Uppdrag till sommaruppvisningen
Till årest sommaruppvisning har Amber och Azurite fått i uppdrag att baka fika som ska säljas under uppvisningen. Ni väljer själva vad ni vill baka och ni kan tänka att det ska vara ca 20 rutor/muffins/bitar på det som ni tar med. Baka något som ni tror kommer gå åt som smör i solsken! • Era bakverk ska levereras till cafeterian/fikaförsäljningen i Balderhallen söndag den 18/5 samtidigt som lagen samlas för uppvärmning klockan 11.00. • Märk det ni levererat bakverken i med den aktivas namn ifall ni vill ha tillbaka det. • Märk tydligt det som är gluten- och laktosfritt. Märk även om det är något bakverk som är mjölkproteinfritt. Lycka till med bakningen!
Amber
för 16 dagar sedan
0kommentarer
Sommaruppvisning
Nu är det snart dags för årets sista uppvisning för våra lag, sommaruppvisningen! Söndag den 18/5 är det dags! Alla föreningens lag kommer att visa upp vad de har tränat på under säsongen som gått. Sommaruppvisningen är på Balderhallen i Skellefteå och vi hoppas att så många som möjligt vill komma och heja på våra lag! För Obsidian och Amethyst som tävlar RM/SM i slutet av maj blir även uppvisningen en send off inför tävlingen. De aktiva ska vara på plats klockan 11.00 i Balderhallen, vi vill att ni skickar med lunch med era aktiva då det finns tid för dem att äta innan publiken släpps in. Skicka även med ett mellanmål då det behöver fyllas på med energi under dagen för att orka. Lagen har en gemensam uppvärmning, tränarna kommer att informera er om vad lagen ska ha för klädsel samt frisyr. Publikinsläpp är klockan 12.15 och uppvisningen börjar klockan 12.30. Det kommer säljas fika, lotter och mest troligt får vi även besök av Johanna som gör lagens rosetter som kommer sälja olika rosetter/nyckelringar på uppvisningen. Inträde: 100 kr för vuxna 40 kr för barn upp till 18 år Barn under 7 år går in gratis Vi kommer att behöva hjälp från er föräldrar till uppvisningen och arbetsuppgifterna som vi behöver hjälp med är fördelade på lagen och föräldrar. Om det är någon som inte har möjlighet att göra sin tilldelade uppgift är ni själva ansvariga över att hitta någon som kan ersätta er, t.ex. genom laget.se. Mer information om vad varje uppgift innebär kommer att skickas på mail/läggas ut på laget.se till er som är berörda. Alla aktiva ska ha med sig två lotterivinster var för ca 50 kr/pris, vi vill påminna er om att en lotterivinst är en oanvänd vinst som man själv skulle vilja vinna, priserna ska inte vara reklamsaker för företag heller. Dessa vinster lämnas in i samband med att de aktiva kommer till hallen. Arbetsuppgifter: Frakta mattor = Rubys 6 st (Lykke Lindgren, Kelly Pålsson, Lova Ulfsparre, Alicia Karlsson, Alicia Olsson Laczko och Hedda Stenlund) Fikaförsäljning = Topaz 6 st (Penny Miller, Emma Andreassen, Amika Andersson, Holly Westermark, Mary-Lou Höglund Vännström och Lova Bjurman) Entré = Emeralds 6 st (Ebba Marklund, Mindy Möller, Felicia Furberg, Eila Ung, Ellie Eklund och Emmie Schliker) Baka fika = Amber och Azurite Kaffe = Pealrs och Corals Städa efter uppvisning = Sapphires Info om arbetsuppgifterna kommer i ett separat inlägg.
Amber
för 20 dagar sedan
0kommentarer
Anmälan för säsongen 2025-2026
Vi närmar oss säsongsavslut och även om vi inte genomfört de sista tävlingarna och sommaruppvisningen än så kommer vi nu att öppna upp anmälan inför nästa säsong för våra aktiva! Anmälan som öppnar nu är endast för de som varit aktiva i föreningen under säsongen 2024-2025, anmälan för nybörjare kommer öppna under sommaren. Vi fokuserar 100% på den här säsongen tills den är slut, men för att vi ska underlätta jobbet för våra tränare vill vi vara ute i god tid med anmälan till nästa säsong. Den här säsongen avslutas 2025-05-31. Vi återkommer med information om sista träningarna och avslutningar för lagen. Längre ner i inlägget hittar ni en länk till ett formulär som vi vill att alla som har varit aktiva i SCA under säsongen ska fylla i för att anmäla intresse för nästa säsong. Alla som har varit aktiva i föreningen under säsongen 2024-2025 har, om de väljer att fortsätta, en plats i ett lag. Vi kan dock inte garantera att det blir just som ni önskat, och för att ni ska vara med i lagindelningen måste ni fylla i intresseanmälan. Länk hittar ni längst ner i inlägget. Formuläret ska vara inskickat senast söndag den 18/5. Aktiva som väljer att sluta cheerleading när säsongen är slut ska ändå fylla i formuläret, samt meddela sina tränare så snart som möjligt att man slutar. Cheerleading är en extrem lagsport där varje person är viktig på träningarna för att laget ska kunna träna fullt ut och för att laget ska kunna få ihop ett tävlingsprogram. När man går i ett tävlingslag är närvarokraven höga. Vi vill att ni tar med er närvarokraven i tankarna när ni önskar lag inför nästa säsong. I vår föreningshandbok kan man läsa mer om närvarokrav för olika levels och åldersgrupper. Ni hittar hela föreningshandboken under fliken ”dokument” på föreningens sida Skellefteå Cheer Athletics på laget.se. Läs gärna igenom den för att få en bra inblick i vår förenings uppbyggnad. Att vara med i ett tävlingslag innebär även högre kostnader än vad träningslagen har, då det tillkommer kostnader för bland annat dräkthyra och tävlingar. De lag som vid kval från DM tar sig vidare till RM/SM kommer att tävla i Helsingborg i maj 2026. Kostnaden för RM/SM i Helsingborg kommer att landa på ca 5000-6000kr per aktiv. Cheerleadingen har som det ser ut idag inte så många tävlingar på en säsong, det är därför svårt att jämföra oss med andra idrotter som har matcher/cuper varje helg. Vi har inte reserver som i många andra idrotter, just därför måste man som förälder och aktiv vara medveten om att man förväntas och förbinder sig att vara med på de tävlingar som förbundet ordnar (DM och RM/SM), om laget kvalar vidare dit. Tackar man ja till en plats i ett tävlingslag så tackar man också ja till att delta vid DM och RM/SM. Blir man tilldelad en plats i ett tävlingslag vill vi upplysa er om att platsen gäller för säsongen. Om en aktiv slutar mitt i säsongen påverkar det laget väldigt negativt då det innebär att göra om hela tävlingsprogrammet. Om tränarna däremot vill att laget ska åka på en öppen tävling under säsongen ska de först kolla med föräldrarna om det är okej att åka. Där har man möjlighet att säga nej ifall man inte vill att ens barn ska vara med. Vi hoppas på ett stort engagemang för att redan från säsongsstart på hösten börja jobba för att tjäna in pengar till RM för de lag som har möjlighet att kvala vidare. Lagen kan själva sälja saker eller göra jobb som ger pengar för att minska kostnaderna till RM/SM, dessa uppdrag måste lagen själva administrera. Det är inte tränarnas uppgift att ordna jobb/försäljningar, ansvaret ligger hos föräldrarna. Alla lag har ett eget konto i föreningen och de pengar de tjänar in sätts in på dessa konton i väntan på att användas. De försäljningar/jobb som anordnas av styrelsen några gånger per termin går till den dagliga verksamheten och kommer därmed inte att kunna användas till kostnader för RM/SM. Kostnaderna för vår verksamhet ökar ständigt och därför behöver styrelsen även hjälp av föräldrar att söka sponsorer där pengarna går till hela vår verksamhet. Sponsorbrev finns att hitta under fliken dokument på laget.se och fliken ”dokument”. När vi sätter lagen för säsongen 2025-2026 kommer tränarna att utgå från flera olika punkter för att få så passande lag som möjligt för de aktiva. Vi utgår bland annat från ålder, tidigare erfarenhet av cheerleading, mognad och önskemål från de aktiva samt tränarnas rekommendationer. För att gå i ett tävlingslag nästa säsong behöver man fylla 12 år under 2026. Vi vill även påminna er om att i vår förening jobbar vi hårt med att vi ska anpassa lagindelningen utifrån varje aktivs individuella utveckling där vi vill bygga upp hållbara aktiva som kan idrotta länge. Att stressa upp i en högre level än man är redo för går inte hand i hand med våra värderingar i föreningen. Vi återkommer när vi har en prognos på när vi kommer att kunna presentera lagen för den kommande säsongen, vår förhoppning är att ha det klart innan midsommar. Några hållpunkter för att veta skillnaderna på de olika levels i skills: Level 1 - hjulning och rondat samt bygg/stunt på två ben i höjd med bröstkorgen. Level 2 - stillastående flickis på hårt golv och rondat flickis samt bygg/stunt på två ben i extended nivå (baserna har raka armar). Level 3 - flera flickisar i rad stillastående, avancerade hopp, bygg på ett ben i extended nivå. OBS! Bara för att man kan en skill på mark innebär det inte att man kommer att gå i den leveln/laget vi ser till helheten när vi sätter lagen. Vi ber er att tänka till vid anmälan till nästa säsong. Ha i åtanke att tävlingslagen, som har möjlighet att kvala vidare till RM/SM från DM, kommer att ha högre kostnader i och med att RM/SM hålls i Helsingborg de närmaste åren (t o m 2027). Som vi skrivit ovan så har tävlingslagen möjlighet att minska kostnaderna för RM/SM genom att föräldrar/ansvariga vuxna ställer upp och hjälper till för att få ihop pengar. Länk för anmälan: Anmälan säsongen 2025-2026
Amber
27 apr
0kommentarer
Visa fler nyheter