• Inför: sista matchen för säsongen på hemmaplan!

    En lång handbollssäong som för de flesta lagen börjar nu gå mot sitt slut.. En säsong som var varmt välkommen då föregående handbollsår blev stoppat från division 1 och neråt pga pandemin.. Strands herrar har haft en motig säsong enligt tabellen men laget har ändå hållt det bra ihop och köttat på Idrottshallen två-tre dagar i veckan! Felix Olsson tillhör iår de rutinerade gänget och har faktiskt också bytt position en del matcher pga få utespelare. Att gå från målvakt till utespelare är ingen självklarhet men det har Felix gjort med beröm! Inför sista matchen tog vi ett snack med allroundspelaren! Ett faktum nu inför sista omgången att det blir den sista matchen i division 3. Trist men så funkar handbollen.. Vad känner du om er/lagets insats över säsongen och hur är ni som gäng? - Ett tråkigt men ack så sant faktum. Det har varit en del upp och ner, vi har haft svårt att hålla över 60 minuter. Utan att kolla upp det känns det som att vi har vunnit betydligt fler halvlekar än vad man skulle tro att ett gäng som endast har en vinst skulle ha gjort. Det känns också som att vi har varit som bäst i "fel" matcher också, hade vi kunnat spela bäst handboll mot de övriga lagen som huserat i botten skulle jag tro att vi kunde fått med oss en del poäng till. Det är klart att man är missnöjd över att åka ur, men jag kan ändå säga att vi har spelat bra handboll och är stolt över gänget. Som gäng tycker jag vi har fungerat fint. Största delen av laget har ju spelat tillsammans väldigt länge, men det har inte varit några problem för oss äldre att komma in i gänget ändå. Hade ni någon målsättning inför säsongen eller hur har tankarna gått? - Med tanke på att vi gick in i säsongen där majoriteten av laget knappt hade en handfull seniormatcher under bältet så visste vi att det skulle bli tufft, men klart målet var att hänga kvar i trean. Så länge möjligheten har funnits kvar har vi också trott på att vi skulle kunna klara det, men nu vart det tyvärr inte så. Vad tror du om lördagens match? - Vi möter ju redan klara seriesegrarna, så det är klart att kan bli en tuff match, det är lite svårt att veta vad dom kommer med för gäng också,. Men vi kommer försöka bjuda upp spela underhållande handboll, vilket vi har visat att vi kan. Något du vill hälsa publiken en sista gång för den här säsongen? - TACK! till alla som varit ner under säsongen och stöttat oss trots att resultaten kanske inte varit vad man önskar. Kom ner en sista gång för den här säsongen och stötta oss i vår jakt på två avslutande poäng! Så gör nu som Felix säger och ta er ner till hallen på LÖRDAG KL 14! Handboll Herrar Division 3 17 mar 2022 0kommentarer
  • Referat; Stubbhagen borta

    Att matchen skulle bli jämn visste vi innan! Herrarna har verkligen spelat upp sig de senaste matcherna och lördagens match mot IK Stubbhagen var minst sagt spännande! Vi åker ner till Sollentuna med en något sportlovsdrabbad trupp.. Där vi kommer till match med tre utespelare på bänken, varav en är vår målvakt Felix Olsson. Trots förutsättningar som skulle kunna vara bättre kommer vi till match med en god känsla. Vi vill avsluta säsongen på ett bra sätt och här är en match där vi känner att vi kan få med oss poäng. Uppvärmningen känns fokuserad och vi kan köra igenom den rejält. Inledningen av matchen står och väger, inget av lagen kommer riktig till framåt och båda spelar bra bakåt. Efter halva spelade av första halvlek så tar vi ett grepp om det hela och sätter defensiven riktigt bra medan vi också börjar sätta bollar framåt. Vi gör under de första femton minutrarna 10-2 på Stubbhagen och går till halvtidsvila med femmålsledning, 10-15. Vi pratar i vilan om att fortsätta göra jobbet bakåt och spela enkelt framåt. Vi lyckas inte riktigt med något av detta.. Offensivt börjar vi spela oerhört ängsligt, vi blir flertalet gånger avblåsta för passivt spel och sätter inte heller riktigt chanserna vi kommer till. Samtidigt som frustrationen ökar offensivt börjar vi lägga för mycket vikt vid vad domarna gör eller inte gör. Stubbhagen har som mest en tremålsledning innan vi tar tag i det hela igen och börjar spela mer desperat. Slutet av matchen blir väldigt jämn och vi spelar med sju utespelare och det ger resultat några anfall. Med 40 sekunder kvar reducerar vi till 27-26 och spelar man-man när Stubbhagen går till anfall. I det lyckas dom till slut komma loss och i ett försök att stoppa det så slutar det i att vi drar på oss en straff och i samma sekvens tappar Felix huvudet och drar på sig ett direkt rött kort då han skäller ut motståndarna. Straffen förvaltas i alla fall av Stubbhagen och fastställer slutresultatet 28-26. Ännu en match som vi inte lyckas hålla ihop spelet över två halvlekar, där den första kan vara en av de bästa vi gjort försvarsmässigt. Vi jobbar där hårt vilket leder till att Måns kan göra en hel del enkla räddningar. Matchens plus + Tobias Hamrin som sätter fyra bollar från högerkanten med högerhanden med uppoffrande inställning. + Espen Herrmann som kommer tillbaka från sjukdom och sliter på bra i båda riktningar och snappar upp många bollar och sätter dit dom framåt. Sex fullträffar blev det framåt totalt. Nu är det bara att ladda om för sista matchen för säsongen som spelas nu på lördag hemma på Idrottshallen kl 14.00! Handboll Herrar Division 3 15 mar 2022 0kommentarer
  • Inför; IK Stubbhagen borta lördag 12/3

    Efter två veckors uppehåll är det dags för herrarna att spela match igen, och det är den näst sista för säsongen och på bortaplan! På lördag rullar bussen mot huvudstaden och sena eftermiddagen kommer spenderas i Sollentuna sporthall med matchstart kl 17.. En som har imponerat på många under säsongen är Aleksander Nielsen, född 2003, som har stått för en bra och stabil insats under alla matcher! När rapportering efter matcherna av Love Olsson kommer så har Aleks namn ofta dykt upp och det finns med, kan nästan lova, i alla målprotokoll. Så nu bjuder vi på en liten intervju med storskytten! Känslan utifrån är att ni har haft en uppåt-trend de senaste matcherna och presterat bra, känns det så för er också? - Jo men det tycker jag, speciellt i senaste matchen mot Bålsta där vi började otroligt bra i försvar och anfall och kunde sätta dit de flesta skotten. Tufft spel och rätt inställning från början var nog avgörande för att vi skulle orka hela matchen vilket ändå ledde till att vi gjorde en av de bättre prestationerna på hela säsongen och att Bålsta ändå fick slita lite för att ta poäng. Du själv har stått för en hel del målproduktion den här säsongen och är alltid med i målprotokollet, vad känner du själv om din egna insats? - Det är alltid kul att göra mål och på vänsternio positionen så krävs det ju att man framförallt är ett hot på skott utifrån. Jag tycker att jag har gjort det bra hittills men jag vill bidra med ännu fler mål och även mer assist när jag inte får målchanserna själv. Senaste matchen mot IK Stubbhagen spelades i början på oktober hemma på idrottshallen. Oavgjort resultat då, vad tror du om lördagens match? - Jag tror att vi kan vinna matchen om vi har samma inställning och aggressivitet som mot Bålsta. Om vi lugnar ner och är noggranna i anfall och utnyttjar varje chans för mål samtidigt som vi jobbar hårt i försvaret och hjälper målvakterna, så tror jag att vi kommer få den energi och fokus som krävs under 60 minuter för att ta 2 poäng. Nu önskar vi Aleksander och hela herrgänget stort lycka till på lördag! Handboll Herrar Division 3 11 mar 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter