• Aros Cup

    Uppdatering 2019-10-15: vi ställer in vårt deltagande i årets cup pga för få anmälda. Nu är det äntligen dags! Sveriges - och därmed sannolikt världens - största bandycup för ungdomar i vår åldersklass, Aros Cup, är på gång. Cupen går av stapeln 8-10 november i Västerås. Vi har anmält ett lag till 11-mannaspel och kommer att samåka ned i buss eller minibuss. Vi bor tillsammans på Skiljeboskolan och kommer att möta lag som vi annars aldrig kommer i kontakt med. Det blir en minnesvärld upplevelse både på och vid sidan av planen. Det här vill ni inte missa:) Priset för cupen är 950 kr per spelare och inkluderar boende och helpension. Det kommer att tillkomma ungefär 300 kr per person för resa. Exakt belopp vet vi först när vi vet hur många vi blir i bussen. Den som eventuellt åker ned i egen bil betalar naturligtvis ingenting för resan, men ange i så fall "egen bil" i anmälan. Anmälningsbar kallelse skickas separat. Vi behöver din anmälan senast den 20 oktober. Ange även eventuella allergier i anmälan. U-07/08 3 okt 2019 0kommentarer
  • Skridskoslipning före Rättvik

    Har du behov av att få skridskor slipade före träningslägret i Rättvik? I så fall så har vi slipare på plats i sliprummet på Gärde den 16/10 mellan kl 18:50-19:20. /Ledarna U-07/08 1 okt 2019 0kommentarer
  • Träningstider 2019/20

    Hej! Årets träningstider är klara och vi tränar på samma tider som i fjol: Tisdag 17:30-18:30 Torsdag 17:30-18:30 Lördag 11:00-12:00 Eventuellt kan tisdags- och lördagsträningen komma att förlängas med 30 minuter, mer information kommer närmare träningsstart. Vi siktar på att komma igång med ordinarie träningstider v44, förusatt att isen på bandyplan är åkbar. /Ledarna U-07/08 1 okt 2019 1kommentar
  • Selånger marknad - langos!

    Hej! Ni fick tidigare i veckan ett utskick från föreningen om Selånger Marknad och att upplägget kring ansvarsfördelning kommer att ändras. Ansvaret för de olika områdena kommer fördelas lagvis och inte på personnivå. Tidigare har enstaka personer dragit ett tungt lass, vilket inte är hållbart i längden och dessutom ett sårbart system om någon tex blir sjuk. Ansvaret för de olika områdena kommer hädanefter att fördelas på lagen som i sin tur får utse en eller flera (1-3 personer) som ansvarar för det arbetsområdet. Tidigare ansvariga personer kommer finnas tillgängliga och hjälpa till med överlämningen och stötta vid frågor och funderingar. Bemanningsschemat görs av Andreas och Anna tillsammans med en ansvarig från respektive arbetsområde. (Även om man tillhör ett lag som har ett specifik område så kan man få bemanna andra områden, för att tillräcklig bemanning ska finnas överlallt) Vi kommer i år att ansvara för langostälten (Tidigare ansvarig Monica Rex) Vi behöver således ha minst två personer som ansvarar för det här området. Detta innebär t ex att ansvara för att tältet har rätt utrustning, att de som arbetar där får introduktion om vad de ska göra, ha kännedom om rutiner för påfyllning, penningahantering, dvs personerna behöver vara på plats delvis under marknaden. Det bör vara minst två personer som delar på detta, gärna tre eftersom man kommer behöva vara på plats delvis under marknaden = ju fler som hjälps åt, desto mindre arbetsbörda. Förhoppningsvis finns det några frivilliga som kan ta på sig detta. Tanken är att vi ska turas om inom laget, dvs ansvarar man detta år så behöver man inte ansvara nästa år. Har vi inga frivilliga så blir vi tyvärr tvungna att lotta. Ni som kan tänka er att ställa upp frivilligt kontakta Magnus på mailadressen nedan senast 31/5. Har vi inte två frivilliga efter detta datum kommer lottning att ske. Magnus nås på magnus.timan@gmail.com /Ledarna U-07/08 23 maj 2019 0kommentarer
  • Extramatch med tjejerna på lördag?

    Hejsan! Är det någon från Selånger Blå som är sugen på att spela en extramatch nu på lördag 23/2? Tjejerna har ont om spelare till matchen klockan 9:00. Mvh Mikael U-07/08 22 feb 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter