• Viktigt inför sammandraget/Lagfördelning och info

    Hej på er alla vårdnadshavare! Nu är det snart lördag och dags för vårat allra första sammandrag! Vi hoppas på ett roligt och lärorikt tillfälle för både aktiva, vårdnadshavare och ledare! Lagfördelningen är följande: *Svif vit* Samling 10:15 på konstgräsplanen Ålidhem - spelar första matchen 10:45 mot Mariehem 1 - spelar andra matchen 11:45 mot Mariehem 2 Alfred Önnhall Elis Molander Emil Edström Even Årevall Frank Fagerqvist Jack Hjertman Kaspian Schröders Levi Molander Milan Strandberg Oliver Arencibia Olle Essebro Teo Englund Ture Archiblad Bord Vidar Jonsson William Nilsson Nils Ottosson *Svif svart* Samling 11:15 på konstgräsplanen Ålidhem - spelar första matchen 11:45 mot Mariehem 1 - spelar andra matchen 12:45 mot Mariehem 2 Adam Wikström Adrian Wännberg Axel Edberg Eije Westermark Gabriel Önnbo Loui Abdullah Lucas Björk Ludwig Häggblom Lukas Robertsson Nicolas Jafari Olle Eriksmo Rex Vernersson Svante Bokeskog Ted Boman Vidar Nordlund Allmän info: - Vi spelar med svarta strumpor, svarta byxor/short och svarta tröjor. Förhoppningen är att våra matchtröjor är klara imorgon, men i värsta fall får killarna spela i en svart tröja/t-shirt som man själv tar med sig. - Alla behöver ha benskydd - Ta med vattenflaska och något att äta. GUIF som är arrangörer för sammandraget kommer att ordna med servering där de säljer hamburgare och fika. - Se till att killarna har ätit ordentligt på morgonen. - Kläder efter väder - Det spelas matcher på hela planytan så ev uppvärmning sker på sidan - Vi hjälps åt att se till att killarna håller sig kring planytan även när man inte spelar match - När man inte spelar match är man så långt det är möjligt med och hejar fram det andra Svif-laget som spelar (jag förstår att vissa behöver komma senare/åka tidigare beroende på vilket lag man spelar med) - Domarna är ungdomar från GUIF Vi vill också uppmärksamma er på att SvFF samlas i helgen den 10-11 maj för en gemensam manifestation för ett bättre matchklimat. Fokus för matchklimathelgen är att snacket på och kring fotbollsplanerna är schysst och bra! Vi vuxna har ett stort ansvar att se till att matchsituationen är en trygg miljö och en positiv upplevelse för alla barn. Vi i SVIF bidrar genom att ha följande fem punkter i åtanke: • Fotboll ska vara roligt • Uppmuntra barnens försök och ambition • Spelarna och domarna är under utbildning • Ledarna är oftast ideella • Du är en förebild Det innebär att vi vuxna också hjälps åt att se till att de aktiva håller god ton på och utanför plan. För att uppmuntra till gott beteende finns Grönt Kort för fair play som delas ut till en spelare i varje lag per match. Det gröna kortet är ett bevis på att den spelaren är schysst och följer reglerna för fair play. Det är vi ledare som väljer vilken spelare i vårt lag som ska få det gröna kortet. Kriterier för fair play - Hjälper skadad med- eller motspelare - Visar alltid respekt för alla - Lyssnar på domaren - Har en positiv attityd Är det något i informationen ni saknar eller finns det något ni funderar – fråga! Kom ihåg att detta är vårt första sammandrag också! Vi ses på lördag! /Tränarkollektivet P-17 8 maj 0kommentarer
  • Sammandrag 10 maj!

    Hej! Nu närmar det sig… Vi spelar vårat första sammandrag på lördag! Lite info kopplat till kallelsen. P-17 har två lag anmälda i serien och båda lagen spelar två matcher vardera denna dag. Vi har kallat alla aktiva till sammandraget för att kunna avgöra ungefär hur många som kan spela (eller inte kan spela) och därefter dela upp lagen så att det ska bli så rättvist som möjligt i relation till speltid. Tanken är att vi på torsdag skriver ut vilka av de anmälda spelarna som ska spela i vilket lag och då också när man senast ska vara på plats. 😊 *Svif vit* samling 10:15 på Ålidhem - spelar första matchen 10:45 mot Mariehem 1 - andra matchen 11:45 mot Mariehem 2 *Svif svart* samling 11:15 på Ålidhem - spelar första matchen 11:45 mot Mariehem 1 - spelar andra matchen 12:45 mot Mariehem 2 Mer info kommer! P-17 4 maj 0kommentarer
  • Vi behöver eran hjälp!

    Hej Vi behöver eran hjälp! Nu när fotbolls säsongen verkligen börjar att dra igång med första sammandraget nästa helg den 10/5 så behöver vi be om hjälp för att få detta att fungera. I dagsläget är vi 4st som engagerar oss som någon form av ledare för pojkarna. Vi är två tränare som planerar träningarna, en som är lagledare/hjälptränare och en hjälptränare. Sen har vi en förälder som erbjudit sig att ta hand om fikaförsäljningen och sådant kring hemma matcher vilket är toppen! Men vi behöver fler som kan hjälpa till! Två till fyra personer eller flera som kan hjälpa oss. De vi behöver hjälp med att - att vara administratör för laget, att boka planer för matcher, lägga ut kallelser på laget och boka domare till matcher med mera. - fler hjälptränare som kan finnas med kring laget, stå vid olika stationer vid träningar, ha lite koll på vad för övning som ska genomföras, info kommer i sms grupp innan träningen. Att finnas nära pojkarna och hjälpa till med ordning och instruktioner. Vi vet att de är svårt att kunna säga att man kommer på varje träning och vi förväntar oss verkligen inte de och skulle vi vara fler ledare/hjälptränare under träningarna så blir de inte lika sårbart om någon inte kan komma av olika anledningar. Just nu är vi 40 pojkar inskrivna i laget, första träningen va vi 28 st pojkar, andra träningen 29 st och igår 23 st. Vi behöver verkligen fler föräldrar som kan ta på sig at hjälpa till att ge våra pojkar de bästa förutsättningarna för att spela fotboll. Kontakta nån av oss ledare så blir vi väldigt glada Moa 0727345959 Anneli 0703377359 Alan 0702430286. Mvh ledarna för p17. P-17 4 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter