• NATURGRÄS TRÄNINGSTIDER 2-8 JUNI

    Hej, VIKTIG info till ALLA lag som har träningar på naturgräs vid Lärkan. Som vi meddelat tidigare kommer B-planen (Friidrottsplanen) vara avstängd 2-14 juni för ett ingrepp som görs i syfte om att förbättra gräsmattans kvalité under flera år framåt. Det här gör kommunen efter att det varit ett önskemål från oss i föreningen under lång tid bakåt om att gräskvalitén på den planen måste förbättras. Det här gör att vi tillsammans med kommunen fått sy ihop bästa möjliga lösning under de två kommande veckorna för träningstiderna. Jag har varit i kontakt med alla lag som får större förändringar de kommande två veckorna. Men även lag som jag inte varit i kontakt med kan ha småjusterade tider för träningen kommande två veckorna. ALLA LAG som har naturgrästider behöver därför titta på de två veckoschemorna som läggs ut här på ledarsidan. Det är inga ändringar på Stora Konstgräsplanen och på Lilla Konstgräset är det bara P16 som är där i två veckor. Skulle något lag känna att de kommande två veckornas schema inte fungerar så hör av er till mig direkt. Vi har prioriterat att ha så många lag som möjligt kvar nere på Lärkan och sedan därefter fyllt Annedal. Utöver det har vi haft kontakt med Grällsta IF om möjligheten att använda Lindvallen. Under de här två veckorna är det på A-planen inte möjligt att ha helplan. Finns det lag som tycker att det är A Prio de här veckorna så kontakta mig så löser vi en tid på Lindvallen. I övrigt har vi fått signaler om att nya kiosken nere på Lärkan kommer börja byggas inom kort. Den kommer ligga mellan de två gräsplanerna mot hockeys omkl.rum. Vi har även inom kort ett möte inplanerat med kommunen för att komma vidare med vår viktiga “bygga klubbfäste-fråga”. Nedan bilden för perioden 2-8 JUNI. Läs även de gröna rutorna då det kan finnas laginformation i den. Till sist ett stort TACK från oss i styrelsen för all tid ni lägger ner tillsammans med lagen och vi hoppas de här två kommande veckorna blir så smidiga som möjligt även om ytorna för många lag blir mindre än vad ni egentligen behöver. Ledare Sala FF 28 maj 0kommentarer
  • Gröna kort

    Hallå, om det är någon som behöver gröna kort så finns det gott om det. Se oxå utskick från Ulla angående utdelandet av gröna kort. Som sker av er ledare till spelare i erat eget lag. Dels ligger en bunt uppe i förrådet på Annedal ca 100st. Är man inte på Annedal och har slut så hör av er till mig så löser vi det. Enklast är att ringa eller smsa 0735903004, så ser jag till att ni får innan helgen. Kämpa på, ni gör ett kanonjobb och är grymma allihopa! Ses o hörs Ledare Sala FF 6 maj 0kommentarer
  • Fotografering säsongen 2025

    Hej alla ledare, föreningen arrangerar i år en fotografering för alla lag från PF19 till seniorer. Förhoppningen är att det blir en återkommande aktivitet inför varje vårsäsong. Bilderna kommer att användas på Sala FF:s hemsida, sociala medier, programblad etc. Alla spelare har möjlighet att köpa bilderna om de önskar. Datum: Lördag 5 april Tid: Enligt schema - se nedan Plats: Sporthallen (nya delen) på Lärkan, dvs inomhus Klädsel: Matchkläder och fotbollsskor (röda tröjor, shorts, strumpor så långt det är möjligt - komplettera med bortaställ vid behov). Så enhetligt som möjligt. Vem ska fotograferas? Alla föreningens lag från PF19 till seniorer. Spelare och ledare. Först tar ni en gemensam lagbild och sedan individuella bilder. Vi önskar att även ledare tar individuella bilder så att vi får enhetliga profilbilder till hemsidan. Hur ska bilderna användas? Bilderna kommer att användas på Sala FF:s hemsida, sociala medier, programblad och i andra sammanhang då laget, spelaren eller ledaren omnämns. Bilderna får användas fritt av föreningen och lagen för digitalt bruk, exempelvis till Min Fotboll och instagram. Hur köper man bilder? Varje spelare har möjlighet att köpa lagbild, spelarkort och klubbkatalog OM de önskar. Valfritt för alla. För att köpa bilderna måste man kryssa i detta på fotolappen man får med sig hem innan fototillfället. På lappen finns information om produkter, priser och villkor. Läs villkoren noggrant för att undvika missförstånd, exempelvis betalar man returporto själv om man beställt hem bilder för påseende men vill skicka tillbaka dem sedan. Man kan tyvärr inte se bilderna digitalt först innan man bestämmer sig - beställning görs endast på fotolappen. Måste man ha med sig fotolappen även om man inte vill köpa bilder? Ja alla måste fylla i en fotolapp som signeras av målsman oavsett om man vill ha bilder skickade hem för påseende eller inte, detta för att uppfylla regelverket kring GDPR. Hur får man fotolappen? Vi ser till att lagen har lapparna hos sig i början av vecka 13, vi försöker i första hand komma till Er träning med dessa. Ledarna i varje lag delar sedan ut lapparna till sina spelare så snart som möjligt och samlar in dem några dagar innan fotograferingen. Vad händer om en spelare glömmer ta med fotolappen till fotograferingen? Det kommer ligga extra fotolappar i sporthallen som målsmän / myndiga kan fylla i på plats. Fotograferna kan även posta hem en fotolapp i efterhand. Vem är fotoleverantör? Fotograferna kommer från Express-Bild som föreningen tidigare anlitat för bilder i samband med Fotbollsskolan. Företaget finns i Västerås och är specialiserat inom sportfotografering, skolfotografering och studentfotografering. https://expressbild.se/ Vad behöver ni som ledare göra nu? Eftersom det är kort om tid till fotograferingen behöver ni så snart som möjligt: - Lägga in fotograferingen med tid och info i lagets kalender - och skicka en inbjudan till alla spelare och ledare - Dela ut fotolappar till alla spelare på en träning (Frida delar ut lappar till lagen i början av v. 13) - Se över så att ni har matchkläder till fotograferingen - Samla in fotolapparna av spelarna några dagar innan fotograferingen, och ta med dem den 5 april - Vid fotograferingen behöver en ledare assistera fotografen med spelarnas namn Tips: kopiera texten hos Sala FF P11 och lägg i er egen kalender / inbjudan. Gå till kalender - 5 april - fotografering. Justera med Er tid och ev annan info ni önskar ha med. SCHEMA Fotostation 1 09:00 - 09:40 PF19 09:40 - 10:40 P11 10:40 - 11.25 P14 11:25 - 11:55 F11 11:55 - 12:45 Lunch 12:45 - 13:30 U16/17 13:30 - 14:10 LEDIG TID - Herr inställd 14:10 - 15:10 P16 15:10 - 15:30 Rast 15:30 - 16:00 LEDIG TID - F09/10 flyttad 16:00 - 16:40 F12 16:40 - 17:10 F13 Fotostation 2 09:00 - 09.45 PF18 09:45 - 10:30 P17 10:30 - 11:00 F17 11:00 - 12:00 P13 12:00 - 12:50 Lunch 12:50 - 13: 20 F16 13:20 - 14:05 P12 14:05 - 14:55 LEDIG TID - Dam inställd 14:55 - 15:15 Rast 15:15 - 16:00 P15 16:00 - 16:45 F14/15 16:45 - 17:00 Styrelse 17:00 - 17.30 F0910 Vi har försökt att anpassa fotograferingen efter de matcher / träningar som ligger i kalendern. Skulle det ändå ha blivit en krock som gör att ert lag inte kan genomföra fotograferingen på schemalagd tid så hör av er så snart som möjligt. Längden för ert fotopass är utifrån antal registrerade spelare. Frågor? För funderingar kan ni höra av er till Frida Haavisto på 0733-44 65 60. Hälsningar, Sala FF Ledare Sala FF 21 mar
  • Visa fler nyheter