• Träningsschema för J18 under Corona-uppehåll

    Hej,Här kommer som utlovat ett träningschema för J18 under Corona-uppehåll, programmet är framtaget av vår fyscoach Marcus Sköld dvs genomtänkt och med spetskompetens inom området.Jag är utanför hallen ikväll kl 18.00, träffar då samtliga äldre juniorer och har en kort information, ikväll så kommer ni med fördel även få med mentalträning då vi kommer köra pass 2, ha på er kläder efter väder!Programmet finns även som pdf dokument under dokument. Marcus om programet:3 veckor är tyvärr en lång tid under säsong. Då vi inte kan köra på is så jobbar vimed fysen, vi blir ännu starkare och snabbare!Vill poängtera hur viktigt det är att ni håller igång med träningen under dennatid!Detta träningsschema är baserat på 3 pass per vecka, 1 pass som fokuserar påuthållighet och 2 pass som fokuserar på styrka och hockey-relaterade övningarsom hjälper till med styrka, balans och snabbhet.Passen är utformade så man kan utöva dom hemma eller på gymmet. Knapptnågra vikter behövs.Utöver dessa pass är det ok att köra vanliga gympass. Fokusera då gärna påexplosiva benövningar och övningar som tar stora muskelgrupper såsommarklyft och bänkpress.Exempel på explosiv benövning är knäböj där man går sakta ner och tryckerupp skivstången så fort man kan.Varje övning finns på video så titta på den innan ni utför övningarna.PASS 1. https://vimeo.com/474541257- Rörelseövning enligt video. Höger fot utanför höger hand, se till att fåner armbågen i marken samt sträcka upp armen och vrida överkroppenordentligt. Avsluta med att sträcka ut benet så rakt ni kan. Utförs 8 x påvarje hand = totalt 16 st.- Rörelseövning enligt video. Stå brett med fötterna, gå ner med rumpanlångt ner och pressa ut med armbågarna innanför knäna, håll kvarpressen i 5 sekunder och slappna av. Upprepa detta 10 gånger. Braövning för ljumske och höft.- Rörelseövning enligt video, Ligg på mage, sätt händerna i sida och pressaupp överkroppen på raka armar. Se till att pressa ned höften i marken.Upprepa 8 gånger, därefter håll kvar händerna på samma ställe ochpressa rumpan mot hälarna. Upprepa 8 ggr.- 5 st utfall med ben upphöjt avsluta med 3 upphopp, 3 set på varje ben.- Utfall med ben upphöjt – med hopp. 5 rep på varje ben, 3 set.- Armhävningar med händerna i olika positioner. 7 reps, 4 set.- Utfall från höjd. Se till att bromsa musklerna direkt, explodera in i ettupphopp och landa precis innan 90 grader. 8 rep, 3 set.- Armhävningar brett till smalt, 3 set.- Sprintsteg på ett ben. Lyft upp benen ordentligt, gå kontrollerat bakåtoch explodera fram med benet. Se till att böja det ben ni står på när nigår bak och explodera upp när ni tar fram benet i luften. 5 rep på varjeben, 3 set.- Avsluta med sprintar, ca 15-20 meter långa. Starta i de olika positionersom videon visar. 10 st sprintar.SE VIDEO FÖR SPRINTSTARTER https://vimeo.com/474549228PASS 2Intervaller. Utförs på plant underlag eller ännu hellre i uppförsbacke.Vecka 1 Springa maxfart i 10 sek, vila 20 sek. x 20Vecka 2 Springa maxfart i 15 sek, vila i 20 sek. x 20Vecka 3 Springa maxfart i 15 sek, vila i 15 sek. x 20Se till att värma upp innan med jogg, så kroppen är varm och man får ettlättare flås.Utan uppvärmning presterar man sämre samt att man ökar skaderisken.Passet tar ca 25 minuter att genomföra.PASS 3. https://vimeo.com/474549990- Fällkniven, inga händer under kroppen, för större utmaning, vändhandflatorna upp mot himlen. 12 reps, 3 set.- Enligt video, ta ordentligt med sats neråt, se till att få med armarna,bromsa kontrollerat med benen. 8 ggr på varje fot fram. = tot 16 st.- Som innan men avluta med hopp och landa jämfota. 8 ggr på varje fotfram.- UTMANING! Som innan men hoppa upp och ta ett löpsteg i luften för attsedan landa som övningen innan.- Väderkvarnen. Som fällkniven fast benen faller kontrollerat från sida tillsida. 12 reps, 3 set.- Sprinthopp. Stå bredbent, ner med rumpan och hoppa korta hopp medfötterna ut och in. 20 sek x 3. (Lägg telefonen framför med tidtagarur).- Skridskohopp explosivt åt en sida i taget. Börja med ett kort hopp åtsidan för att direkt explodera i ett skridskohopp åt sidan. 8 st på varjeben, 3 set.- Övning för baksida axlar och rygg, utför denna med hockeyklubba om niinte har en pinne som på videon. Börja med händerna i marken, lyft raktupp sen rakt bak så nära kroppen som möjligt. Håll kvar längst ned i ettpar sekunder. 10 reps, 3 set.- Avsluta med sprintar, ca 15-20 meter långa. Starta i de olika positionersom videon visar. 10 st sprintar.SE VIDEO FÖR SPRINTSTARTER https://vimeo.com/474549228Vid frågor, dra ett sms eller ring mig på 0735144140Kör hårt, kom ihåg att ni är grymma!//Marcus /Dennis Juniorerna 2 nov 2020 0kommentarer
  • J18 verksamheten

    Godmorgon,Det finns bara TVÅ saker som vi kan vara helt säkra på, vi måste göra val, medvetna eller omedvetna samt att förr eller senare så tar livet slut...Vi väljer att fokusera på det vi kan påverka dvs hur vi som lag och spelare väljer att agera fram till 19 november.All juniorträning inställd innebär inte att vi som individer inte kan träna.Läget för vårt lag är lite speciell och inte helt enkel då vi har stor åldersspridning i gruppen:05 spelare och yngre får isträning, äldre (04,03,02 och 01) får inte isträning därav så är det viktigt för dig som är äldre att ta chansen att bli ännu bättre fysiskt och mentalt med träning utanför isen.Kondition är färskvara därav så startar utomhusfys för våra äldre redan på måndag, jag sätter ihop 3 st 60 min pass per vecka, övriga pass sköter ni precis som tidigare under säsongen själva.Vi får fortfarande träffas utomhus dvs äldre spelare ses (utanför huvudentrén) ombytta och klara med kläder efter väder för utomhusfys, självklart med avstånd till varandra dvs vi tränar individuellt men med lagkänsla.Ombyte innan, efter och dusch sker i hemmet.Äldre gruppen träffas på måndagar, tisdagar och torsdagar kl 18.00Jaget FÖR laget!/Dennis Juniorerna 30 okt 2020 0kommentarer
  • Hemmamatcher och Covid 19

    Hej, Som ni vet så finns det restriktioner vid offentliga arrangemang där det är en samling på max 50 personer som gäller. Det har varit stort publikintresse när vi spelar (rmycket roligt) men i dessa tider när vi har match på hemmaplan så behöver vi börja agera på följande sätt: 50 st platser fördelas med 25 st från bortalag och 25 st från hemmalag, ledare samt funktionärer räknas inte som publik. Jag bifogar bortalaget en lista tillsammans med info om var insläpp sker samt ser till att listan överlämnas till "dörrvakten" innan match. Vi tar även in anmälan från vårt eget lag, är det önskemål på fler än 2 st biljetter per spelare så e-postar ni mig dvs då kan jag stämma av med hur många personer bortalaget har med sig samt hur många funktionärer etc vi har.. Endast dörren vid cafeét kommer vara öppen. Insläpp till matchen sker tidigast 10 minuter innan matchstart. Detta gäller alla ungdoms och juniorlag och vi räknar med att alla följer dessa restriktioner. Ps Alla våra hemmamatcher visas på Svensk Hockey TV Juniorerna 21 okt 2020 0kommentarer
  • Fotografering

    Hejsan alla, Äntligen dags för nya lagbilder. ALLA spelare och ledare måste att registrera sig på http://www.larsake.se/lamna-uppgifter-infor-fotografering Fotograferingen sker måndagen 19 oktober i Cafeterian! Lagledare och tränare ska ha representationskläder från Warrior - låna mellan ålderskullarna om det saknas ex jacka etc. Vi fotas i svarta hemmastället (Warrior) Schema: 20:00 Juniorerna (dvs ombytta och klara kl 19.55 i omklädningsrummet) Den stora spridningen på tider är pga Corona och att en åldersgrupp ska hinna fotograferas och förflytta sig innan nästa åldersgrupp anländer. Ombyte spelare till: Matchställ inkl damasker och skridskor med skridskoskydd. Juniorerna 13 okt 2020 0kommentarer
  • Cafe vecka 42

    Café tider för v 42 J18 ( 12- 18 oktober ) Måndag. stängt Tisdag. kl 17-21 Oskar F Onsdag kl 17- 21 Emil T Torsdag stängt Fredag Öppet under match, U16 match, Walter (u16) Lördag kl 08.30-12.00 Anton E kl 12-16.00 Carl B kl 16- 19.00 U16 match, Simon Carlsson (u16) Söndag kl 08.30 -12.30 Lucas M kl 15.30 -19. 00 Hedén café 1 person samt 1 person utvisningsbås A - laget kl16.30 – 21 .00 Gustav Blomgren (café och entré A-lags match) 1 person kl 15.30 - 19.30. Linus Andersson utvisningsbås och entré en stund innan matchstart (A-lags match) 1 person. Läs info nedan. • Ungdoms och juniormatcher högst 50 st åskådare. Det det lag som har match är ansvariga så att det inte blir fler. • A lags matcher 50 personer, de som har årskort är det som får komma in. Men fortfarande max 50 personer. Det är laget som är ansvariga för cafét ansvarar här så att det inte blir fler. Lista på vilka som har årskort finns. • Samma rutiner i caféet som förra året. Nyckel nere i källaren i förrådet kod 8019, ledare eller vaktmästare har tagg så att vi kommer åt nyckelskåpet. • Viktigt att det är städat och påfyllt nar man lämnar över till det laget som har veckan efter. • Kan man inte den tid man fått är det man själv som byter med någon annan. • Alla rutiner för caféet står i pärmen som ligger i caféet. Vi är en liten trupp men tror vi löser veckan så bra vi kan och vi tackar u16 för lite hjälp då de har cafét. / Frida Hedén Juniorerna 5 okt 2020 5kommentarer
  • Visa fler nyheter