• Info cup Örebro

    Börjar äntligen närma sig cup. På lördag beger vi oss till Örebro för att starta upp innebandysäsongen på allvar. Mer info samt schema över helgen finner ni nedan. Allmänt: Likt tidigare så får man ej äta godis/läsk/snacks innan sista matchen är spelad. Vi kommer att äta regelbunda måltider men skicka gärna med lite mellis för att hålla uppe energinivån under helgen. Man ansvarar själv för transport till/från Örebro. Gör upp eventuell samåkning sinsemellan eller skriv i kommentarsfältet nedan. Vi kommer att checka in på boende efter sista matchen på lördag, så då får några föräldrar gärna hjälpa till att skjutsa barn och packning. Vi kommer att checka ut från boende och städa på söndag morgon, innan första matchen, så även här önskas support från några föräldrar för att skjutsa barn och hämta packning. Vi kan prata ihop kring ovanstående logistik till/från boendet på plats under lördagen, då alla föräldrar ej behöver åka med. Boende: Vi kommer att bo på en skola ca 15 min resväg från arenan. Det kommer vara vi och ett till lag som bor på skolan. Vi kommer att bo i skolsal, så sovsaker anpassat för detta skall packas med ( tex luftmadrass, täcke, kudde). Exempel på packning: Sovsaker Matchkläder, dvs matchtröja, shorts, strumpor (obs samma matchställ som vi hade förra säsongen) Innebandyutrustning (skor, klubba, glasögon, vattenflaska) Overall/kläder och skor för att kunna värma upp utomhus Duschgrejer Laddare Mellis Ev snacks till lördag kväll Arena: Mellringehallen, Örebro Karta Parkering finns vid hallen. Kiosk och grillning erbjuds under hela helgen. Spelformat: 5 mot 5 Gruppspel + slutspel Minst 6 matcher per lag Matchtid: 2 x 15 minuter Svenska Innebandyförbundets tävlingsregler tillämpas Schema: Lördag 27/9 - 09:45 samling vid Mellringehallen Örebro - 11:00 IBF Örebro Vit – Skattkärr - 12:30 IBF Örebro Röd – Skattkärr - 13:15 Lunch - 14:15 Ekeby – Skattkärr - 16:30 Skattkärr – Åby IBK - 17:30 Middag - 18:30 Transport och incheckning boende Söndag 28/9 - 07:45 Frukost - 09:00 Städ och utcheckning - 09:40 Avresa mot arena - 11:00 Skattkärr – Karlskoga - Därefter börjar slutspel (se bild ovan). - Lunch ingår även under söndagen. /Ledarna P-13 23 sep 9kommentarer
  • Schema kiosk/sek

    Nu ligger schemat för bemanningen av kiosk och sekretariat ute i Dokumentmappen "Säsong 25/26". Byt med varandra om ni behöver göra det, i snitt är det två pass per barn den här säsongen men det kan vara så att någon familj bara har fått kiosk eller bara sek. Hoppas det är ok ändå. Ha det gott! Jennie P-13 22 sep 1kommentar
  • Föräldramöte del 2 -blandad info

    Försäljningar För klubben kommer vi att sälja Bingolotter i december. Ansvarig för det i vårt lag är Carolina. Efter helgerna kommer vi att sälja Restaurangchansen. Man ska sälja minst ett per barn men vi får kvitta inom laget så säljer någon flera så kan någon som har svårt att få en såld slippa sälja. Här får någon gärna anmäla sig som ansvarig för lagets försäljning. Vad gäller försäljning för lagets räkning kommer Marcus vara ansvarig. Vi kommer inte ha säljtvång men om man inte vill sälja och känner att man kan ekonomiskt så får man gärna sponsra lagkassan direkt via swish istället med valfri summa. Skriv då tydligt i swishen att det är spons till lagkassan så att jag inte missar det. Kan man inte sälja eller sponsra direkt så är det ok, vi hjälper alla till så gott vi kan utifrån våra egna förutsättningar. Tyvärr kan föreningen inte ansluta sig till Fritidskortet just nu. Det är för krångligt och tidskrävande administrativt sett för att våra ideella krafter ska kunna lösa det. Snälla, leta efter saker ni kan lämna in till lotteriet som ska vara på SIK-dagen. Stort och smått tas tacksamt emot! Kiosk Jag gör ett schema för kiosk och sekretariatet vid hemmamatcher. Ska försöka lägga ut det i början av den här veckan. Byt med varandra om ni inte kan på det datum ni blivit uppsatta på. Som vanligt är huvudtränarnas barn inte med på schemat och jag har försökt göra så att de flesta har uppgifter 2 gånger under säsongen. Liselott kollar upp hur det fungerar att köpa in saker från ett grossistställe och återkopplar till mig. Om ni känner för att baka så får ni gärna ta med det till kiosken för försäljning, även om det inte är er tur att stå i den. Det är ett enkelt sätt att få in mer pengar till lagkassan och gjorde ganska stor skillnad i intäkter förra säsongen de gånger någon hade tagit med sig hembakat. Vi kommer att höja priserna i kiosken i år. Vi ligger lågt i pris jämfört med andra så även om vi höjer kommer det inte nödvändigtvis att bli dyrt. En sak jag skulle vilja att vi försöker lösa är att kunna sälja något lite matigare alternativ som inte behöver värmas upp. Vi får inte använda eluttagen i utrymmet vi är i eftersom det inte är i en köksmiljö. Har ni förslag på vad det skulle kunna vara så hör av er eller skriv i kommentarsfältet. Som vanligt behöver vi ta med oss kaffe och tevatten när vi har kiosktjänst. En annan detalj när man står i kiosken är att de som dömer våra matcher får ta en dricka och valfri fika gratis. Jag skulle uppskatta om någon känner att de kan ta på sig kioskansvaret, det gäller egentligen främst inköp. Matcher och träningar Snälla, svara på kallelsen i tid till BÅDE match och träning, då det underlättar och är en förutsättning för tränarnas planering av både träningar och matcher. I år kör vi med ett lag istället för två, då vi tyvärr är få spelare för att kunna driva två lag på ett bra sätt under säsongen. Det kommer bli lite färre matcher, men samtidigt ge oss möjligheten att få till en än mer sammansvetsad grupp och gemensam spelidé. Däremot kommer alla ej att bli kallade till alla matcher. Vi kommer till varje match att kalla ca 12-15 utespelare plus målvakter, för att kunna genomföra matcherna på ett bra och utvecklande sätt. Vet ni med er att ni kommer vara bortresta en helg och inte kan spela då så berätta det för någon av tränarna, senast i början av den aktuella veckan. Kallelserna till matcher kommer att skickas ut efter onsdagsträningen och kommer att baseras på träningsnärvaro samt engagemang/fokus/energi på träningarna. Om ni känner att jag har missat något, missförstått någonting vi sa på mötet eller något annat så här gärna av er! Ha det gott så länge! Jennie P-13 22 sep 5kommentarer
  • Föräldramöte del 1 -Pass i Hallarna/SIK-dagen

    Nu har jag äntligen tillräckligt med hjärna för att försöka sammanfatta föräldramötet vi hade i onsdags😃 Den 4/10 har vi ansvar för att sköta hamburgegrilling och försäljning på SIK-dagen. Klubben köper in och fixar material som behövs. Vi plockar fram och gör ordning för försäljning och stekning. Ta betalt och serverar. Dra fram grill, förbereda för grillning, bära ut bord etc. Försäljning ska vara redo till kl. 10.45 Bemanningen behöver vara 3-4 st varav minst 1-2 övervakande vuxna. Vi delar upp vårt pass i två delar: Pass 1 är kl 10-11.45 Redan anmälda: Jakob (Martin), Sixten (Daniel), Pass 2 11.45-13.30 Redan anmälda: Oscar, Arvid (Charlotte), Den 16/11 har vi pass i kiosken inne i Hallarna, kl 8-15. Vi delar upp passet i två pass tänker jag, vill ni hellre ha tre pass så kan vi göra det men då behöver ännu fler frivilliga att bemanna det passet. Pass 1 är kl 8.00-11.30 Pass 2 är kl 11.30-15.00 Sista datum för att anmäla sig frivilligt till grillningen blir tisdag 30/9. Sista datum att anmäla sig till kiosken den 16/11 är tisdag 4/11 för att jag ska ha tid på mig att utse "frivilliga" om inte tillräckligt många redan anmält sig. Anmäl er i kommentarsfältet, var tydliga med vilket pass och vilket datum nu anmäler er till. /Jennie P-13 21 sep 7kommentarer
  • Information inför säsongen 25/26

    Hej och välkomna tillbaka till innebandyn! Här kommer all möjlig information som är bra att ha inför att vi startar upp säsongen nästa vecka. Jag försöker ta det i punktform för att minska mitt allmäna babblande ;) Träningstider I år tränar vi i Skattkärr på tisdagar och i Väse på onsdagar. Första träningen sker på onsdag nästa vecka, den 3/9, och vi tränar bara på onsdagar så länge som fotbollen pågår. När vi är i Väse så kommer vi vara i den lilla gymnastiksalöen den första halvtimmen och sedan i stora innebandyhallen den sista timmen. (Tips: Samåkning till träningar i Väse kan vara bra att få till. Länsbussen stannar i princip direkt utanför hallen i Väse så den är ett alternativ också för pojkarna att ta.) Matcher Vi kommer i år att spela i Röd serie, vilket betyder att vi spelar 5 mot 5. Vi ligger i den Östra gruppen och kommer ha 10 matcher totalt inom gruppen och 6 st med den västra serien, så totalt 16 st matcher inom seriespel. Våra hemmamatcher kommer spelas i Väse. Vi har preliminärbokat en försäsongscup i Örebro 27-28 september med övernattning. den ligger inlagd i kalendern. Administrativt Spelaravgiften kommer att skickas via digitalavi, via Laget.se som förra året. Syskonrabatten finns kvar och information om hur man gör för att aktivera den kommer att finnas på avin. Eftersom det här sker digitalt så är det viktigt att ni har korrekta kontaktuppgifter inlagda här på laget! Vet ni redan nu att ert barn inte vill fortsätta med innebandyn så är det toppen om ni hör av er till mig så kan jag ta bort er och ni slipper få meddelanden/kallelser/digitala fakturan. Likadant som det varit de senaste åren så behöver jag träna på att släppa saker och kämpar med att vilja göra så mycket mer än vad jag klarar av. Ni kommer få räkna med att jag är sådär vimsig och gör misstag ibland. Jessica har redan erbjudit sig att göra scheman i år igen och jag kommer behöva hjälp med försäljningar, både de som är för klubbens räkning och om vi gör någon egen som går direkt till vår lagkassa. Bara så att ni vet redan nu :) SIK-dagen (ligger inlagd som aktivitet i kalendern) Allmän info om dagen Jag lägger ut ett dokument med allmmän information från styrelsen om kommande säsong. Däri finns även information om SIK-dagen som blir tidigare i höst jämfört med tidigare år -redan 4/10. Vårt lag ansvarar för grillning och försäljning av hamburgare kl 10.00-13.30. Det behöver vara minst 3-4 personer varav 1-2 är övervakande vuxna. Materialet köper klubben in men vi plockar fram, förbereder och genomför försäljning och stekning. Har vi redan frivilliga till det här så skriv i kommentarsfältet till det här inlägget. Vi kan dela in vårt pass i två mindre pass om vi vill om ni känner att det blir lättare bemanna. Bidraga med vinster till lotteri Klubben behöver hjälp med att hitta vinster till lotteriet och bollkastningen. Helst ska vi få ihop minst fyra priser per lag och de kan vara stora som små, både dyrt och billigt. Har ni något hemma eller ni har ett företag som kan bidra med någonting så vore det toppen! Sponsring önskas Både vi som lag skulle vilja ha lite sponsring och klubben söker även den fler sponsorer. Vi har ej pratat ihop oss helt, men någon form av uppvärmnings/träningströja kommer vi som lag troligen vilja köpa in i år. Vad gäller att sponsra kluibben så finns det mer information i samma dokument som handlar om SIK-dagen. Föräldramöte Vi kommer att ha ett föräldramöte i början av säsongen, som vi brukar. Datum är inte bestämt än men vi lägger ut det här samt i kalendern när vi har ett datum. Det ska bli så kul att se er alla igen och få hänga i innebandyhallar med er och era barn! Hälsningar, Jennie och Tränarna P-13 29 aug 3kommentarer
  • Visa fler nyheter