• Information om Bocken cup i Gävle 29-31 augusti!

    Ditresa: Vi åker gemensamt i stor buss fredag 29 augusti kl 12.30 från Basebollplanen, vilket innebär att ni behöver söka ledigt några timmar från skolan. Se till att barnen ätit lunch innan avresa om möjligt. Vi stannar för middag vid Dockstabaren. Ta gärna med ett mellanmål i bussen också. Hemresa: Hemresa efter sista match och dusch, söndag 31 augusti. Tid för avfärd och hemkomst meddelas senare. Men räkna med sen hemkomst söndag kväll. Boende: Vi bor denna gång på Staffansskolan, Gävle. Ta med madrass och sovsäck samt handduk för dusch. Vi sover tillsammans i en idrottssal. Alla vuxna som följer med måste som vanligt visa upp utdrag ur polisregistret. Det gäller tränare, ledare samt även medföljande föräldrar. Info om hur du gör nedan*. Mat: Frukost: Vi kommer att äta frukost på Scandic dit vi går gemensamt på morgonen. Lunch: ätes på plats på planen. Middag: Dockstabaren fredag kväll. Lördag löser vi det på plats i Gävle. Söndag stannar vi för middag under bussresan hem. Vi ledare betalar för lunch och middag, så barnen behöver inte ha med sig pengar till det. OBS! Viktigt att meddela allergier/viktig information om kost om ni inte redan gjort det till: helena.renstroem@gmail.com. Packlista: • Uppblåsbar madrass/madrass som funkar att sova på i två nätter. Glöm inte att skicka med pump om så behövs. Kolla gärna att madrassen behåller luften. • Sovsäck • Handduk för dusch. • Basebollkläder samt handske, inkl svart t-shirt med nummer. Susp viktigt. • Skor (fotbollsskor eller gympaskor för utebruk) samt sockar. Ev extrasockar om det är blött väder. • Vattenflaska. • Långärmad tröja/jacka att ha mellan matcherna, gärna något värmeplagg. • Regnkläder eftersom det ser ut att regna hela helgen. Mössa och vantar. • Ryggsäck att ha i bussen samt vid match. • Vardagskläder till buss och på kvällen. • Underkläder. • Necessär - tvål, schampo, tandborste och tandkräm. • Inneskor/foppatofflor. • Mellanmål att äta på bussen ner. • Ev. kudde att ha i bussen. • Ev. mobil och laddare. • Ev fickpengar. Avgift: För att åka med på cupen tar vi ut en avgift. Spelare: 700 kr/spelare. I detta ingår cupavgift, bussresa t/r, boende, frukost, lunch och middag. Förälder: 350 kr/förälder för bussresa t/r. Ev kostnad för boende och mat tillkommer om ni väljer att bo och äta med oss. Detta swishas till Helena Renström på 070-6344324. Skriv namn på spelaren och/eller föräldern på swishen. Föräldrar: Vi kommer vara minst 5 ledare med på resan. Om någon fler förälder vill följa med har vi gott om plats i bussen, ni är hjärtligt välkomna! Meddela oss i så fall. För resan t/r tar vi 350 kr/förälder. Kostnad för boende och mat tillkommer i så fall. Vi har gärna med en hejarklack på plats! __________________________________________________________________________________ * Information om utdrag ut belastningsregistret: Alla tränare och ledare i alla våra lag, föräldrar som följer med på cup och hjälper lagen vid t ex skjuts och övernattning eller funktionärer som hjälper till och har regelbunden kontakt med våra aktiva barn ska visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Om ni inte redan har visat upp aktuellt utdrag för klubbens ansvariga så måste det göras innan cupen. Så här går ni tillväga Det är varje ledare, förälder och funktionär som själva måste begära ut utdraget från Polisens hemsida via deras e-tjänst eller om ni har skyddad identitet via en PDF-blankett. Utdrag som gäller är det för Barn i annan verksamhet – beställs via Polisens e-tjänst som ni hittar här. – Utdrag till er digitala brevlåda (t ex Kivra, Billo eller Min myndighetspost). Detta är enklaste sättet för alla parter! Beställ här. – Utdrag via post. Beställs via digitala tjänsten eller via blankett för de med skyddad identitet. När ni fått ert utdraget så ska ni visa upp originalet för en av de två i styrelsen utsedda ansvariga (gäller lagledare) eller för en av styrelsen delegerad lagledare (gäller föräldrar). De digitala utdragen går skicka via e-post eller dela på annat digitalt sätt via t ex Kivra. Ansvariga kontrollerar ert utdraget via Polisens e-tjänst för att säkerställa äktheten och sendan bockar de av er i klubbens medlemsregister på Laget.se. Om ni har frågor och funderingar så hör gärna av er till ansvariga. Skicka era registerutdrag till: Adam Eklund, adam.n.eklund@gmail.com, 070-271 48 50. Lite kort fakta om utdrag från belastningsregistret för ledare i idrottsförening Som förening vill vi att våra barn och ungdomar ska få utöva sin sport i en trygg miljö. Ett viktigt steg i detta är att vi till punkt och pricka följer Riksidrottsmötets beslut att föreningar är skyldiga att begära utdrag ur belastningsregistret för de personer som har uppdrag i föreningen och där har kontakt med barn. Detta beslut togs 2019 och börjar gälla 1 januari 2020. Som barn räknas personer under 18 år. Kontrollen av utdragen är en förebyggande åtgärd som tillsammans med andra insatser ökar tryggheten i svenska idrottsföreningar och är en viktig åtgärd då FN:s barnkonvention nu mer är lag i Sverige. Förening/förbund ska begära utdrag av alla från 15 år i dess verksamhet som arbetar med eller på annat sätt har direkt och regelbunden kontakt med barn. Barn är alla under 18 år. Utdraget visar endast grova brott; mord, dråp, grov misshandel, människorov, sexualbrott, barnpornogra brott eller grovt rån. Föreningen ska kontrollera utdraget och dokumentera att kontrollen har genomförts. Utdrag visas av den enskilde i original och återlämnas direkt. Inga utdrag ska arkiveras av föreningen, endast en notering om att kontroll är genomförd för viss person i viss roll får dokumenteras. För mer och djupare information, se RF:s hemsida. Baseboll U12 24 aug 1kommentar
  • Vi behöver hjälp att resa dugouten!

    Som ni säkert märkte blåste det mycket i helgen. Så mycket att en av dugoutetna (avbytarbåseb) välte. På träningen på tisdag skulle vi uppskatta om några av er föräldrar kan hjälpa till att ställa upp den igen. Baseboll U12 17 aug 0kommentarer
  • Vi behöver föräldrars hjälp att rensa planen från ogräs!

    Hej föräldrar till barn i u10/u12! I samband med träningen nu på torsdag behöver vi er hjälp med att rensa bort ogräs som börjat växa på den del av planen som bara ska bestå av grus. Ta med lämpliga redskap, som kratta, gångskyffel, rensjärn, etc. Barnen tränar som vanligt, fast på gräsmattan intill. Väl mött! Baseboll U12 5 aug 1kommentar
  • Visa fler nyheter