-140 51 09 Anders 070-266 11 73 Sova Vissa vill ha helt mörkt och tyst när man sover och vissa måste kolla skärm för att kunna somna. De som vill använda skärm får dra ner ljusstyrkan och använda hörlurar (eller ha helt utan ljud) och de som måste ha mörkt och tyst för att somna får komma ihåg att ta med öronproppar och ögonmask. OBS! inga dubbelmadrasser för 1 person accepteras. Vill 2 st dela en dubbelmadrass så är det OK. Logistik Samåkning – Om ni föräldrar inte ska vara i Västerås fre-sön själva, så är det viktigt att ni styr upp vilka era tjejer åker med dit och hem eftersom det inte är någon gemensam bussresa till cupen. Packlista Madrass/liggunderlag Sovsäck/täcke + lakan Kudde Matchkläder inkl överdragskläder och uppvärmningströja + klubba/klubbor/glasögon Galge att hänga upp matchkläder på vädring på under natten Skor Vattenflaska Handduk + duschgrejor Myskläder Underkläder Nattkläder inkl ev ögonmask och öronproppar Snacks Tandborste, hårborste, hårsnoddar mm Badkläder Kortlek, fotboll, andra saker att fördriva tid med Vanliga kläder Hörlurar Laddare (Märk med namn om det går, flera har försvunnit tidigare år) F-10 Innebandy 9 apr 0kommentarer
  • Mälarcupen Västerås 2025

    Hej! Det kommer en kallelse att svara på inom kort för vilka som kommer på cupen, samt för att synka ev samåkning. Om ni föräldrar inte ska vara i Västerås fre-sön själva, så är det viktigt att ni styr upp vilka era tjejer åker med dit och hem eftersom det inte är någon gemensam bussresa till cupen. Vi samlas på Nybyggeskolan kl 18-18.30, Bygatan 26 i Västerås, så varje bil får själva planera in när det passar att åka. Kommentera gärna detta inlägg om ni som föräldrar kommer att vara på plats under helgen, så vi får koll på hur vi får med oss laget mellan alla hallar och skolan! Det kommer under dagen ett dokument med all info samlat. Trevlig helg! F-10 Innebandy 4 apr 14kommentarer
  • Vinterfys - träningsprogram

    Hej! Vår eminente fyscoach Calle har gjort en överkomlig planering för lite rörelse under uppehållet som nu stundar. Vi har pratat om det idag på träningen och de har även fått med sig utskrifter hem. Finns även att hämta/se under dokumet på laget.se.Tanken är att tjejerna ska köra respektive del 4 gånger under juluppehållet. När spelar mindre roll. https://admin.laget.se/StromsbroIFinnebandyF10/Document Fysen ingår som ordinarie träning och ska utföras, alltså obligatorisk. Bra om ni kan följa upp därhemma och motivera en TikTik-paus med lite fys istället. Det ska tilläggas att programmet är en miniminivå och vill man köra mer så är det såklart OK =) Vi har medvetet inte lagt nivån särskilt högt eftersom vi även sett och noterat att vila är välbehövligt nu, tjejerna är allmänt slitna efter en lång höst. Vi kommer efter årsskiftet även följa upp den spelarenkät som alla svarat på. Lite reflektion om hösten kommer till er vid tillfälle inkl. mer info om våren och cuper. Funderingar eller frågor? Hör av er. Vill slutligen även passa på att tacka för det roddande som ni föräldrar hjälps åt med på sidan bollkastning, lotter m.m. Bra jobbat! Med förhoppning om en fin och avkopplande jul och ett gott 2025! //Tränarna F-10 Innebandy 19 dec 2024 0kommentarer
  • Träningskläder till självkostnadspris

    Hej! Vi har tillsammans med Danne tagit fram förslag på prisvärda träningskläder. • T-shirt kommer det vara Strömsbro loggan vänster bröst och initialerna på höger bröst • Långärmad t-shirt kommer det vara Strömsbro logga vänster bröst och efternamn rygg nere vid svanken. • Shorts kommer det vara Strömsbro logga vänster ben och initialer höger ben. Den långärmade tröjan är tänkt som uppvärmningströja tillsammans för laget och alternativ till tidigare framtagen hoodie (som alla klagar på är lite för varm...) Priser är inkl moms. Jag har laddat upp en PDF där man kan se kläderna (se mapp "Kläder"): https://www.laget.se/StromsbroIFinnebandyF10/Document Respektive förälder mejlar in sin beställning till daniel@klovenas.se senast nu på söndag 2024-11-10. När det är klart så sker betalning via swish eller på kortterminalen på Klövenäs. F-10 Innebandy 4 nov 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter