• Det finns inga lätta

    Motståndare med defensiv och ojämnhet Då är det återigen dax för hemmamatch och fokuseringen sätts på prov. Allt annat än att vi spelar med favoritskapet mot Katrineholm vore att hyckla. Katrineholm har visat form genom att plocka poäng från formstarka Gnesta i senaste omgången bl a. Bredden talar för oss Vi ställer återigen en bred trupp på planen och träningarna fortsätter att kännas som utvecklande vad gäller tempo och teknikutveckling för hela laget. Vi ställer upp med följande trupp MV: Marcus Thuvesson-Adam Konrad Backar: Thim Ekola-Robert Hjellström-Thom Ekola-Robin Eklund-Kalle Karlsson-Markus Gustafsson-Tim Almrin Centrar: Joakim Vidlund-Jimmy Lindholm-Andreas Söderlund-Peter Lund FW: Patrik Hallberg-Omar Aldeeb-Erik Lindahl-Samuel Konrad-Fredrik Bjarnestad-Tobias Lindström-Jesper Medin Skador/Sjukdom: Niklas Öhman (förkylning) Jesper Cedergren (förkylning) Väl mött i Thomashallen med matchstart kl.15.00 Allsvenskan 22 nov 2012 0kommentarer
  • Erik kliver fram

    Lite nytt kändes rätt Spelarinitiativ gav inspiration till att prova några förändrigar i de tre femmorna. Totalt användes 17 spelare i bortasegern mot Kvarnen. Lite siffror Statistik från spel 6 mot sex 1:a femman spelar 4-1 2:a femman spelar 4-1 3:e femman spelar 3-1 Således vinner vi matchen 6 mot 6 med 11-3 Hittat nätmaskorna Inte oväntat var det nu Erik Lindahls tur att sticka ut i målprotokollet med sina 4 mål. För oss som är med på träningarna var detta ingen skräll. Tvärtom har det bara varit en tidsfråga innan match skulle spegla träningarna för hans del. Nu är det bara att slipa på jämnheten för Eriks del då det ibland "dippar" lite. Kanske har vi hittat ett radarpar med Lindahl & Medin under dirigent Lindholm. Burväktare rannsakar sig Markus Thuvesson stod hela denna match och klandrar sig själv för två av sex insläppta. Hela laget får i hemläxa att vara mer vakna på frislag denna gången. Allsvenskan 20 nov 2012 0kommentarer
  • Medins klubba frälste och gav tre nya

    Strängnäs IBK - Torshälla IBK 7-4 4-1(0-1)3-2 Ett derbymöte med två taggade lag gav inget skönspel direkt. Vi spelade större delen av matchen med "kramp" i handlederna och inte mycket av det sköna spel som synts på träningarna infann sig. Vi kan dock konstatera följande fakta. Vad tar vi med oss? + Alla tre femmorna spelar hela matchen och går plus. Lagmaskinen fungerade. +Vi släpper in endast 2 mål i spel sex mot sex 2-7. Försvarspelet fungerade. +Målvaktsposten känns fortsatt trygg. Sista utposten Mr Adam Konrad fungerade. +Vi får iväg 29 skott på mål (egna noter). 7 går i mål. Godkänd skottfrekvens. +Mr Jesper Medin blir Mr 100% med tre skott på mål och tre i mål. -PowerPlay fungerade inte alls. Det får bli den stora hemläxan. -Boxplay fungerade sämre än tidigare matcher. -Övertaggade spelare som underpresterade. Summa summarum: Vi tar tre härliga poäng och behåller serieledningen. Nu fokus mot nästa match som är bortamatch i Nykvarn mot Kvarnen. Allsvenskan 11 nov 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter